- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (161 opinii)
- 2 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (706 opinii)
- 3 Kultowa "Górka" i widok na morze (86 opinii)
- 4 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (53 opinie)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (49 opinii)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (17 opinii)
Estakada na Morenę wymaga wymiany elementów konstrukcji
Nie tylko Most Siennicki będzie wymagał w najbliższym czasie remontu. Okazuje się, że w złym stanie są także elementy konstrukcyjne estakady w ciągu ul. Rakoczego, po której poruszają się tramwaje na Morenę oraz do nowo otwartej trasy przez al. Adamowicza. Urzędnicy szukają wykonawcy robót w trybie "zaprojektuj i wybuduj".
Niewykluczone, że podobne utrudnienia będą czekały mieszkańców Moreny (Piecek-Migowa) oraz Ujeściska. Niezbędna jest bowiem wymiana dylatacji, łożysk i naprawa korpusów przyczółków estakady w ciągu ul. Rakoczego (przy Galerii Morena).
To właśnie tędy poruszają się tramwaje z Siedlec do pętli Ujeścisko i krańcówek Lawendowe Wzgórze oraz Brętowo PKM.
Otwarto dwie linie tramwajowe: na al. Adamowicza i na Stogi
- W zakresie wymiany łożysk nie jesteśmy w stanie określić zakresu wyłączeń w ruchu - czy będą to poszczególne pasy estakady, czy całkowite jej zamknięcie. Organizacja ruchu będzie uzależniona od przygotowanego projektu przez wykonawcę - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Wymiana dylatacji będzie wiązała się z zapewnieniem ruchu na dwóch pasach w każdym kierunku, zaś remont przyczółków nie będzie wiązał się z ograniczeniami w ruchu.
12 miesięcy na wykonanie prac od momentu podpisania umowy
Jak informują urzędnicy, istniejące dylatacje modułowe zostaną zastąpione dylatacjami palczastymi w strefie jezdni. a także wkładkami neoprenowymi, dylatacyjnymi w strefie torowiska i chodników. Montaż nowych urządzeń pozwoli uszczelnić strefy przy skrajnych podporach - przyczółkach, co nie dopuści do degradacji konstrukcji obiektu.
Ponadto obecne wypracowane stalowe łożyska (44 szt.) zostaną zastąpione bardziej nowoczesnymi, zaś ściany korpusu przyczółków będą częściowo skute i wypełnione betonem polimerowym.
Wszystkie prace budowlane muszą zostać wykonane w ciągu 12 miesięcy od momentu podpisania umowy z wykonawcą. O wyborze wykonawcy zdecydują kryteria najniższej ceny (60 proc.) oraz gwarancji na wykonane prace (40 proc.).
Otwarcie trasy tramwajowej na Morenę (Piecki-Migowo) w sierpniu 2015 r.
Opinie (312) ponad 20 zablokowanych
-
2020-07-03 11:21
Gdansk
tutaj szybciej trzeba naprawiac niz budowac nowe
- 1 0
-
2020-07-03 11:39
no cóż estakada budowana za komuny w latach 80-tych
nic dziwnego że trzeba zrobić remont
ha, ha, ale widzę tu mnóstwo "ekspertów" od utrzymywania obiektów budowlanych za pomocą pędzla i wiadra farby
no brawo "znafcy"- 2 4
-
2020-07-03 11:43
Dobrze ,ze ktos myslacy jest w nadzorze i te buble wylapal.
Szacun.Pytanie kto pelnil nadzor wczesniej ?
- 5 0
-
2020-07-03 12:12
i znów najniższa cena
Może ny kryteria ustalić inaczej lepiej zapłacić więcej ale za dobre rozwiązania i najlepsze dostępne materiały i rozwiązania techniczne. Może najpierw dialog techniczny z potencjalnymi wykonawcami, a potem opis przedmiotu zamówienia ?
- 1 0
-
2020-07-03 12:19
Przyjedzie pan prezydent d i sprawę załatwi.
- 2 0
-
2020-07-03 12:25
Super
Całe szczęście, że Gdańsk tak dobrze zarządza miastem, że otworzyli alternatywną nitkę przez Al. Adamowicza, która na czas remontu będzie mogła odciążyć ruch na ul. Rakoczego. Ten jeden pas na pewno pomorze.
- 0 1
-
2020-07-03 12:26
jurek
musiałem zajrzec do kalendarza czy dzis nie jest 1 kwiecien ?bo jesli to jakis zart to nie jest smieszny
- 2 0
-
2020-07-03 12:27
Moja ukochana Morena :)jak.milo widziec jak bardzo sie rozwija. Od lat 1992 do teraz mega duzo zmian I oby tak dalej. Serdecznie pozdrawiam z Glasgow
- 1 3
-
2020-07-03 12:43
Ważniejsze było budować drogi pod dewelopera
- 1 0
-
2020-07-03 13:27
Kiedyś to mieli rozmach. Estakady, kładki etc teraz co najwyżej pasy namalują za pół miliona.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.