• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Estakada na Morenę wymaga wymiany elementów konstrukcji

Krzysztof Koprowski
3 lipca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Estakada w ciągu ul. Rakoczego powstała w latach 80. Tramwaje jeżdżą po niej od 2015 r.
  • Estakada w ciągu ul. Rakoczego powstała w latach 80. Tramwaje jeżdżą po niej od 2015 r.
  • Estakada w ciągu ul. Rakoczego powstała w latach 80. Tramwaje jeżdżą po niej od 2015 r.

Nie tylko Most Siennicki będzie wymagał w najbliższym czasie remontu. Okazuje się, że w złym stanie są także elementy konstrukcyjne estakady w ciągu ul. RakoczegoMapka, po której poruszają się tramwaje na Morenę oraz do nowo otwartej trasy przez al. Adamowicza. Urzędnicy szukają wykonawcy robót w trybie "zaprojektuj i wybuduj".



Czy remont estakady w ciągu ul. Rakoczego będzie stanowił dla ciebie utrudnienie?

Przypomnijmy: w ubiegłym tygodniu pisaliśmy o złym stanie technicznym Mostu Siennickiego. Mieszkańcy Stogów, którzy wreszcie doczekali się wznowienia ruchu tramwajowego do ich dzielnicy, mogą niebawem być zmuszeni do ponownego korzystania z komunikacji zastępczej.

Niewykluczone, że podobne utrudnienia będą czekały mieszkańców Moreny (Piecek-Migowa) oraz Ujeściska. Niezbędna jest bowiem wymiana dylatacji, łożysk i naprawa korpusów przyczółków estakady w ciągu ul. Rakoczego (przy Galerii Morena).

To właśnie tędy poruszają się tramwaje z Siedlec do pętli Ujeścisko i krańcówek Lawendowe Wzgórze oraz Brętowo PKM.

Otwarto dwie linie tramwajowe: na al. Adamowicza i na Stogi



- W zakresie wymiany łożysk nie jesteśmy w stanie określić zakresu wyłączeń w ruchu - czy będą to poszczególne pasy estakady, czy całkowite jej zamknięcie. Organizacja ruchu będzie uzależniona od przygotowanego projektu przez wykonawcę - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Wymiana dylatacji będzie wiązała się z zapewnieniem ruchu na dwóch pasach w każdym kierunku, zaś remont przyczółków nie będzie wiązał się z ograniczeniami w ruchu.
Estakada w trakcie budowy w kwietniu 1988 r. Estakada w trakcie budowy w kwietniu 1988 r.

12 miesięcy na wykonanie prac od momentu podpisania umowy



Jak informują urzędnicy, istniejące dylatacje modułowe zostaną zastąpione dylatacjami palczastymi w strefie jezdni. a także wkładkami neoprenowymi, dylatacyjnymi w strefie torowiska i chodników. Montaż nowych urządzeń pozwoli uszczelnić strefy przy skrajnych podporach - przyczółkach, co nie dopuści do degradacji konstrukcji obiektu.

Ponadto obecne wypracowane stalowe łożyska (44 szt.) zostaną zastąpione bardziej nowoczesnymi, zaś ściany korpusu przyczółków będą częściowo skute i wypełnione betonem polimerowym.

Wszystkie prace budowlane muszą zostać wykonane w ciągu 12 miesięcy od momentu podpisania umowy z wykonawcą. O wyborze wykonawcy zdecydują kryteria najniższej ceny (60 proc.) oraz gwarancji na wykonane prace (40 proc.).

Otwarcie trasy tramwajowej na Morenę (Piecki-Migowo) w sierpniu 2015 r.

Opinie (312) ponad 20 zablokowanych

  • Uwielbiam okres wyborczy.. (1)

    Znajdują się nagle sami eksperci od wszystkiego. Fora pełne komentarzy, byle obrzucic błotem oponenta lub osoby związane z nim. A nuż się coś przylepi.

    • 1 7

    • Fora pełne komentarzy, byle podrzucić pomysł

      za darmo!
      Może ktoś podchwyci?

      • 2 0

  • Partactwo (4)

    POwskie, nagminne partactwo.
    Partactwo w projektowaniu, wykonawstwie i nadzorze nad wszelkimi inwestycjami.
    zgroza

    • 9 3

    • a co z tym wiaduktem zbudowanym w latach osiemdziesiątych ma wspónego PO ? (1)

      • 3 3

      • Moze to ze wsadzono tam zle zaprojektowny tramwaj

        moze to, ze wydawali zgody na obudowanie go barakami dewloperskimi i dziwna galerią, co sie zaczela sama rozlatywac.

        • 0 2

    • (1)

      Jak na razie to pis jeszcze sam nic nie zrobił, a jedynie czego się tkną to niszczą, jak np stadnina koni z Janowa.

      • 3 2

      • konia to tobie zniszczyli chyba ;)

        • 0 1

  • brakoroby

    • 2 0

  • Komizm sytuacji (1)

    U Dulkiewicz wszystka infrastruktura się sypie, a poleciała, niczym komunistyczna aktywistka ratować most w Tczewie, który o zgrozo jest sukcesywnie remontowany.
    POkręceńcy

    • 9 3

    • mocherowy mózg

      • 3 4

  • Najpierw Politechniczna

    Potem remont estakady. Będzie alternatywa tej trasy

    • 1 4

  • Bryle na krótkowzroczność planistów i realizatorów rozwoju mista i województwa

    Dlaczego przez trzy dziesięciolecia dziadolimy, zamiast w jednym czasie wykonać wybór generalnego wykonawcy, u którego składa się pakiet zamówienia kompleksowego zaprojektowania i realizacji remontu czy budowy drogi i jej uzbrojenia oraz obiektów inżynierskich wiaduktów, mostów oraz innych elementów? U nas za wielkie osiągnięcie urzędolenia jest standard aby po kolei i osobno zamawiać spodnie, marynarkę a osobno przyszycie guzików a potem zapomnianą kamizelkę a całość nie pasuje do siebie bo kolejny krawiec miał inne szablony i miarki oraz technikę wykonania stroju? Jak permanentnie zamyka się na rok i więcej jakiś odcinek drogi i jest tam most to dlaczego ten most, uzbrojenie pasa drogowego i drogi oraz torowisk nie jest remontowane i rozbudowywane w tym samym czasie dla obecnych i przyszłych potrzeb? To jest najdroższe planowanie na świecie co dawno udowodniono w największych aglomeracjach świata. Tam liczą nie na lata, miesiące czy dni ale godzinowe koszty gospodarcze i społeczne zamknięcie lub ograniczenia ruchu dla potrzeb przebudowy, remontu czy uzupełnień. Można wszystko uzgodnić skoordynować pracować 24 godziny na dobę aby jak najmniej godzin trwały utrudnienia dla mieszkańców, turystów, każdego typu transportu, gospodarki. Niedotrzymanie godziny zakończenia robót to są drakońskie kary i niedopuszczenie niesolidnego wykonawcy do innych prac na rzecz miasta czy samorządu. A nam wmawia się, że dokonano heroicznych osiągnięć zamawiając byle jakość i tolerując pracę 8 godzinną przez paru pracowników zamiast główny warunek zamówienia publicznego to praca przez 24 godzin na dobę liczona w godzinach z najlepszych trwałych materiałów i w technologiach gwarantujących minimum 50 lat a nawet 100 lat trwałości i przydatności do użytkowania aby można było wnukom powiedzieć popatrz jak dziadkowie wzorem najlepszych myśleli przyszłościowo, że do dzisiaj dotrwało i spełnia swoją rolę.

    • 2 1

  • Na ulicach dziury, miasto Gdańsk z tektury.

    • 1 0

  • Po trzydziestu latach z hakiem konieczność remontu wydaje si e być oczywista. Szacunek budzi

    jakość budownictwa drogowego z okresu PRL. Ciekawe, ile czasu wytrzyma estakada nim będzie konieczność następnego ?

    • 1 1

  • Pozamykać

    Zamknąć estakadę i wprowadzić rowerową komunikację zastępczą. W końcu samochody są bardzo niebezpieczne na czas epidemii.

    • 1 0

  • A może artykuł o sygnalizacji na Morenie.

    Jakbyś nie jechał to 60 procent czasu stoisz na światłach. Wszystko jak na złość. Dojeżdżasz z obwodnicy w 6 minut po czym stoisz 12 żeby przejechać przez Morenę. Ile to trzeba główkować za biurkiem, żeby takie coś wymyślić. Cokolwiek by zrobili- nawet zamknięcie na czas remontu to będzie się szybciej jechało dookoła dzielnicy.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane