- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (259 opinii)
- 2 Niespokojna noc na gdańskich drogach (27 opinii)
- 3 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (138 opinii)
- 4 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (779 opinii)
- 5 Kultowa "Górka" i widok na morze (139 opinii)
- 6 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (57 opinii)
Falujący terminal w Rębiechowie
Stalowy dach inspirowany kształtem fal morskich i jasne, przeszklone wnętrze - taki będzie nowy terminal w Rębiechowie, który w 2009 roku przyjmie 2 mln pasażerów. Wczoraj rozstrzygnięto konkurs architektoniczny na jego projekt.
Spośród siedmiu zgłoszonych do konkursu prac zwyciężyła propozycja polsko-niemieckiego biura JSK Architekci. To potentaci w projektowaniu portów lotniczych: dziś są zaangażowani w budowę terminali na lotniskach w Berlinie, Frankfurcie nad Menem, Düsseldorfie i Wrocławiu. - Cieszę się jednak wyjątkowo ze zwycięstwa w gdańskim konkursie, ponieważ właśnie tu przed laty studiowałem - mówi Mariusz Rutz, współautor zwycięskiego projektu.
Czym wizja architektów z JSK przekonała sąd konkursowy? Jako plusy wyliczano to, że terminal jest niezwykle funkcjonalny, ma ciekawą architekturę, łatwo da się połączyć z już istniejącym terminalem nr 1 i łatwo będzie go rozbudować w przyszłości.
Wedle wyliczeń projektantów nowy terminal będzie kosztował ok. 130 mln zł. To jednak tylko wstępne wyliczenia, ostateczne poznamy po rozstrzygnięciu przetargu na generalnego wykonawcę budowy. Kiedy?
- Wniosek o pozwolenie na budowę będzie gotowy do końca tego roku. Wiosną 2008 roku odbędzie się przetarg na generalnego wykonawcę - wylicza Tomasz Kloskowski, wiceprezes zarządu portu lotniczego Gdańsk.
Budowa terminalu to tylko jedna z kilku inwestycji, które w ciągu najbliższych sześciu lat zmienią trójmiejskie lotnisko w plac budowy. Wszystkie przedsięwzięcia pochłoną ok. 400 mln zł. Zostaną sfinansowane z unijnego programu Infrastruktura i Środowisko, kredytu z Europejskiego Banku Inwestycyjnego i ze środków własnych portu lotniczego.
Opinie (110) ponad 10 zablokowanych
-
2007-07-28 10:30
poczytajcie
-jest niezwykle funkcjonalny
-łatwo da się połączyć z już istniejącym terminalem nr 1
-łatwo będzie go rozbudować w przyszłości
Obecny terminal ma przepustowość 1,2 mln + 2 nowego = razem ponad 3 miliony. Napewno do 2015 nie będzie potrzeba budowy większego, zresztą (co ważne) wygrał projekt, łatwy do dalszej rozbudowy
Wg mnie 8 na 10 możliwych- 0 0
-
2007-07-28 10:34
STRASZNA KISZKA !
- 0 0
-
2007-07-28 10:56
Dach musi spadac w jedna strone i miec zbieracze wody i sniegu.A tu co widze -cos co zaprojektowano dla Afryki Poludniowej lub Libji.Ciezka ,duzo za ciezka konstrukcja dachu.
Cos prostszego w formie bardziej funkcjonalnego ,dajace przestrzen ,mniej przytlaczajace w srodku t chyba ten projekt z nagroda 3 i ten z wyroznieniem.
Ten falisty dach bedzie klekotal unoszony wiatrami i jak przyjdzie tornado co w Polsce sie czesto zdarza ostatnio ,pochowa wielu pasazerow!
Ta budowla nie ma miec zadecia i nadecia.
Ma sluzyc dobrze ludziom,ma byc bezpieczna i perespektywiczna w rozbudowie.
Ci co projektujecie podejrzyjcie lotnisko w Amsterdamie,Frankfurcie-moze czasem warto ,zeby uniknac bledow.- 0 0
-
2007-07-28 10:57
Znów się zebrał chór narzekaczy.
Wam to zawsze będzie źle. Nie budują terminalu, źle - bo trzeba budować terminal. W końcu budują - też źle, bo jednemu z drugim się dach nie podoba i najlepiej żeby jeszcze był parking darmowy dla wszystkich.
Jestem w tej chwili poza Polską i jest mi DOBRZE - właśnie dlatego, że naokoło mnie nie ma tych skwaszonych gęb którym ZAWSZE coś się nie podoba :)- 1 0
-
2007-07-28 11:13
bingo
świetny
- 0 0
-
2007-07-28 11:17
Okropny!
Juz znacznie ładniejsze są te pozostałe projekty...
- 0 0
-
2007-07-28 11:20
Czy to jest projekt szklarni?
Jednym słowem badziew!
- 0 0
-
2007-07-28 11:23
Dobra nowoczesna architektura
Bez szaleństw ale z klasą.
- 0 0
-
2007-07-28 11:29
Ja mam uwierzyć, że w tym kraju można coś kontrolowanego przez państwo/miasto zbudować w 2 lata???? Żarty...A przetarg? A odwołanie od przetargu? A unieważnienie przetargu? A ponowny przetarg? A zmiana podwykonawcow? A zima stulecia? A bankructwo głównego wykonawcy? A oddanie terminalu? A spór o to kto jest winny cieknącemu dachowi? A strażakom też trzeba posmarować? A wybór firm zajmujących się sprzątaniem terminalu i serwowaniem kanapek? I to wszystko w 2 lata?? Ktoś upadł na głowę!
- 0 0
-
2007-07-28 11:45
Taaaaa,racja maly ale praktyczny,w koncu Gdansk wzial przyklad z Gdyni.Lepiej pozno niz wcale bravoooo.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.