- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (258 opinii)
- 2 Niespokojna noc na gdańskich drogach (26 opinii)
- 3 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (138 opinii)
- 4 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (778 opinii)
- 5 Kultowa "Górka" i widok na morze (139 opinii)
- 6 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (57 opinii)
Falujący terminal w Rębiechowie
Stalowy dach inspirowany kształtem fal morskich i jasne, przeszklone wnętrze - taki będzie nowy terminal w Rębiechowie, który w 2009 roku przyjmie 2 mln pasażerów. Wczoraj rozstrzygnięto konkurs architektoniczny na jego projekt.
Spośród siedmiu zgłoszonych do konkursu prac zwyciężyła propozycja polsko-niemieckiego biura JSK Architekci. To potentaci w projektowaniu portów lotniczych: dziś są zaangażowani w budowę terminali na lotniskach w Berlinie, Frankfurcie nad Menem, Düsseldorfie i Wrocławiu. - Cieszę się jednak wyjątkowo ze zwycięstwa w gdańskim konkursie, ponieważ właśnie tu przed laty studiowałem - mówi Mariusz Rutz, współautor zwycięskiego projektu.
Czym wizja architektów z JSK przekonała sąd konkursowy? Jako plusy wyliczano to, że terminal jest niezwykle funkcjonalny, ma ciekawą architekturę, łatwo da się połączyć z już istniejącym terminalem nr 1 i łatwo będzie go rozbudować w przyszłości.
Wedle wyliczeń projektantów nowy terminal będzie kosztował ok. 130 mln zł. To jednak tylko wstępne wyliczenia, ostateczne poznamy po rozstrzygnięciu przetargu na generalnego wykonawcę budowy. Kiedy?
- Wniosek o pozwolenie na budowę będzie gotowy do końca tego roku. Wiosną 2008 roku odbędzie się przetarg na generalnego wykonawcę - wylicza Tomasz Kloskowski, wiceprezes zarządu portu lotniczego Gdańsk.
Budowa terminalu to tylko jedna z kilku inwestycji, które w ciągu najbliższych sześciu lat zmienią trójmiejskie lotnisko w plac budowy. Wszystkie przedsięwzięcia pochłoną ok. 400 mln zł. Zostaną sfinansowane z unijnego programu Infrastruktura i Środowisko, kredytu z Europejskiego Banku Inwestycyjnego i ze środków własnych portu lotniczego.
Opinie (110) ponad 10 zablokowanych
-
2007-07-28 11:46
słabe
kompletnie mi sie nie podoba, sufit przytlacza swoja betonowa ociezaloscia, to budynek rodem z lat 70tych.
beznadzieja- 0 0
-
2007-07-28 11:54
dojazd bedzie ale tramwajem !(ustalono)!
- 0 0
-
2007-07-28 12:09
będzie tramem i nową SKM!
- 0 0
-
2007-07-28 12:29
ciekawe jak się z tego zrzuca śnieg
bo chyba u nas takie coś pada
- 0 0
-
2007-07-28 12:56
I czym tu sie podniecac??? NA zachodzie gdy cos buduja to i drogi dojazdowe sa nowe!!! Teraz dwa samoloty laduja i jest burdel nieziemski.
- 0 0
-
2007-07-28 13:04
no właśnie co z tą arytmetyką
jeśli nowy będzie na TYLKO 2 mln, to stary musi być AŻ na 3 mln, zakładając że ma być 5mln ;))))
albo w artykule pokręcili, albo cała koncepcja jest porąbana- 0 0
-
2007-07-28 13:22
beton i szklo
zywcem dworzec z warszawki. ten coplanu jest o niebo fajniejszy- nowoczesne rozwiazania, zielen, ole ksztalty.ale przeciez kazdy wie ze przetargi i konkursy wygrywa najtanszy projekt.
- 0 0
-
2007-07-28 13:27
Projek fajny.
Jak znam życie to widoczne elementy dachu po jakimś czasie będą straszyły brudem. Mam nadzieję, że się mylę.
- 0 0
-
2007-07-28 13:29
A KOMU POTRZEBNY TAKI DACH? TYM CO LADUJA I STARTUJA TYLKO!!!
- 0 0
-
2007-07-28 13:30
no i pomysł pana Szczurka staje się dla mnie coraz bardziej nie zrozumiały... po kiego wała budować kolejne lotnisko w trójmieście skoro ma się rozbudowywać to gdańskie. No ale jeśli Gdynia ma takie ambicje to niech sobie ładują kasę w coś co jest nie potrzebne...
To chyba będzie pewnego rodzaju novum w UE i w ogóle na świecie żeby aglomeracja licząca 700 tys. ludzi miała posiadać dwa duże lotniska.
powinny powstać jakieś zakłady z pytaniem czy powstanie lotnisko w Gdyni czy nie?!- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.