• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Feralne przejście na al. Hallera do likwidacji?

Maciej Naskręt
7 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Do tego potrącenia pieszej doszło na przejściu w ciągu al. Hallera w Gdańsku na początku grudnia.



Czy receptą na poprawę bezpieczeństwa na przejściu dla pieszych przy al. Hallera w Gdańsku, gdzie ostatnio doszło do dwóch poważnych potrąceń, ma być jego likwidacja? W przyszłym tygodniu zapadnie decyzja na temat przyszłości tego przejścia.



Potrącenie pieszego na al. Hallera, do którego doszło na początku listopada.

We wtorek lub w środę zbierze się miejska komisja bezpieczeństwa ruchu drogowego w Gdańsku. W jej skład wchodzą m.in. strażacy, policjanci, strażnicy miejscy i inżynierowie ruchu. Mają oni zdecydować o przyszłości przejścia dla pieszych znajdującego się na al. Hallera zobacz na mapie Gdańska, pomiędzy Operą Bałtycką a wiaduktem kolejowym. Doszło na nim w ostatnim czasie do dwóch poważnych potrąceń.

Przypomnijmy: do pierwszego zdarzenia doszło 8 listopada. 29-letni kierowca citroena omijał przed przejściem samochód stojący przy prawej krawędzi jezdni. W tym momencie na przejście wszedł pieszy. Citroen nie zdążył się zatrzymać. Na skutek potrącenia przechodzień doznał potłuczeń i urazu nogi. Pogotowie zabrało go do szpitala.

Drugi wypadek miał miejsce 3 grudnia. Piesza weszła na jezdnię, gdy z lewej strony ustąpił jej pierwszeństwa pojazd ciężarowy. Piesza swobodnie przeszła na przeciwny pas ruchu, tam potrącił ją pojazd osobowy jadący w kierunku wiaduktu kolejowego. Poszkodowaną do szpitala zabrało pogotowie.

Czy drogowcy powinni zlikwidować przejście na al. Hallera?

Obie sytuacje zarejestrowała kamera monitoringu należąca do firmy Satland. W obu przypadkach zawinili kierujący pojazdami.

Dwa potrącenia to jeszcze nie seria, ale już sygnał, że na przejściu dzieje się coś niedobrego. Jak sprawić, by zminimalizować ryzyko podobnych zdarzeń w tym miejscu?

- Komisja bezpieczeństwa ruchu drogowego sprawdzi, czy jest możliwość poszerzenia w tym miejsca jezdni w celu stworzenia szykany dla kierowców, która wymusi ich ostrożniejszą jazdę - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni.

Wiadomo na pewno, że w tym miejscu trudno będzie umieścić progi zwalniające. Jeśli będą szerokie, utrudniłyby przejazd tramwajom.

- Z kolei wąskie progi sprawiłyby, że kierowcy omijaliby je torami tramwajowymi - mówi rzecznik prasowy.

Praktykowanym przez drogowców sposobem radzenia sobie z wypadkami na przejściach jest... ich likwidacja. Tak się stało w latach 80. na al. Grunwaldzkiej - na wysokości ul. Waryńskiego zobacz na mapie Gdańska, kiedy to dzień po śmiertelnym potrąceniu zlikwidowano przejście. Inne przejście zlikwidowano dwa lata temu przy siedzibie Radia Gdańsk zobacz na mapie Gdańska na przejściu przez al. Grunwaldzką. Choć zapowiadano, że zostanie ono przebudowane, nie zrobiono tego do tej pory.

Czy teraz istnieje możliwość likwidacji przejścia przez al. Hallera? - Niewykluczone, że podczas obrad komisji BRD ktoś zgłosi taki postulat - mówi Katarzyna Kaczmarek.

Jeśli ktoś wystąpiłby z takim pomysłem i zostałoby ono zrealizowane, piesi musieliby przechodzić przez jezdnię pasami przy Operze Bałtyckiej, bądź przy wiadukcie kolejowym nieopodal ul. Klinicznej.

Na koniec zajrzeliśmy do statystyk Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku. - Od 1 stycznia do 4 grudnia na al. Hallera doszło do 26 wypadków, z czego 13 było z udziałem pieszych. W tego typu zdarzeniach poszkodowanych zostało 14 osób, jedna osoba poniosła śmierć - mówi podkom. Magdalena Michalewska, rzecznik prasowy Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.

Miejsca

Opinie (358) ponad 20 zablokowanych

  • zlikwidowac pieszych by zylo sie lepiej kierowcom:|

    • 2 2

  • OMG co za myślenie.

    Więcej sensu ma zamknięcie tej ulicy.

    • 3 1

  • I wszystko byłoby Ok (2)

    gdyby nie pytanie. Kto pozwolił firmie S. na obserwacje i rejestrowanie terenu który do nich nie należy. Gdzie są przechowywane nagrania, jak są chronione i kto ma do nich dostęp?

    • 2 9

    • A na acta wszyscy pluli (1)

      natomiast na prywatną inwigilację jest jak widzę zgoda.

      • 1 1

      • cenzura? atakuje?

        moje poprzednie pytanie brzmiało. Dlaczego działa nielegalna prywatna inwigilacja za pomocą kamer. Dlaczego zbiory danych nie są kontrolowane przez odpowiednie urzędy. Dlaczego firma S. monitoruje teren miejski?

        • 1 1

  • to nie jedyne takie przejescie a dojscie na przystnek na reja od mopsu albo osrodka opiekunczego??? dwa pasy strach przechodzic chyba ze w korkach:)

    • 1 0

  • czy ja dobrze widzę, że kierowca, który potrącił pieszą uciekł??? (1)

    o_O

    • 1 2

    • nie rozumiem

      ciemne kombi, które potrąciło odjeżdża...

      • 1 0

  • W obydwu wypadkach - wyprzedzanie przed przejściem dla pieszych :(((((((((

    Tylko pozbawienie prawa jazdy takiego kierowcy:(

    • 7 3

  • Fatalne przejście-fatalni kierowcy

    Przejeżdżam przez to skrzyżowanie dwa razy dziennie. Piesi, aby je przejść to albo czekają aż ruch pojazdów zmaleje (czyli można tak i pół dnia), albo "przemykają" pomiędzy jadącymi pojazdami. Sama jestem kierowcą jak i pieszym i to co się tam dzieje, to koszmar, auta pędzą, nie patrzą, że na przejście wszedł pieszy. KIEROWCO WŁĄCZ MYŚLENIE-wtedy takich wypadków będzie mniej.

    • 6 1

  • ponad 5 minut ,a karetki ani widu,ani słychu

    • 4 0

  • Potrzebna jest po prostu policja!

    Na tych buraków,baby nie lepsze!
    mandaty i się skończy jazda bez rozumu!

    • 1 1

  • ten cały GiK i Budimex...

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane