- 1 50 lat pracuje w jednym zakładzie (147 opinii)
- 2 Coraz więcej psów na plaży. To problem? (229 opinii)
- 3 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (186 opinii)
- 4 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (185 opinii)
- 5 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (201 opinii)
- 6 Woda w zatoce bezpieczna. Można się kąpać (133 opinie)
GAiT inwestuje w gadżety: kalendarze, pendrive'y i płyty z muzyką
Ponad 116 tys. zł Gdańskie Autobusy i Tramwaje wydały w ubiegłym roku na gadżety reklamowe. Wśród "promocyjnych zakupów" spółki znalazła się pamięć USB, płyty z muzyką czy prawie 2 tys. różnych kalendarzy.
Z dokumentu, który otrzymał, wynika, że Gdańskie Autobusy i Tramwaje na ten cel wydały ponad 116 tys. złotych.
Za tę kwotę kupiono m.in.:
- 170 sztuk pendrive'ów - za 12 tys. złotych
- 800 płyt Cappelli Gedanensis (miejska instytucja kultury) - za 35 tys. złotych
- 1950 różnych kalendarzy - za ponad 46 tys. złotych.
Takie wydatki miejskiej spółki w 2020 roku mogą dziwić - zwłaszcza w zestawieniu z wyliczeniami wiceprezydenta Piotra Borawskiego. Wielokrotnie bowiem wskazywał on na trudną sytuację gdańskiej komunikacji miejskiej, która ucierpiała finansowo przez obostrzenia wprowadzone w związku z pandemią koronawirusa.
Pełne zestawienie wydatków GAiT na gadżety reklamowe w 2020 r:
Miejski portal gdansk.pl pod koniec ubiegłego roku wskazywał, że aż o 27,6 mln zł mniej wpłynęło do kasy Zarządu Transportu Miejskiego (czyli organizatora przewozów) w okresie od stycznia do października 2020 roku w porównaniu do analogicznych miesięcy roku 2019.
W tym miejscu warto zaznaczyć, że GAiT jest jednym ze zleceniobiorców ZTM-u. Obie instytucje nie mają jednak wspólnego budżetu.
Gdańskie Autobusy i Tramwaje to miejska spółka, właściciel wszystkich tramwajów i części autobusów, kursujących po ulicach miasta.
Jest ona nadzorowana przez ZTM jedynie w kwestii wywiązywania się z postanowień umów przewozowych - punktualności, czystości w pojazdach czy stanu technicznego taboru.
Czym różni się GAiT od ZTM?
W sprawie gadżetów reklamowych poprosiliśmy więc o komentarz przedstawicieli GAiT oraz wiceprezydenta Borawskiego.
GAiT: Kalendarze były dla pracowników, a płyty z muzyką promują Gdańsk
- Kalendarze książkowe oraz kalendarze trójdzielne to kalendarze dla naszych pracowników, które używane są przez nich w codziennej pracy. Kalendarze te są typowym materiałem biurowym, a ponieważ sygnowane są logotypem spółki, pod względem księgowym kwalifikują się do grupy materiałów promocyjnych. Natomiast kalendarze wieloplanszowe prezentujące pojazdy z floty GAiT, znajdują się w pomieszczeniach spółki - w biurach, zajezdniach oraz przekazywane są instytucjom i osobom współpracującym z naszą spółką - tłumaczy Anna Dobrowolska, rzeczniczka Gdańskich Autobusów i Tramwajów.
Z kolei nośniki pamięci USB - jak tłumaczy urzędniczka - kupiono "na potrzeby wydarzeń planowanych" jeszcze przed pandemią koronawirusa.
- Zakupy realizowane były na początku 2020 roku. Płyty Cappelli Gedeanesis zakupione zostały na kilka lat i są sukcesywnie przekazywane przy różnych okazjach instytucjom i osobom, z którymi współpracujemy, czy spotykamy się przy okazji różnych wydarzeń. Płyty te są upominkami promującymi gdańską kulturę i Gdańsk, którego Gdańskie Autobusy i Tramwaje są częścią - podkreśla Anna Dobrowolska.
Wiceprezydent Borawski: to niewielki promil wszystkich wydatków
Do wydanych przez GAiT kwot odniósł się wiceprezydent Piotr Borawski. Podkreśla on, że "Gdańskie Autobusy i Tramwaje muszą konkurować jakością oferty, ale jak wiele innych podmiotów, stosują również reklamę i działania promocyjne, aby pasażerowie korzystali z komunikacji publicznej."
- Warto mieć na uwadze, że środki przeznaczane na różne działania promocyjne, w skali wszystkich wydatków, w tym również bezprecedensowych nakładów inwestycyjnych spółki, stanowią zaledwie niewielki promil wszystkich wydatków. W 2020 roku GAiT na same tylko inwestycje we flotę i infrastrukturę wydał 191,7 mln zł. Wydatki promocyjne stanowią zaledwie 0,06 proc. tej kwoty - podsumowuje samorządowiec.
Miejsca
Opinie (336) ponad 10 zablokowanych
-
2021-03-13 09:06
(3)
jakoś nie otrzymałem kalendarza a jestem pracownikiem
- 55 1
-
2021-03-13 09:12
A mi szwagier kierowca przyniósł żebym sobie do garażu powiesił. Ładnie się prezentuje obok gołych kobitek he he he he
- 7 2
-
2021-03-13 09:40
(1)
Kierowcy to nawet smyczy nie dostana
- 13 0
-
2021-03-13 10:09
Już jesteś na smyczy,tylko tego nie zauważyłeś.
- 7 3
-
2021-03-13 09:07
Liczba pasażerów spadła o połowę, dochody najniższe w historii Gdańska od kilku lat ale.. (2)
Kto władzy zabroni wydać na gadżety ponad 100 000 zł z naszych pieniędzy?
Nikt bo w wyborach zawsze wygrywa po- 57 3
-
2021-03-13 09:14
Alleluja (1)
Jakby rządził PIS to zamówiliby za milion różańców i modlitewników z Torunia.
- 6 7
-
2021-03-13 09:30
Ale mamy fajnie, peowcy wywalili tylko 100 tys. z naszych podatków w błoto!
Fantastycznie, a jakby rządzili Marsjanie to dopiero byłoby okropnie, dlatego cieszcie się tłumoki bo może przyjść pis do władzy!!!!
- 9 2
-
2021-03-13 09:08
Dlatego takie ceny za bilety muszą odbić ten badziew który kupili
- 32 2
-
2021-03-13 09:08
Mogliby np wydać na jakieś dodatkowe pakiety zdrowotne dla motorniczych i kierowców
Typu dentysta itp.. ale po co
Ciekawe kto dostał zlecenia- 55 1
-
2021-03-13 09:08
To normalne we wszystkich firmach, im większa firma tym większe tego typu wydatki.
Ja natomiast czekam na efekty nowej miotły w zarządzie która zapowiada większą kontrolę czystości w pojazdach oraz jakość wykonywanych usług- 10 20
-
2021-03-13 09:08
Jaki jest cel takiej promocji? (3)
Czy ja mam do wyboru inne środki transportu zbiorowego w Gdańsku? Nie sądzę. To na cholerę ta promocja?
- 73 2
-
2021-03-13 10:00
Do wyprowadzania kasy że spolki
Czego nie rozumiesz? Kolega ma firmę która to sprzedaje kupujesz od niego za 3 razy drożej robisz przelew i dzielisz się kasa.
- 17 2
-
2021-03-13 12:32
Konkurencja jest duża... (1)
Samochód, rower, freenow...można też w ostateczności pieszo pójść.
Trzeba więc zachęcić i dbać o wizerunek- 2 8
-
2021-03-13 13:36
ja biorę często samochód na minuty
też można
- 1 0
-
2021-03-13 09:12
Jak można wydać takie pieniądze na pierdoly, to już wiadomo dlaczego co chwilę drożeją bilety.przeciez łatwo wydac pieniądze z ludzkich biletów, podatków.
- 33 3
-
2021-03-13 09:12
Kubki ceramiczne reklamowe z nadrukiem
Przy (tylko) 100sztukach można kupic za 5zl. Tutaj za 35zl.
- 52 4
-
2021-03-13 09:12
70 zł za pendrive (2)
jakże potrzeby wydatek
uściski buziaczki kochani. Idę pojeździć rydwanem.- 52 3
-
2021-03-13 09:14
Są po 20zł (1)
- 6 1
-
2021-03-13 09:17
sa i po 10 zł. tylk po co ten wydatek
12 tys. złotych. na same pendrivy.
Można by za to oświetlić pół ratusza w barwach LGBT.- 15 0
-
2021-03-13 09:14
Do wydanych przez GAiT kwot odniósł się wiceprezydent Piotr Borawski. Podkreśla on, że "Gdańskie Autobusy i Tramwaje (1)
muszą konkurować....
Z kim konkurować?
z rydwanem chyba- 64 1
-
2021-03-13 09:45
Z kim mają konkurować? A jeśli już tak się palą do tego, to podpowiadam: można konkurować jakością usług. Jeśli pan Borawski nie czai o czym mówię, to podpowiadam dalej: można dbać np o punktualność, niezawodność, czystość i przystępne ceny. Cieszę się, że pomogłem.
- 21 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.