• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

GAiT inwestuje w gadżety: kalendarze, pendrive'y i płyty z muzyką

Szymon Zięba
13 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Na gadżety reklamowe wydano ponad 116  tys. zł. Kupiono m. in. niemal 2 tys. kalendarzy. Zdjęcie ilustracyjne. Na gadżety reklamowe wydano ponad 116  tys. zł. Kupiono m. in. niemal 2 tys. kalendarzy. Zdjęcie ilustracyjne.

Ponad 116 tys. zł Gdańskie Autobusy i Tramwaje wydały w ubiegłym roku na gadżety reklamowe. Wśród "promocyjnych zakupów" spółki znalazła się pamięć USB, płyty z muzyką czy prawie 2 tys. różnych kalendarzy.



Jak oceniasz kwotę wydatków GAiT na gadżety?

Sprawę nagłośnił gdański radny PiS Przemysław Majewski, który zapytał urzędników o wydatki na gadżety reklamowe gdańskiego przewoźnika w pandemicznym 2020 roku.

Z dokumentu, który otrzymał, wynika, że Gdańskie Autobusy i Tramwaje na ten cel wydały ponad 116 tys. złotych.

Za tę kwotę kupiono m.in.:
  • 170 sztuk pendrive'ów - za 12 tys. złotych
  • 800 płyt Cappelli Gedanensis (miejska instytucja kultury) - za 35 tys. złotych
  • 1950 różnych kalendarzy - za ponad 46 tys. złotych.


Takie wydatki miejskiej spółki w 2020 roku mogą dziwić - zwłaszcza w zestawieniu z wyliczeniami wiceprezydenta Piotra Borawskiego. Wielokrotnie bowiem wskazywał on na trudną sytuację gdańskiej komunikacji miejskiej, która ucierpiała finansowo przez obostrzenia wprowadzone w związku z pandemią koronawirusa.

Pełne zestawienie wydatków GAiT na gadżety reklamowe w 2020 r:
Takie zestawienie otrzymał w odpowiedzi na swoje pytania radny Przemysław Majewski. Takie zestawienie otrzymał w odpowiedzi na swoje pytania radny Przemysław Majewski.

Miejski portal gdansk.pl pod koniec ubiegłego roku wskazywał, że aż o 27,6 mln zł mniej wpłynęło do kasy Zarządu Transportu Miejskiego (czyli organizatora przewozów) w okresie od stycznia do października 2020 roku w porównaniu do analogicznych miesięcy roku 2019.

W tym miejscu warto zaznaczyć, że GAiT jest jednym ze zleceniobiorców ZTM-u. Obie instytucje nie mają jednak wspólnego budżetu.

Gdańskie Autobusy i Tramwaje to miejska spółka, właściciel wszystkich tramwajów i części autobusów, kursujących po ulicach miasta.

Jest ona nadzorowana przez ZTM jedynie w kwestii wywiązywania się z postanowień umów przewozowych - punktualności, czystości w pojazdach czy stanu technicznego taboru.

Czym różni się GAiT od ZTM?



W sprawie gadżetów reklamowych poprosiliśmy więc o komentarz przedstawicieli GAiT oraz wiceprezydenta Borawskiego.

GAiT: Kalendarze były dla pracowników, a płyty z muzyką promują Gdańsk



- Kalendarze książkowe oraz kalendarze trójdzielne to kalendarze dla naszych pracowników, które używane są przez nich w codziennej pracy. Kalendarze te są typowym materiałem biurowym, a ponieważ sygnowane są logotypem spółki, pod względem księgowym kwalifikują się do grupy materiałów promocyjnych. Natomiast kalendarze wieloplanszowe prezentujące pojazdy z floty GAiT, znajdują się w pomieszczeniach spółki - w biurach, zajezdniach oraz przekazywane są instytucjom i osobom współpracującym z naszą spółką - tłumaczy Anna Dobrowolska, rzeczniczka Gdańskich Autobusów i Tramwajów.
Z kolei nośniki pamięci USB - jak tłumaczy urzędniczka - kupiono "na potrzeby wydarzeń planowanych" jeszcze przed pandemią koronawirusa.

- Zakupy realizowane były na początku 2020 roku. Płyty Cappelli Gedeanesis zakupione zostały na kilka lat i są sukcesywnie przekazywane przy różnych okazjach instytucjom i osobom, z którymi współpracujemy, czy spotykamy się przy okazji różnych wydarzeń. Płyty te są upominkami promującymi gdańską kulturę i Gdańsk, którego Gdańskie Autobusy i Tramwaje są częścią - podkreśla Anna Dobrowolska.

Wiceprezydent Borawski: to niewielki promil wszystkich wydatków



Do wydanych przez GAiT kwot odniósł się wiceprezydent Piotr Borawski. Podkreśla on, że "Gdańskie Autobusy i Tramwaje muszą konkurować jakością oferty, ale jak wiele innych podmiotów, stosują również reklamę i działania promocyjne, aby pasażerowie korzystali z komunikacji publicznej."

- Warto mieć na uwadze, że środki przeznaczane na różne działania promocyjne, w skali wszystkich wydatków, w tym również bezprecedensowych nakładów inwestycyjnych spółki, stanowią zaledwie niewielki promil wszystkich wydatków. W 2020 roku GAiT na same tylko inwestycje we flotę i infrastrukturę wydał 191,7 mln zł. Wydatki promocyjne stanowią zaledwie 0,06 proc. tej kwoty - podsumowuje samorządowiec.

Miejsca

Opinie (336) ponad 10 zablokowanych

  • (3)

    jakoś nie otrzymałem kalendarza a jestem pracownikiem

    • 55 1

    • A mi szwagier kierowca przyniósł żebym sobie do garażu powiesił. Ładnie się prezentuje obok gołych kobitek he he he he

      • 7 2

    • (1)

      Kierowcy to nawet smyczy nie dostana

      • 13 0

      • Już jesteś na smyczy,tylko tego nie zauważyłeś.

        • 7 3

  • Liczba pasażerów spadła o połowę, dochody najniższe w historii Gdańska od kilku lat ale.. (2)

    Kto władzy zabroni wydać na gadżety ponad 100 000 zł z naszych pieniędzy?
    Nikt bo w wyborach zawsze wygrywa po

    • 57 3

    • Alleluja (1)

      Jakby rządził PIS to zamówiliby za milion różańców i modlitewników z Torunia.

      • 6 7

      • Ale mamy fajnie, peowcy wywalili tylko 100 tys. z naszych podatków w błoto!

        Fantastycznie, a jakby rządzili Marsjanie to dopiero byłoby okropnie, dlatego cieszcie się tłumoki bo może przyjść pis do władzy!!!!

        • 9 2

  • Dlatego takie ceny za bilety muszą odbić ten badziew który kupili

    • 32 2

  • Mogliby np wydać na jakieś dodatkowe pakiety zdrowotne dla motorniczych i kierowców

    Typu dentysta itp.. ale po co

    Ciekawe kto dostał zlecenia

    • 55 1

  • To normalne we wszystkich firmach, im większa firma tym większe tego typu wydatki.
    Ja natomiast czekam na efekty nowej miotły w zarządzie która zapowiada większą kontrolę czystości w pojazdach oraz jakość wykonywanych usług

    • 10 20

  • Jaki jest cel takiej promocji? (3)

    Czy ja mam do wyboru inne środki transportu zbiorowego w Gdańsku? Nie sądzę. To na cholerę ta promocja?

    • 73 2

    • Do wyprowadzania kasy że spolki

      Czego nie rozumiesz? Kolega ma firmę która to sprzedaje kupujesz od niego za 3 razy drożej robisz przelew i dzielisz się kasa.

      • 17 2

    • Konkurencja jest duża... (1)

      Samochód, rower, freenow...można też w ostateczności pieszo pójść.
      Trzeba więc zachęcić i dbać o wizerunek

      • 2 8

      • ja biorę często samochód na minuty

        też można

        • 1 0

  • Jak można wydać takie pieniądze na pierdoly, to już wiadomo dlaczego co chwilę drożeją bilety.przeciez łatwo wydac pieniądze z ludzkich biletów, podatków.

    • 33 3

  • Kubki ceramiczne reklamowe z nadrukiem

    Przy (tylko) 100sztukach można kupic za 5zl. Tutaj za 35zl.

    • 52 4

  • 70 zł za pendrive (2)

    jakże potrzeby wydatek

    uściski buziaczki kochani. Idę pojeździć rydwanem.

    • 52 3

    • Są po 20zł (1)

      • 6 1

      • sa i po 10 zł. tylk po co ten wydatek

        12 tys. złotych. na same pendrivy.

        Można by za to oświetlić pół ratusza w barwach LGBT.

        • 15 0

  • Do wydanych przez GAiT kwot odniósł się wiceprezydent Piotr Borawski. Podkreśla on, że "Gdańskie Autobusy i Tramwaje (1)

    muszą konkurować....

    Z kim konkurować?

    z rydwanem chyba

    • 64 1

    • Z kim mają konkurować? A jeśli już tak się palą do tego, to podpowiadam: można konkurować jakością usług. Jeśli pan Borawski nie czai o czym mówię, to podpowiadam dalej: można dbać np o punktualność, niezawodność, czystość i przystępne ceny. Cieszę się, że pomogłem.

      • 21 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane