• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

GAiT inwestuje w gadżety: kalendarze, pendrive'y i płyty z muzyką

Szymon Zięba
13 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Na gadżety reklamowe wydano ponad 116  tys. zł. Kupiono m. in. niemal 2 tys. kalendarzy. Zdjęcie ilustracyjne. Na gadżety reklamowe wydano ponad 116  tys. zł. Kupiono m. in. niemal 2 tys. kalendarzy. Zdjęcie ilustracyjne.

Ponad 116 tys. zł Gdańskie Autobusy i Tramwaje wydały w ubiegłym roku na gadżety reklamowe. Wśród "promocyjnych zakupów" spółki znalazła się pamięć USB, płyty z muzyką czy prawie 2 tys. różnych kalendarzy.



Jak oceniasz kwotę wydatków GAiT na gadżety?

Sprawę nagłośnił gdański radny PiS Przemysław Majewski, który zapytał urzędników o wydatki na gadżety reklamowe gdańskiego przewoźnika w pandemicznym 2020 roku.

Z dokumentu, który otrzymał, wynika, że Gdańskie Autobusy i Tramwaje na ten cel wydały ponad 116 tys. złotych.

Za tę kwotę kupiono m.in.:
  • 170 sztuk pendrive'ów - za 12 tys. złotych
  • 800 płyt Cappelli Gedanensis (miejska instytucja kultury) - za 35 tys. złotych
  • 1950 różnych kalendarzy - za ponad 46 tys. złotych.


Takie wydatki miejskiej spółki w 2020 roku mogą dziwić - zwłaszcza w zestawieniu z wyliczeniami wiceprezydenta Piotra Borawskiego. Wielokrotnie bowiem wskazywał on na trudną sytuację gdańskiej komunikacji miejskiej, która ucierpiała finansowo przez obostrzenia wprowadzone w związku z pandemią koronawirusa.

Pełne zestawienie wydatków GAiT na gadżety reklamowe w 2020 r:
Takie zestawienie otrzymał w odpowiedzi na swoje pytania radny Przemysław Majewski. Takie zestawienie otrzymał w odpowiedzi na swoje pytania radny Przemysław Majewski.

Miejski portal gdansk.pl pod koniec ubiegłego roku wskazywał, że aż o 27,6 mln zł mniej wpłynęło do kasy Zarządu Transportu Miejskiego (czyli organizatora przewozów) w okresie od stycznia do października 2020 roku w porównaniu do analogicznych miesięcy roku 2019.

W tym miejscu warto zaznaczyć, że GAiT jest jednym ze zleceniobiorców ZTM-u. Obie instytucje nie mają jednak wspólnego budżetu.

Gdańskie Autobusy i Tramwaje to miejska spółka, właściciel wszystkich tramwajów i części autobusów, kursujących po ulicach miasta.

Jest ona nadzorowana przez ZTM jedynie w kwestii wywiązywania się z postanowień umów przewozowych - punktualności, czystości w pojazdach czy stanu technicznego taboru.

Czym różni się GAiT od ZTM?



W sprawie gadżetów reklamowych poprosiliśmy więc o komentarz przedstawicieli GAiT oraz wiceprezydenta Borawskiego.

GAiT: Kalendarze były dla pracowników, a płyty z muzyką promują Gdańsk



- Kalendarze książkowe oraz kalendarze trójdzielne to kalendarze dla naszych pracowników, które używane są przez nich w codziennej pracy. Kalendarze te są typowym materiałem biurowym, a ponieważ sygnowane są logotypem spółki, pod względem księgowym kwalifikują się do grupy materiałów promocyjnych. Natomiast kalendarze wieloplanszowe prezentujące pojazdy z floty GAiT, znajdują się w pomieszczeniach spółki - w biurach, zajezdniach oraz przekazywane są instytucjom i osobom współpracującym z naszą spółką - tłumaczy Anna Dobrowolska, rzeczniczka Gdańskich Autobusów i Tramwajów.
Z kolei nośniki pamięci USB - jak tłumaczy urzędniczka - kupiono "na potrzeby wydarzeń planowanych" jeszcze przed pandemią koronawirusa.

- Zakupy realizowane były na początku 2020 roku. Płyty Cappelli Gedeanesis zakupione zostały na kilka lat i są sukcesywnie przekazywane przy różnych okazjach instytucjom i osobom, z którymi współpracujemy, czy spotykamy się przy okazji różnych wydarzeń. Płyty te są upominkami promującymi gdańską kulturę i Gdańsk, którego Gdańskie Autobusy i Tramwaje są częścią - podkreśla Anna Dobrowolska.

Wiceprezydent Borawski: to niewielki promil wszystkich wydatków



Do wydanych przez GAiT kwot odniósł się wiceprezydent Piotr Borawski. Podkreśla on, że "Gdańskie Autobusy i Tramwaje muszą konkurować jakością oferty, ale jak wiele innych podmiotów, stosują również reklamę i działania promocyjne, aby pasażerowie korzystali z komunikacji publicznej."

- Warto mieć na uwadze, że środki przeznaczane na różne działania promocyjne, w skali wszystkich wydatków, w tym również bezprecedensowych nakładów inwestycyjnych spółki, stanowią zaledwie niewielki promil wszystkich wydatków. W 2020 roku GAiT na same tylko inwestycje we flotę i infrastrukturę wydał 191,7 mln zł. Wydatki promocyjne stanowią zaledwie 0,06 proc. tej kwoty - podsumowuje samorządowiec.

Miejsca

Opinie (336) ponad 10 zablokowanych

  • tylko prezes PKA Gdynia Lech Ż.

    może się z nimi równać

    • 3 0

  • Przyjmę (2)

    Pamięć USB mogę przytulić tylko jakiej pojemności za taką kasę

    • 11 0

    • 4 GB (1)

      • 2 0

      • 32 MB

        • 2 0

  • Chciałbym kupic kubek. (2)

    gdzie?

    • 10 1

    • To dostają kierowcy,pracownicy. Jak w kazdej normalnej firmie (1)

      • 0 8

      • Kierowcy nawet dlugopisu nie dostaja

        • 9 1

  • Po co tramwajom promocja, to przecież miejska spółka

    Tramwaje są monopolistą w mieście więc nie musza się promować

    • 23 2

  • W czym problem??? (7)

    Zawsze były kalendarze dla kierowcow,długopisy i jakieś inne pierdoły... Ci pisowscy szukają jakiś groszowych spraw ktore sa udokumentowane i kazdy moze sobie sprawdzić a nie interesują ich na co idą setki milionów do Rydzyka??? Albo Obajtka rezudencje z pensji leśnika w Gdyni czy wójta Pcimia...( szok)???

    • 14 34

    • Ile przepłaciło PO za pendolino (3)

      ile za stadiony, każdy po 300 milionów?
      ile za bariery wygłuszające na autostradzie?

      • 8 6

      • Z czym ty wyskakujesz chłopie... ile lat pis jest przy korycie?

        I jest z tym gorzej jak za peło... dojna zmiana to dopiero doi kraj,peło to pikus.

        • 4 10

      • 300 milionow za takie stadiony to promocja, nie wiesz o czym piszesz.

        • 4 0

      • Pis przy korycie od lat a pindolino wciąż najlepszym polskim pociągiem w ofercie...

        • 7 3

    • pracownik (1)

      nie pracownicy nic nie dostają . tylko po d*pie za każdy d*perel, nawet nie wiedzieliśmy że takie coś jest. długopisy kupujemy za swoje. ciekawe kto otrzymuje te materiały promocyjne ? czy one są dla kierownictwa zktóre daje swoim znajomkom?

      • 4 0

      • Dokladnie w życiu nie dostałem kalendarza, kubka czy długopisu od firmy. Co rok na święta tylko ze związku zawodowego.

        • 1 0

    • Super logika

      Jak oni przewalili, to my też możemy.

      • 0 0

  • Skandal !!!

    • 12 4

  • Dulkiewicz nie szanuje miejskich pieniędzy

    • 36 5

  • Tak to już jest (1)

    Że płaczą że nie maja ludziom podwyżek nie dają ale wydają na bzdury

    • 22 4

    • Podziel ta kwotę przez ilość miesięcy i ilość pracowników. Już widzę ten jazgot o podwyżkę 8 pln

      • 3 6

  • Dla tego trzeba oczyścić (2)

    Te wszystkie instytucje z kolesi PO

    • 18 6

    • (1)

      I wpuscic Pisiorow co pobuduja sobie palace

      • 6 3

      • Byle pozbyć się

        PO kolesi po układach

        • 0 0

  • Dział promocji w GAiT do wywalenia to rodzina innych urzędników, nepotyzm (3)

    • 29 4

    • Mowisz o nepotyzmie pisowcu??? Zapytaj o nepotyzm w Fabryce Broni Łucznik w Radomiu (2)

      • 4 5

      • a co to za licytacja

        my możemy bo oni tak robią? Żenada

        • 8 1

      • Pytalski

        Spytałem,no i co ?

        • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane