• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

GAiT inwestuje w gadżety: kalendarze, pendrive'y i płyty z muzyką

Szymon Zięba
13 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Na gadżety reklamowe wydano ponad 116  tys. zł. Kupiono m. in. niemal 2 tys. kalendarzy. Zdjęcie ilustracyjne. Na gadżety reklamowe wydano ponad 116  tys. zł. Kupiono m. in. niemal 2 tys. kalendarzy. Zdjęcie ilustracyjne.

Ponad 116 tys. zł Gdańskie Autobusy i Tramwaje wydały w ubiegłym roku na gadżety reklamowe. Wśród "promocyjnych zakupów" spółki znalazła się pamięć USB, płyty z muzyką czy prawie 2 tys. różnych kalendarzy.



Jak oceniasz kwotę wydatków GAiT na gadżety?

Sprawę nagłośnił gdański radny PiS Przemysław Majewski, który zapytał urzędników o wydatki na gadżety reklamowe gdańskiego przewoźnika w pandemicznym 2020 roku.

Z dokumentu, który otrzymał, wynika, że Gdańskie Autobusy i Tramwaje na ten cel wydały ponad 116 tys. złotych.

Za tę kwotę kupiono m.in.:
  • 170 sztuk pendrive'ów - za 12 tys. złotych
  • 800 płyt Cappelli Gedanensis (miejska instytucja kultury) - za 35 tys. złotych
  • 1950 różnych kalendarzy - za ponad 46 tys. złotych.


Takie wydatki miejskiej spółki w 2020 roku mogą dziwić - zwłaszcza w zestawieniu z wyliczeniami wiceprezydenta Piotra Borawskiego. Wielokrotnie bowiem wskazywał on na trudną sytuację gdańskiej komunikacji miejskiej, która ucierpiała finansowo przez obostrzenia wprowadzone w związku z pandemią koronawirusa.

Pełne zestawienie wydatków GAiT na gadżety reklamowe w 2020 r:
Takie zestawienie otrzymał w odpowiedzi na swoje pytania radny Przemysław Majewski. Takie zestawienie otrzymał w odpowiedzi na swoje pytania radny Przemysław Majewski.

Miejski portal gdansk.pl pod koniec ubiegłego roku wskazywał, że aż o 27,6 mln zł mniej wpłynęło do kasy Zarządu Transportu Miejskiego (czyli organizatora przewozów) w okresie od stycznia do października 2020 roku w porównaniu do analogicznych miesięcy roku 2019.

W tym miejscu warto zaznaczyć, że GAiT jest jednym ze zleceniobiorców ZTM-u. Obie instytucje nie mają jednak wspólnego budżetu.

Gdańskie Autobusy i Tramwaje to miejska spółka, właściciel wszystkich tramwajów i części autobusów, kursujących po ulicach miasta.

Jest ona nadzorowana przez ZTM jedynie w kwestii wywiązywania się z postanowień umów przewozowych - punktualności, czystości w pojazdach czy stanu technicznego taboru.

Czym różni się GAiT od ZTM?



W sprawie gadżetów reklamowych poprosiliśmy więc o komentarz przedstawicieli GAiT oraz wiceprezydenta Borawskiego.

GAiT: Kalendarze były dla pracowników, a płyty z muzyką promują Gdańsk



- Kalendarze książkowe oraz kalendarze trójdzielne to kalendarze dla naszych pracowników, które używane są przez nich w codziennej pracy. Kalendarze te są typowym materiałem biurowym, a ponieważ sygnowane są logotypem spółki, pod względem księgowym kwalifikują się do grupy materiałów promocyjnych. Natomiast kalendarze wieloplanszowe prezentujące pojazdy z floty GAiT, znajdują się w pomieszczeniach spółki - w biurach, zajezdniach oraz przekazywane są instytucjom i osobom współpracującym z naszą spółką - tłumaczy Anna Dobrowolska, rzeczniczka Gdańskich Autobusów i Tramwajów.
Z kolei nośniki pamięci USB - jak tłumaczy urzędniczka - kupiono "na potrzeby wydarzeń planowanych" jeszcze przed pandemią koronawirusa.

- Zakupy realizowane były na początku 2020 roku. Płyty Cappelli Gedeanesis zakupione zostały na kilka lat i są sukcesywnie przekazywane przy różnych okazjach instytucjom i osobom, z którymi współpracujemy, czy spotykamy się przy okazji różnych wydarzeń. Płyty te są upominkami promującymi gdańską kulturę i Gdańsk, którego Gdańskie Autobusy i Tramwaje są częścią - podkreśla Anna Dobrowolska.

Wiceprezydent Borawski: to niewielki promil wszystkich wydatków



Do wydanych przez GAiT kwot odniósł się wiceprezydent Piotr Borawski. Podkreśla on, że "Gdańskie Autobusy i Tramwaje muszą konkurować jakością oferty, ale jak wiele innych podmiotów, stosują również reklamę i działania promocyjne, aby pasażerowie korzystali z komunikacji publicznej."

- Warto mieć na uwadze, że środki przeznaczane na różne działania promocyjne, w skali wszystkich wydatków, w tym również bezprecedensowych nakładów inwestycyjnych spółki, stanowią zaledwie niewielki promil wszystkich wydatków. W 2020 roku GAiT na same tylko inwestycje we flotę i infrastrukturę wydał 191,7 mln zł. Wydatki promocyjne stanowią zaledwie 0,06 proc. tej kwoty - podsumowuje samorządowiec.

Miejsca

Opinie (336) ponad 10 zablokowanych

  • jedzie walec jedzie (1)

    jest coraz bliżej. Jeszcze kilka ciekawostek i rozwalcuje PO na wybrzeżu. Brawo Ola

    • 14 2

    • Jedzie walec,zgadza sie! I po wyborach pis oderwany od koryta będzie!

      Dlatego trzeba jeszcze szybko nakraść ile wlezie i spadać

      • 2 2

  • No faktycznie mało... (4)

    ...w porównaniu z tym co PiS rozpier... Na TVPIS, obajtkow i rydzykow (specjalnie z małej)

    • 8 19

    • ile Gdańsk wydał na TVN

      podświetlanie LGBT ratusza
      MEVO
      smród z Szadólek?

      • 9 3

    • To że Sasin i wójt Pcimia robią przewały, nie znaczy, że wszyscy mają tak robić.

      • 12 4

    • Nie ważne, ze u nas są przewały.

      Ważniejsze, że ktos robi wieksze!

      • 4 0

    • Wiesz jaką armię pracowników uruchamiasz takim wpisem żeby ci minusowali?

      Wiesz ile na to potrzeba naszych pieniędzy?

      • 3 1

  • Ha ha, te grosze na kalendarze to jest kosztmniej niż pół bułki kajzerki z biedry przy toruńsko/obajtkowych milionach (5)

    • 2 8

    • proszę o wpłatę tych groszy na Dom Samotnej Matki w Matemblewie. Każdy grosz się przyda (4)

      • 8 1

      • Zgłoś się po pomoc do ojczulka z Torunia. Ciekawe ile Ci da? (3)

        • 1 3

        • zgłaszam się do Ciebie. Zrób przelew na Dom Samotnej Matki w Matemblewie. Ciekawe ile wpłacisz? (2)

          • 3 1

          • Ja? Nic. Od tego jest Państwo,produkuje samotne matki to niech płaci! (1)

            • 3 3

            • Akurat samotne matki to produkuje feminazizm.

              • 1 0

  • (1)

    Ta sama szkoła co w UM .
    To oni robią najlepiej.
    Szastanie pieniędzmi i jeszcze ktoś za to premię dostanie.

    • 13 0

    • To samo co w sejmie, pokazywali ostatnio gdzieś te tajne gadzety

      I dokopali sie do kwot, oczywiscie tam rozmach mają większy ale pamiętam ze to personalizowane gadzety klasy premium i do tego w tysiącach, jakieś medale z marszałkami polnymi sejmu itp głupoty. Chyba w polsat news to niedawno było

      • 1 0

  • Wydaja pieniadze na bzdury,a ja jako ich pracownik nie moge sie doprosic firmowej koszuli ani butów

    • 18 1

  • Roztrwanianie publicznych pieniędzy pod okiem rydwanowej

    • 15 1

  • Ja bym chętnie poznał wydatki na reklamę takich firm jak: Energa, Pomorska Strefa Ekonomiczna, spółek z grupy Lotos, (4)

    czy Muzeum II Wojny Światowej...Radny Majewski - załatwi to pan, co?

    • 8 5

    • logika rozumowania "a u was biją murzynów" (2)

      • 3 3

      • Nie zmieniaj tematu misiu (1)

        Prawda jest taka że reklamują wszyscy świadczący jakieś usługi, reklamują się dostawcy wody, prądu, gazu, ciepła itd, a ty udajesz że istnieje tylko GAiT.

        • 0 0

        • To.właśnie wy zmieniacie temat. Lotos czy Energa mają konkurencję więc reklama jest zrozumiała. Pominę to że teraz SP nie jest właścicielem Energii więc to jakby własną spółka Orlenu (w którym SP też nie ma większości).

          • 0 0

    • Też mnie szokują takie jednostronne artykuły

      a może warto porównać to z innymi firmami ?

      • 1 1

  • i**otyzm.

    • 5 1

  • kto zrobi wreszcie porządek z tym Bizancjum? (1)

    tu wszystko gnije od wielu lat

    • 13 4

    • Bizancjum? Toruńskie?

      • 4 1

  • To się w głowie...

    ...nie mieści. Jak marnotrawione są pieniądze które można
    By było przeznaczyć na godzinę wynagradzanie pracowników

    • 15 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane