• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

GAiT inwestuje w gadżety: kalendarze, pendrive'y i płyty z muzyką

Szymon Zięba
13 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Na gadżety reklamowe wydano ponad 116  tys. zł. Kupiono m. in. niemal 2 tys. kalendarzy. Zdjęcie ilustracyjne. Na gadżety reklamowe wydano ponad 116  tys. zł. Kupiono m. in. niemal 2 tys. kalendarzy. Zdjęcie ilustracyjne.

Ponad 116 tys. zł Gdańskie Autobusy i Tramwaje wydały w ubiegłym roku na gadżety reklamowe. Wśród "promocyjnych zakupów" spółki znalazła się pamięć USB, płyty z muzyką czy prawie 2 tys. różnych kalendarzy.



Jak oceniasz kwotę wydatków GAiT na gadżety?

Sprawę nagłośnił gdański radny PiS Przemysław Majewski, który zapytał urzędników o wydatki na gadżety reklamowe gdańskiego przewoźnika w pandemicznym 2020 roku.

Z dokumentu, który otrzymał, wynika, że Gdańskie Autobusy i Tramwaje na ten cel wydały ponad 116 tys. złotych.

Za tę kwotę kupiono m.in.:
  • 170 sztuk pendrive'ów - za 12 tys. złotych
  • 800 płyt Cappelli Gedanensis (miejska instytucja kultury) - za 35 tys. złotych
  • 1950 różnych kalendarzy - za ponad 46 tys. złotych.


Takie wydatki miejskiej spółki w 2020 roku mogą dziwić - zwłaszcza w zestawieniu z wyliczeniami wiceprezydenta Piotra Borawskiego. Wielokrotnie bowiem wskazywał on na trudną sytuację gdańskiej komunikacji miejskiej, która ucierpiała finansowo przez obostrzenia wprowadzone w związku z pandemią koronawirusa.

Pełne zestawienie wydatków GAiT na gadżety reklamowe w 2020 r:
Takie zestawienie otrzymał w odpowiedzi na swoje pytania radny Przemysław Majewski. Takie zestawienie otrzymał w odpowiedzi na swoje pytania radny Przemysław Majewski.

Miejski portal gdansk.pl pod koniec ubiegłego roku wskazywał, że aż o 27,6 mln zł mniej wpłynęło do kasy Zarządu Transportu Miejskiego (czyli organizatora przewozów) w okresie od stycznia do października 2020 roku w porównaniu do analogicznych miesięcy roku 2019.

W tym miejscu warto zaznaczyć, że GAiT jest jednym ze zleceniobiorców ZTM-u. Obie instytucje nie mają jednak wspólnego budżetu.

Gdańskie Autobusy i Tramwaje to miejska spółka, właściciel wszystkich tramwajów i części autobusów, kursujących po ulicach miasta.

Jest ona nadzorowana przez ZTM jedynie w kwestii wywiązywania się z postanowień umów przewozowych - punktualności, czystości w pojazdach czy stanu technicznego taboru.

Czym różni się GAiT od ZTM?



W sprawie gadżetów reklamowych poprosiliśmy więc o komentarz przedstawicieli GAiT oraz wiceprezydenta Borawskiego.

GAiT: Kalendarze były dla pracowników, a płyty z muzyką promują Gdańsk



- Kalendarze książkowe oraz kalendarze trójdzielne to kalendarze dla naszych pracowników, które używane są przez nich w codziennej pracy. Kalendarze te są typowym materiałem biurowym, a ponieważ sygnowane są logotypem spółki, pod względem księgowym kwalifikują się do grupy materiałów promocyjnych. Natomiast kalendarze wieloplanszowe prezentujące pojazdy z floty GAiT, znajdują się w pomieszczeniach spółki - w biurach, zajezdniach oraz przekazywane są instytucjom i osobom współpracującym z naszą spółką - tłumaczy Anna Dobrowolska, rzeczniczka Gdańskich Autobusów i Tramwajów.
Z kolei nośniki pamięci USB - jak tłumaczy urzędniczka - kupiono "na potrzeby wydarzeń planowanych" jeszcze przed pandemią koronawirusa.

- Zakupy realizowane były na początku 2020 roku. Płyty Cappelli Gedeanesis zakupione zostały na kilka lat i są sukcesywnie przekazywane przy różnych okazjach instytucjom i osobom, z którymi współpracujemy, czy spotykamy się przy okazji różnych wydarzeń. Płyty te są upominkami promującymi gdańską kulturę i Gdańsk, którego Gdańskie Autobusy i Tramwaje są częścią - podkreśla Anna Dobrowolska.

Wiceprezydent Borawski: to niewielki promil wszystkich wydatków



Do wydanych przez GAiT kwot odniósł się wiceprezydent Piotr Borawski. Podkreśla on, że "Gdańskie Autobusy i Tramwaje muszą konkurować jakością oferty, ale jak wiele innych podmiotów, stosują również reklamę i działania promocyjne, aby pasażerowie korzystali z komunikacji publicznej."

- Warto mieć na uwadze, że środki przeznaczane na różne działania promocyjne, w skali wszystkich wydatków, w tym również bezprecedensowych nakładów inwestycyjnych spółki, stanowią zaledwie niewielki promil wszystkich wydatków. W 2020 roku GAiT na same tylko inwestycje we flotę i infrastrukturę wydał 191,7 mln zł. Wydatki promocyjne stanowią zaledwie 0,06 proc. tej kwoty - podsumowuje samorządowiec.

Miejsca

Opinie (336) ponad 10 zablokowanych

  • 0.06 % budzetu na promocję (5)

    I po co ta g*wnoburza?!

    • 9 9

    • Bo to orlenowski portal,jego opcja teraz to cos na wzor tvpinfo bedzie (3)

      • 3 5

      • I ogolnie widać atak pisowskich troli za pieniadze. (2)

        Spytaj takiego o cokolwiek z Trojmiasta a nie wie nic. To ferma troli tak działa

        • 4 7

        • Sami widzicie troli i łapki w dół... zero argumentów mają (1)

          • 1 1

          • Artykuł jest o bzdurnie wydanych pieniądzach w GaiT. Jako trol czekam na Wasze argumenty.

            • 1 1

    • Promocje czego?

      • 2 0

  • Widać ze pytanie o Orlen szybko znika,takze tak.Dzięki za wiadomość (1)

    • 4 7

    • Też szukam tego wątku)

      Niema już.

      • 1 0

  • Szkoda ze my pracownicy nawet ich nie dostajemy

    • 12 1

  • Najlepiej się wydaje publiczne pieniądze.

    Najlepiej się wydaje publiczne pieniądze, co nie? Jest masa potrzebnych rzeczy w naszej komunikacji i to dlatego ludzie nie chcą z niej korzystać. Promocja nic nie zmieni, bo póki nie będzie można szybko się przedostać z punktu A do punktu B, to ludzie będą wybierać samochody czy rowery.

    • 9 2

  • Kubek z dowolnym nadrukiem na alledrogo - od 6pln (1)

    Średnia cena około 20pln.
    Dziękuję za uwagę.

    • 12 1

    • Nie ma za co.

      • 2 1

  • Żałosne (1)

    W normalnym kraju ktoś podałby się za to do dymisji. Tak bardzo bym chciał żeby w tym mieście alternatywą dla Dulkiewicz było coś innego niż słup z PiSu ;/.

    • 7 5

    • Akurat nikt z pisu nie chce rządzić w tym bagnie, kandydowanie traktują jako trampolinę do polityki ogólnopolskiej. No może z wyjątkiem Płażyńskiego który wbrew linii swojej partii faktycznie chyba chciał zostać prezydentem Gdańska.

      • 0 0

  • Wydawanie nie swoich pieniędzy na cudze cele. Gorzej nie można.
    Typowe postępowanie socjalistów i biurokratów.

    • 10 1

  • Muszę przyznać, że kubeczki z tramwajami piękne, mogli zamówić same kubki, a i Gdańszczanie mieliby okazję do ich zakupu.

    • 5 3

  • wiecie co mowi urzednik innemu urzednikowi:

    dziekuje za pamiec.

    • 7 1

  • No już wiem skąd jeden ze znajomych pracujących w GAiT ma w domu karton pendrive'y

    • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane