- 1 Niepełnosprawny: zostałem na lotnisku (134 opinie)
- 2 Coraz więcej psów na plaży. To problem? (483 opinie)
- 3 50 lat pracuje w jednym zakładzie (186 opinii)
- 4 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (208 opinii)
- 5 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (194 opinie)
- 6 Zamkną przystanek SKM na pół roku (125 opinii)
GAiT inwestuje w gadżety: kalendarze, pendrive'y i płyty z muzyką
Ponad 116 tys. zł Gdańskie Autobusy i Tramwaje wydały w ubiegłym roku na gadżety reklamowe. Wśród "promocyjnych zakupów" spółki znalazła się pamięć USB, płyty z muzyką czy prawie 2 tys. różnych kalendarzy.
Z dokumentu, który otrzymał, wynika, że Gdańskie Autobusy i Tramwaje na ten cel wydały ponad 116 tys. złotych.
Za tę kwotę kupiono m.in.:
- 170 sztuk pendrive'ów - za 12 tys. złotych
- 800 płyt Cappelli Gedanensis (miejska instytucja kultury) - za 35 tys. złotych
- 1950 różnych kalendarzy - za ponad 46 tys. złotych.
Takie wydatki miejskiej spółki w 2020 roku mogą dziwić - zwłaszcza w zestawieniu z wyliczeniami wiceprezydenta Piotra Borawskiego. Wielokrotnie bowiem wskazywał on na trudną sytuację gdańskiej komunikacji miejskiej, która ucierpiała finansowo przez obostrzenia wprowadzone w związku z pandemią koronawirusa.
Pełne zestawienie wydatków GAiT na gadżety reklamowe w 2020 r:
Miejski portal gdansk.pl pod koniec ubiegłego roku wskazywał, że aż o 27,6 mln zł mniej wpłynęło do kasy Zarządu Transportu Miejskiego (czyli organizatora przewozów) w okresie od stycznia do października 2020 roku w porównaniu do analogicznych miesięcy roku 2019.
W tym miejscu warto zaznaczyć, że GAiT jest jednym ze zleceniobiorców ZTM-u. Obie instytucje nie mają jednak wspólnego budżetu.
Gdańskie Autobusy i Tramwaje to miejska spółka, właściciel wszystkich tramwajów i części autobusów, kursujących po ulicach miasta.
Jest ona nadzorowana przez ZTM jedynie w kwestii wywiązywania się z postanowień umów przewozowych - punktualności, czystości w pojazdach czy stanu technicznego taboru.
Czym różni się GAiT od ZTM?
W sprawie gadżetów reklamowych poprosiliśmy więc o komentarz przedstawicieli GAiT oraz wiceprezydenta Borawskiego.
GAiT: Kalendarze były dla pracowników, a płyty z muzyką promują Gdańsk
- Kalendarze książkowe oraz kalendarze trójdzielne to kalendarze dla naszych pracowników, które używane są przez nich w codziennej pracy. Kalendarze te są typowym materiałem biurowym, a ponieważ sygnowane są logotypem spółki, pod względem księgowym kwalifikują się do grupy materiałów promocyjnych. Natomiast kalendarze wieloplanszowe prezentujące pojazdy z floty GAiT, znajdują się w pomieszczeniach spółki - w biurach, zajezdniach oraz przekazywane są instytucjom i osobom współpracującym z naszą spółką - tłumaczy Anna Dobrowolska, rzeczniczka Gdańskich Autobusów i Tramwajów.
Z kolei nośniki pamięci USB - jak tłumaczy urzędniczka - kupiono "na potrzeby wydarzeń planowanych" jeszcze przed pandemią koronawirusa.
- Zakupy realizowane były na początku 2020 roku. Płyty Cappelli Gedeanesis zakupione zostały na kilka lat i są sukcesywnie przekazywane przy różnych okazjach instytucjom i osobom, z którymi współpracujemy, czy spotykamy się przy okazji różnych wydarzeń. Płyty te są upominkami promującymi gdańską kulturę i Gdańsk, którego Gdańskie Autobusy i Tramwaje są częścią - podkreśla Anna Dobrowolska.
Wiceprezydent Borawski: to niewielki promil wszystkich wydatków
Do wydanych przez GAiT kwot odniósł się wiceprezydent Piotr Borawski. Podkreśla on, że "Gdańskie Autobusy i Tramwaje muszą konkurować jakością oferty, ale jak wiele innych podmiotów, stosują również reklamę i działania promocyjne, aby pasażerowie korzystali z komunikacji publicznej."
- Warto mieć na uwadze, że środki przeznaczane na różne działania promocyjne, w skali wszystkich wydatków, w tym również bezprecedensowych nakładów inwestycyjnych spółki, stanowią zaledwie niewielki promil wszystkich wydatków. W 2020 roku GAiT na same tylko inwestycje we flotę i infrastrukturę wydał 191,7 mln zł. Wydatki promocyjne stanowią zaledwie 0,06 proc. tej kwoty - podsumowuje samorządowiec.
Miejsca
Opinie (336) ponad 10 zablokowanych
-
2021-03-13 12:07
My w pis energo-lotoso-orlenie i urz.wojew.kasy na reklamę nie dajemy! (1)
Tylko grube miliony dla swoich w miastach też ale nam się to należy!
- 2 9
-
2021-03-13 12:11
powtarzasz się
a za wpis w urzędzie miasta nie płaca w sobotę
- 2 1
-
2021-03-13 12:10
Tak się wydaje nie swoje pieniądze.
Łatwo przyszło, łatwo poszło, zabawa za pieniądze podatników trwa w najlepsze.
- 7 1
-
2021-03-13 12:16
A ten Majewski moglby sie zainteresowac co robi jego (nie)rzad ?
Karakan z zoliborza i ochrona policji ?! To sa kwoty kretynie majewski ?!
- 4 10
-
2021-03-13 12:24
Hm
Dziwne jakoś nic nie dostałem?
- 7 0
-
2021-03-13 12:27
inwestuje?!!!
Powinien zainwestowac w opinie i jakosc aby taki gadget faktycznie byl wyroznieniem.
A nie swiadectwem przynaleznosci do betonu.- 3 0
-
2021-03-13 12:31
Spolka odpowiedziala a jak z waszym obajtelem kretynie majewski ?!
Tam sa kwoty w milionach !!! Chyba ze nie zarejestrowales ?! Gdzie jest mateuszek karakan z zoliborza ? Wszystko jest ok ?! Jak to u was
- 5 7
-
2021-03-13 12:45
Ech
Ruda z kolesiami wyda wszystko żeby wziąć potem kredyt
- 1 1
-
2021-03-13 13:05
A ile milionow poszlo na renome?
Byl kiedys artykul. Jezdze autobusami tramwajami caly czas te same mordy gora 15 oosob sprawdza tw bilety a podobno 10 milionow za pare lat
- 3 0
-
2021-03-13 13:07
Będzie walczył z problemami, których inne ustroje polityczne nie znają.
- 1 0
-
2021-03-13 13:11
Ile obajtel musial odpalic zioberkowi aby ten uwalil temat ?!
To jest pytanie ! I miliony a nie tematy zastepcze, to samo co z mateuszkiem klamczuszkiem, jaki jest jego majatek? Przepisal na zone, szwagra, kochanke ?! Czy na kota jak ten karakan z zoliborza ?!
- 1 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.