- 1 Coraz więcej psów na plaży. To problem? (332 opinie)
- 2 50 lat pracuje w jednym zakładzie (164 opinie)
- 3 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (202 opinie)
- 4 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (185 opinii)
- 5 Niepełnosprawny: zostałem na lotnisku (17 opinii)
- 6 Autobus nie przyjechał? Oddadzą za taxi (120 opinii)
GAiT inwestuje w gadżety: kalendarze, pendrive'y i płyty z muzyką
Ponad 116 tys. zł Gdańskie Autobusy i Tramwaje wydały w ubiegłym roku na gadżety reklamowe. Wśród "promocyjnych zakupów" spółki znalazła się pamięć USB, płyty z muzyką czy prawie 2 tys. różnych kalendarzy.
Z dokumentu, który otrzymał, wynika, że Gdańskie Autobusy i Tramwaje na ten cel wydały ponad 116 tys. złotych.
Za tę kwotę kupiono m.in.:
- 170 sztuk pendrive'ów - za 12 tys. złotych
- 800 płyt Cappelli Gedanensis (miejska instytucja kultury) - za 35 tys. złotych
- 1950 różnych kalendarzy - za ponad 46 tys. złotych.
Takie wydatki miejskiej spółki w 2020 roku mogą dziwić - zwłaszcza w zestawieniu z wyliczeniami wiceprezydenta Piotra Borawskiego. Wielokrotnie bowiem wskazywał on na trudną sytuację gdańskiej komunikacji miejskiej, która ucierpiała finansowo przez obostrzenia wprowadzone w związku z pandemią koronawirusa.
Pełne zestawienie wydatków GAiT na gadżety reklamowe w 2020 r:
Miejski portal gdansk.pl pod koniec ubiegłego roku wskazywał, że aż o 27,6 mln zł mniej wpłynęło do kasy Zarządu Transportu Miejskiego (czyli organizatora przewozów) w okresie od stycznia do października 2020 roku w porównaniu do analogicznych miesięcy roku 2019.
W tym miejscu warto zaznaczyć, że GAiT jest jednym ze zleceniobiorców ZTM-u. Obie instytucje nie mają jednak wspólnego budżetu.
Gdańskie Autobusy i Tramwaje to miejska spółka, właściciel wszystkich tramwajów i części autobusów, kursujących po ulicach miasta.
Jest ona nadzorowana przez ZTM jedynie w kwestii wywiązywania się z postanowień umów przewozowych - punktualności, czystości w pojazdach czy stanu technicznego taboru.
Czym różni się GAiT od ZTM?
W sprawie gadżetów reklamowych poprosiliśmy więc o komentarz przedstawicieli GAiT oraz wiceprezydenta Borawskiego.
GAiT: Kalendarze były dla pracowników, a płyty z muzyką promują Gdańsk
- Kalendarze książkowe oraz kalendarze trójdzielne to kalendarze dla naszych pracowników, które używane są przez nich w codziennej pracy. Kalendarze te są typowym materiałem biurowym, a ponieważ sygnowane są logotypem spółki, pod względem księgowym kwalifikują się do grupy materiałów promocyjnych. Natomiast kalendarze wieloplanszowe prezentujące pojazdy z floty GAiT, znajdują się w pomieszczeniach spółki - w biurach, zajezdniach oraz przekazywane są instytucjom i osobom współpracującym z naszą spółką - tłumaczy Anna Dobrowolska, rzeczniczka Gdańskich Autobusów i Tramwajów.
Z kolei nośniki pamięci USB - jak tłumaczy urzędniczka - kupiono "na potrzeby wydarzeń planowanych" jeszcze przed pandemią koronawirusa.
- Zakupy realizowane były na początku 2020 roku. Płyty Cappelli Gedeanesis zakupione zostały na kilka lat i są sukcesywnie przekazywane przy różnych okazjach instytucjom i osobom, z którymi współpracujemy, czy spotykamy się przy okazji różnych wydarzeń. Płyty te są upominkami promującymi gdańską kulturę i Gdańsk, którego Gdańskie Autobusy i Tramwaje są częścią - podkreśla Anna Dobrowolska.
Wiceprezydent Borawski: to niewielki promil wszystkich wydatków
Do wydanych przez GAiT kwot odniósł się wiceprezydent Piotr Borawski. Podkreśla on, że "Gdańskie Autobusy i Tramwaje muszą konkurować jakością oferty, ale jak wiele innych podmiotów, stosują również reklamę i działania promocyjne, aby pasażerowie korzystali z komunikacji publicznej."
- Warto mieć na uwadze, że środki przeznaczane na różne działania promocyjne, w skali wszystkich wydatków, w tym również bezprecedensowych nakładów inwestycyjnych spółki, stanowią zaledwie niewielki promil wszystkich wydatków. W 2020 roku GAiT na same tylko inwestycje we flotę i infrastrukturę wydał 191,7 mln zł. Wydatki promocyjne stanowią zaledwie 0,06 proc. tej kwoty - podsumowuje samorządowiec.
Miejsca
Opinie (336) ponad 10 zablokowanych
-
2021-03-13 10:10
Zestaw materiałów piśmienniczych 1000szt po 39,90zł i wychodzi "3.990.00" a powinno być 39.900.00
Ktoś sie chyba specjalnie pomylił o jedno zero. Czyli do 166.665.00zł należałoby dodać (39.900-3.990)
Łącznie wyszło 202.575.00zł.- 6 0
-
2021-03-13 10:11
Te gadżety potrzebne jak umarłemu kadzidło!!!
- 11 1
-
2021-03-13 10:20
(5)
116 tys. omajtek by się nawet po to nie scylił.
Poniżej miliona pisowski pomazaniec nie schodzi- 7 7
-
2021-03-13 10:25
Z Inowrocławia nadajesz? (4)
Też jestes oplacany z pieniedzy lokalnych podatników, za ruble czy eurocenty?
- 2 2
-
2021-03-13 10:33
(3)
nie z nowogrodzkiej tylko jestem ukrytą opcją lewacko niemiecką
- 1 2
-
2021-03-13 10:36
(2)
Ty synku to jesteś opcją głupią i głupszą a do tego wcale nie ukrytą , jak widać.
- 1 0
-
2021-03-13 10:49
(1)
sasina z suskim zawołałeś do pomocy bo sam tak zaawansowanego zdania byś nie złożył.
Odpocznij sobie byś ci się swoje nie przegrzały- 1 1
-
2021-03-13 10:52
Mowie ze to atak z fermy troli pisu.
- 0 1
-
2021-03-13 10:24
(7)
Czekamy teraz na ruch GIWK i zakup gadżetów reklamowych do promocji wody w kranach.
Spółki , spółeczki , fundacje itd. itp. a wszystko to w jednym celu - zapewnić sobie żelazny elektorat przy kolejnych wyborach.
A reszcie chołoty podnieść opłaty , w końcu ktoś musi na te wygodne życie i gadżety zapracować.- 12 0
-
2021-03-13 10:27
a jak myślisz firmy sprzedające prąd i gaz, mają jakieś gadżety ? (4)
a jak mają to kto za nie płaci
- 0 1
-
2021-03-13 10:31
(3)
A jak myślisz jak mój sąsiad kradnie to ja też powinienem kraść ?
- 3 0
-
2021-03-13 10:34
A jak myślisz,jeśli jesteś tępy to twoje dzieci też będą? (2)
- 1 4
-
2021-03-13 10:39
Ja tak wcale nie myślę ale w twojej rodzinie jak widać po wpisach to już fakt .
- 2 0
-
2021-03-13 10:54
Tam gdzie koncza sie argumenty
Zaczynaja sie obelgi.
- 2 1
-
2021-03-13 11:08
Grafik płakał jak projektował
Te to są mistrzami w promocji. Plecaki z nietoperzami, inne bajery. Można wymieniać bez końca. Grafik płakał jak projektował.
- 0 0
-
2021-03-13 11:16
Teraz czekamy na artykuł pozytywny na temat spółki. Bo jak jest fala negatywów w 1 artykule to za kilka dni pojawia się 2, jak to niby pomagają mieszkańcom, budują punkty widokowe, nowe drogi, chodniki i rewitalizacje budynków
- 1 0
-
2021-03-13 10:27
A 20 gr na podwyżki dla kierowców nie mają
- 12 0
-
2021-03-13 10:27
Radni (2)
Radni pis powinni w pierwszej kolejności zaglądać do swoich kieszeni i wydatków swoich kolegów na wyższym szczeblu władzy.
- 5 15
-
2021-03-13 10:53
Od tego są trolle takie jak ty. (1)
Każda frakcja ma swoich trolli.
- 3 0
-
2021-03-13 14:33
No niby tak ale w sumie to tylko jeden senator - Brejza ma taką "farmę".
- 0 0
-
2021-03-13 10:28
Wydatki
Wszystkie miejskie firmy łożą na utrzymanie Capelli od lat. Utrzymują ten podmiot.
- 8 1
-
2021-03-13 10:29
No teraz tylko tymi tramwajami będę jeździć
Konkurencyjne tramwaje będę omijać szerokim łukiem .
- 10 0
-
2021-03-13 10:31
Omajtek to ten słynny gajowy z Gdyni? (2)
Za PO był gajowym za pis premierem chcieli go zrobić. A konto spuchło do tego pan sie rezydencjami obstawił, działkami.. Ciekawe to, a oswiadczenia majątkowe tajne...
- 6 7
-
2021-03-13 10:51
A na jaki temat ten wpis? (1)
Bo to jest artykuł o Westerplatte...
- 2 1
-
2021-03-13 11:43
Omajtka to juz nawet pisowskie Westerplatte broni...
Oni też bronili do czasu...
- 0 0
-
2021-03-13 10:33
70 złotych za pamięć USB... :) (1)
Pamięć flash z nadrukiem lub grawerem 32GB usb3.0 cena 25,50
Dziękuję za uwagę.- 14 1
-
2021-03-13 11:21
Trzeba bylo stanac do przetargu
- 0 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.