• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

GAiT inwestuje w gadżety: kalendarze, pendrive'y i płyty z muzyką

Szymon Zięba
13 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Na gadżety reklamowe wydano ponad 116  tys. zł. Kupiono m. in. niemal 2 tys. kalendarzy. Zdjęcie ilustracyjne. Na gadżety reklamowe wydano ponad 116  tys. zł. Kupiono m. in. niemal 2 tys. kalendarzy. Zdjęcie ilustracyjne.

Ponad 116 tys. zł Gdańskie Autobusy i Tramwaje wydały w ubiegłym roku na gadżety reklamowe. Wśród "promocyjnych zakupów" spółki znalazła się pamięć USB, płyty z muzyką czy prawie 2 tys. różnych kalendarzy.



Jak oceniasz kwotę wydatków GAiT na gadżety?

Sprawę nagłośnił gdański radny PiS Przemysław Majewski, który zapytał urzędników o wydatki na gadżety reklamowe gdańskiego przewoźnika w pandemicznym 2020 roku.

Z dokumentu, który otrzymał, wynika, że Gdańskie Autobusy i Tramwaje na ten cel wydały ponad 116 tys. złotych.

Za tę kwotę kupiono m.in.:
  • 170 sztuk pendrive'ów - za 12 tys. złotych
  • 800 płyt Cappelli Gedanensis (miejska instytucja kultury) - za 35 tys. złotych
  • 1950 różnych kalendarzy - za ponad 46 tys. złotych.


Takie wydatki miejskiej spółki w 2020 roku mogą dziwić - zwłaszcza w zestawieniu z wyliczeniami wiceprezydenta Piotra Borawskiego. Wielokrotnie bowiem wskazywał on na trudną sytuację gdańskiej komunikacji miejskiej, która ucierpiała finansowo przez obostrzenia wprowadzone w związku z pandemią koronawirusa.

Pełne zestawienie wydatków GAiT na gadżety reklamowe w 2020 r:
Takie zestawienie otrzymał w odpowiedzi na swoje pytania radny Przemysław Majewski. Takie zestawienie otrzymał w odpowiedzi na swoje pytania radny Przemysław Majewski.

Miejski portal gdansk.pl pod koniec ubiegłego roku wskazywał, że aż o 27,6 mln zł mniej wpłynęło do kasy Zarządu Transportu Miejskiego (czyli organizatora przewozów) w okresie od stycznia do października 2020 roku w porównaniu do analogicznych miesięcy roku 2019.

W tym miejscu warto zaznaczyć, że GAiT jest jednym ze zleceniobiorców ZTM-u. Obie instytucje nie mają jednak wspólnego budżetu.

Gdańskie Autobusy i Tramwaje to miejska spółka, właściciel wszystkich tramwajów i części autobusów, kursujących po ulicach miasta.

Jest ona nadzorowana przez ZTM jedynie w kwestii wywiązywania się z postanowień umów przewozowych - punktualności, czystości w pojazdach czy stanu technicznego taboru.

Czym różni się GAiT od ZTM?



W sprawie gadżetów reklamowych poprosiliśmy więc o komentarz przedstawicieli GAiT oraz wiceprezydenta Borawskiego.

GAiT: Kalendarze były dla pracowników, a płyty z muzyką promują Gdańsk



- Kalendarze książkowe oraz kalendarze trójdzielne to kalendarze dla naszych pracowników, które używane są przez nich w codziennej pracy. Kalendarze te są typowym materiałem biurowym, a ponieważ sygnowane są logotypem spółki, pod względem księgowym kwalifikują się do grupy materiałów promocyjnych. Natomiast kalendarze wieloplanszowe prezentujące pojazdy z floty GAiT, znajdują się w pomieszczeniach spółki - w biurach, zajezdniach oraz przekazywane są instytucjom i osobom współpracującym z naszą spółką - tłumaczy Anna Dobrowolska, rzeczniczka Gdańskich Autobusów i Tramwajów.
Z kolei nośniki pamięci USB - jak tłumaczy urzędniczka - kupiono "na potrzeby wydarzeń planowanych" jeszcze przed pandemią koronawirusa.

- Zakupy realizowane były na początku 2020 roku. Płyty Cappelli Gedeanesis zakupione zostały na kilka lat i są sukcesywnie przekazywane przy różnych okazjach instytucjom i osobom, z którymi współpracujemy, czy spotykamy się przy okazji różnych wydarzeń. Płyty te są upominkami promującymi gdańską kulturę i Gdańsk, którego Gdańskie Autobusy i Tramwaje są częścią - podkreśla Anna Dobrowolska.

Wiceprezydent Borawski: to niewielki promil wszystkich wydatków



Do wydanych przez GAiT kwot odniósł się wiceprezydent Piotr Borawski. Podkreśla on, że "Gdańskie Autobusy i Tramwaje muszą konkurować jakością oferty, ale jak wiele innych podmiotów, stosują również reklamę i działania promocyjne, aby pasażerowie korzystali z komunikacji publicznej."

- Warto mieć na uwadze, że środki przeznaczane na różne działania promocyjne, w skali wszystkich wydatków, w tym również bezprecedensowych nakładów inwestycyjnych spółki, stanowią zaledwie niewielki promil wszystkich wydatków. W 2020 roku GAiT na same tylko inwestycje we flotę i infrastrukturę wydał 191,7 mln zł. Wydatki promocyjne stanowią zaledwie 0,06 proc. tej kwoty - podsumowuje samorządowiec.

Miejsca

Opinie (336) ponad 10 zablokowanych

  • Zestaw materiałów piśmienniczych 1000szt po 39,90zł i wychodzi "3.990.00" a powinno być 39.900.00
    Ktoś sie chyba specjalnie pomylił o jedno zero. Czyli do 166.665.00zł należałoby dodać (39.900-3.990)
    Łącznie wyszło 202.575.00zł.

    • 6 0

  • Te gadżety potrzebne jak umarłemu kadzidło!!!

    • 11 1

  • (5)

    116 tys. omajtek by się nawet po to nie scylił.
    Poniżej miliona pisowski pomazaniec nie schodzi

    • 7 7

    • Z Inowrocławia nadajesz? (4)

      Też jestes oplacany z pieniedzy lokalnych podatników, za ruble czy eurocenty?

      • 2 2

      • (3)

        nie z nowogrodzkiej tylko jestem ukrytą opcją lewacko niemiecką

        • 1 2

        • (2)

          Ty synku to jesteś opcją głupią i głupszą a do tego wcale nie ukrytą , jak widać.

          • 1 0

          • (1)

            sasina z suskim zawołałeś do pomocy bo sam tak zaawansowanego zdania byś nie złożył.
            Odpocznij sobie byś ci się swoje nie przegrzały

            • 1 1

            • Mowie ze to atak z fermy troli pisu.

              • 0 1

  • (7)

    Czekamy teraz na ruch GIWK i zakup gadżetów reklamowych do promocji wody w kranach.
    Spółki , spółeczki , fundacje itd. itp. a wszystko to w jednym celu - zapewnić sobie żelazny elektorat przy kolejnych wyborach.
    A reszcie chołoty podnieść opłaty , w końcu ktoś musi na te wygodne życie i gadżety zapracować.

    • 12 0

    • a jak myślisz firmy sprzedające prąd i gaz, mają jakieś gadżety ? (4)

      a jak mają to kto za nie płaci

      • 0 1

      • (3)

        A jak myślisz jak mój sąsiad kradnie to ja też powinienem kraść ?

        • 3 0

        • A jak myślisz,jeśli jesteś tępy to twoje dzieci też będą? (2)

          • 1 4

          • Ja tak wcale nie myślę ale w twojej rodzinie jak widać po wpisach to już fakt .

            • 2 0

          • Tam gdzie koncza sie argumenty

            Zaczynaja sie obelgi.

            • 2 1

    • Grafik płakał jak projektował

      Te to są mistrzami w promocji. Plecaki z nietoperzami, inne bajery. Można wymieniać bez końca. Grafik płakał jak projektował.

      • 0 0

    • Teraz czekamy na artykuł pozytywny na temat spółki. Bo jak jest fala negatywów w 1 artykule to za kilka dni pojawia się 2, jak to niby pomagają mieszkańcom, budują punkty widokowe, nowe drogi, chodniki i rewitalizacje budynków

      • 1 0

  • A 20 gr na podwyżki dla kierowców nie mają

    • 12 0

  • Radni (2)

    Radni pis powinni w pierwszej kolejności zaglądać do swoich kieszeni i wydatków swoich kolegów na wyższym szczeblu władzy.

    • 5 15

    • Od tego są trolle takie jak ty. (1)

      Każda frakcja ma swoich trolli.

      • 3 0

      • No niby tak ale w sumie to tylko jeden senator - Brejza ma taką "farmę".

        • 0 0

  • Wydatki

    Wszystkie miejskie firmy łożą na utrzymanie Capelli od lat. Utrzymują ten podmiot.

    • 8 1

  • No teraz tylko tymi tramwajami będę jeździć

    Konkurencyjne tramwaje będę omijać szerokim łukiem .

    • 10 0

  • Omajtek to ten słynny gajowy z Gdyni? (2)

    Za PO był gajowym za pis premierem chcieli go zrobić. A konto spuchło do tego pan sie rezydencjami obstawił, działkami.. Ciekawe to, a oswiadczenia majątkowe tajne...

    • 6 7

    • A na jaki temat ten wpis? (1)

      Bo to jest artykuł o Westerplatte...

      • 2 1

      • Omajtka to juz nawet pisowskie Westerplatte broni...

        Oni też bronili do czasu...

        • 0 0

  • 70 złotych za pamięć USB... :) (1)

    Pamięć flash z nadrukiem lub grawerem 32GB usb3.0 cena 25,50
    Dziękuję za uwagę.

    • 14 1

    • Trzeba bylo stanac do przetargu

      • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane