- 1 Ubywa mieszkańców i rozwodów (315 opinii)
- 2 Od środy ruch wahadłowy na ul. Puckiej (26 opinii)
- 3 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (335 opinii)
- 4 Niespokojna noc na gdańskich drogach (167 opinii)
- 5 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (882 opinie)
- 6 Reklamy wideo na przystankach w Gdyni (91 opinii)
Galeria Madison. Druga najczęściej odwiedzana galeria na Pomorzu
Według rankingu najpopularniejszych galerii handlowych przygotowanego przez niezależny Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia, Galeria Handlowa Madison jest drugą najchętniej odwiedzaną galerią na Pomorzu. Zdążyła wrosnąć w tkankę miasta, w ubiegłym roku skończyła przecież dziesięć lat.
Badanie wskazujące ogromną popularność Madisona wykonane zostało wiosną tego roku na próbie 544 osób. Respondentami byli mieszkańcy Pomorza w wieku 18 - 55 lat, odwiedzający centra handlowe przynajmniej raz w miesiącu.
52 proc. respondentów wskazało, że odwiedziło galerię Madison przynajmniej raz w okresie ostatniego roku, a aż 79 proc. respondentów wybierających z przedstawionej im listy znane im centra handlowe wskazało właśnie Madison.
Z badania wyraźnie wynika także, że Galeria Handlowa Madison doceniana jest nie tylko jako dobre miejsce na zakupy, ale także jako miejsce o miłej atmosferze, idealne na spotkania biznesowe czy z przyjaciółmi.
- Taki wynik badania opinii społecznej ogromnie nas cieszy. Madison powstał jako pierwsza nowoczesna galeria handlowa w mieście i szybko stał się jednym z ulubionych miejsc spotkań mieszkańców. Jej atutem jest zróżnicowana oferta. Przychodzi się tu nie tylko na zakupy, ale także do restauracji, do kawiarni, na służbowe spotkanie w ciągu dnia. Od początku istnienia Madisona naszym celem było stworzenie miejsca wyróżniającego się atmosferą i klasą. Badanie pokazuje, że sprostaliśmy temu zadaniu - mówi Anna Thomas, dyrektor Galerii Madison.
Rośnie także popularność Madisona wśród gości zza granicy. Sprzyja temu rozwój połączeń lotniczych i promowych ze Skandynawią oraz ruch graniczny z Obwodem Kaliningradzkim. Nierzadko spotkać można tu też turystów z Hiszpanii czy Japonii. Są dni kiedy Madison jest przestrzenią międzynarodową.
Dla turystów i dla gdańszczan ta galeria jest zawsze "po drodze", wstępują tu wracając z pracy czy szkoły, a w porze lunchu "wpadają" tu pracownicy okolicznych biur, mieszkańcy miasta oraz turyści. Galeria żyje tak, jak otaczające ją miasto.
Dlaczego tak chętnie tam zaglądamy? Nie chodzi tylko o lokalizację. Atmosferę tego miejsca wyraźnie kreuje przemyślana architektura. Aby w pełni zdać sobie z tego sprawę wystarczy świadomie przejść korytarzami galerii. Zobaczymy wysokiej jakości materiały wykończeniowe, detale zdobnicze i dekoracje odwołujące się do symboli z historii i legend o Gdańsku - na przykład w posadzkę wmurowana jest listwa upamiętniająca dawną ulicę Paradies Gasse, w osi której zbudowany został główny pasaż galerii, a kula przed wejściem do galerii przypomina legendę o Stolemie, który niegdyś przysiadł na wieży Bazyliki Mariackiej (czytaj więcej o detalach w Madisonie). Centralnym punktem galerii i ulubionym miejscem spotkań klientów jest fontanna - napędzane wodą młyńskie koła. Jest ona wyraźnie obecna na wszystkich kondygnacjach galerii, dlatego określana jest jej "architektonicznym sercem".
Takie detale pojawiają się w Madisonie, bo galeria od początku była mocno związana z Gdańskiem. Nie jest to zwykłe centrum handlowe, a część miasta. Przecież Madison położony jest 3 minuty od gdańskiego Dworca Głównego czy Europejskiego Centrum Solidarności przypominającego o wielkich gdańskich wydarzeniach. Jest stąd także zaledwie 5 minut do Głównego Miasta z jego wszystkimi zabytkami, atrakcjami i hotelami.
Oczywiście do Madisona przyciąga oferta handlowa i usługowa. Galeria mieści ponad 100 sklepów oraz punktów gastronomicznych i usługowych. W ostatnim czasie pojawiło się tu wiele nowych, oczekiwanych marek: iDream, Venezia, Mohito, Sinsay, Giacomo Conti, Home&You i Rossmann. Ponadto zakupy zrobić można w: New Yorker, Reserved, Stradivarius, Intersport, Adidas, Lee Wrangler, Vero Moda, Ecco, Wittchen. Galeria mieści także wygodnie skomunikowane z podziemnym parkingiem delikatesy spożywcze Bomi Smak Tradycji oraz klub sportowy Gymasion. Na 3. piętrze galerii znajduje się Centrum Medyczne z gabinetami prywatnych lekarzy oraz Klinika Invicta.
* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł
Miejsca
Opinie (40) 7 zablokowanych
-
2014-10-04 14:39
Numer 1 to na pewno Matarnia
Jak w niedzielę przyjeżdżają do Ikei wieśniaki z rejestracjami typu CSW, CBR, GST, NBR, to klekajcie narody. Nie ma gdzie palca wcisnąć.
- 9 2
-
2014-10-04 15:00
Nieźle to wymyślili.
- 0 0
-
2014-10-04 15:18
Bazyli Mariackiej (1)
Na Bazyli Mariackiej. To se Stolem znalazł miejsce by zasiąść. Ciekawe co Bazyla na to?
- 1 1
-
2014-10-06 20:52
Nadal jest o Bazyli
Ciekawe co ci się nie podoba w moim komentarzu. Cały czas jest "Bazyli Mariackiej". Domyślam się, że temu sponsorowanemu autorowi chodziło o Bazylikę, ale wyszła mu Bazyla.
- 0 0
-
2014-10-04 16:58
Szklane schody prowadzące na kolejne piętra wyglądają fajnie, ale piasek z nich sypie się na głowy wchodzącym. Typowy przykład gdy teoria mija się z praktyką.
- 2 1
-
2014-10-04 19:38
Juz sie przyjelo w jezyku polskim ze dom towarowy to galeria.... (1)
Ztym ze nie wystawia sie tam sztuki a towary na sprzedaz.
Zgadza sie ze rozne galerie maja swoiste wibracje ,ktore wplywaja na to jak sie w nich czujemy.Wielce prwdopodobne ze Madison ma te wibracje pozytywne i ludzie ktorzy tam przychodza czuja sie tam dobrze.
Chyba jednak nie wszystykie towary sa najwyzszej jakosci.Ja jak to mozliwe mieso kupuje u rzeznija , a chlebek u piekarza, a warzywa i owoce na rynku ( czy jajka od chlopa).
Z Trojmirjdkich galerii jezeli chodzi o spozywcze towary najwyzszy ranking ma u mnie Gdysnki Klif.
To ze Polacy zaczeli celeborwac jedzonko ,zakupy czy grilla swiadczy dobitnie o tym ze stalismy sie zamozniejsi ,ze stalismy sie spoleczenstwem konsumpcyjnym.
Kiedys w telwizji lecialy filmy albo przemowienia,teraz programy co i jak ugotowac maja najwiejsza ogladalnosc.
Zaniast do kosciola,co niedziela lecimy do sklepow zeby upolowac okazje.Duze sklepy staly sie miejscem spotkan towarzyskich.
Moze to byc tez wynikiem klimatu w jakim zyjemy.- 4 1
-
2014-10-06 09:27
jajka od chłopa ?
Wolę od baby.
- 0 0
-
2014-10-04 21:14
oooo (1)
Wy wszystkie galeriane capy.Lazcie se po tych galerach i kupujcie ten cchłam z Bangladeszu .To jest stolec opakowane w ladny papierek.Szajs za który przeplacacie 500 %.alno więcej. ..Żałosne. ...aaach szkoda słów...Wole isc do lumpa.Tam znajduje lepsze ciuchy.
- 1 1
-
2014-10-04 23:18
Jasne
w lumpie sie ubieresz jak król...juz to widze, phihihi. Niesety, prawda taka, ze jak te centa handlowe zaczeły wypierac zwykłe sklepy to jest masówka i to droga masówka. Swego czasu Gildia była fajnym miesjcem zakupów i za dobrą cene...
Niestety, cały świat ma centra handlowe i malutkie sklepiki juz nie istnieją....NIe ma alternatywy dla centrów...- 1 0
-
2014-10-04 22:17
***
no nie ukrywajmy, Rosjanie atakują, wszędzie ich pełno, w Polsce i w za granicą, ale miło że nasz Madison jest w czołówce
- 1 0
-
2014-10-04 23:10
Tylko placu zabaw dla dzieci (1)
NIE MA! I to jest wielki minus. Bo w centrum miasta w deszczowy dzień nie ma gdzie sie podziać z dzieckiem....Trzeba jechac gdzies na wygwizdowe dzielnice...Centrum miasta i nic dla dzieci... WSTYD!
- 0 5
-
2015-06-17 13:17
droga mamo
na 3 piętrze jest lokal "Bajkowy Labirynt" gdzie dzieci mogą świetnie spędzic czas- wystarczyło zerknąć na ulotkę informacyjną przy wejściu :) lok nie istnieje od dzis ale od conajmniej 2 lat .. ;)
- 0 0
-
2014-10-04 23:33
Madison
To najmniejsza i najbardziej psiuńska z galerii, kto te badania prowadził i kto za nie zapłacił, bo jakoś nie chce mi się wierzyć w te bzdury.
- 2 6
-
2014-10-06 15:26
To wielka ściema
ile razy tam jestem, to tylko się utwierdzam w tym, że dobrze robiłam unikając tego miejsca, ani klimatu ani ciekawego towaru. A te koła z wodą? co to jest? Artykuł sponsorowany,ot zwyczajne skupisko sklepów.
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.