- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (144 opinie)
- 2 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (88 opinii)
- 3 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (449 opinii)
- 4 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (257 opinii)
- 5 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (89 opinii)
- 6 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (70 opinii)
Gdańscy hotelarze mili jak Japończycy
Hotelarze z Gdańska i Tokio oferują najbardziej przyjazną gościnność - tak wynika z 4 mln ankiet wypełnionych w portalu hotel.info.
Tak wynika przynajmniej z analizy wyników 4 mln ankiet przeprowadzonych przez serwis hotel.info, który prowadzi serwis rezerwacji pokoi hotelowych online. W jego zasobach jest ponad 210 tys. hoteli na całym świecie.
- Klienci serwisu ocenili, że goście hoteli w Gdańsku przyznawali najwięcej punktów za obsługę. Również hotelarze w Tokio uzyskiwali od gości wysokie noty. Z kolei hotelarze z Londynu i Pekinu mogliby starać się bardziej - wyjaśnia Aleksander Szumilas z serwisu hotel.info, który ma swoją siedzibę w Norymberdze.
Gdańsk przede wszystkim okazał się bezkonkurencyjny w rankingu krajowym. Nasze hotele uzyskały od gości najwyższe oceny dla personelu, który został uznany za najbardziej przyjazny i kompetentny w kraju. Na kolejnych miejscach za Gdańskiem znalazły się Katowice i Kraków. Warszawa jest czwarta. Ogólnie, klienci serwisu oceniali polskich hotelarzy na średnio 8,22 punktu w kategoriach miłej i kompetentnej obsługi (Gdańsk otrzymał 8,57 punktów).
- Bardzo się cieszymy z takich opinii, myślę że duży wpływ ma na to fakt, że nasz region słynie przede wszystkim z gościnności. Japończycy są kulturowo mili i im to przychodzi naturalnie - podkreśla Monika Ugodowska z hotelu Hilton w Gdańsku.
W rankingu miast z całego świata pierwszą pozycję zajęło Tokio. Stolica Japonii, z wynikiem 8,62 punktu pod względem miłej i kompetentnej obsługi, osiągnęła wyraźną przewagę nad plasującymi się zaraz za nią Helsinkami. Również pracownicy hoteli w Wiedniu i Bernie okazali się szczególnie uprzejmi wobec gości i nastawieni na jakość usług. Polska w światowym rankingu jest na siódmym miejscu z wynikiem 8,26.
W Chinach goście hotelowi wydawali się mniej zadowoleni z personelu hoteli. Rezerwujący pokoje przyznali za miłą obsługę w chińskich hotelach średnio 7,76 punktu. Również Brytyjczycy, stereotypowo uważani za uprzejmych, muszą jeszcze trochę popracować nad przyjazną i kompetentną obsługą gości. Zjednoczone Królestwo uzyskało jako całość tylko średnio 7,58 punktu, a sama stolica, Londyn, została oceniona na zaledwie 7,35 punktu.
W naszym katalogu znajdziesz każdy hotel w Trójmieście
Opinie (76)
-
2011-12-09 08:28
Polska drugą Japonią, Gdańsk drugim Tokio. Śmieszne.
.............
- 3 2
-
2011-12-09 08:29
Opinie kilkuset tysięcy turystów w Japonii przeciwko kilkuset niemieckich emerytów wspominających boom turystyczny na początku (4)
lat 40tych a polaczek nawet teraz niemcowi w tyłek wejdzie, bo euraskami sypie jak psu karmę
- 3 7
-
2011-12-09 08:33
Przestań się stawiać na pozycji niewolnika (2)
od razu zobaczysz świat w innych kolorach
- 3 3
-
2011-12-09 08:43
(1)
wolę żyć świadomie niż w słodkiej nieświadomości, że jak mi plują w twarz to myślę, że pada.
- 2 3
-
2011-12-09 08:50
No i co ci po tej świadomości? Robisz z niej jakiś użytek?
Pewnie oprócz depresji i zatruwania wszystkich wokoło swoim marudzeniem nic ci ona nie daje
- 0 1
-
2011-12-10 02:44
co ty wiesz? nie te czasy, niemcy skonczyli z burzujstwem. polak latwiej wyda kase niz zubozony niemiec.
- 0 1
-
2011-12-09 08:32
Szkoda, że tego samego nie można powiedzieć o gdańskich sprzedawcach, albo raczej sprzedawczyniach w sklepach (2)
Pewnie to nie razi jak się mieszka w Polsce, ale jak się przyjeżdża od czasu do czasu to robi to bardzo niekorzystne wrażenie. Typowe są naburmuszone, nieprzyjazne twarze, a klient traktowany jest jak natręt. UWAGA - żeby uprzedzić ewentualne komentarze - nie oznacza to, że obsługa ma padać na twarz przed klientami, ale minimum uprzejmości to podstawa... Czasami się wydaje, że taka praca dla tych młodych dziewczyn to jakaś kara?
- 7 0
-
2011-12-09 08:38
Bo księżniczki są obrażone że wogóle muszą pracować...
- 1 1
-
2011-12-10 02:46
co dajesz to dostajesz
- 0 0
-
2011-12-09 08:36
...
Jesteście śmieszni, zarzucacie hotelom pazerność a to po prostu normalna reakcja na popyt. Przypomnijcie sobie jakie były ceny kiedy Euro organizowano w innych państwach - było nieporównywalnie drożej. A że branża chce zarobić? To rzecz normalna. Wszyscy co najbardziej krytykują, sami, gdyby tylko mieli możliwość zrobili podobnie. A durne komentarze że nikt nie przyjedzie? Ha ha ha, w hotelu gdzie pracuję wszystkie pokoje rozeszły się w kilka dni, ceny są po kilka tysięcy, większość już zapłacona, został tylko jeden pokój. Mniej zawiści ludzie ;)
- 6 1
-
2011-12-09 09:30
szkoda tylko, że za tę uprzejmość pracownicy dostają ochłapy (3)
pracowałem pół roku w jednej z pięciogwiazdkowych sieciówek w Trójmieście i przyznam szczerze, że nigdy już bym nie chciał tam wrócić. Praca świątek, piątek i niedziela po kilkanaście godzin, na każde skinienie gościa trzeba być w stanie pełnej gotowości no i oczywiście wymuszone uprzejmości, achy i ochy. A wszystko za 8zł/h przy średnich cenach pokoju kilkaset zł/doba. Mądra pani z Hiltona też niech się pochwali ile kasy za te uprzejmości wypłaca pracownikom. 9zl/h o ile się nie mylę?
- 5 0
-
2011-12-10 02:11
(1)
hm , Pani z Hiltona? myslalam, ze Pan . wlascicielem jest mezczyzna.
- 0 1
-
2011-12-10 23:04
w artykule wypowiada się pewna pani z hotelu Hilton :)
- 0 0
-
2011-12-10 13:01
Polskich
pracowników traktuje się jak wasali i parobków ,na to widocznie zasłużyliśmy .
- 0 0
-
2011-12-09 09:52
gratulacje - kto by się spodziewał!
- 2 0
-
2011-12-09 09:53
Nie jest źle - 4 miliony Polaków odwiedziło Kraj Kwitnącej Wiśni
A ja myślałem, że Polacy jeżdżą wyłącznie wahadełkiem na zmywak i z powrotem. Na poważnie, to turysta oceniający jakość usług w polskich hotelach, to chyba nie jest ten sam, który ocenia japońskie, co? Ten pierwszy weźmie co dadzą, a ten drugi wybrzydza. Liczy się portfel.
- 0 0
-
2011-12-09 10:54
(1)
Mnie tam nie stać na żaden hotel a już w ogóle po co w Gdańsku jak tu mieszkam na dworcu. Ale hotele są fajne bo czasem wyrzucają jeszcze całkiem zjadliwe jedzenie. Jak sobie zjem takie frykasy to mam siły narzekać na forach internetowych.
- 3 0
-
2011-12-09 11:04
Przynajmniej masz net :)
- 2 0
-
2011-12-09 11:50
hotelarze OK celnicy do wymiany (1)
Hotelarze swoja droga Zrobcie porzadek z celnikami na lotnisku bo ich chamstwo brak znajomosci chocby nawet podstaw jez obcego, brak usmiechu przekracza wszelkie granice
- 10 1
-
2011-12-09 11:53
każdy narzeka ! każdy pluje na celników i jest mądry w necie
jak się nie podoba obsługa trzeba złożyć skargę do ich dowódcy oficjalnie a nie wylewać anonimowo jad
- 4 0
-
2011-12-09 11:52
to jest chyba jakiś żart ten tytuł (3)
pracuję w branży rezerwacyjnej pewnej firmy - niestety większość hoteli posiada niewykwalifikowaną kadrę od recepcji począwszy - dla hotelarza liczy się tylko kasa nic więcej i by zedrzeć z pracownika.
Ostatnio podczas rozmowy poprosiłam o podanie imienia i nazwiska recepcjonistę a od do mnie - nie podam bo pracuję bez UMOWY - ów hotel jest mega drogi i jest w samym centrum Gdańska ! także polskie hotelarstwo
to prowizorka , nie wspomnę o promocjach posezonowych których praktycznie nie ma albo są tak żenujące że lepiej siedzieć w domu
ten artykuł jest sponsorowany przez hotel.info ? to portal z kosmicznie wysokimi cenami sa inne dużo dużo tańsze- 8 0
-
2011-12-09 16:31
to napisz jaki to owy hotel, przynajmniej sie bedzie wiedzialo gdzie tak traktuja pracownika. no chyba ze w PL nie wypada pisac o takich rzeczach... Dziwna ta Polska...
- 2 1
-
2011-12-10 02:52
1/3 kadry w hotelach " czekając " na umowy
domagając się ich , uporczywie i nachalnie całuje się klamkę - TAKA JEST PRAWDA o GDAŃSKICH 3 / 4 gwiazdkowych hotelach
- 1 0
-
2011-12-10 13:09
Panie
manager , cała prawda o naszych hotelach , brawo za post !!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.