• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańscy hotelarze mili jak Japończycy

km
9 grudnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Według portalu hotel.info gdańscy hotelarze są pierwsi w kraju pod względem miłej i kompetentnej obsługi. Według portalu hotel.info gdańscy hotelarze są pierwsi w kraju pod względem miłej i kompetentnej obsługi.

Hotelarze z Gdańska i Tokio oferują najbardziej przyjazną gościnność - tak wynika z 4 mln ankiet wypełnionych w portalu hotel.info.



Czy dostrzegasz róznicę w zachowaniu obsługi hotelowej w różnych krajach?

Brytyjczycy słyną z uprzejmości, a Chiny są znane jako kraina uśmiechu. Jednak wrażenia gości hotelowych sugerują, że także inne narodowości, a przynajmniej ich hotelarze, zasługują na podobną opinię.

Tak wynika przynajmniej z analizy wyników 4 mln ankiet przeprowadzonych przez serwis hotel.info, który prowadzi serwis rezerwacji pokoi hotelowych online. W jego zasobach jest ponad 210 tys. hoteli na całym świecie.

- Klienci serwisu ocenili, że goście hoteli w Gdańsku przyznawali najwięcej punktów za obsługę. Również hotelarze w Tokio uzyskiwali od gości wysokie noty. Z kolei hotelarze z Londynu i Pekinu mogliby starać się bardziej - wyjaśnia Aleksander Szumilas z serwisu hotel.info, który ma swoją siedzibę w Norymberdze.

Gdańsk przede wszystkim okazał się bezkonkurencyjny w rankingu krajowym. Nasze hotele uzyskały od gości najwyższe oceny dla personelu, który został uznany za najbardziej przyjazny i kompetentny w kraju. Na kolejnych miejscach za Gdańskiem znalazły się Katowice i Kraków. Warszawa jest czwarta. Ogólnie, klienci serwisu oceniali polskich hotelarzy na średnio 8,22 punktu w kategoriach miłej i kompetentnej obsługi (Gdańsk otrzymał 8,57 punktów).

- Bardzo się cieszymy z takich opinii, myślę że duży wpływ ma na to fakt, że nasz region słynie przede wszystkim z gościnności. Japończycy są kulturowo mili i im to przychodzi naturalnie - podkreśla Monika Ugodowska z hotelu Hilton w Gdańsku.

W rankingu miast z całego świata pierwszą pozycję zajęło Tokio. Stolica Japonii, z wynikiem 8,62 punktu pod względem miłej i kompetentnej obsługi, osiągnęła wyraźną przewagę nad plasującymi się zaraz za nią Helsinkami. Również pracownicy hoteli w Wiedniu i Bernie okazali się szczególnie uprzejmi wobec gości i nastawieni na jakość usług. Polska w światowym rankingu jest na siódmym miejscu z wynikiem 8,26.

W Chinach goście hotelowi wydawali się mniej zadowoleni z personelu hoteli. Rezerwujący pokoje przyznali za miłą obsługę w chińskich hotelach średnio 7,76 punktu. Również Brytyjczycy, stereotypowo uważani za uprzejmych, muszą jeszcze trochę popracować nad przyjazną i kompetentną obsługą gości. Zjednoczone Królestwo uzyskało jako całość tylko średnio 7,58 punktu, a sama stolica, Londyn, została oceniona na zaledwie 7,35 punktu.

W naszym katalogu znajdziesz każdy hotel w Trójmieście
km

Opinie (76)

  • Polska drugą Japonią, Gdańsk drugim Tokio. Śmieszne.

    .............

    • 3 2

  • Opinie kilkuset tysięcy turystów w Japonii przeciwko kilkuset niemieckich emerytów wspominających boom turystyczny na początku (4)

    lat 40tych a polaczek nawet teraz niemcowi w tyłek wejdzie, bo euraskami sypie jak psu karmę

    • 3 7

    • Przestań się stawiać na pozycji niewolnika (2)

      od razu zobaczysz świat w innych kolorach

      • 3 3

      • (1)

        wolę żyć świadomie niż w słodkiej nieświadomości, że jak mi plują w twarz to myślę, że pada.

        • 2 3

        • No i co ci po tej świadomości? Robisz z niej jakiś użytek?

          Pewnie oprócz depresji i zatruwania wszystkich wokoło swoim marudzeniem nic ci ona nie daje

          • 0 1

    • co ty wiesz? nie te czasy, niemcy skonczyli z burzujstwem. polak latwiej wyda kase niz zubozony niemiec.

      • 0 1

  • Szkoda, że tego samego nie można powiedzieć o gdańskich sprzedawcach, albo raczej sprzedawczyniach w sklepach (2)

    Pewnie to nie razi jak się mieszka w Polsce, ale jak się przyjeżdża od czasu do czasu to robi to bardzo niekorzystne wrażenie. Typowe są naburmuszone, nieprzyjazne twarze, a klient traktowany jest jak natręt. UWAGA - żeby uprzedzić ewentualne komentarze - nie oznacza to, że obsługa ma padać na twarz przed klientami, ale minimum uprzejmości to podstawa... Czasami się wydaje, że taka praca dla tych młodych dziewczyn to jakaś kara?

    • 7 0

    • Bo księżniczki są obrażone że wogóle muszą pracować...

      • 1 1

    • co dajesz to dostajesz

      • 0 0

  • ...

    Jesteście śmieszni, zarzucacie hotelom pazerność a to po prostu normalna reakcja na popyt. Przypomnijcie sobie jakie były ceny kiedy Euro organizowano w innych państwach - było nieporównywalnie drożej. A że branża chce zarobić? To rzecz normalna. Wszyscy co najbardziej krytykują, sami, gdyby tylko mieli możliwość zrobili podobnie. A durne komentarze że nikt nie przyjedzie? Ha ha ha, w hotelu gdzie pracuję wszystkie pokoje rozeszły się w kilka dni, ceny są po kilka tysięcy, większość już zapłacona, został tylko jeden pokój. Mniej zawiści ludzie ;)

    • 6 1

  • szkoda tylko, że za tę uprzejmość pracownicy dostają ochłapy (3)

    pracowałem pół roku w jednej z pięciogwiazdkowych sieciówek w Trójmieście i przyznam szczerze, że nigdy już bym nie chciał tam wrócić. Praca świątek, piątek i niedziela po kilkanaście godzin, na każde skinienie gościa trzeba być w stanie pełnej gotowości no i oczywiście wymuszone uprzejmości, achy i ochy. A wszystko za 8zł/h przy średnich cenach pokoju kilkaset zł/doba. Mądra pani z Hiltona też niech się pochwali ile kasy za te uprzejmości wypłaca pracownikom. 9zl/h o ile się nie mylę?

    • 5 0

    • (1)

      hm , Pani z Hiltona? myslalam, ze Pan . wlascicielem jest mezczyzna.

      • 0 1

      • w artykule wypowiada się pewna pani z hotelu Hilton :)

        • 0 0

    • Polskich

      pracowników traktuje się jak wasali i parobków ,na to widocznie zasłużyliśmy .

      • 0 0

  • gratulacje - kto by się spodziewał!

    • 2 0

  • Nie jest źle - 4 miliony Polaków odwiedziło Kraj Kwitnącej Wiśni

    A ja myślałem, że Polacy jeżdżą wyłącznie wahadełkiem na zmywak i z powrotem. Na poważnie, to turysta oceniający jakość usług w polskich hotelach, to chyba nie jest ten sam, który ocenia japońskie, co? Ten pierwszy weźmie co dadzą, a ten drugi wybrzydza. Liczy się portfel.

    • 0 0

  • (1)

    Mnie tam nie stać na żaden hotel a już w ogóle po co w Gdańsku jak tu mieszkam na dworcu. Ale hotele są fajne bo czasem wyrzucają jeszcze całkiem zjadliwe jedzenie. Jak sobie zjem takie frykasy to mam siły narzekać na forach internetowych.

    • 3 0

    • Przynajmniej masz net :)

      • 2 0

  • hotelarze OK celnicy do wymiany (1)

    Hotelarze swoja droga Zrobcie porzadek z celnikami na lotnisku bo ich chamstwo brak znajomosci chocby nawet podstaw jez obcego, brak usmiechu przekracza wszelkie granice

    • 10 1

    • każdy narzeka ! każdy pluje na celników i jest mądry w necie

      jak się nie podoba obsługa trzeba złożyć skargę do ich dowódcy oficjalnie a nie wylewać anonimowo jad

      • 4 0

  • to jest chyba jakiś żart ten tytuł (3)

    pracuję w branży rezerwacyjnej pewnej firmy - niestety większość hoteli posiada niewykwalifikowaną kadrę od recepcji począwszy - dla hotelarza liczy się tylko kasa nic więcej i by zedrzeć z pracownika.

    Ostatnio podczas rozmowy poprosiłam o podanie imienia i nazwiska recepcjonistę a od do mnie - nie podam bo pracuję bez UMOWY - ów hotel jest mega drogi i jest w samym centrum Gdańska ! także polskie hotelarstwo
    to prowizorka , nie wspomnę o promocjach posezonowych których praktycznie nie ma albo są tak żenujące że lepiej siedzieć w domu

    ten artykuł jest sponsorowany przez hotel.info ? to portal z kosmicznie wysokimi cenami sa inne dużo dużo tańsze

    • 8 0

    • to napisz jaki to owy hotel, przynajmniej sie bedzie wiedzialo gdzie tak traktuja pracownika. no chyba ze w PL nie wypada pisac o takich rzeczach... Dziwna ta Polska...

      • 2 1

    • 1/3 kadry w hotelach " czekając " na umowy

      domagając się ich , uporczywie i nachalnie całuje się klamkę - TAKA JEST PRAWDA o GDAŃSKICH 3 / 4 gwiazdkowych hotelach

      • 1 0

    • Panie

      manager , cała prawda o naszych hotelach , brawo za post !!

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane