- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (217 opinii)
- 2 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (118 opinii)
- 3 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (759 opinii)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (113 opinii)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (53 opinie)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (20 opinii)
Gdańsk: będzie 6 km nowych dróg rowerowych
W Gdańsku rozstrzygnięto przetarg na budowę trzech kolejnych dróg rowerowych o długości sześciu km. Inwestycja ma zamknąć się w niecałych 6 mln zł, choć miasto planowało wydać blisko 2,5 mln zł więcej.
Co na to rowerzyści? - Cieszymy się z tej inwestycji. Jeśli jednak Gdańsk chce być stolicą rowerową, musi budować ok. 20 km tras rowerowych rocznie, a więc tyle, ile budują półmilionowe miasta na zachodzie - mówi Roger Jackowski ze stowarzyszenia Gdańska Kampania Rowerowa. - Niestety wiele z istniejących dróg rowerowych jest często źle zaprojektowanych, czego najlepszym przykładem jest trasa przy sądzie na Nowych Ogrodach. Boli nas też to, że miasto projektując je, nie konsultuje się z organizacjami rowerowymi - dodaje.
Wszystkie trzy ścieżki wykona firma Skanska. Pierwsze prace mają się rozpocząć tuż po podpisaniu umowy, a więc niewykluczone, że w pierwszej połowie lipca. Na wykonanie prac zwycięska firma ma 16 miesięcy.
1) Droga rowerowa wzdłuż ul. Krasickiego i Wyzwolenia , od ul. Zdrojowej do ul. Marynarki Polskiej i przystani promowej - o długości 2,25 km.
2) Droga rowerowa wzdłuż ul. Wosia Budzysza i ul. Stryjewskiego, na odcinku od ul. Sucharskiego do ul. Nowotnej - o długości 1,8 km.
3) Droga rowerowa wzdłuż ul. Jaśkowa Dolina , na odcinku od ul. Sobótki do ul. Wileńskiej - o długości 2,1 km.
Opinie (371) ponad 10 zablokowanych
-
2011-06-07 08:02
Drogi rowerowe na załączonych mapkach...
I jak zwykle Stogi zapomniane nawet przez autora informacji, proszę zobaczyć na mapce ul. Wosia Budzysza i ul. Stryjewskiego. Zapraszam redaktora na Stogi , znajdzie tam Pan ogrom materiału na różne tematy /szczególnie interwencyjne/.
- 4 0
-
2011-06-07 08:24
zle podlinkowana mapa
j w t
- 1 0
-
2011-06-07 08:42
ciekawe którą stroną Jaśkowej Doliny pójdzie nowa droga rowerowa?
mam nadzieję, że prawą patrząc w stronę Moreny
W dół powinno się tam zostawić rowerzystom prawo do poruszania się jezdnią
a ponadto zlikwidować 12 miejsc do parkowania samochodów od Sienkiewicza do Grunwaldzkiej
teraz cykliści się tam przeciskają wraz z pieszymi, bo ktoś nie dokończył pracy- 4 0
-
2011-06-07 08:49
a czemu nie poludniowy gdansk rtam niestety musimy jezdzic po ulicach aby dojechac do najblizszej sciezki rowerowej... z jasienia do gdanska glownego trzeba caly czas jechac ulica i dopiero przy sadzie mamy sciezke rowerową niestety z dzieckiem na foteliku jest to niebezpieczne ale innego wyjscia nie ma!!!
- 2 0
-
2011-06-07 09:13
"oferenci wycenili wykonanie ścieżek na niecałe 6 mln zł" (2)
Wyszło taniej? No to unieważnić i zapłacić Wykonawcy zakładane 8,4 mln. A jeszcze lepiej zaokrąglić do 9 mln.
Później każdy dziennikarz z bożej łaski będzie jęczał przed kamerą " bo znowu wygrała najtańsza cena" :P- 1 1
-
2011-06-07 09:57
(1)
się śmiejesz, ale jeżeli chcą zrobić taniej niż wycena, to znaczy, że zrobią to byle jak i z byle czego...
- 0 1
-
2011-06-07 10:44
od tego jest umowa i inspektor nadzoru
nie mogą robić byle jak, poniżej wymagań jakosciowych
- 1 0
-
2011-06-07 09:56
do: raz kierowca, dwa cyklista trzy razy pieszy (2)
właśnie o tym chciałem napisać - patrząc na Morenę, to z lewej strony nie ma miejsca na niektórych odcinkach (np. obok strzelnicy), ale za to z prawej strony jest ta cholerna zatoczka autobusowa z latarnią postawioną na przewężeniu (zresztą - gratuluję idiocie, który zaprojektował tą zatoczkę) - mniej więcej w środkowym odcinku.
Znając nasze władze i ich pseudorowerową politykę, droga ta będzie co 100 metrów zmieniała stronę - tak samo jak ma to miejsce na DDR między Oliwą i Sopotem, zmuszając rowerzystów, żeby co chwila stali na światłach. Na pewno jedna zmiana strony będzie - w końcu ścieżka koło Wrzeszcza zaczyna po lewej, kończy się na Morenie po prawej stronie. Trzeba by w jakiś sposób SIWZ zdobyć.- 3 1
-
2011-06-07 12:26
do anonima
wszystkie SIWZ z załacznikami zawsze na stronie inwestora - czyli DRMG.
Ścieżkę, a raczej żałosną śmieszkę zaprojektował Tebodin, czyli ci od scieżki na Kołobrzeskiej.
Oglądając ją - lepiej, zeby jej nie było (przerwana ciągłość na zjazdach, uskoki, i inne), chyba, że będą jakieś poprawki.- 0 0
-
2011-06-08 09:27
anonimie: oprócz szukania SIWZ są inne kanały komunikowania się w mieście
sprawdź tekst audytu BYPAD (patrz strona projektu STeR) i nie prorokuj wyłącznie pesymistycznych wieści na temat jakości polityki rowerowej miasta
Jeśli jesteś taki przystojny, to chyba nie czekasz z jeżdżeniem rowerkiem na wybudowanie kolejnych kawałków dróg rowerowych, tylko normalnie jeździsz jezdnią?- 0 0
-
2011-06-07 09:57
O
Siema Osa!
- 2 0
-
2011-06-07 09:58
stolica rowerowa, stolica kultury, stolica komunikacji miejskiej :P
- 1 0
-
2011-06-07 10:02
Rowerzyści stosujcie przepisy ruchu drogowego! (3)
np. na Ogarnej większość sunie ulicą na wprost w strefie skrzyżowań równorzędnych i maja gdzieś samochody wyjeżdżające z bocznych ulic, choć maja ich z prawej strony i powinni ustąpić pierwszeństwa. Jeszcze nie spotkałem rowerzysty który by mnie przepuścił w takiej sytuacji.
- 7 1
-
2011-06-07 11:01
nie wszyscy rowerzyści to nieuki i ignoranci
ja bym Ci ustąpił pierwszeństwa ;)
- 3 1
-
2011-06-07 11:37
dlatego powinna być obowiązkowa karta rowerowa (1)
- 1 1
-
2011-06-08 09:28
a co zrobić z kierowcami przejeżdżającymi na czerwonym?
też wymagać od nich karty rowerowej?
Może zaproponować kartę pieszego tym, którzy przechodzą na czerwonym?- 1 0
-
2011-06-07 10:06
6km..
co to jest 6 km ?? to prawie tyle co od 7 lat zrobili A1
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.