- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (408 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (249 opinii)
- 3 Piłeś? Nie włamuj się do auta (49 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (154 opinie)
- 5 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (53 opinie)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (15 opinii)
Gdańsk nadal płaci za budowę Trasy Słowackiego
Chociaż budowa wrzeszczańskiego odcinka Trasy Słowackiego zakończyła się blisko dekadę temu, to okazuje się, że wciąż nieuregulowane są niektóre kwestie finansowe. Gdańsk musiał niedawno zapłacić aż 3,7 mln zł jednemu z podwykonawców tej inwestycji.
Na pokrycie ewentualnych kosztów miasto przeznaczyło wówczas 15 mln zł.
Sąd oddalił apelację miasta
Niedawno zakończył się jeden z tych sporów. W jego wyniku miasto musiało zapłacić ponad 3,7 mln zł spółce Aarsleff. Firma była niezarejestrowanym podwykonawcą zadania II budowy Trasy Słowackiego (odcinek od ronda de la Salle do al. Rzeczypospolitej), bezpośrednio zatrudnionym przez generalnego wykonawcę - firmę Hydrobudowa Polska S.A. (ogłosiła upadłość w trakcie realizacji tego zadania).
- Spółka Aarsleff nie otrzymała wynagrodzenia za zrealizowane roboty. W wyniku rozprawy toczącej się przed Sądem Okręgowym w Warszawie wydano w dniu 03.12.2020 r. wyrok, w którym sąd uznał rację spółki i zasądził od miasta kwotę 2 373 469,57 zł wraz z ustawowymi odsetkami liczonymi od dnia 05.07.2014 r. do dnia zapłaty, w pozostałym zakresie oddalono powództwo - wyjaśnia Izabela Kozicka-Prus, p.o. kierownika referatu prasowego biura prezydenta. - Gmina złożyła apelację od tego wyroku i Sąd Apelacyjny w Warszawie 9.02.2022 r. wydał wyrok, w którym oddalił apelację GMG, nadając wyrokowi klauzulę wykonalności, jednocześnie określił opłaty za zastępstwo procesowe i wskazał jako płatnika Gminę Miasta Gdańska.
Ostateczna kwota wyniosła 3 700 717,14 zł. Informacja o niej pojawiła się w zestawieniu bieżących wydatków miasta.
Oferta była niższa o 182 mln zł
Przypomnijmy, że tzw. środkowy odcinek Trasy Słowackiego ma 3,3 km długości. Jego wykonawcą było konsorcjum firm Hydrobudowa Polska S.A., PBG S.A., Aprivia S.A. Firmy złożyły ofertę na kwotę 159 mln zł, choć miasto miało na ten cel aż 341 mln zł.
Trasa została udostępniona kierowcom przed turniejem Euro 2012, a potem dokończona i oficjalnie otwarta w grudniu 2012.
Opinie (114) 5 zablokowanych
-
2022-03-09 22:02
Tak działały rządy po, psl, sld. Świńskie komuchy i złodzieje. Teraz udają niewinnych. Cwaniaki!
- 2 0
-
2022-03-09 22:34
Ta trasa to urbanizacyjny rak
I to jak się zapycha pokazuje dobitnie że Gdańsk musiał na własnej skórze doświadczyć paradoksu Braessa. Szkoda. Kasa poszła, wielkomiejskie kamienice poszły, a tylko ściek komunikacyjny został. Co było zresztą do przewidzenia.
- 2 0
-
2022-03-09 23:27
od czaaów Pawła.A katastrofa, Gdańsk ma pecha
Pd Gdańska spsaraliżowane przez zabudowę na Róbta co chceta...dramat
- 1 1
-
2022-03-10 07:45
w pewnej branzy jest taki "myczek"
zaofertujmy w takiej.. potem bedziemy kombinować... prawo zamówień publicznych nie jest idealne, a potezne firmy wiedza jak to ograc
- 0 0
-
2022-03-10 08:51
Co to za władze ktore trzeba pozwać do sądu?
Urzednicy zapłacili ze swoich prywatnych pieniędzy?
- 1 0
-
2022-03-12 10:42
Płatności
Na tęczową zarazę pieniądze są a na wykonaną robotę już nie tak pracował Adamowicz tak pracuje obecna l prezydent a miasto nadal brudne i śmierdzące najlepiej się mają lawiranci
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.