• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nasadzenia drzew poróżniły mieszkańców

Ewa Palińska
11 grudnia 2023, godz. 07:00 
Opinie (223)
  • Decyzja o nowych nasadzeniach wzdłuż ul. Seredyńskiego poróżniła mieszkańców.
  • Decyzja o nowych nasadzeniach wzdłuż ul. Seredyńskiego poróżniła mieszkańców.
  • Decyzja o nowych nasadzeniach wzdłuż ul. Seredyńskiego poróżniła mieszkańców.
  • Decyzja o nowych nasadzeniach wzdłuż ul. Seredyńskiego poróżniła mieszkańców.
  • Decyzja o nowych nasadzeniach wzdłuż ul. Seredyńskiego poróżniła mieszkańców.
  • Decyzja o nowych nasadzeniach wzdłuż ul. Seredyńskiego poróżniła mieszkańców.
  • Decyzja o nowych nasadzeniach wzdłuż ul. Seredyńskiego poróżniła mieszkańców.
  • Zdaniem naszego czytelnika, pana Andrzeja, utrudnienia w otwarciu drzwi auta to tylko jeden z licznych problemów wynikających z posadzenia drzew wzdłuż ulicy Seredyńskiego.
  • Decyzja o nowych nasadzeniach wzdłuż ul. Seredyńskiego poróżniła mieszkańców.
Potrzebujemy więcej drzew w mieście! - zgodnie twierdzą mieszkańcy Trójmiasta, gdy ich o to zapytać. Jednak zgoda co do ogółu, często rozbija się o szczegóły. Tak stało się na ul. SeredyńskiegoMapka w Gdańsku.

Czy jesteś za tym, aby drzewa sadzono kosztem miejsc parkingowych?

Wiele polskich i europejskich miast wdraża programy zielonej rewitalizacji, które mają na celu zwiększenie liczby drzew w przestrzeniach miejskich. Inicjatywy te podejmowane są z myślą o poprawie jakości powietrza i tworzeniu miejsc zachęcających do spędzania czasu na świeżym powietrzu.

Drzewa - ok, ale często kosztem czegoś



Miasta nie są jednak z gumy. Miejsca, które mają zająć drzewa, trzeba wcześniej komuś zabrać. Owszem, sadzi się je w parkach czy na zieleńcach, ale gdy nasadzenia planowane są przy ulicy, by dać cień przechodniom, często trzeba wybierać: sadzimy na chodniku, zamiast miejsc parkingowych czy tuż przy krawędzi jezdni?

Zdaniem naszego czytelnika, pana Andrzeja, utrudnienia w otwarciu drzwi auta to tylko jeden z licznych problemów wynikających z posadzenia drzew wzdłuż ulicy Seredyńskiego. Zdaniem naszego czytelnika, pana Andrzeja, utrudnienia w otwarciu drzwi auta to tylko jeden z licznych problemów wynikających z posadzenia drzew wzdłuż ulicy Seredyńskiego.
Tak stało się w przypadku niedawno posadzonych drzew w centrum Gdańska.

- Jestem lokatorem budynku przy ul. Seredyńskiego 16 - napisał do nas pan Andrzej. - Kilka tygodni temu bezpośrednio przy ulicy zostały wykonane prace ziemne. Bezpośrednio przy krawężniku wzdłuż ulicy wykopanych zostało kilka prostokątów o wymiarach około 1 m x 80 cm. Robotnicy stwierdzili, że prawdopodobnie zostaną tam zasadzone drzewa.
Nasz czytelnik był tak zdziwiony wyborem miejsc, w których mają pojawić się drzewa, że za pośrednictwem Gdańskiego Centrum Kontaktu zapytał urzędników o powody takiej decyzji.

- Jaki jest sens nasadzeń tuż przy brzegu jezdni, przy krawężniku, do którego bezpośrednio przylega strefa płatnego parkowania? - dociekał pan Andrzej. - Każdorazowe otwarcie drzwi od samochodu będzie (już jest) ograniczone. Podobnie wysiadanie kierowcy i pasażerów. Ograniczony będzie, m.in. dla lokatorów dostęp do przewożonych zakupów, towarów dużogabarytowych, czy dostęp do pojemników na śmieci opróżnianych przez służby oczyszczania miasta. Ponadto, dotychczas bezpośrednio na chodnik mogły wjeżdżać wyjątkowo samochody dostawcze przewożące m.in. meble, materiały budowlane oraz karetki pogotowia. Już aktualnie wysiadanie z samochodu związane jest z grzęźnięciem w rozmiękłej błotnistej glebie.


Drzewa to więcej utrudnień niż korzyści?



Pan Andrzej podważa też walory estetyczne nasadzeń i sugeruje, że są pilniejsze potrzeby, niż sadzenie drzew, które za chwilę ulegną zniszczeniu.

- Tych kilka rachitycznych drzewek w odległości co 2-3 m stanowić będzie wątpliwą poprawę wizerunku ulicy - podkreśla. - Tym bardziej, że należy oczekiwać, że wkrótce po zasadzeniu przypadkowe uszkodzenia spowodują, że cały projekt okaże się całkowicie chybiony. Jeśli jest pomysł, by w wyniku prac ograniczyć dostępność do strefy parkowania przez mieszkańców, warto rozważyć rezygnację z realizacji tego projektu. Środki finansowe mogłyby zostać wówczas na inne bardziej uzasadnione cele.
Jedni mieszkańcy skarżą się na nasadzenia na ul. Seredyńskiego - inni uważają, że to najlepsza decyzja ostatnich lat i życzyliby sobie, aby drzewa posadzono też po drugiej stronie ulicy. Jedni mieszkańcy skarżą się na nasadzenia na ul. Seredyńskiego - inni uważają, że to najlepsza decyzja ostatnich lat i życzyliby sobie, aby drzewa posadzono też po drugiej stronie ulicy.

GZDiZ: Koniec z samowolą i łamaniem prawa przez kierowców



Gdański Zarząd Dróg i Zieleni odpowiedział naszemu czytelnikowi, że nasadzenia na ul. Seredyńskiego nie tylko są zasadne, ale wręcz niezbędne. Dzięki nim ma skończyć się nielegalne parkowanie za darmo w obrębie płatnej strefy.

- Posadzone już drzewa na ul. Seredyńskiego, na której w przeszłości rosły drzewa, to efekt wyznaczonych w ciągu ulicy nasadzeń zastępczych - informuje Partyk Rosiński z GZDiZ. - Odnosząc się do możliwości parkowania samochodów dostawczych na chodnikach, to taki postój jest zabroniony. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, dopuszcza się postój na chodniku pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t. W ustawie nie przewidziano "wyjątków" w postaci pojazdów zaopatrzenia. Ponadto takie parkowanie jest próbą ominięcia strefy płatnego parkowania i konieczności wniesienia opłaty za postój. Nasadzenia pozytywnie wpłyną na ograniczenie patologicznego zachowania kierujących. Karetki pogotowia w przypadku ratowania życia lub zdrowia mają możliwość zatrzymania się na jezdni.
Ta odpowiedź nie usatysfakcjonowała naszego czytelnika.

- Kompletnie nie podniesiono się do problemu skupiając się jedynie na marginalnym wątku potocznym - przekonuje pan Andrzej. - W ostatnią sobotę zakończono prace "zadrzewiające". Wygląda to być może estetycznie, ale jest jeszcze mniej funkcjonalne, bowiem paliki ochronne osłaniające drzewo są tuż przy krawężniku jezdni.


"To najlepsza zmiana na tej ulicy od naprawdę wielu lat"



Zdania naszego czytelnika, pana Andrzeja, nie podziela Karol Spieglanin ze stowarzyszenia Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej i jednocześnie mieszkaniec ul. Seredyńskiego. Jego zdaniem decyzja o nasadzeniach jest najlepszą od lat.

- Nie znam osobiście żadnego mieszkańca, któremu ten pomysł nie podoba się. To najlepsza zmiana na tej ulicy od wielu lat - komentuje Karol Spieglanin. - Nie zauważyłem, aby zniknęło jakiekolwiek miejsce parkingowe. Jeżeli ktokolwiek narzeka, to znaczy, że dotąd łamał prawo parkując nielegalnie. Taki głos nie jest warty nawet polemiki i powoływanie się na jakieś wyimaginowane problemy dla karetek tego nie zmieni. Na ul. Seredynskiego miejsc parkingowych jest aż nadto - są na podwórkach, po jednej stronie na ulicy oraz po drugiej stronie wyznaczone na chodniku. Nikt tam nie ma problemu z zaparkowaniem auta.
Prezes FRAGu nie pozostaje jednak bezkrytyczny wobec realizacji nasadzeń na ul. Seredyńskiego. Wskazując ich słaby punkt.

- Wadą tego przedsięwzięcia jest właśnie to, że drzewa posadzono tylko po jednej stronie ulicy, a powinno się zrobić to kosztem miejsc parkingowych także po drugiej stronie - puentuje Spieglanin.

Miejsca

Opinie (223) ponad 20 zablokowanych

  • Kto obrażony? (11)

    Oczywiście kierowcy...
    Najbardziej roszczeniowa i pretensjonalna grupa użytkowników tkanki miejskiej.

    • 89 36

    • (3)

      Najbardziej obrażoną grupą są rowerzyści

      • 22 31

      • Piłeś? Nie pisz

        A przede wszystkim: nie cenzuruj

        • 9 13

      • (1)

        przecież cały ten serwis jest opanowany przez aktywistów, którzy zgodnie powiedzą, że samochód to zło i najlepiej to zamień go na rower bo inaczej popełniasz grzech klimatyczny.

        • 3 1

        • Raczej przez samochodowych raktywistów, którzy chcą kolejnych pasów i parkingów kosztem wszystkich mieszkańców.

          • 1 3

    • Większość z szoferów i szoferek (4)

      ...uważa, że jak kupił sobie jakiegoś klamota to dostał w pakiecie bezpłatne miejsca parkingowe!

      • 28 11

      • i 10 pasów w każdą stronę wszędzie (2)

        • 10 5

        • i tristar który na jego drodze powinien zawsze zapalać zielone (1)

          • 3 4

          • To już mamy.

            Niestety jazda zgodnie z limitem prędkości przerasta naszych królów szos.

            • 0 2

      • Żal pupę ściska bo cię nie stać?

        • 1 1

    • Zanim coś napiszesz to sprawdź w słowniku...

      co oznacza określenie "pretensjonalna". Łatwo się ośmieszyć.

      • 3 1

    • Naprawdę pan Spielganin guru znajomości problemów Gdańska. Leczący swoje kompleksy- tylko dlaczego w Gdańsku a nie w Gdyni

      gdzie mieszka. Wy wszyscy obrońcy drzewek jesteście mocni w gębie i do tego wtedy gdy problem dotyczy cudzego podwórka czy chodnika pod czyimś domem. Dlaczego nie bronicie przestrzeni przed gęstą zabudową dokonywaną przez deweloperów gdzie nie ma miejsca na normalny skwer lub zieleniec pomiędzy blokami jak choćby na Przymorzu? Dlaczego nie broniliście "Wyspy Piecewskiej" przed zabudową najpierw stacji paliw potem marketu a na koniec wieżowców zamiast zagospodarowania tego miejsca wokół pałacu Uphagena? Dlaczego nie dążyliście do powstania parku w srodku osiedla Morena na Pieckach- Migowie? To że z jednej strony jest las parkowy to nie znaczy że nie może być zielona przestrzeń dla mieszkańców do której wszyscy mieliby blisko. Dlaczego nie optowaliście za strefą zieloną na Pieckach Jasieniu, Szadółkach czy Osowej? Łatwo być napinaczem w internecie i organizować życie innym pod domem nie będąc proszonym o to...

      • 1 0

  • (6)

    Tu potrzebna jest spójna polityka dotycząca nasadzeń,bo nie można taka nazwać kilku donic gdzie potem drzewa gniją. Oby nastepny gospodarz miasta zrobił z tego priorytet...a obecny,zapraszam do Rumi,niech zobaczy jak to się robi.Póki co wstyd.

    • 9 30

    • Następny gospodarz? Może jeszcze z Prawa i ZPRawiedliwości? (4)

      Już w stadninie w Janowie twoje kochane Prawo i ZPRawiedliwość pokazało, jak świetnie potrafi zarządzać.

      • 13 8

      • Najbardziej pokazało, że im tylko na pieniądzach podatnika zależy. (2)

        Minister Zdrowia ostatnio rozdała nagrody, średnio 60tys zł na głowę, a onkologia kliniczna leży i kwiczy, szpitale zadłużone po uszy, psychiatria dziecięca praktycznie nie istnieje.. ważne, że tłuste koty zarobione.

        • 14 3

        • (1)

          Szpitale są w dużej mierze prywatne i samorządowe a nie państwowe.Nalezy to rozróżniać i nie powtarzać ciągłych banalow-bzdur!!!

          • 0 2

          • Tia

            To ile prywatnych kontraktów owe samorządowe szpitale mają. Czy de facto nie są państwowe jak to NFZ (vide państwo) ustala zasady będąc jedynym podmiotem na rynku dla gros usług medycznych.

            • 2 0

      • Nieszczęściem naszym

        Nieszczęściem naszym jest, że gospodarz musi być z partii. Obojętnie jakiej. Każdy krawężnik i każde drzewko muszą być pod szyldem jednej albo drugiej strony. Polityka, którą uprawiają partie dotyczy spraw krajowych. Przenoszenie tej polityki na szczebel lokalny jest złe, głupie, szkodliwe i (takie ładne słowo) kontrproduktywne.

        • 6 8

    • drzewa w donicach nie uszkadzaja chodnika i ulicy (patrz Oliwa okolice dworca)

      • 0 0

  • Znowu narzekają kierowcy (21)

    Najbardziej dotowana grupa (drogi, paliwo , likwidacja wypadków, dotowane publiczne parkingi w centrum miasta) i ciągle ma pretensje że za mało

    • 175 75

    • Ale płacą prawie tyle podatków co palacze, więc im się należy! (5)

      • 9 25

      • Płacą dokładnie tyle samo podatków co każdy, wbij to sobie do głowy. (4)

        Po pierwsze prawie każdy ma samochód, po drugie absolutnie każdy korzysta pośrednio lub bezpośrednio z logistyki, a to oni płacą najwięcej (e-tool etc.)

        • 5 10

        • Płacą tyle co każdy, ale dostają dużo więcej niż inni użytkownicy dróg. (3)

          Na ulicy z artykułu jest przecież płacz, chociaż kierowcy dalej mają większość pasa drogowego tylko dla siebie...

          • 8 8

          • (2)

            Nie. Rowerzyści nie płacą podatku drogowego.

            • 7 4

            • I nie mogą jeździć po krajówkach i autostradach, które są z niego budowane.

              • 9 2

            • A ten podatek drogowy ląduje w budżecie Miasta czy Państwa?

              • 2 1

    • (9)

      Dobra dobra rowerzysto, kierowcy swoje płacą. Jak wy zaczniecie cokolwiek, bo płacicie nic i macie wszystko za darmo, to możemy zacząć rozmawiać.
      Te wszystkie DDRy? Zafundowali je wam kierowcy i piesi, gdyż was jest po prostu za mało więc wpływy jakie generujecie z podatków (bo przypominam macie wszystko darmowe) nie są absolutnie adekwatne do kosztów ponoszonych na was.

      • 20 25

      • kierowcy płacą dokładnie to samo co rowerzyści (3)

        bo jak byś się cokolwiek interesował o podatkach to byś wiedział, że zarówno ulice w mieście jak i drogi dla rowerów buduje samorząd, który nigdy nie widzi "podatku drogowego" ani akcyzy z paliwa. Jedyny dochód to PIT

        • 24 13

        • Za to biorą dla siebie grube miliardy w dotowanych przez miasto parkingach.

          • 10 8

        • Samorząd buduje drogi ? (1)

          Na drogi idzie kasa między innymi z akcyzy i podatków paliwowych ,na wszystkie drogi łączenie z krajowymi i autostradami ,rowerzysta płaci chyba za wodę w bidonie a nie na drogi.

          • 9 14

          • Źle ci się napisało "wyłącznie na krajowe i autostrady" bo na pewno nie na ulice w mieście.

            • 11 5

      • Ale ty musisz mieć toksyczną głowę żeby to miejsca posadzenia drzew wplątać koszty na DDR

        • 11 9

      • podatki w paliwie za 2022r rok to symboliczne 50mld zł. dlaczego symboliczne? bo: (2)

        same wypadki powodowane przez kierowców to koszt 40mld zł .. rocznie na koszt wszystkich podatników
        a gdzie infrastruktura? jedna obwodnica to kilka mld zł.
        a gdzie to utrzymać? samo odśnieżanie to 200mln w skali jednego średniego miasta.
        gdzie koszty społeczne zdrowotne środowiskowe?

        nie piszcie że kierowcy za coś płacą bo to śmieszne.

        • 17 10

        • infrastruktura drogowa jest podstawą Polskiej gospodarki, nic by nie bylo bez niej (1)

          • 2 2

          • Parking pod blokiem jest podstawą polskiej gospodarki?

            • 3 1

      • Weź ty sprawdź najpierw kto ile płaci zanim głupoty napiszesz.

        To że zatankujesz jeden bak miesięcznie więcej niż ktoś kto używa swojego auta mało to jest kropla w morzu podatków. Najwięcej podatków za użytkowanie dróg płacą firmy logistyczne.

        • 4 1

    • (3)

      Pedałujący nie bardzo jest w stanie sięgnąć wyobraźnią poza zasięg zapachu swojego potu.
      Narzeka na kurierów ale jęczy jak jego zamówienie nie dojedzie na czas.
      Narzeka na ciężarówki ale płacze jak sklep nie otrzymał dostawy na "czas kiedy on mógł do sklepu się udać"
      Narzeka na koszty utrzymania dróg, na które nie łoży ani złotówki.
      Nie posiada OC ale jeździ jak psychopata i powoduje wypadki na drogach dla ruchu pieszego.

      • 10 19

      • A czemu wszyscy wymienieni nie dojeżdżają na czas? (1)

        Bo stoją w korku kierowczyków, którzy po bułki do sklepu muszą jechać samochodem...

        • 18 10

        • kierowczyki sami gotują się w swoim sosie :)

          • 11 8

      • Ale ty na utrzymanie infrastruktury drogowej w mieście też nic nie dokładasz.

        Wszelkie opłaty wynikające z faktu posiadania samochodu lądują w Budżecie Państwa.

        • 2 2

    • Nie kierowcy, a pan Andrzej.

      Miej proporcyje waćpan

      • 3 4

  • Ten pan Andrzej

    To niech się mocno puknie w głowę widziałem jak tam parkowali na końcu ulicy na samym chodniku że trzeba było iść ulicą.

    • 80 8

  • "wątku potocznym"? (1)

    Co to takiego? Oprócz drzew będą tam jeszcze robić jakiś potok?

    • 30 8

    • Dobre!

      • 4 3

  • Pan Andrzej się myli (4)

    Nigdy auta dostawcze czy wielkogabarytowe nie mogą wjeżdżać na chodnik. Nawet wyjątkowo

    • 102 9

    • każdy cwaniak tak mędrkuje (2)

      dopóki kanapy nie musi przenosić

      • 3 4

      • A potem: "Czemu chodnik połamany"? (1)

        • 4 4

        • Bo żle zrobiony

          • 0 2

    • Czyli stawać na ulicy,zablokować, wnieść towar no tak z godzinkę bo i miontaż. i potem odjechac. No gratulacje sposobu myslenia.

      • 1 1

  • Wzdluz dlugich ogrodow jest parking (4)

    Nie widze problemu.

    • 54 7

    • A ja widzę problem. (2)

      Przecież trwają prace nad nasadzeniem zieleni w doniczka na parkingu przy Długich Ogrodach i likwidacji miejsc parkingowych.

      • 2 4

      • W końcu da się tamtędy przejść na piechotę?

        • 4 0

      • I dobrze, czas odbetonowac ta ulice

        • 0 0

    • Przecież jest plan żeby go zaorać

      • 0 0

  • Pan Andrzej

    Pan Andrzej to chyba ten kierowca, co sobie nielegalne parkował za darmo w obrębie płatnej strefy, i teraz będzie musiał płacić, co mu się nie podoba.

    • 80 9

  • Pan Andrzej brzmi wręcz jak fejk na potrzeby artykułu (7)

    Niewiarygodne, że ktoś z pełnym przekonaniem potrafi wygenerować takie absurdy.

    • 96 13

    • przejdz na jakie kolwiek forum osiedlowe (1)

      kierowca to stan umysłu.

      • 27 3

      • mieszkałem na Zaspie, Przymorzu, Pieckach, Ujeścisku

        i wszędzie to samo... kosztem wszystkiego robić miejsca pod gruchoty.
        w każdej społeczności była taka grupka która non sto o to jęczyła.

        Na Przymorzu były takie asy co słały pisma do urzędu żeby im stojak mevo przesunęli bo blokował pół miejsca parkingowego. W końcu go przesunęli i teraz samochody zastawiają i w połowie stoją na chodniku bo to tylko pół miejsca parkingowego.

        W innym miejscu postawili słupki to kierowcy objeżdżali przejściem i na zielonym parkowali.
        W skrócie kierowca =patologia

        • 8 1

    • Nie wierzysz, że ludzie mają takie "problemy"?

      Niestety takich roszczeniowych pieniaczy jest bardzo dużo.

      • 18 0

    • niestety on może istnieć, powiem więcej, on nie jest jedyny (3)

      popatrz na wyniki wyborów, ktoś na te konfy czy inne pisy przecież głosował, to idzie w miliony niestety, statystyka jest bolesna: minimum co trzeci człowiek którego spotykamy na drodze jest głupi

      • 9 1

      • Raz, dwa i trzy. Odliczyłem i wypadło na Cebie, że jesteś ten trzeci.

        • 2 3

      • Co trzeci głosował na PiS? (1)

        • 3 0

        • w sumie to albo na PIS albo na PO

          • 0 0

  • Pan Andrzej to taki Janusz w przebraniu (1)

    a Janusz to stan umysłu

    • 76 9

    • Janusz Kowalski jest tego najlepszym przykładem.

      • 12 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane