- 1 Sami złapali złodzieja katalizatorów (104 opinie)
- 2 Kiedy deszcz bywa groźny? (40 opinii)
- 3 Ruszyła budowa przejścia przy dworcu (225 opinii)
- 4 Straciła 6 tys. zł, myśląc, że pomaga przyjaciółce (147 opinii)
- 5 Do tego nie służą światła awaryjne (158 opinii)
- 6 Przesiadka wymuszona remontem? Jeden bilet ci wystarczy (92 opinie)
Gdańsk sprzedał długi
Austriacki bank zwraca należności spółkom komunalnym i wspólnotom mieszkaniowym. Miasto natomiast spłaca bankowi odsetki o ok. 10% niższe, niż musiałoby zapłacić, gdyby dłużnicy wyegzekwowali przeterminowane należności przez sądy. Miasto spłaciło też ok. 8 mln zł wierzycielom, którzy nie zgodzili się na cesję przysługujących im zobowiązań miasta na bank.
- Podpisaliśmy umowy w imieniu blisko 200 wspólnot - mówi Katarzyna Szczypińska szefowa firmy "Euroformat" zarządzającej 470 wspólnotami mieszkaniowymi - Liczę, że jeszcze w tym roku wpłyną pieniądze.
Szacuje się że z pozostałych do spłacenia pieniędzy połowę zadłużenia uda się zepchnąć na bank. Resztę - ok. 4 milionów - miasto spłaci poprzez Gdański Zakład Nieruchomości Komunalnych.
* * *
Długi Gdańska wynoszą:
12 mln zł wobec spółek komunalnych (głównie SAUR i GPEC);
36 mln zł wobec ok. 2000 wspólnot mieszkaniowych
(w tym 2 mln zł kosztów sądowych).
Ta ostatnia liczba pokazuje skalę korzyści, jakie miastu może dać sprzedaż długów.
Opinie (123)
-
2003-12-19 09:10
nie tak głośno ;P
znaczy sie dopatrzyłam się zysków z tego układu po obu stronach
w kwestii formalno finansowej
ale obawiam się że to może byc dla ciebie zbyt zawiłe ;]- 1 0
-
2003-12-19 09:10
i zaczyna się.....
.... wymiana ciosów między Gdańskiem a Gdynią :/ - a spójrzcie - mija kolejny rok - i żadnej poważnej inwestycji w CAŁYM 3mieście, totalny zastój gospodarczy, podupadające porty i stocznie, stajemy się jako 3miasto zapyziałą dziurą z wygórowanym miemaniem o sobie :/ z gównianymi drogami wylotowymi w każdym kierunku, bez perspektyw na rozwój .... powiedzcie że nie mam racji ....
- 0 0
-
2003-12-19 09:40
Nie masz racji pp
Ten rok może byc przełomowy,zapadła decyzja o budowie terminala kontenerowego w Porcie Północnym za 500 mln.euro,w przygotowaniu jest kilka innych dużych projektów na tych terenach m.in. centrum logistyczne,Rudoport,terminal Oiltankingu,baza promowa,Europort i inne,łączna kwota inwestycji w porcie gdańskim może sięgnąć kilu mld.euro,to na razie potencjalna strefa potężnego wzrostu gospodarczego,wszystko zależy od autostrady A-1,po znalezieniu się na liście priorytetowych w Unii Europejskiej oraz linii kolejowej Gdańsk-Wiedeń jest szansa na to,że nasze korytarze transportowe wreszcie staną się drożne,w przyszłym roku ruszy również inwestycja w Rafinerii Gdańskiej za 540 mln.dolarów,duże inwestycje przyciągają następne,jest więc szansa na to,że nadchodzi kres marazmu inwestycyjnego i duże i znaczące inwestycje zaczną napływać i lokować się będą w Trójmieście i okolicach.Poza tym mimo wszystko uważam,że nie jest aż tak żle jak niektórzy próbują sugerować,zainwestowały i zrobiły swoje centrale na Polskę u nas m.in.:GE Capital Bank,Nordea,Fazer,Intel,Eaton,Dr.Oetker,Signal Iduna,tutaj siedzibę ma jedna z największych firm w Polsce Grupa Lotos,druga firma ubezpieczeniowa Hestia,to w Trójmieście narodziły się i mają swoje siedziby:Wirtualna Polska,Young Digital Poland,LPP Reserved,z Trójmiasta wywodzą się choć dzisiaj centrale mają poza 3 miastem Prokom i Computerland,czy Bank Millennium,sporo firm z minionej epoki ma się dobrze choćby Gdańska Stocznia Remontowa,Petrobaltic,Olvit,Polnord,który po przejęciu warszawskiej Energobudowy będzie jedną z większych firm budowlanych,można by wymieniac długo,z drugiej strony Trójmiasto na dzien dzisiejszy nie rozwija się na miarę swoich możliwości i aspiracji,kluczem do rozwoju naszego regionu jest jak najszybsza budowa A-1,bez niej będziemy coraz większą prowincją.
- 0 0
-
2003-12-19 09:50
brak wiedzy
czytając te wypowiedzi, można stwierdzić jedynie brak wiedzy a niechęć do rządzących i swoista mentalność uniemożliwia realnie ocenić ten fakt.
To są długi naszych kochanych mieszkańców, którzy nie płacą za usługi z których korzystają. Ponieważ mieszkają w mieszkaniach komunalnych- długi stają się długami miasta.
A ci ,którzy rzetelnie płacą podatki-utrzymują ich z własnych pieniędzy.
zaraz rozpocznie sie biadolenie , że nie ma pracy itd a rządzący są temu winni bonie dbają o obywateli.
Fakt są winni , gdyż zamiast podejmowac decyzje gdzie ekonomia jest na pierwszym miejscu, sami się nie znają i opowiadają bzdury , które chcą tak sluchać Polacy. A póżniej płacz.- 0 0
-
2003-12-19 09:51
co do tego sensacyjnego dlugu
byl o tym artykul w DB jest to nowatorski instrument finansowy
a skarbnik Poznania wyrazil uznanie dla Gdanska i powiedzial ze sami u siebie zastosuja ten sam mechanizm
co do drogi do dworu w oliwie ludzie zainwestowali tam 25 mln zlotych a miasto zbudowalo droge na wlasnym gruncie a nie ich prywatnym
do galluxa jak zwykle o ekonomii nie masz zielonego pojecia ale musisz cos koniecznie napisac i sie osmieszyc
(gdynia wziela 20 mln kredytu obrotowego oprocentowanego komercyjnie na biezace wydatki)- 0 0
-
2003-12-19 09:55
wilkinson obserwator
swiete slowa uniwersalnych znawcow i omnibusow i placzkow to u nas jest dostatek
- 0 0
-
2003-12-19 09:58
Austiacki Bank Komunal Kreditt
Wykupił długi,GPEC wykupił Niemiec, dzienniki Trójmiejskie w rękach niemieckich a banki?
Deutshland Deutshland uber aless.
Odkurzajmy szybko flagi ze swastyka
przydadzą sie do wywieszenia na LangeStasse/Długi Targ/- 0 0
-
2003-12-19 10:07
Galux jeśli Ci jeszcze alkohol do szczętu nie wyżarł mózgu ucz się niemieckiego na blachę bo tylko niemieckojęzyczni utrzymają się wkrótce w pobliżu mola Zoppot.
Nic nie piszą kto wykupił długi Sopotu bo pewne jak śnieg w styczniu że też pod obecnymi rządami też je miasto posiada.Ha ha hA HA HA- 0 0
-
2003-12-19 10:27
do Wilkinsona
oby choć 50% z wymienionych przez Ciebie inwestycji została zrealizowana - bo wiemy że plany, listy intencyjne to jedno a realizacja to drugie..... koncesja na A1 została parafowana chyba już z 5 lat temu :/... ale patrząc na tę listę firm to może nie jest tak źle, może przesadziłem z pesymizmem.... pozdrawiam i żyzcę w Nowym Roku 3mistu tych inwestycji :)))
- 0 0
-
2003-12-19 10:43
Do pp
Koncesja na budowę A-1 wydana została dokładnie 6 lat temu,fakt,że nie rozpoczęła się jeszcze jej budowa jest sabotażem gospodarczych interesów Polski,a może ktoś ma interes aby maksymalnie opóżnić jej powstanie?Ostatnie informacje są umiarkowanie optymistyczne i prawdopodobnie jesienią 2004 budowa wreszcie ruszy,pozdrawiam
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.