• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk upomina się o parking na Zaspie. Może być wart 14 mln zł

Maciej Naskręt
11 lipca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Formalnie teren pod tym parkingiem należy do miasta. Władze Gdańska wypowiedziały umowę dzierżawy. Obiekt teraz zniknie. Formalnie teren pod tym parkingiem należy do miasta. Władze Gdańska wypowiedziały umowę dzierżawy. Obiekt teraz zniknie.

Istniejący od 36 lat parking na Zaspie musi zniknąć, bo miasto chce sprzedać teren, który może być warty nawet 14 mln zł. Co mają począć właściciele 120 aut, które tu od lat parkują? - Mamy parkować na trawnikach i niszczyć zieleń? - pytają.



Czy miasto właściwie postępuje, wypowiadając dzierżawę parkingowego terenu?

Spółdzielnia Mieszkaniowa "Młyniec" dzierżawi miejski teren u zbiegu ul. Hynka i al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska (ok. 7 tys. m kw.) od 1978 r. Podnajmuje ten teren firmie, która zarządza działającym tu od lat parkingiem. Korzysta z niego ok. 120 kierowców, mieszkańców okolicznych bloków stojących przy ul. Pilotów.

Niedawno okazało się, że parking zniknie. Miasto wymówiło spółdzielni wieloletnią umowę dzierżawy i nakazało uprzątnięcie terenu.

To zdenerwowało mieszkańców.

- Parking strzeżony w pobliżu al. Jana Pawła II jest użytkowany od 1978 r. i od tego roku parkuję tam też mój samochód. W wypowiedzeniu dzierżawy nie ma ani słowa na temat parkingu oraz parkujących tam samochodów. Gdzie mamy się podziać? Miasto ma nas w nosie - denerwuje się Jerzy, mieszkaniec Zaspy.

Władze Spółdzielni Mieszkaniowej "Młyniec" potwierdzają, że działający od 36 lat parking niebawem zniknie.

- Wynegocjowaliśmy z władzami miasta przedłużenie funkcjonowania parkingu do końca roku. Wtedy będziemy mieli jeszcze dwa miesiące na uprzątniecie terenu i przekazanie go miastu. Na wykup terenu przez nas nie ma szans, nie stać nas na to - mówi Henryk Gajcy, prezes spółdzielni Młyniec.

O sprawę zapytaliśmy więc w Urzędzie Miejskim w Gdańsku. - Dążymy do sukcesywnego eliminowania "tymczasowego" charakteru zagospodarowania terenów, a z takim tymczasowym, choć faktycznie długotrwałym, zagospodarowaniem mamy do czynienia w tym przypadku - tłumaczy Anna Dobrowolska z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Wartość spornego terenu nieoficjalnie szacowana jest na 14 mln zł, ale miasto zleci jego wycenę dopiero w przyszłym roku, gdy zostanie uprzątnięty. Działka może zostać wykorzystana na dowolne cele usługowe, w tym także centrum handlowe.

Władze spółdzielni przekonują, że nie mają już więcej miejsca, by zagospodarować je na parkingi.

- Musielibyśmy robić to kosztem cennej zieleni, a to mogłoby się nie spodobać mieszkańcom, którzy nie posiadają samochodu. Budujemy nowe parkingi, ale tylko w nowo powstających budynkach - przekonuje Gajcy.

Miejsca

Opinie (386) 6 zablokowanych

  • (20)

    Miasto buduje za WASZE pieniądze jakieś ECS-y, na Targu Węglowym układa jakaś "instalację" za setki tysięcy WASZYCH złotych, wszędzie buduje ścieżki rowerowe z WASZYCH pieniędzy w cenie milion złotych za kilometr, w każdym możliwym miejscu wprowadza opłaty za parkowanie, rozszerza idiotyczne, niczym nie uzasadnione "strefy 30", kontroluje każdy krok za pomocą Tristara, zabiera parkingi każąc wszędzie jeździć rowerem lub śmierdzącą SKM a wy nadal na nich głosujecie!!!!
    To teraz nie płaczcie, że samochody będziecie parkować na balkonach.

    • 27 19

    • (16)

      haha, nie wierzę, miłośnik placów parkingowych w centrum w cenie ponad 116 000 PLN za samochód (14mln/120) wypomina miastu koszt budowy zmniejszających korki dróg rowerowych :D
      To jest taka hipokryzja i komedia, że nie wiem czy przeczytałem coś równie absurdalnie głupiego na trojmiasto.pl w tym roku.

      • 19 8

      • (15)

        Oj zabolało obcisłogaciego ekooszołoma. Na pocieszenie powiem ci że coraz więcej osób na szczęście widzi, że powstała wręcz jakaś sekta roweroterrorystów, która domaga się coraz większych przywilejów i budowania ścieżek rowerowych za horrendalne pieniądze nie mając żadnych obowiązków w stosunku do innych użytkowników dróg. A ruch rowerowy w miastach stanowi ok 1,5 do 2 % ogólnej czyli prawie tyle co nic.
        Dlatego mam wręcz z takich ubaw.

        • 15 16

        • Rowerzystów obowiązują takie same przepisy jak tych co jadą samochodami. (14)

          W cywilizowanym świecie nie ma wjazdu samochodem do centrum miast.
          Ludzie w garniturach pod krawatem jadą tramwajem czy autobusem do pracy i nikt nie robi z tego problemu.

          • 11 8

          • (6)

            w gdansku problem robi ztm
            20min vs 1,5h dojazdu komunikacja

            w cywilizowanym swiecie ludzie ze soba wspolpracuja, a nie tylko zadaja

            • 4 5

            • 1,5h - chyba z Pruszcza lub Kolbud (5)

              • 4 3

              • (4)

                wszystko zalezy ile sie ma przesiadek i jak czesto jezdza (i jak czesto odjezdzaja(przed czasem) z petli gdy akurat autobus podjechal)

                niektorzy chyba mysla, ze komunikacja miejska jezdzi bezposrednio z punktu a do punktu b i licza tylko ten czas przejazdu
                1,5 h latwo wychodzi doliczajac czekanie na przesiadki - niestety

                • 5 3

              • (1)

                No to trzeba bylo myslec jak sie kupowalo, a nie sie nsm terez zalic.

                • 2 5

              • nikt sie nie zali
                mam nadzieje ze osoby tak ataujacy osoby ktore musza dojezdzac samochodem nie narzekaja na poziom halasu szczegolnie imprez;)

                wszystkie rejony maja swoje plusy i minusy, ale niektorzy patrza tylko swoja ograniczona wizja

                • 2 0

              • trzeba było nie wyprowadzać się na zad... (1)

                w mieście 1,5 h to w obie strony i kawą + ploteczki pomiędzy

                • 2 4

              • komunikacja?
                chyba z wrzeszcza do centrum:P

                serio miasto jest wieksze i szersze niz niektorzy mysla

                • 2 1

          • (1)

            W cywilizowanym świecie nie ma wjazdu do centrum miast.
            A tu taki Paryż ma np. Avenue des Champs-Élysées.
            Od razu widać jaki ten Paryż zaściankowy, zacofany i skazany na wymarcie jak Detroit.

            • 7 0

            • Dwa słowa: Congestion charge.

              Pomimo wzrostu liczby mieszkańców Londynu o 2t miliony,do centrum miasta wjeżdża tylko niewielki odsetek więcej aut. Panowie z City pod krawatami dylają metrem i koleją (których sieć jest rozbudowana,a kursy częste!) Miasto uruchomiło też miejskie rowery na kartę (podobnie Warszawa)

              • 2 1

          • pokaż mi takie miasto bo chyba o innej cywilizacji mówimy... (4)

            • 1 1

            • Frankfurt. (2)

              Tam tylko wjazd z identyfikatorem.
              Ruch minimalny w ścisłym centrum.

              • 4 1

              • zgadza się, Zaspa to ścisłe centrum!!!!!

                • 4 2

              • Zaspa to nie jest ścisłe centrum Frankfurtu tylko dzielnica sypialniana Gdańska

                • 4 1

            • Berlin, Stokholm, Londyn

              no tak, to nie twoje cywilizacje...

              • 4 1

    • Bo miasto jest dla ludzi a nie samochodów. (2)

      Na wieś się wyprowadź ćwoku.

      • 6 9

      • na wsi lepsze życie

        Spokój, sielanka i TDI. A pajace z miasta niech się duszą w swoich ztmach

        • 2 7

      • znowu to hipsterskie haselko

        • 3 5

  • ja mam wciągarkę na balkonie

    jak przyjadę to wciągam swojego malucha i mocuję do poręczy tylko muszę uważać jak jest wiatr bo maluchem bimba i kiedyś wpadł do sąsiadki piętro niżej, trzy dni go wyciągałem....

    • 14 3

  • (3)

    To teraz mieszkańcy za darmo będą parkować 50 metrów dalej, na porzuconym przez EDEKĘ pasie startowym.

    Tutaj nie ma żadnego problemu dla mieszkańców!
    Jedyny problem to utrata dochodów przez pilnujących cieciów!

    • 14 6

    • Pas nie należy już do edeki i nie jest porzucony. (2)

      Zapewne można będzie na nim parkować ale też do czasu bo firma będąca właścicielem tego terenu szuka chętnego na zakup tej działki.

      • 4 0

      • Dobry news. Jest szansa na zagospodarowanie tego startowego burdeliku!

        • 2 0

      • skąd info?

        od dawna budyniowa propaganda twierdzi że właścicielem terenu jest gdańska korporacja pasa startowego której jedynym udziałowcem jest właśnie edeka i że nie można właściciela zmusić do zagospodarowania terenu, a miasto nie chce tego wykupić - coś się zmieniło?

        • 4 0

  • na oksywiu przy ul.zielonej (1)

    wladze gdyni tez sprzedaly 2 parkingi osiedlowe nie pytajac mieszkancow gdzie beda prkowali swoje pojazdy. parking dla mieszkancow byl tezbyl -35lat.od 4-m-cychyba jest parking strzezony 0 pojazdow-

    • 5 6

    • to jest artykuł o Gdansku

      wiec won z tym gdynskim tematem

      • 4 1

  • miasto chyba upomnialo sie o wiecej parkingow na Zaspie (3)

    plac na ktorym niedawno parkowaly samochody stoi pusty mowa o parkingu u zbiegu ulic Reczypospolitej i JPII od strony ulic Nagoskiego i Dywizjonu 303

    • 10 1

    • To teren spódzielni i będzie tam budowany nowy budynek mieszkalny. (2)

      I uprzedzając pytania "dlaczego tam nie można przenieść parkingu?"
      Odpowiadam: była to propozycja ze strony spółdzielni którą to przyjęto na zebraniach grup członkowskich a potem zatwierdzono na zebraniu przedstawicieli grup członkowskich.
      Ale w tej okolicy miejsc parkingowych jest więcej tak więc mała to strata.

      • 1 3

      • skoro nie ma gdzie parkowac (1)

        To "grupy czlonkowskie" podjely zla decyzje aby budowac kolejny budynek zamiast parkingu wielopoziomowego....

        • 1 2

        • Buynek będzie budował deweloper a nie spółdzielnia.

          A grupy podjęły taką a nie inną decyzję i tyle. Dotyczy to okolicy ul.Dywizjonu 303 33 a nie Pilotów.
          A czy złą ? Z punktu widzenia tych co byli i głosowali była ona słuszna i tyle i dotyczyła mieszkańców Dywizjonu 303 33 bo to koło nich będzie ten budynek.
          Jak na Pilotów mają mało miejsc parkingowych to niech sobie przed okami na trawniku wybudują parkingi.
          Mają do tego prawo. Zgłosić przegłosować i tyle.
          Pewnie wielopoziomowe nie przejdą ze względu na koszty ale zwykłe parkingi zapewne można zbudować.

          • 3 1

  • chory jest ten Gdańsk, następne centrum handlowe (2)

    Kraj dyskontów, banków i galerii handlowych.

    • 16 9

    • (1)

      no racja co za patologia żeby na własnym terenem rozporządzać według własnego uznania a fuj to takie nie socjalistyczne

      • 7 2

      • jakim własnym terenie, jakiego własnego uznania

        To nie jest teren Budynia ani innego urzędnika. To jest teren miasta czyli tak naprawdę wszystkich mieszkańców. To co mówisz to niepotrzebne uproszczanie. Miasto to nie jest jakiś prywatny podmiot, miasto utrzymujemy my wszyscy, samo się nie utrzymuje.

        Ale prawda jest taka, że urzędnicy mają mandat od mieszkańców, więc sami sobie zgotowali taki los, niech sobie parkują teraz w piwnicy.

        • 1 2

  • A swoją drogą wyjątkowo ohydny był ten parking.

    Jedynym powodem jego zachowania mogłoby być to, że jest on jednym z trzech ocalałych fragmentów przedwojennego pasa startowego, prostopadłego do tego późniejszego, będącego obecnie ulicą Jan Pawła.

    • 6 8

  • niech kupią (2)

    nic nie stoi na przeszkodzie aby właściciele samochodów parkujących wykupili ten teren za te 14 baniek i niech sobie dalej maja tam parking

    • 12 8

    • Dlaczego (1)

      Miasto nie sprzedało tego terenu dawno temu, kiedy ceny były dostępne dla przeciętnych ludzi, wtedy na pewno by plac ten został kupiony nawet przez parkujących tam, teraz pojawił się deweloper który zamierza tam postawić jakąś "kolorową budę" nacisną gdzie trzeba i jest akcja sprzedać grunt bo niewykorzystany.
      Z tych 14000000 zrobi się 5000000 albo jeszcze mniej, albo miasto wymieni na jakieś mieszkania komunalne itp.
      A ceny gruntów w mieście rosną właśnie między innymi przez samochody! Ludzie wybierają lokalizację z dobrym dojazdem, a im więcej ich kupuję tym cena bardziej rośnie.
      A co do sklepów na obrzeżach miast, jak tam dojedziecie bez samochodów? \autobusem;taksówką?

      • 2 11

      • a dlaczego ty nie sprzedajesz czegoś co masz

        kiedy jest najtańsze??

        • 10 1

  • Przy ETC lub Lidlu sobie parkujcie tam są miejsca. (4)

    • 9 10

    • Tam parkują łajzy (2)

      siłowni i fitnesów. Rozjeździli już trawnik na swoim terenie, zastawili parking przy Lidlu i zaraz zaczną parkować na nasypie kolejowym

      • 3 3

      • nie stać Cię na karnet, prawda? :P (1)

        • 1 1

        • Jeżdzę tam rowerem ale

          boli mnie to,że z trawnika zrobiło się klepisko bo niektórzy najchętniej wjechaliby autami do środka. Możemy się spotkać na macie. Stać Cie na to?

          • 1 1

    • przy ETC ...lub Lidlu

      Skąd wziąłeś ETC ??? Chodzi o płatny strzeżony parking - nie dociera ???

      • 2 1

  • Jacy jesteśmy ?

    Zabudować , zamurować , zabetonować . Co to ,że kiedyś wizjoner-urbanista przewidział wolną przestrzeń. Tylko komercja się liczy.

    • 14 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane