- 1 Tunel czy pasy: co wybierają piesi? (99 opinii)
- 2 Nocny hałas z lotniska. Cena za rozwój? (315 opinii)
- 3 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (63 opinie)
- 4 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (71 opinii)
- 5 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (129 opinii)
- 6 Trójmiejskie mola, których już nie ma (110 opinii)
Ponad 100 tys. zł na promocję graficzną BO
Sesja zdjęciowa i przygotowanie nowej linii graficznej do Budżetu Obywatelskiego. Na ten cel Gdańsk wydał w sumie blisko 111 tys. zł. Urzędnicy informują, że wydatek był zaplanowany od dawna, a materiały, które w jego ramach powstały, będą też wykorzystywane w kolejnych latach. Tegoroczna edycja BO jest opóźniona przez koronawirus.
Zapytaliśmy urzędników, skąd tak wysokie wydatki związane z BO, i czy części z zadań, na które przeznaczono pieniądze, nie można było zrobić "urzędowymi" siłami.
Wydatek spory, ale z materiałów będą korzystać przez lata
- Wydatki dotąd poniesione były zaplanowane i przygotowane do realizacji na etapie planowego przygotowywania tegorocznej edycji BO. Wynikają one z wprowadzenia Zielonego Budżetu Obywatelskiego oraz chęci odświeżenia linii graficznej BO. Co roku w budżecie miejskim jest zaplanowana kwota na oprawę promocyjną i organizację BO - tłumaczy Sylwia Betlej, szefowa Referatu Partycypacji Społecznej i Rad Dzielnic w gdańskim magistracie. - Siłami urzędowymi nie wszystko jest możliwe do zrobienia. Stworzeniem nowej linii graficznej zajmują się specjalizujące się w tym firmy, a przygotowane materiały będą przekazane do urzędu w taki sposób, by w kolejnych latach korzystać z nich i samodzielnie wykonywać niezbędne korekty bez konieczności ponoszenia opłat.
Urzędniczka wymienia też, co zostało zrobione w ramach nowej linii graficznej za blisko 74 tys. zł. To loga, materiały graficzne: plakaty, banery, ilustracje, materiały do mediów społecznościowych, ulotki, informatory oraz wsparcie w prowadzeniu kampanii promocyjnej.
Co obejmuje sesja fotograficzna za blisko 40 tys. zł?
- Usługa sesji fotograficznej to także działanie, które przyczynia się do nowej jakości promocyjnej BO. Ma to szczególne znaczenie w okresie głosowania. W ramach usługi zlecone zostały działania, które nie ograniczają się do standardowej usługi zdjęciowej. Wykonane zostało m.in przygotowanie koncepcji promocji głosowania z wykorzystaniem wizerunków mieszkańców, którzy będą zachęcali do głosowania, wybór modeli, castingi, zakup rekwizytów, przygotowanie fotograficzne. Podobnie jak w przypadku nowej linii graficznej założenie jest takie, by efekt tej usługi był do wieloletniego wykorzystania - odpowiada Betlej.
Koronawirus opóźni Budżet Obywatelski
Tegoroczna edycja BO miała się rozpocząć w ubiegły piątek, 20 marca. Epidemia koronawirusa pokrzyżowała jednak te plany. Obecnie nie ma wyznaczonego nowego terminu składania wniosków ani nowego terminu głosowania, który prawdopodobnie też będzie musiał zostać przesunięty z września.
Czytaj więcej: Koronawirus opóźni nową edycję Budżetu Obywatelskiego
Urzędnicy podkreślają, że wydanie blisko 111 tys. zł na promocję BO było zaplanowane i zrealizowane, jeszcze zanim do Trójmiasta dotarł koronawirus. A BO to ustawowy obowiązek gminy, więc musi się odbyć, nawet jeśli będzie to z opóźnieniem.
- Zależy nam, by mimo ograniczeń mieszkańcy mieli możliwość dowiedzenia się o BO i wzięcia w nim udziału. Z powodu ograniczonego pola działania będziemy chcieli zwiększyć promocję BO w mediach, mediach społecznościowych i innych kanałach internetowych, a przygotowywane do tego materiały będą służyły w tym roku i w kolejnych latach - mówi Betlej.
W puli tegorocznego BO w Gdańsku jest w sumie 18,4 mln zł. 14,8 mln zł to kwota na projekty dzielnicowe, w tym 2,8 mln zł na Zielony BO. 3,6 mln zł to kwota na projekty ogólnomiejskie.
Miejsca
Opinie (148) ponad 10 zablokowanych
-
2020-03-26 16:01
Znowu para w gwizdek!
Za tą kasę można zfinansować całkiem ładny projekt. Znowu jakiś znajomy królika zarobił kasę.
- 26 1
-
2020-03-26 16:16
Pytanie
Za dużo kasy macie? Może by za to wesprzeć ludzi którzy przymierają głodem przez chińskiego wirusa, sprawa jest poważna, nie ma ludzi na ulicach, to kto da ,,piątaka"
- 17 2
-
2020-03-26 16:35
(1)
nie jest to akurat dużo, biorąc pod uwagę zakres prac. To niestety nie poklikanie w paincie. Niemniej artykuł bezużyteczny, brakuje najważniejszego. Czy zamówienie poszło z wolnej ręki, czy też było zapytanie ofertowe. Brak zapytania ofertowego byłoby faktycznie polem do nadużyć, ale nie zostało to wskazane w tekście, wobec czego nie wiadomo jaki cel ma ten artykuł.
- 16 3
-
2020-03-26 16:40
Clickbait?
- 4 0
-
2020-03-26 16:37
o rany...
- 10 0
-
2020-03-26 17:11
(1)
Dlaczego nie na onkologię? Dlaczego nie na respiratory? Ciekawe, co teraz ma do powiedzenia pani Dulska?
- 17 1
-
2020-03-26 17:49
Jezu ...
- 0 1
-
2020-03-26 17:47
Poważnie?
BO jest obowiązkowe tłumaczy pani- z tego wynika, że trzeba wydać te 110tys na nowe graficzki i zdjęcia. Nie, nie wynika
- 9 2
-
2020-03-26 18:13
Dulcze44a ma rozmach !
- 7 1
-
2020-03-26 18:31
Kasę wydać na pomoc szpitalom zakażnym - nie tylko za tą beznadziejną sesję ale także z budżetu obywatelskiego. (1)
- 9 0
-
2020-03-26 18:45
A skąd wiadomo, że beznadziejną?
- 0 1
-
2020-03-26 18:54
I tak w tym roku z tego BO nic nie będzie to po co wydawać taką kasę? A Dulkiewicz to samo zrobi Gdańskiem co Biedroń zrobił ze Słupskiem.
- 11 0
-
2020-03-26 19:26
poco wogle ogłaszac Bo jak i tak własnie znowu wygraja szkoły i przedszkola kazde dziecgo nawet noworodek moze zaglosowac
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.