- 1 Tunel czy pasy: co wybierają piesi? (175 opinii)
- 2 Nocny hałas z lotniska. Cena za rozwój? (360 opinii)
- 3 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (70 opinii)
- 4 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (72 opinie)
- 5 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (131 opinii)
- 6 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (430 opinii)
Ponad 100 tys. zł na promocję graficzną BO
Sesja zdjęciowa i przygotowanie nowej linii graficznej do Budżetu Obywatelskiego. Na ten cel Gdańsk wydał w sumie blisko 111 tys. zł. Urzędnicy informują, że wydatek był zaplanowany od dawna, a materiały, które w jego ramach powstały, będą też wykorzystywane w kolejnych latach. Tegoroczna edycja BO jest opóźniona przez koronawirus.
Zapytaliśmy urzędników, skąd tak wysokie wydatki związane z BO, i czy części z zadań, na które przeznaczono pieniądze, nie można było zrobić "urzędowymi" siłami.
Wydatek spory, ale z materiałów będą korzystać przez lata
- Wydatki dotąd poniesione były zaplanowane i przygotowane do realizacji na etapie planowego przygotowywania tegorocznej edycji BO. Wynikają one z wprowadzenia Zielonego Budżetu Obywatelskiego oraz chęci odświeżenia linii graficznej BO. Co roku w budżecie miejskim jest zaplanowana kwota na oprawę promocyjną i organizację BO - tłumaczy Sylwia Betlej, szefowa Referatu Partycypacji Społecznej i Rad Dzielnic w gdańskim magistracie. - Siłami urzędowymi nie wszystko jest możliwe do zrobienia. Stworzeniem nowej linii graficznej zajmują się specjalizujące się w tym firmy, a przygotowane materiały będą przekazane do urzędu w taki sposób, by w kolejnych latach korzystać z nich i samodzielnie wykonywać niezbędne korekty bez konieczności ponoszenia opłat.
Urzędniczka wymienia też, co zostało zrobione w ramach nowej linii graficznej za blisko 74 tys. zł. To loga, materiały graficzne: plakaty, banery, ilustracje, materiały do mediów społecznościowych, ulotki, informatory oraz wsparcie w prowadzeniu kampanii promocyjnej.
Co obejmuje sesja fotograficzna za blisko 40 tys. zł?
- Usługa sesji fotograficznej to także działanie, które przyczynia się do nowej jakości promocyjnej BO. Ma to szczególne znaczenie w okresie głosowania. W ramach usługi zlecone zostały działania, które nie ograniczają się do standardowej usługi zdjęciowej. Wykonane zostało m.in przygotowanie koncepcji promocji głosowania z wykorzystaniem wizerunków mieszkańców, którzy będą zachęcali do głosowania, wybór modeli, castingi, zakup rekwizytów, przygotowanie fotograficzne. Podobnie jak w przypadku nowej linii graficznej założenie jest takie, by efekt tej usługi był do wieloletniego wykorzystania - odpowiada Betlej.
Koronawirus opóźni Budżet Obywatelski
Tegoroczna edycja BO miała się rozpocząć w ubiegły piątek, 20 marca. Epidemia koronawirusa pokrzyżowała jednak te plany. Obecnie nie ma wyznaczonego nowego terminu składania wniosków ani nowego terminu głosowania, który prawdopodobnie też będzie musiał zostać przesunięty z września.
Czytaj więcej: Koronawirus opóźni nową edycję Budżetu Obywatelskiego
Urzędnicy podkreślają, że wydanie blisko 111 tys. zł na promocję BO było zaplanowane i zrealizowane, jeszcze zanim do Trójmiasta dotarł koronawirus. A BO to ustawowy obowiązek gminy, więc musi się odbyć, nawet jeśli będzie to z opóźnieniem.
- Zależy nam, by mimo ograniczeń mieszkańcy mieli możliwość dowiedzenia się o BO i wzięcia w nim udziału. Z powodu ograniczonego pola działania będziemy chcieli zwiększyć promocję BO w mediach, mediach społecznościowych i innych kanałach internetowych, a przygotowywane do tego materiały będą służyły w tym roku i w kolejnych latach - mówi Betlej.
W puli tegorocznego BO w Gdańsku jest w sumie 18,4 mln zł. 14,8 mln zł to kwota na projekty dzielnicowe, w tym 2,8 mln zł na Zielony BO. 3,6 mln zł to kwota na projekty ogólnomiejskie.
Miejsca
Opinie (148) ponad 10 zablokowanych
-
2020-03-27 07:26
A może 2 respiratory kupcie idioci!?
- 6 0
-
2020-03-27 07:38
Cała kasą z BO powinna trafić na walkę z epidemią
A nie na czasem durne projekty, które nic nie wnoszą sensownego
- 6 0
-
2020-03-27 07:41
f (2)
lepiej może wydać takie pieniądze na piękne albumy związane z Gdańskiem i rozdawać ludziom zwłaszcza młodym , by bardziej ich związać z miastem , jego historią
- 0 3
-
2020-03-27 09:30
ale tu tez fotograf byc moze znany (1)
dostal dobra gaze
- 1 0
-
2020-03-27 09:40
Za DROGO!
Zróbmy to "urzędniczymi silami" ;D ;D :D
- 0 0
-
2020-03-27 07:53
Dulkiewicz
Jeśli ktoś miał wątpliwości ,czy ta sekretarka nadaje się do rządzenia miastem ,to ma odpowiedz .Jedyne co potrafi to latać po TVN ,gadać głupoty ,walczyć z Pisem i nie racjonalnie wydawać pieniądze i zadłużać miasto.Najwieksz pomyłka w historii Gdanska
- 3 0
-
2020-03-27 07:55
Gdańszczanie znają ideę BO (3)
Więc takie wydatki reklamowe są zbędne, to jest tylko "potwierdzenie", że ktoś musi zarobić. W U M nie liczą się kasą, nieraz wydają na z zbędne i niepotrzebne rzeczy, niestety
- 3 1
-
2020-03-27 09:41
Widocznie nie znają skoro Miasto potrzebuje takiego wsparcia (2)
Proste.
- 1 2
-
2020-03-28 01:07
No oczywiście (1)
Ludzie nie mają mózgu. Więc UM mówi im co wiedzą a czego nie wiedzą. Może by tak sondę uliczną zrobić i wykazać, że jednak 90% ludzi wie czym jest BO. A nawet jak ktoś nie wie to te ulotki i castingi to śmiech na sali. Równie dobrze można każdemu dostarczyć pisemko do domu i wszytko ładnie przedstawić na paru kartkach papieru lub wyłożyć te kartki w lokalach przy okazji wyborów.
Kumaci ludzie bawiący się w BO mają neta i komórki. To wciąż za mało? No tak, ale na tym ciężko zarobić.- 0 2
-
2020-03-28 10:39
Autor opcjonalny
Wszystkie miasta robią kampanie poświęcone BO. Wszyscy zatem nie maja mózgu poza tobą jak sądzę :))))))
- 2 0
-
2020-03-27 07:55
pytanie ile z tego przytulą urzędnicy lub ich znajomkowie
- 2 0
-
2020-03-27 08:00
Prosba
Błaga PO zabierzcie ja do Warszawy na wiejska ,niech ona tam jatrzy ,paple te głupoty,tylko uwolnijcie Gdansk od niej!,bo jak nie koronWirus ,to jej rządy nas wykończą.!!!!!
- 1 0
-
2020-03-27 13:33
Mielismy juz; bursztynowa szkatulke za 150tys. Kwietnik z dwoch lwow za 30 tys rydwan za 150 tys i teraz fotografila za 100tys. (1)
Ba Na co jeszcze zlodzieje wydacie nasze pieniadze?
- 1 0
-
2020-03-27 13:47
Chyba jednak nie doczytałeś :) Jaka fotografia? XD
Może warto najpierw przeczytać tekst, a nie hejtować.
Jak myślisz?- 0 0
-
2020-03-29 11:38
Widzę miasto jest bogate
Jak dla mnie jest to zbyteczne bo obywatele wiedzą o budżecie jak dla mnie to złe gospodarowanie pieniędzmi miasta, pokusił bym się nawet o użycie słowa defraudacja. Ten kto wydał te pieniądze powinni oddać z własnej kieszeni .Bo łatwo się wydaje nie swoje.
- 0 1
-
2020-04-14 12:26
Serio??? Oglupieli
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.