• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk wynajmie 48 autobusów na osiem lat

Michał Brancewicz
19 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Gdańsk chce powiększyć swój tabor nie o kupione, a o wynajmowane autobusy. Gdańsk chce powiększyć swój tabor nie o kupione, a o wynajmowane autobusy.

Miejski przewoźnik ogłosił właśnie przetarg, który dotyczy nie zakupu, a najmu nowych autobusów. Kontrakt na 48 sztuk pojazdów ma obowiązywać przez osiem lat począwszy od 2020 roku. - Dzięki temu skupimy się na przewożeniu pasażerów, a nie utrzymywaniu pojazdów - mówi Maciej Lisicki, prezes GAiT.



Zamówienie dotyczy 48 autobusów miejskich, w tym:

  • 29 standardowych,
  • 13 przegubowych
  • sześć typu midi.

Wszystkie muszą być fabrycznie nowe i niskopodłogowe. W dodatku wykonawca umowy będzie musiał zapewnić serwis i wszystkie niezbędne naprawy.

- Zgodnie z wymogami autobusy muszą być nowe, wyprodukowane nie wcześniej niż sześć miesięcy przed terminem dostawy i nie mogą być używane - mówi Alicja Mongird, rzecznik Gdańskich Autobusów i Tramwajów. - Pojazdy muszą też być jednej marki oraz identyczne pod względem konstrukcyjnym, parametrów technicznych oraz muszą posiadać tę samą stylizację i kolorystykę oraz tę samą organizację przestrzeni pasażerskiej.
Warto wspomnieć, że w kwietniu miejski przewoźnik kupił 14 używanych autobusów z Niemiec, a w marcu wybrał dostawcę 46 nowych pojazdów marki Mercedes Citaro.

Czemu tym razem zdecydowano się na formułę dzierżawy?

- Podążamy za współczesnym trendem sharing economy, według którego to używanie, a nie posiadanie, jest bardziej ekonomicznym, jak i efektywnym sposobem gospodarowania - wyjaśnia Maciej Lisicki, prezes GAiT-u. - Zależy nam na tym, by autobusy zawsze były gotowe do jazdy, bez konieczności angażowania w to naszych pracowników i - co też ważne - zatrzymywania pojazdów do naprawy. Dzięki temu GAiT skupi się na przewożeniu pasażerów, a nie utrzymywaniu pojazdów.
Autobusy pojawią się w Gdańsku dopiero w 2020 roku.

Dziś GAiT dysponuje 232 autobusami, z czego 128 to pojazdy standardowe, 90 przegubowe, osiem typu midi i sześć typu mini. W ciągu roku cały tabor GAiT przewozi ponad 175 mln pasażerów, pokonując ponad 28 mln km.

Miejsca

Opinie (247) ponad 10 zablokowanych

  • (1)

    Lisicki matołek chce rozwalić komunikacje w Gdańsku ciekawe czy znajdzie chętnego na pożyczenie nowych autobusów z własnym serwisem i za grosze tępy matoł sieje zniszczenie tak jak w urzędzie miejskim

    • 36 8

    • Teren po zajezdni dla dewelopera-stop

      Budynki dla napraw nie potrzebne obsluge zrobi Sobieslaw-stop ,Teraz lesing a jak rozwale komunikacje w Gdansku-podniesiecie ceny-stop.Bedziecie mieli teren,prywatnevprzewozy i dyktat cen a ppzniej 100%w przewozach.Ibtak ci frajerzy ostatecznievza wszystko zaplaca ...

      • 0 0

  • (2)

    To w takim razie po co w ogóle GAiT? Zlikwidować część odpowiedzialną z autobusy, zostawić ZTM który będzie organizował rozkłady i przewoźników.

    • 54 1

    • trafna uwaga

      • 6 0

    • Gdańskie autobusy i tramwaje...

      tylko że wypożyczone:D

      • 1 0

  • Zawsze musi być nowe, wiadomo....

    • 10 1

  • Który prywaciarz zajmujący się przewozem wynajmuje samochody?

    Macie odpowiedz o profesjonalizm zarządu komunikacji

    • 34 3

  • (1)

    A kto te autobusy poprowadzi???
    Przecież podobno głównym problemem nie był brak autobusów a brak kierowców... już sami nie wiecie jak ściemniać dalej, żeby stołki utrzymać.

    • 44 1

    • prawda jest taka ze jest brak mechanikow i nie ma komu ich naprawiac

      • 2 0

  • Czemu niemieckie ....? (1)

    • 13 2

    • Ruskie

      ZIŁy były by nie do zdarcia !!!!!! i tańsze !!!!

      • 4 0

  • Kolejny poroniony pomysł Lisickiego.

    Tego faceta trzeba odwołać z funkcji, gdyż ewidentnie sobie nie radzi.

    • 47 3

  • Przy takim stanie rzeczy

    To prezesa lepiej też wynająć niż posiadać tylko w sumie do czego?

    • 43 0

  • ,, shering economy,, czyli kierowca z bliskiego wschodu, mechanik pracujący xdzieścia lat, łatający autobusy bez pracy, a pasażer niech tylko płaci za bilet..

    • 25 1

  • GAIT (2)

    Niech ten pseudo prezes powie prawdę,sprzedali bazę na Hallera,a teraz,nie mają miejsca na zaplecze do obsługi tego taboru, i brak rąk do pracy

    • 57 2

    • (1)

      Sprzedali baze na Hallera i budynek na Jaskowej albo juz albo zaraz bedzie tez sprzedany

      • 2 0

      • Kolejne osiedle i kolejne 20tyś ludzi na hallera! Ale fajnie :) a potem wszyscy na raz brum brum do pracki! Dobrze ze juz bede emerytem to bede brał krzesełko wędkarskie, siadał tam, patrzył, i sie śmiał jak białe kołnierzyki mieszkajace w celach 3x3 m przeklinają stojąc w korku śpiesząc sie do OBC czy tam innej alchemmi :)

        • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane