- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (428 opinii)
- 2 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (48 opinii)
- 3 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (258 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (161 opinii)
- 5 Piłeś? Nie włamuj się do auta (55 opinii)
- 6 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (69 opinii)
Gdańsk wynajmie 48 autobusów na osiem lat
Miejski przewoźnik ogłosił właśnie przetarg, który dotyczy nie zakupu, a najmu nowych autobusów. Kontrakt na 48 sztuk pojazdów ma obowiązywać przez osiem lat począwszy od 2020 roku. - Dzięki temu skupimy się na przewożeniu pasażerów, a nie utrzymywaniu pojazdów - mówi Maciej Lisicki, prezes GAiT.
Zamówienie dotyczy 48 autobusów miejskich, w tym:
- 29 standardowych,
- 13 przegubowych
- sześć typu midi.
Wszystkie muszą być fabrycznie nowe i niskopodłogowe. W dodatku wykonawca umowy będzie musiał zapewnić serwis i wszystkie niezbędne naprawy.
- Zgodnie z wymogami autobusy muszą być nowe, wyprodukowane nie wcześniej niż sześć miesięcy przed terminem dostawy i nie mogą być używane - mówi Alicja Mongird, rzecznik Gdańskich Autobusów i Tramwajów. - Pojazdy muszą też być jednej marki oraz identyczne pod względem konstrukcyjnym, parametrów technicznych oraz muszą posiadać tę samą stylizację i kolorystykę oraz tę samą organizację przestrzeni pasażerskiej.
Warto wspomnieć, że w kwietniu miejski przewoźnik kupił 14 używanych autobusów z Niemiec, a w marcu wybrał dostawcę 46 nowych pojazdów marki Mercedes Citaro.
Czemu tym razem zdecydowano się na formułę dzierżawy?
- Podążamy za współczesnym trendem sharing economy, według którego to używanie, a nie posiadanie, jest bardziej ekonomicznym, jak i efektywnym sposobem gospodarowania - wyjaśnia Maciej Lisicki, prezes GAiT-u. - Zależy nam na tym, by autobusy zawsze były gotowe do jazdy, bez konieczności angażowania w to naszych pracowników i - co też ważne - zatrzymywania pojazdów do naprawy. Dzięki temu GAiT skupi się na przewożeniu pasażerów, a nie utrzymywaniu pojazdów.
Autobusy pojawią się w Gdańsku dopiero w 2020 roku.
Dziś GAiT dysponuje 232 autobusami, z czego 128 to pojazdy standardowe, 90 przegubowe, osiem typu midi i sześć typu mini. W ciągu roku cały tabor GAiT przewozi ponad 175 mln pasażerów, pokonując ponad 28 mln km.
Miejsca
Opinie (247) ponad 10 zablokowanych
-
2018-10-19 11:20
(1)
Lisicki matołek chce rozwalić komunikacje w Gdańsku ciekawe czy znajdzie chętnego na pożyczenie nowych autobusów z własnym serwisem i za grosze tępy matoł sieje zniszczenie tak jak w urzędzie miejskim
- 36 8
-
2018-10-20 15:34
Teren po zajezdni dla dewelopera-stop
Budynki dla napraw nie potrzebne obsluge zrobi Sobieslaw-stop ,Teraz lesing a jak rozwale komunikacje w Gdansku-podniesiecie ceny-stop.Bedziecie mieli teren,prywatnevprzewozy i dyktat cen a ppzniej 100%w przewozach.Ibtak ci frajerzy ostatecznievza wszystko zaplaca ...
- 0 0
-
2018-10-19 11:21
(2)
To w takim razie po co w ogóle GAiT? Zlikwidować część odpowiedzialną z autobusy, zostawić ZTM który będzie organizował rozkłady i przewoźników.
- 54 1
-
2018-10-19 16:12
trafna uwaga
- 6 0
-
2018-10-19 20:54
Gdańskie autobusy i tramwaje...
tylko że wypożyczone:D
- 1 0
-
2018-10-19 11:21
Zawsze musi być nowe, wiadomo....
- 10 1
-
2018-10-19 11:23
Który prywaciarz zajmujący się przewozem wynajmuje samochody?
Macie odpowiedz o profesjonalizm zarządu komunikacji
- 34 3
-
2018-10-19 11:24
(1)
A kto te autobusy poprowadzi???
Przecież podobno głównym problemem nie był brak autobusów a brak kierowców... już sami nie wiecie jak ściemniać dalej, żeby stołki utrzymać.- 44 1
-
2018-10-20 09:23
prawda jest taka ze jest brak mechanikow i nie ma komu ich naprawiac
- 2 0
-
2018-10-19 11:25
Czemu niemieckie ....? (1)
- 13 2
-
2018-10-19 15:23
Ruskie
ZIŁy były by nie do zdarcia !!!!!! i tańsze !!!!
- 4 0
-
2018-10-19 11:25
Kolejny poroniony pomysł Lisickiego.
Tego faceta trzeba odwołać z funkcji, gdyż ewidentnie sobie nie radzi.
- 47 3
-
2018-10-19 11:25
Przy takim stanie rzeczy
To prezesa lepiej też wynająć niż posiadać tylko w sumie do czego?
- 43 0
-
2018-10-19 11:30
,, shering economy,, czyli kierowca z bliskiego wschodu, mechanik pracujący xdzieścia lat, łatający autobusy bez pracy, a pasażer niech tylko płaci za bilet..
- 25 1
-
2018-10-19 11:31
GAIT (2)
Niech ten pseudo prezes powie prawdę,sprzedali bazę na Hallera,a teraz,nie mają miejsca na zaplecze do obsługi tego taboru, i brak rąk do pracy
- 57 2
-
2018-10-20 06:39
(1)
Sprzedali baze na Hallera i budynek na Jaskowej albo juz albo zaraz bedzie tez sprzedany
- 2 0
-
2018-10-20 10:46
Kolejne osiedle i kolejne 20tyś ludzi na hallera! Ale fajnie :) a potem wszyscy na raz brum brum do pracki! Dobrze ze juz bede emerytem to bede brał krzesełko wędkarskie, siadał tam, patrzył, i sie śmiał jak białe kołnierzyki mieszkajace w celach 3x3 m przeklinają stojąc w korku śpiesząc sie do OBC czy tam innej alchemmi :)
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.