• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk wynajmie 48 autobusów na osiem lat

Michał Brancewicz
19 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Gdańsk chce powiększyć swój tabor nie o kupione, a o wynajmowane autobusy. Gdańsk chce powiększyć swój tabor nie o kupione, a o wynajmowane autobusy.

Miejski przewoźnik ogłosił właśnie przetarg, który dotyczy nie zakupu, a najmu nowych autobusów. Kontrakt na 48 sztuk pojazdów ma obowiązywać przez osiem lat począwszy od 2020 roku. - Dzięki temu skupimy się na przewożeniu pasażerów, a nie utrzymywaniu pojazdów - mówi Maciej Lisicki, prezes GAiT.



Zamówienie dotyczy 48 autobusów miejskich, w tym:

  • 29 standardowych,
  • 13 przegubowych
  • sześć typu midi.

Wszystkie muszą być fabrycznie nowe i niskopodłogowe. W dodatku wykonawca umowy będzie musiał zapewnić serwis i wszystkie niezbędne naprawy.

- Zgodnie z wymogami autobusy muszą być nowe, wyprodukowane nie wcześniej niż sześć miesięcy przed terminem dostawy i nie mogą być używane - mówi Alicja Mongird, rzecznik Gdańskich Autobusów i Tramwajów. - Pojazdy muszą też być jednej marki oraz identyczne pod względem konstrukcyjnym, parametrów technicznych oraz muszą posiadać tę samą stylizację i kolorystykę oraz tę samą organizację przestrzeni pasażerskiej.
Warto wspomnieć, że w kwietniu miejski przewoźnik kupił 14 używanych autobusów z Niemiec, a w marcu wybrał dostawcę 46 nowych pojazdów marki Mercedes Citaro.

Czemu tym razem zdecydowano się na formułę dzierżawy?

- Podążamy za współczesnym trendem sharing economy, według którego to używanie, a nie posiadanie, jest bardziej ekonomicznym, jak i efektywnym sposobem gospodarowania - wyjaśnia Maciej Lisicki, prezes GAiT-u. - Zależy nam na tym, by autobusy zawsze były gotowe do jazdy, bez konieczności angażowania w to naszych pracowników i - co też ważne - zatrzymywania pojazdów do naprawy. Dzięki temu GAiT skupi się na przewożeniu pasażerów, a nie utrzymywaniu pojazdów.
Autobusy pojawią się w Gdańsku dopiero w 2020 roku.

Dziś GAiT dysponuje 232 autobusami, z czego 128 to pojazdy standardowe, 90 przegubowe, osiem typu midi i sześć typu mini. W ciągu roku cały tabor GAiT przewozi ponad 175 mln pasażerów, pokonując ponad 28 mln km.

Miejsca

Opinie (247) ponad 10 zablokowanych

  • Kierowcy (1)

    A co z kierowcami będą z Gait czy z firm zewnętrznych. .. mechaników zwolnić ograniczyć kierowców...
    A co ze szkodami jakie powstaną na pojeździe kto będzie za to płacił? Gait ta cudowna firma czy może obciąży się kierowe bo to auto dzierzawione .. będą dziwne normy spalenia i haczyki na driverow by płacić mniej 10 każdego miesiąca tyle ode mnie.

    • 26 3

    • Zmień pracę i nie pisz...

      • 2 5

  • Nie wiedziałem że tak można (4)

    Chodzi mi o żonę. Lepiej wynająć niż posiadać. Nie interesuje Cię wtedy serwis ani usterki

    • 38 1

    • Wreszcie jesteś duzy!!!!!!!!!

      • 1 6

    • i będzie zawsze gotowa do jazdy

      • 17 0

    • wynajmuje sie na godziny i coraz nowszy model - agencje towarzystkie i domówki czekają

      • 9 0

    • Nawet stara ale własna zawsze wyjdzie w przeliczeniu na minuty taniej niż trafiwife na mieście. W kasie to jest tak: za najniższà krajowà jak zapłacisz czynsz i żarcie to stara jest w gratisie. Na miasto nie pójdziesz, chyba, że chwilówka i to raz w roku. Za średnià krajowà to już lepiej 2 tysie masz na wyjscie na miasto to powiedzmy, że 10 razy w miesiàcu. No chyba, że dwa koła na frankowicza płacisz to też chwilówka rAz w roku. Żona za darmo.Reasunujàc własne zawsze taniej niż leasing i wynajem!!!

      • 3 0

  • gdanszanin (2)

    przed wyborami zły pomysł na wynajem zapewnienia adamowi za że beda autobusy tranwaje to było kłamstwo a zapłacą za te pomysły my gdańszczanie tak jak remont torów w oliwie wymieniono trochę i tak zrornice nie nie działają i remontu oliwy pętli nie widać

    • 13 3

    • Jesteś pisiorowym piewca!!!

      • 1 3

    • Człowieku, w jakim języku piszesz? Gdzie są zasady pisowni, gramatyki, o interpunkcji nie wspomnę...

      • 4 1

  • nie można kupić jakichś Solbusów + szkolenie z konserwacji i obsługi zamiast wyrzucać kasę w błoto?
    i to tuż przed wyborami?
    to takie zabezpieczenie w razie W?

    • 11 5

  • Czy aby nie chodzi o to, żeby nie brać kredytu?

    Ekonomia dzielenia się ma sens, jeśli zasoby nie są w pełni wykorzystywane.
    Czy te same autobusy będa jeżdzić dla kilku przewoźników? jeśli nie, na pewno będzie drożej - bo trzeba zapłacić i za autobus i za jego obsługę, pokryć zyski producenta autobusów, pośrednika i zyski obsługi.

    • 20 1

  • Dla kogo? (1)

    Ukraincy wykoncza te autobusy w 2 lata.

    • 22 3

    • Nasi

      bracia ukraincy to najlepsi kierowcy na rosyjdką tajgę ale nie do miasta !!!!!!

      • 7 1

  • Czy to miasto powariowało? (2)

    8 lat wynajmu i autobusy wyprodukowane 6 miesięcy przed dostarczeniem.

    Czyli ktoś kupi autobusy, wynajmie miastu, będzie je utrzymywał itp a do tego jeszcze musi zarobić.
    GAiT miałby dokładnie te same wydatki poza jednym, zarobkiem wynajmującego xD

    • 32 1

    • np bop nie podano najważniejszego czyli to że taka dierżawa jest

      bardzo droga i przez 8 lat wyniesie 100% wartości autobusu

      • 9 1

    • Ale o to własnie chodzi... Zarobi jakiś kolega Lisickiego :)

      • 8 1

  • dzierżawa i lising jest drogie za 8 lat to zapłaca tyle co by mieli je na własność

    i pochodziły by jeszcze kolejne 8 a tu kasę dostaje wynajmujacy

    • 18 1

  • To by było chyba pionierskie rozwiązanie, w żadnym dużym mieście nie dzierżawią autobusów

    I to jest podejrzane, bo by pokazywało, że plotki są prawdziwe. Lisicki trafił tam tylko po to, żeby sprzedać zajezdnię developerom. Jeszcze niedawno co prawda obiecywał budowe większej zajezdni w innym miejscu bo ta przy Hallera obecnie staje się za mała, ale w sytuacji, gdy idzie w dzierżawę większa zajezdnia może przestać być potrzebna.

    • 22 2

  • Za pieniądze Gdańszczan ktoś kupi autobusy i będzie kręcił lody.

    • 14 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane