- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (424 opinie)
- 2 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (48 opinii)
- 3 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (258 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (161 opinii)
- 5 Piłeś? Nie włamuj się do auta (55 opinii)
- 6 Utrudnienia na al. Niepodległości od wtorku (75 opinii)
Gdańsk wynajmie 48 autobusów na osiem lat
Miejski przewoźnik ogłosił właśnie przetarg, który dotyczy nie zakupu, a najmu nowych autobusów. Kontrakt na 48 sztuk pojazdów ma obowiązywać przez osiem lat począwszy od 2020 roku. - Dzięki temu skupimy się na przewożeniu pasażerów, a nie utrzymywaniu pojazdów - mówi Maciej Lisicki, prezes GAiT.
Zamówienie dotyczy 48 autobusów miejskich, w tym:
- 29 standardowych,
- 13 przegubowych
- sześć typu midi.
Wszystkie muszą być fabrycznie nowe i niskopodłogowe. W dodatku wykonawca umowy będzie musiał zapewnić serwis i wszystkie niezbędne naprawy.
- Zgodnie z wymogami autobusy muszą być nowe, wyprodukowane nie wcześniej niż sześć miesięcy przed terminem dostawy i nie mogą być używane - mówi Alicja Mongird, rzecznik Gdańskich Autobusów i Tramwajów. - Pojazdy muszą też być jednej marki oraz identyczne pod względem konstrukcyjnym, parametrów technicznych oraz muszą posiadać tę samą stylizację i kolorystykę oraz tę samą organizację przestrzeni pasażerskiej.
Warto wspomnieć, że w kwietniu miejski przewoźnik kupił 14 używanych autobusów z Niemiec, a w marcu wybrał dostawcę 46 nowych pojazdów marki Mercedes Citaro.
Czemu tym razem zdecydowano się na formułę dzierżawy?
- Podążamy za współczesnym trendem sharing economy, według którego to używanie, a nie posiadanie, jest bardziej ekonomicznym, jak i efektywnym sposobem gospodarowania - wyjaśnia Maciej Lisicki, prezes GAiT-u. - Zależy nam na tym, by autobusy zawsze były gotowe do jazdy, bez konieczności angażowania w to naszych pracowników i - co też ważne - zatrzymywania pojazdów do naprawy. Dzięki temu GAiT skupi się na przewożeniu pasażerów, a nie utrzymywaniu pojazdów.
Autobusy pojawią się w Gdańsku dopiero w 2020 roku.
Dziś GAiT dysponuje 232 autobusami, z czego 128 to pojazdy standardowe, 90 przegubowe, osiem typu midi i sześć typu mini. W ciągu roku cały tabor GAiT przewozi ponad 175 mln pasażerów, pokonując ponad 28 mln km.
Miejsca
Opinie (247) ponad 10 zablokowanych
-
2018-10-19 13:06
Kierowcy (1)
A co z kierowcami będą z Gait czy z firm zewnętrznych. .. mechaników zwolnić ograniczyć kierowców...
A co ze szkodami jakie powstaną na pojeździe kto będzie za to płacił? Gait ta cudowna firma czy może obciąży się kierowe bo to auto dzierzawione .. będą dziwne normy spalenia i haczyki na driverow by płacić mniej 10 każdego miesiąca tyle ode mnie.- 26 3
-
2018-10-19 13:33
Zmień pracę i nie pisz...
- 2 5
-
2018-10-19 13:14
Nie wiedziałem że tak można (4)
Chodzi mi o żonę. Lepiej wynająć niż posiadać. Nie interesuje Cię wtedy serwis ani usterki
- 38 1
-
2018-10-19 13:33
Wreszcie jesteś duzy!!!!!!!!!
- 1 6
-
2018-10-19 13:42
i będzie zawsze gotowa do jazdy
- 17 0
-
2018-10-19 14:07
wynajmuje sie na godziny i coraz nowszy model - agencje towarzystkie i domówki czekają
- 9 0
-
2018-10-19 20:50
Nawet stara ale własna zawsze wyjdzie w przeliczeniu na minuty taniej niż trafiwife na mieście. W kasie to jest tak: za najniższà krajowà jak zapłacisz czynsz i żarcie to stara jest w gratisie. Na miasto nie pójdziesz, chyba, że chwilówka i to raz w roku. Za średnià krajowà to już lepiej 2 tysie masz na wyjscie na miasto to powiedzmy, że 10 razy w miesiàcu. No chyba, że dwa koła na frankowicza płacisz to też chwilówka rAz w roku. Żona za darmo.Reasunujàc własne zawsze taniej niż leasing i wynajem!!!
- 3 0
-
2018-10-19 13:17
gdanszanin (2)
przed wyborami zły pomysł na wynajem zapewnienia adamowi za że beda autobusy tranwaje to było kłamstwo a zapłacą za te pomysły my gdańszczanie tak jak remont torów w oliwie wymieniono trochę i tak zrornice nie nie działają i remontu oliwy pętli nie widać
- 13 3
-
2018-10-19 13:34
Jesteś pisiorowym piewca!!!
- 1 3
-
2018-10-19 13:43
Człowieku, w jakim języku piszesz? Gdzie są zasady pisowni, gramatyki, o interpunkcji nie wspomnę...
- 4 1
-
2018-10-19 13:22
nie można kupić jakichś Solbusów + szkolenie z konserwacji i obsługi zamiast wyrzucać kasę w błoto?
i to tuż przed wyborami?
to takie zabezpieczenie w razie W?- 11 5
-
2018-10-19 13:37
Czy aby nie chodzi o to, żeby nie brać kredytu?
Ekonomia dzielenia się ma sens, jeśli zasoby nie są w pełni wykorzystywane.
Czy te same autobusy będa jeżdzić dla kilku przewoźników? jeśli nie, na pewno będzie drożej - bo trzeba zapłacić i za autobus i za jego obsługę, pokryć zyski producenta autobusów, pośrednika i zyski obsługi.- 20 1
-
2018-10-19 13:52
Dla kogo? (1)
Ukraincy wykoncza te autobusy w 2 lata.
- 22 3
-
2018-10-19 15:29
Nasi
bracia ukraincy to najlepsi kierowcy na rosyjdką tajgę ale nie do miasta !!!!!!
- 7 1
-
2018-10-19 13:58
Czy to miasto powariowało? (2)
8 lat wynajmu i autobusy wyprodukowane 6 miesięcy przed dostarczeniem.
Czyli ktoś kupi autobusy, wynajmie miastu, będzie je utrzymywał itp a do tego jeszcze musi zarobić.
GAiT miałby dokładnie te same wydatki poza jednym, zarobkiem wynajmującego xD- 32 1
-
2018-10-19 14:06
np bop nie podano najważniejszego czyli to że taka dierżawa jest
bardzo droga i przez 8 lat wyniesie 100% wartości autobusu
- 9 1
-
2018-10-19 14:19
Ale o to własnie chodzi... Zarobi jakiś kolega Lisickiego :)
- 8 1
-
2018-10-19 14:05
dzierżawa i lising jest drogie za 8 lat to zapłaca tyle co by mieli je na własność
i pochodziły by jeszcze kolejne 8 a tu kasę dostaje wynajmujacy
- 18 1
-
2018-10-19 14:15
To by było chyba pionierskie rozwiązanie, w żadnym dużym mieście nie dzierżawią autobusów
I to jest podejrzane, bo by pokazywało, że plotki są prawdziwe. Lisicki trafił tam tylko po to, żeby sprzedać zajezdnię developerom. Jeszcze niedawno co prawda obiecywał budowe większej zajezdni w innym miejscu bo ta przy Hallera obecnie staje się za mała, ale w sytuacji, gdy idzie w dzierżawę większa zajezdnia może przestać być potrzebna.
- 22 2
-
2018-10-19 14:21
Za pieniądze Gdańszczan ktoś kupi autobusy i będzie kręcił lody.
- 14 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.