• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk wynajmie 48 autobusów na osiem lat

Michał Brancewicz
19 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Gdańsk chce powiększyć swój tabor nie o kupione, a o wynajmowane autobusy. Gdańsk chce powiększyć swój tabor nie o kupione, a o wynajmowane autobusy.

Miejski przewoźnik ogłosił właśnie przetarg, który dotyczy nie zakupu, a najmu nowych autobusów. Kontrakt na 48 sztuk pojazdów ma obowiązywać przez osiem lat począwszy od 2020 roku. - Dzięki temu skupimy się na przewożeniu pasażerów, a nie utrzymywaniu pojazdów - mówi Maciej Lisicki, prezes GAiT.



Zamówienie dotyczy 48 autobusów miejskich, w tym:

  • 29 standardowych,
  • 13 przegubowych
  • sześć typu midi.

Wszystkie muszą być fabrycznie nowe i niskopodłogowe. W dodatku wykonawca umowy będzie musiał zapewnić serwis i wszystkie niezbędne naprawy.

- Zgodnie z wymogami autobusy muszą być nowe, wyprodukowane nie wcześniej niż sześć miesięcy przed terminem dostawy i nie mogą być używane - mówi Alicja Mongird, rzecznik Gdańskich Autobusów i Tramwajów. - Pojazdy muszą też być jednej marki oraz identyczne pod względem konstrukcyjnym, parametrów technicznych oraz muszą posiadać tę samą stylizację i kolorystykę oraz tę samą organizację przestrzeni pasażerskiej.
Warto wspomnieć, że w kwietniu miejski przewoźnik kupił 14 używanych autobusów z Niemiec, a w marcu wybrał dostawcę 46 nowych pojazdów marki Mercedes Citaro.

Czemu tym razem zdecydowano się na formułę dzierżawy?

- Podążamy za współczesnym trendem sharing economy, według którego to używanie, a nie posiadanie, jest bardziej ekonomicznym, jak i efektywnym sposobem gospodarowania - wyjaśnia Maciej Lisicki, prezes GAiT-u. - Zależy nam na tym, by autobusy zawsze były gotowe do jazdy, bez konieczności angażowania w to naszych pracowników i - co też ważne - zatrzymywania pojazdów do naprawy. Dzięki temu GAiT skupi się na przewożeniu pasażerów, a nie utrzymywaniu pojazdów.
Autobusy pojawią się w Gdańsku dopiero w 2020 roku.

Dziś GAiT dysponuje 232 autobusami, z czego 128 to pojazdy standardowe, 90 przegubowe, osiem typu midi i sześć typu mini. W ciągu roku cały tabor GAiT przewozi ponad 175 mln pasażerów, pokonując ponad 28 mln km.

Miejsca

Opinie (247) ponad 10 zablokowanych

  • Podążamy ale za trendem z epoki PRLu.By sie niekompromitował

    bo przestarzałe trujące diesle które zamawiają nie mają nic wspólnego z jakim kolwiek trendem!

    • 17 1

  • Wejście już Adamowicza wyniesie na taczce

    • 16 1

  • Kiedy wróci linia 118??

    A propos zdjęcia :)

    • 7 2

  • Mechanikow brakuje bo slabo Lisicki płaci haha

    • 16 3

  • Lisicki najlepiej sie sprawdzal w staniu ze szlauchem pod Lotem. No ale skoro ma sie budynia za plecami to wiadomo, ze zawsze stolek sie znajdzie.

    • 11 3

  • Człowiek na złym miejscu. Idzie trendem w Polsce, jest modny, ale nie przeanalizował koszty jakie poniesie. Czemu prywatnym inwestorom się opłaca a Lisieckiemu nic się nie opłaca?

    • 16 2

  • Autobusy na wynajem

    To za osiem lat zapłacimy pewnie tyle co bysmy je kupili i po 8 latach były by nasze.Tak to jest z braku kasy w budżecie

    • 14 1

  • gait

    ta banda jezdzi na chybil trafil lisicki sp.....al nieudaczniku pewnie pisior i

    • 4 1

  • to lepiej wziąć firmę która ma autobusy i kierowców

    i problem z głowy

    • 14 1

  • Prezesa też można wynająć

    Lepiej skupić się na przewożeniu ludzi zamiast na prezesowaniu. Też powinien być nowy i nieużywany. Kto czym wojuje od tego ginie.

    • 12 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane