- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (433 opinie)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (129 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (168 opinii)
- 4 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (58 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (272 opinie)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
Gdańsk wynajmie 48 autobusów na osiem lat
Miejski przewoźnik ogłosił właśnie przetarg, który dotyczy nie zakupu, a najmu nowych autobusów. Kontrakt na 48 sztuk pojazdów ma obowiązywać przez osiem lat począwszy od 2020 roku. - Dzięki temu skupimy się na przewożeniu pasażerów, a nie utrzymywaniu pojazdów - mówi Maciej Lisicki, prezes GAiT.
Zamówienie dotyczy 48 autobusów miejskich, w tym:
- 29 standardowych,
- 13 przegubowych
- sześć typu midi.
Wszystkie muszą być fabrycznie nowe i niskopodłogowe. W dodatku wykonawca umowy będzie musiał zapewnić serwis i wszystkie niezbędne naprawy.
- Zgodnie z wymogami autobusy muszą być nowe, wyprodukowane nie wcześniej niż sześć miesięcy przed terminem dostawy i nie mogą być używane - mówi Alicja Mongird, rzecznik Gdańskich Autobusów i Tramwajów. - Pojazdy muszą też być jednej marki oraz identyczne pod względem konstrukcyjnym, parametrów technicznych oraz muszą posiadać tę samą stylizację i kolorystykę oraz tę samą organizację przestrzeni pasażerskiej.
Warto wspomnieć, że w kwietniu miejski przewoźnik kupił 14 używanych autobusów z Niemiec, a w marcu wybrał dostawcę 46 nowych pojazdów marki Mercedes Citaro.
Czemu tym razem zdecydowano się na formułę dzierżawy?
- Podążamy za współczesnym trendem sharing economy, według którego to używanie, a nie posiadanie, jest bardziej ekonomicznym, jak i efektywnym sposobem gospodarowania - wyjaśnia Maciej Lisicki, prezes GAiT-u. - Zależy nam na tym, by autobusy zawsze były gotowe do jazdy, bez konieczności angażowania w to naszych pracowników i - co też ważne - zatrzymywania pojazdów do naprawy. Dzięki temu GAiT skupi się na przewożeniu pasażerów, a nie utrzymywaniu pojazdów.
Autobusy pojawią się w Gdańsku dopiero w 2020 roku.
Dziś GAiT dysponuje 232 autobusami, z czego 128 to pojazdy standardowe, 90 przegubowe, osiem typu midi i sześć typu mini. W ciągu roku cały tabor GAiT przewozi ponad 175 mln pasażerów, pokonując ponad 28 mln km.
Miejsca
Opinie (247) ponad 10 zablokowanych
-
2018-10-19 14:35
Podążamy ale za trendem z epoki PRLu.By sie niekompromitował
bo przestarzałe trujące diesle które zamawiają nie mają nic wspólnego z jakim kolwiek trendem!
- 17 1
-
2018-10-19 14:36
Wejście już Adamowicza wyniesie na taczce
- 16 1
-
2018-10-19 15:04
Kiedy wróci linia 118??
A propos zdjęcia :)
- 7 2
-
2018-10-19 15:25
Mechanikow brakuje bo slabo Lisicki płaci haha
- 16 3
-
2018-10-19 15:33
Lisicki najlepiej sie sprawdzal w staniu ze szlauchem pod Lotem. No ale skoro ma sie budynia za plecami to wiadomo, ze zawsze stolek sie znajdzie.
- 11 3
-
2018-10-19 15:41
Człowiek na złym miejscu. Idzie trendem w Polsce, jest modny, ale nie przeanalizował koszty jakie poniesie. Czemu prywatnym inwestorom się opłaca a Lisieckiemu nic się nie opłaca?
- 16 2
-
2018-10-19 16:34
Autobusy na wynajem
To za osiem lat zapłacimy pewnie tyle co bysmy je kupili i po 8 latach były by nasze.Tak to jest z braku kasy w budżecie
- 14 1
-
2018-10-19 16:52
gait
ta banda jezdzi na chybil trafil lisicki sp.....al nieudaczniku pewnie pisior i
- 4 1
-
2018-10-19 16:55
to lepiej wziąć firmę która ma autobusy i kierowców
i problem z głowy
- 14 1
-
2018-10-19 17:28
Prezesa też można wynająć
Lepiej skupić się na przewożeniu ludzi zamiast na prezesowaniu. Też powinien być nowy i nieużywany. Kto czym wojuje od tego ginie.
- 12 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.