• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk wynajmie 48 autobusów na osiem lat

Michał Brancewicz
19 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Gdańsk chce powiększyć swój tabor nie o kupione, a o wynajmowane autobusy. Gdańsk chce powiększyć swój tabor nie o kupione, a o wynajmowane autobusy.

Miejski przewoźnik ogłosił właśnie przetarg, który dotyczy nie zakupu, a najmu nowych autobusów. Kontrakt na 48 sztuk pojazdów ma obowiązywać przez osiem lat począwszy od 2020 roku. - Dzięki temu skupimy się na przewożeniu pasażerów, a nie utrzymywaniu pojazdów - mówi Maciej Lisicki, prezes GAiT.



Zamówienie dotyczy 48 autobusów miejskich, w tym:

  • 29 standardowych,
  • 13 przegubowych
  • sześć typu midi.

Wszystkie muszą być fabrycznie nowe i niskopodłogowe. W dodatku wykonawca umowy będzie musiał zapewnić serwis i wszystkie niezbędne naprawy.

- Zgodnie z wymogami autobusy muszą być nowe, wyprodukowane nie wcześniej niż sześć miesięcy przed terminem dostawy i nie mogą być używane - mówi Alicja Mongird, rzecznik Gdańskich Autobusów i Tramwajów. - Pojazdy muszą też być jednej marki oraz identyczne pod względem konstrukcyjnym, parametrów technicznych oraz muszą posiadać tę samą stylizację i kolorystykę oraz tę samą organizację przestrzeni pasażerskiej.
Warto wspomnieć, że w kwietniu miejski przewoźnik kupił 14 używanych autobusów z Niemiec, a w marcu wybrał dostawcę 46 nowych pojazdów marki Mercedes Citaro.

Czemu tym razem zdecydowano się na formułę dzierżawy?

- Podążamy za współczesnym trendem sharing economy, według którego to używanie, a nie posiadanie, jest bardziej ekonomicznym, jak i efektywnym sposobem gospodarowania - wyjaśnia Maciej Lisicki, prezes GAiT-u. - Zależy nam na tym, by autobusy zawsze były gotowe do jazdy, bez konieczności angażowania w to naszych pracowników i - co też ważne - zatrzymywania pojazdów do naprawy. Dzięki temu GAiT skupi się na przewożeniu pasażerów, a nie utrzymywaniu pojazdów.
Autobusy pojawią się w Gdańsku dopiero w 2020 roku.

Dziś GAiT dysponuje 232 autobusami, z czego 128 to pojazdy standardowe, 90 przegubowe, osiem typu midi i sześć typu mini. W ciągu roku cały tabor GAiT przewozi ponad 175 mln pasażerów, pokonując ponad 28 mln km.

Miejsca

Opinie (247) ponad 10 zablokowanych

  • A jaka jest cena wynajmu?

    Bo dużo frazesów, a stawiam dolary przeciw orzechom, że wynajem na 8 lat kosztuje tylko co 1.5 autobusu na własność

    • 2 0

  • ponownie ratują niemiecką gospodarkę.

    Najpierw tramwaje zdezelowane i ciągle się psujące. a na dodatek autobusy. ile to nas kosztuje?????

    • 4 0

  • Grabarz komunikacji za kraty!!!!

    • 3 0

  • Jak sprzesac i wyprzedac majatek gminny

    • 2 0

  • hymmm.

    pomysł dobry, ale cos czuje ze moze nie wypalic....

    • 0 3

  • Dwa dni do wyborow..panowie ...sprzedawaj kto moze.Jawne okradanie mieszkancow Gdanska i wyprzedaz a ta. Szuja i menel ciagle

    • 2 0

  • Jak wejda prywatne przewozy...zaoraja zaplecze techniczne naprawy taboru...i juz nigdy przeningdy nie odbuduja..to ma byc argument ze baza na Jabloniowej bedzie tansza niz ta sprzedana przez lysego oszusta(nie budynia)w Brzeznie.Ludzie straca prace ale zyskabznany dealer samochodow pewnie z zasady. Bezkonkutencyjny w swojej ofercie teraz i bezkonkutencyjny kiedy zacznie podnosic ceny biletow.Licze ,naprawde liczevze Kacper rozpizdzi ta mafie..niebobchodzi mnie ze obsaszi koryto swoimi..trudno lepsze to niz rozgrabianie Gdanska przez dewelopersko-prawnicza mafie.

    • 2 0

  • Lis w kurniku.

    • 2 0

  • Leasing lepszy, można wymieniać co roku nań nowe (1)

    • 0 3

    • Właśnie chodzi o to że nie można aż do czasu spłaty - tak jak w kredycie

      • 1 0

  • tramwaje też w opłakanym stanie

    A może też tramwaje zamówią ? W końcu stare Dortmundy i wagoniki też trzeba wymienić.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane