- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (458 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (51 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (196 opinii)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (281 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (172 opinie)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Gdańsk wytycza osobne pasy dla autobusów
Jest szansa, by w centrum Gdańska autobusy poruszały się sprawniej. Miasto planuje wyznaczyć dla nich specjalne pasy na głównych trasach. Czy ucierpią na tym inni kierowcy?
Gdański ZTM opracowuje projekt, który wskaże miejsca, gdzie powinny zostać wykonane pasy ruchu dla autobusów. Opracowanie nie jest jeszcze gotowe, ale kilku pewniaków już jest.
- Dwa pierwsze buspasy powstaną w czerwcu i lipcu. Nie będziemy czekać do chwili, aż autobusy miejskie i podmiejskie utkną w korkach na dobre - zapowiada Maciej Lisicki, wiceprezydenta Gdańska.
Pierwszy z nich pojawi się przy prawej krawędzi jezdni Podwala Przedmiejskiego
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Drugi pas zostanie wyznaczony na ul. Wały Piastowskie
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
O ile z pasów dla autobusów zadowoleni będą pasażerowie komunikacji miejskiej, o tyle kierowcy będą ciskać gromy na ten pomysł. Czy urzędnicy biorą to pod uwagę? - Zwężenie jezdni w celu wytyczenia pasa dla autobusów nie zmieni czasu stania w korku. Zmieni się on wyłącznie optycznie. Czas przejazdu w pobliżu wydzielonego pasa nie ulegnie wydłużeniu, a zapewni szybszy przejazd podróżującym komunikacją miejską - tłumaczy Maciej Lisicki.
Eksperci z zakresu inżynierii ruchu podkreślają, że buspasy, prócz ułatwiania przejazdu autobusom, umożliwiają przemieszczanie się innym autom. Po wydzielonym pasie mogą poruszać się również pojazdy uprzywilejowane: policji, straży pożarnej czy pogotowia ratunkowego. Często z nich korzystać mogą również taksówkarze.
W Gdańsku buspasy to nie nowość. Jeden z nich zlokalizowany jest naprzeciwko Dworca Głównego PKP. Kolejny na ul. Sikorskiego
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Opinie (434) 5 zablokowanych
-
2010-04-26 13:22
no wreszcie
- 3 5
-
2010-04-26 13:23
taczki mogą jeździć ścieżkami rowerowymi... jest to jednoślad i pojazd zaprzęgowy w jednym...
- 2 0
-
2010-04-26 13:24
W przód czy w tył, grunt, że Prez. Adamowicz & Co. w końcu zauważyli problem.
Szkoda, że trzeba było dopiero zbliżających się wyborów :(((
Wniosek?
Podnieść pobory Prezydenta i radnych, ale w zamian skrócić kadencje do 1 roku. Ależby się wtedy dziewczyny i chłopaki uwijały!- 6 2
-
2010-04-26 13:25
teraz to widać
a jak był remont Podwala to myślano tylko o ścieźkach rowerowych, którcych tam wogóle nie powinno być. Usunąć ścieżki rowerowe z Podwala Grodzkiego w rejonie przystanków przesiadkowych
- 3 1
-
2010-04-26 13:25
Tak żle i tak niedobrze !
Tak,czy owak - winien Nowak !
- 3 2
-
2010-04-26 13:25
chyba ida wybory (1)
samorządowe bo adam pawlowicz co godzine wyskakuje z nowym POmyslem , jak ten filip z konopii..
- 9 1
-
2010-04-26 13:28
słusznie
ciekawe, jak chcą rozwiązać ten problem??? FANTAZJA
- 3 0
-
2010-04-26 13:28
w koncu !!!!!!
ludzie w koncu !!!!!! dzieki !!!!!
- 4 7
-
2010-04-26 13:34
"Trzeba byc idiota zeby tego nei rozumiec.... Są 3 pasy, będą 2 i przez oczywiscie jeden cykl zmiany swiatel samochod przejedzie dokladnie tyle samo...."
Przed samym skrzyżowaniem będą 3 pasy mniej więc na takim odcinku że akurat tyle samochodów ile stoi na trzech pasach będzie w stanie opuścić skrzyżowanie, pozostali kierowcy z 2 pasów rozjadą się na 3 i poczekają na kolejny cykl. Zanim zaczniesz nazywać kogoś idiotą (leczysz jakieś kompleksy?) radzę dokładnie przeczytać artykuł i spojrzeć na mapkę. A także trochę się zastanowić. Przepustowość Podwali Przedmiejskich ogranicza przepustowość skrzyżowania a nie szerokość ulicy i liczba pasów. Analogicznie zrobienie nawet 5 pasów zamiast bus pasa niczego by nie dało, bo i tak wszyscy muszą przejechać przez to samo skrzyżowanie z 3 pasami. Już nie chcę mówić kim trzeba być żeby nie chcieć poświęcić nawet chwili na przemyślenia.- 4 9
-
2010-04-26 13:34
paranoja! (1)
Panowie prezydenci mogliby dobudować oddzielne pasy dla autbusów, a nie malować pasy i ograniczac jazdę innym kierowcą.... paranoja i zenada!!!
- 5 7
-
2010-04-26 13:37
Powstaje pytanie: jak ograniczyć jazdę kierowcą?
Prawdopodobna odpowiedź: zawiązać kierowcy oczy.
Paranoja i żenada to jest poziom polszczyzny wśród "internetowych kierowców".- 1 1
-
2010-04-26 13:35
To niewiele da!
Buspasy powinny być na ulicach dojazdowych i wyjazdowych z Centrum - to tu w szczycie są mega korki. Ludzie chcą szybko dojechać do pracy i wracać do domu. Co z tego, że w Centrum zaoszczędzą 2 minuty jak i tak będą stali na dojazdówkach. Zrobienie buspasa np. na Trakcie św. Wojciecha to byłby pomysł (np. od 7-10 3 pasy do Centrum, w tym 1 buspas; 1 pas do Pruszcza itp - odpowiednio oznakowane i przy nadzorze SM)
Kiełbasa wyborcza. :/- 11 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.