- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Gdańsk zyska jeszcze jeden przystanek PKM
W najbliższych latach na trasie Pomorskiej Kolej Metropolitalnej powstać może jeszcze jeden przystanek - Gdańsk Firoga . Miałby on służyć pracownikom biurowców zlokalizowanych w pobliżu lotniska. Dodatkowo cała trasa PKM ma szansę zostać zelektryfikowana.
- Przystanek Gdańsk Firoga był przez nas planowany od samego początku [wcześniej występował także pod roboczą nazwą Gdańsk Dolina Krzemowa - dop. red.]. Analizy marketingowe projektu PKM wykonane już w 2010 r. przez ekspertów unijnych wykazały, że ze względu na powstanie w jego pobliżu firm branży IT, w przyszłości wskazane będzie wybudowanie właśnie w tym miejscu dodatkowego przystanku - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy PKM.
Lokalizacja przystanku została również uwzględniona w najnowszym projekcie studium Gdańska, a wcześniej - podczas budowy infrastruktury kolejowej - pozostawiono odpowiednią rezerwę terenową oraz wykonano przejście podziemne , którym teraz będzie można dotrzeć na nowe perony.
- Przystanek Gdańsk Firoga planowany jest w standardzie analogicznym do pozostałych przystanków na linii PKM. Wzór perforacji na czerwonych wiatach będzie nawiązywał do branży informatycznej. W związku ze stałym elementem graficznym - numeracją umieszczoną na wiatach, przystankowi Gdańsk Firoga zlokalizowanemu między 6. (Gdańsk Matarnia ) a 7. (Gdańsk Port Lotniczy ) przystankiem postanowiliśmy nadać numer 6@ - dodaje Konopacki.
Gdańsk Firoga jest obecnie jedynym planowanym w Gdańsku przystankiem przewidzianym do realizacji w najbliższych latach. To oznacza, że na razie nie ma szans na powstanie równie potrzebnego przystanku PKM na Zaspie czy w rejonie ul. (Nowej) Kielnieńskiej .
W przypadku Zaspy problemem jest układ torów, który wymusiłby dodatkowo kosztowne "przeniesienie" przystanku SKM na drugą stronę wiaduktu Braci Lewoniewskich , zaś w rejonie ul. Kielnieńskiej niezbędny jest wykup gruntów prywatnych. Ponadto obie inwestycje obejmują tory zarządzane przez PKP Polskie Linie Kolejowe, a to wymagałoby dodatkowych uzgodnień.
Przewidywany koszt netto budowy przystanku Gdańsk Firoga wraz z elektryfikacją odcinka Gdańsk Wrzeszcz - Rębiechowo to 73,1 mln zł. Wniosek do Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko zakłada dofinansowanie na poziomie 85 proc.
Elektryfikacja linii PKM będzie ściśle powiązana z podobną inwestycją zaplanowaną przez PKP PLK, która zamierza wykonać sieć trakcyjną na odcinku z Gdyni do Kościerzyny oraz Kartuz wraz z ułożeniem dodatkowych torów.
- Oczywiście ze względu na fakt, iż linia PKM łączy się w Rębiechowie z linią 201 PKP PLK, obydwie inwestycje realizowane będą przy ścisłej współpracy pomiędzy naszymi spółkami - zapowiada Konopacki.
Materiał z lipca br.
Miejsca
Opinie (259) 6 zablokowanych
-
2017-08-23 10:03
(15)
Przecież to jest cios w cały PR Gdyni, która przekonywała, że prezydent jest najlepszy na świecie, a tylko złe władze PO blokują rozwój Gdyni! Tymczasem PiS u sterów, a w Gdyni dalej marazm inwestycyjny. Znaczy 40 metrów ścieżki rowerowej zbudują :D
- 168 43
-
2017-08-23 10:12
(5)
Sorry, a Szczurek z PISu? W pomorskiem PO przestała rządzić? Nie za bardzo ogarniam twój tok myślenia.
- 21 32
-
2017-08-23 10:24
(4)
Jednym słowem spisek!!!! Spisek PO-PiS i całego świata, by zablokować rozwój Gdyni!!!
- 42 4
-
2017-08-23 13:34
Podsumuje twój post tak (3)
Albo masz wielki kompleks Gdyni, że w artykule o budowie kolejnego przystanka PKM-ki, która wozi powietrze i generuje straty, atakujesz włodrzy Gdyni że nie dokładają się do tej studni bez dna. Albo jesteś jednym z tych opłacanych trolli pana Horały o których wszyscy już wiedzą. Innego wytłumaczenia nie ma bo my jako mieszkańcy Gdyni wiemy, że nam ta kolejka nie potrzebna bo do Gdańska można SKM dojechać bez problemu.
- 5 25
-
2017-08-23 20:50
Co ty wiesz o Pkmce (2)
Przejedź się PKMką a zobaczysz, że powietrze wozisz w swojej pustej głowie.
- 13 2
-
2017-08-24 01:51
(1)
jechałem w sobotę o 10. Przeszedłem cały skład. Były w nim 3 osoby. Słownie TRZY
- 4 8
-
2017-08-25 03:43
Ja jeżdżę PKM do pracy, 7 dni w tygodniu, rano i wieczorem
I coraz częściej nie mam gdzie usiąść
Jak pogodzić nasze wypowiedzi?- 5 0
-
2017-08-23 10:43
Po co mieszasz tu Gdynię (1)
- 21 8
-
2017-08-23 11:26
Bo sie w niej nic nie dzieje
- 18 9
-
2017-08-23 11:01
raczej 10 metrów
- 3 1
-
2017-08-23 11:14
Oj nie wyszło Ci to wkręcenie Gdyni i PO ;)
- 6 0
-
2017-08-23 11:50
ciekawe kiedy przystanek Gdańsk Główny
- 7 3
-
2017-08-23 12:11
A co temat tego artykułu ma wspólnego z rozwojem Gdyni?
- 6 2
-
2017-08-23 15:22
ej się nie śmiej
w gdyni łatwiej wybudować lotnisko niż 40m ścieżki rowerowej
- 8 0
-
2017-08-24 08:44
(1)
Przeciez pis neguje UE ale juz kasa unijna to im nie smierdzi. Chetnie wezma.
- 1 3
-
2017-08-24 09:08
W alcie sie niemce
- 0 0
-
2017-08-23 10:06
(13)
Elektryfikacja? Co ze spalinowymi składami? Ktoś znowu zarobi na wymianie taboru?
- 39 107
-
2017-08-23 10:07
(3)
Mało to tras w województwie, gdzie spalinowy by się przydaly? Chojnice czekają!
- 77 1
-
2017-08-23 10:19
Hel też
- 53 2
-
2017-08-25 11:58
gdzie Firoga a gdzie burowce przy lotnisku (1)
- 1 0
-
2017-08-25 13:16
To jak nazwać miejsce gdzie PKM przecina ul. Szybowcową?
- 1 0
-
2017-08-23 10:22
(4)
Zanim zelektryfikują to te spalinowe padną. One już ledwie dają radę na wzniesieniach.
- 23 16
-
2017-08-23 10:28
Jakie już? Od samego początku ledwo jadą pod górkę.
- 29 5
-
2017-08-23 10:40
(1)
Ale pod jaką górkę?
- 5 8
-
2017-08-23 12:58
z dołu do góry.
- 13 0
-
2017-08-23 14:35
To nie kwestia nie dawania rady, tylko "delikatnej nogi" maszynistów, bo trzeba oszczędzać paliwo.
- 14 1
-
2017-08-23 11:02
Kwidzyn, Chojnice, Człuchów czekają na spalinówki (2)
- 24 1
-
2017-08-23 11:08
Pewnie pójdą na HEL (1)
Część pójdzie na HEL, bo tam brakuje w sezonie, a tak jak mówiłeś w Pomorskim sporo jest brakujących pociągów lub czekających na wymianę.
- 25 0
-
2017-08-23 12:37
a konkretnie, które połaczenia w pomorskim
są na starych spalinowych składach, które czekają na wymianę?
Na wymianę to czekają elektryki.- 2 7
-
2017-08-23 14:34
nom...to straszne...ktoś wyda, ktoś zarobi...
- 5 0
-
2017-08-23 10:06
Nie potrzeba budować dodatkowego peronu na Zaspie (26)
Linię PKM trzeba jak najszybciej wpiąć do głównej linii SKM tak żeby pociągi zjeżdżające z linii PKM zatrzymywały się na przystankach SKM - Zaspie, Wrzeszczu, Politechnice, Stoczni itd. Tak samo w Gdyni, pociąg powinien zatrzymywać się na Wzgórzu i umożliwiać dogodną przesiadkę z tego samego peronu.
- 200 17
-
2017-08-23 10:14
Tak!
- 13 3
-
2017-08-23 10:20
(5)
chyba sie nie da wysokosc peronow jest bariera
- 6 2
-
2017-08-23 10:40
jeśli linia ma być zelektryfikowana (3)
to będą po niej jeździć zwykłe składy SKM więc nie ma żadnej bariery
- 15 6
-
2017-08-23 16:12
nie będą (2)
Zostaną zakupione składy o odpowiednich parametrach technicznych. Pamiętajmy, że tu pociągi mają spore wzniesienia do pokonania.
Inna sprawa, że kupując nowe składy można dobrać takie, które umożliwią korzystanie z obu wysokości peronów.- 10 1
-
2017-08-23 22:49
EN71, czyli EN57 w wersji czterowagonowej nadają się na górskie tereny. (1)
To dlatego Jugosławia zamówiła takie w latach 60-tych do górzystej Słowenii, a 20 zupełnie nowych EN71 (od 001 do 020) Pafawag przygotował na świeżo elektryfikowaną linię Kraków Płaszów - Zakopane w 1975 roku.
Dodatkowy środkowy wagon silnikowy znacznie poprawia parametry trakcyjne tych składów.
SKM ma trochę EN71 i one powinny sobie poradzić na PKM-ce jak i na podjeździe z Gdyni do Wielkiego Kacka.
Ale będzie chyba nowy tabor, który musi być podobny do EN71 (większa liczba wagonów silnikowych).- 2 0
-
2017-08-24 07:40
skończcie już z tymi EN** - te stare graty nie nadają się do przewozu ludzi w XXI wieku
Pomorskie - najgorszy tabor kolejowy w całej Polsce, bo leśne dziadki kochają EN** i boją się wszystkiego co nowe
- 1 0
-
2017-08-23 12:16
Nie ma żadnej bariery
Różnica rzędu 20 cm to wysokość jednego schodka
- 6 2
-
2017-08-23 10:29
INT
Po co skoro jeździ tam już SKM?
- 5 8
-
2017-08-23 10:41
Ale to: (6)
"Linię PKM trzeba jak najszybciej wpiąć do głównej linii SKM tak żeby pociągi zjeżdżające z linii PKM zatrzymywały się na przystankach SKM - Zaspie ..." jest nie do zrobienia przy obecnym układzie Zaspy. Na północ od peronu trzeba podjechać na wysokość wiaduktu, przejechać na torami do Gdyni i wpiąć się w istniejącą PKM. Dlatego peron trzeba przesunąć na południe.
- 11 2
-
2017-08-23 11:17
są takie plany przesunięcia peronu SKM (2)
Na Zaspie powinien powstać węzeł integracyjny podobnie jak w Gdyni na Wzgórzu przecież to absurd że chcąc dojechać PKM np. z lotniska do Sopotu trzeba dojechać do Wrzeszcza, a potem wracać przez Zaspę i vice versa dojeżdżać PKM do Gd. Głównej i wracać przez Wzgórze
- 18 1
-
2017-08-23 16:28
dodatkowo pociągnąć tramwaj od Rzeczpospolitej do Wojska Polskiego (1)
Podobny zabieg przy SKM Przymorze, od Chłopskiej do Stwosza z dużym węzłem komunikacyjnym przy przystanku kolejki.
- 6 0
-
2017-08-24 08:48
czyli projekt Nowa Abrahama
ale kiedy to powstanie jeśli w ogóle, poza tym trzeba wyeksmitować działkowców
- 2 0
-
2017-08-23 12:18
Nicht verstehen tego, co napisałeś (1)
- 1 3
-
2017-08-23 12:40
No trudno
Peron jednak trzeba przesunąć. i ewentualnie dodać jeden dla nie zjeżdżających na tory SKM.
- 3 0
-
2017-08-23 22:51
Bzdury ! Co z główną linią SKM ? Na odcinku Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana -
Gdańsk Zaspa składy mają jeździć co 15 minut ? Bo ty nie masz ochoty się przesiąść we Wrzeszczu ?
W przyszłości ma powstać przystanek PKM na Wzgórzu w Gdyni.- 2 1
-
2017-08-23 10:55
(8)
A co z przepustowością linii SKM, która pozwala na kursowanie pociągów co 6 minut? W tej chwili w godzinach szczytu wynosi 7 minut.
- 9 1
-
2017-08-23 11:28
co 6 minut SKM jeździła w latach 70-tych XX wieku (6)
teraz, korzystając z lepszej elektroniki sterowania ruchem, można sobie łatwo wyobrazić bardziej gęsty takt - np. co 4 minuty.
Do tego potrzebne jest więcej lepszego taboru, a nie tylko lifting starych składów projektowanych na linie podwarszawskie.- 25 1
-
2017-08-23 11:40
(1)
Te stare składy po remoncie są lepsze od nowych - vide przewóz rowerów w pkm i skm
- 14 0
-
2017-08-24 07:42
z czym się na głowę zamieniłeś? kogo obchodzą jakieś kretyńskie rowery w pociągu?
przejedź się nowym pociągiem, a potem tym po pudrowaniu... jeśli nie zauważysz różnicy - zalecam badania. Psychiatryczne.
- 1 3
-
2017-08-23 14:03
W Niemczech składy jeżdżą nawet co 1 min
A sterowanie jest stare, analogowe i istnieje od lat 80-tych. Zwykłe pętle indukcyjne. Tylko w tym kraju się "nie da".
- 14 0
-
2017-08-23 14:11
(1)
Przykro mi ale głupoty piszesz. Droga hamowania, długość całkowita składu pociągu, blokada samoczynna (nie ważne jakiego typu), mówi Ci to coś? Nie przeskoczysz tego, chyba że zmniejszysz długość pociągów i drogę hamowania której od tak się nie zmienia.
Wystarczy teraz zaobserwować, gdy jeden pociąg jedzie opóźniony, a drugi jedzie 4 - 5 za nim i właściwie siedzi mu na pupie.- 5 4
-
2017-08-24 07:44
a tramwaj za tramwajem może? i to na ulicy, a nie na zupełnie samodzielnym torowisku
a w systemach metra? Widać, że jesteś polskim kolejarzem, lepiej się pobaw PIKO
- 3 2
-
2017-08-23 21:54
Zapominasz koleś o ulicy Puckiej w Chyloni i przejeździe kolejowym na niej. To on
odpowiada za obecny takt co 7,5 minuty, bo inaczej szlabany w godzinach szczytu powinny być opuszczone na ich czas.
Pora aby władze Gdyni z PLK zbudowały tu wiadukty na ulicami, to wtedy na całej SKM można myśleć o większej częstotliwości.- 5 1
-
2017-08-23 12:18
W dzisiejszym cywilizowanym świecie nie ma problemu, żeby pociągu kursowały co kilkadziesiąt sekund
Przykładem jest metro.
- 11 1
-
2017-08-23 11:00
a co ma jedno do drugiego?
budowa peronu (jeśli wynika z kalkulacji ruchu pasażerów) dotyczy tego konkretnego miejsca - a nie Wrzeszcza
- 3 0
-
2017-08-23 12:37
niestety trzeba przesunąć peron SKM - żeby możliwe było wpięcie torów PKM w SKM
Niestety trzeba przenieść peron. Obecne usytuowanie peronu SKM Zaspa uniemożliwiałoby podjazd na wysokość linii - do wiaduktu nad Grunwaldzką. Po prostu stromizna byłaby za ostra. Temat dawno już został rozpoznany. W trakcie planowania inwestycji gdzieś w 2011 roku okazało się, że takie wpięcie wraz z przesunięciem peronu SKM kosztowałoby kilkadziesiąt mln więcej - a i tak budżet na PKM ledwo się spinał. Ogólnie mówiąc dobrze, że mamy tę PKM-kę i że co raz więcej ludzi korzysta. Sam jeżdżę i widzę, że co raz mniej miejsc siedzących.
- 19 0
-
2017-08-23 10:07
(8)
PKMka powinna być od razu zelektryfikowana. To jakieś nieporozumienie żeby kolej o charakterze miejskim była spalinowa - wolniej się rozpędza, wyższe koszty utrzymania, nie wspominając o emisji spalin. Typowo polskie podejście do inwestycji
- 147 33
-
2017-08-23 10:17
tylko oni twierdzą, ze to nie jest kolej ani miejska ani aglomeracyjna, ale regionalna
tak kiedyś się wypowiadali
- 17 4
-
2017-08-23 10:19
i jaki hałas!
np. na dworcu we Wrzeszczu gdy czeka na odjazd
- 12 5
-
2017-08-23 10:33
Głupku.
To było celowe i zamierzone działanie. Gdyby PKM była budowana od razu jako elektryczna, ze względu na dużo większy koszt budowy, termin realizacji przesunął by się o kilka lat. Postanowiono (słusznie) więc aby wybudować już wcześniej PKM a zelektryfikować kilka lat później.
Po elektryfikacji pojazdy spalinowe trafią do Województwa Pomorskiego na trasy, które nie mają trakcji elektrycznej.
No ale przecież TAKI ekspert jak ty wie lepiej, prawda?- 46 7
-
2017-08-23 11:29
I by dojeżdżała do Gdańska Rębiechowa, bo dalej są tory PLK-i, która dopiero wyłania wykonawcę projektu elektryfikacji.
Miliony na infrastrukturę, która byłaby nieczynna przez kilka lat. Projekt elektryfikacji jest, obiekty są przygotowane, a wbicie fundamentów prefabrykowanych to jest chwila. Bardzo dobra decyzja i jeszcze na dodatek można było wyciągnąć kasę na SZTy, które potem będą jeździć po całym województwie.
- 28 1
-
2017-08-23 11:29
nieprawda, że polskie (1)
przedwojenna pomorska linia do Gdyni powstała ekspresowo
- 8 1
-
2017-08-23 12:43
Tak,
Nawet pierwsza powstała tak ekspresowo, że nastepna budowana kilka lat później i tak poszła trochę innym śladem, bo ta ekspresowa była "za slona"
- 2 3
-
2017-08-23 14:16
I zamierzasz elektryfikować całą linię? Czy tylko linie Gdynia - Wrzeszcz przez lotnisko? (1)
Linie:
Gdynia - Kościerzyna,
Wrzeszcz - Kartuzy
To jest sporo kilometrów
Wiecie, elektryfikacja to są bardzo duże koszty- 3 4
-
2017-08-23 22:40
Porty Trójmiasta są zainteresowane elektryfikacją linii z Gdyni przez Kościerzynę aż pod
Bydgoszcz (dokładnie do Maksymilianowa przed nią patrząc od nas). Może przywrócą wtedy ruch osobowy poza Kościerzynę - do samej Bydgoszczy czy np. do Czerska, gdzie powinno być skomunikowanie z pociągami relacji Chojnice - Tczew.
- 3 1
-
2017-08-23 10:09
A Zaspa? (6)
Najbardziej brakuje przystanku na Zaspie!
- 105 18
-
2017-08-23 10:26
(4)
W idealnym układzie PKM korzystałaby z istniejącego przystanku, byłoby wygodniej dla pasażerów na przesiadkach i nie trzeba by budować nowego peronu. Nie rozumiem czemu nie zostało to zrobione od razu,.
- 20 4
-
2017-08-23 10:32
(3)
Zwłaszcza, że istniejący nasyp i tak rozbierali i budowali od nowa.
Zresztą przesiadka we Wrzeszczu i teraz nie byłaby uciążliwością gdyby PKM wjeżdżała tam na tory SKM. No, ale "niedasię", bo to by trzeba się dogadać i nie istniałby problem zapowiedzi o peronie a to przecież taki fajny temat do ciągnięcia latami...- 14 1
-
2017-08-23 10:47
Da się ale to kosztuje
Jak myślisz po co jest ten zawijas torów PPKM miedzy wiaduktami Słowackiego i Lewoniewskich. Jeżeli cos tu było błędne to to że na linii dalekobieżnej PKM wjeżdża na zewnętrzne tory, a nie wewnętrzne. Uniemożliwia to bezkolizyjne zawracanie i powoduje zamieszanie z peronami.
- 3 0
-
2017-08-23 12:44
nie wiesz nic a się wypowiadasz..... (1)
żeby pociągi mogły się zatrzymywać na peronach SKM muszą jakoś przedostać się na drugą stronę torów dalekobieżnych. Przecież matołku - nie mogą się z nimi krzyżować w poziomie. TO wymaga naprawdę dużego przestawienia torów na wysokości SKM Zaspa + przeniesienia peronu SKM na drugą stronę wiaduktu Braci Lewoniewskich (bliżej Wrzeszcza). Taka inwestycja kosztowałaby kolejne kilkadziesiąt milionów, których normalnie nie było. Więc zdecydowano się na tańszy wariant. Niestety alternatywą było w ogóle odpuszczenie budowy PKMki. Uświadom to sobie!
- 8 3
-
2017-08-23 19:11
Może i nie wiem...
.... ale PKM Zaspa ułatwi życie wielu mieszkańcom.
- 2 1
-
2017-08-24 11:11
Ważne jest też otoczenie. Na wysokości ul. Hynka od strony Zaspy nie ma dogodnego dojścia/dojazdu do kolei, ani na drugą stronę. Okolica rozwija się, a sytuacja prawie jak w krajach trzeciego świata.
- 0 1
-
2017-08-23 10:09
(12)
Ile pieniędzy dołożą do budowy firmy, dla których pracowników budowany będzie ten przystanek?
- 62 19
-
2017-08-23 10:43
(9)
Przystanek intelowi się należy;) za ich wkład w gospodarkę Gdańska i Polski.
- 14 11
-
2017-08-23 11:06
he he, dobry tekst, normalnie tekst roku (5)
i co, myślisz jeszcze że dziobaki pozostawią swoje brand new cary w garażach i przesiądą się na kolej? never - nie po to kupowałem aby jeździć pociągiem
kasa w błoto- 8 16
-
2017-08-23 11:09
Spokojnie zostawią
Spora część ich już jeździ, a przy coraz większych korkach to tym bardziej chętnie się przesiądą.
- 15 1
-
2017-08-23 11:15
(2)
hahah, band new car? w intelu? rozbawiłeś mnie. teraz w intelu wiekszość to starzyści, a oni to raczej 15 letnie passeratii
- 6 2
-
2017-08-23 12:02
no to wlasnie stazysci raczej nie zrezygnuja z samochodu (1)
Im ktos biedniejszy tym mocniej przywiazany do wlasnego auta - bo co sasiad pomysli.
- 9 1
-
2017-08-23 12:40
no ale nie mierz wszystkich swoją miarą :)
- 1 2
-
2017-08-25 17:12
Jeśli pociąg będzie kursował częściej to tak, przesiądą się. I stażyści aby nie utrzymywać dogorywającego starego złoma i wyższa kadra bo zarabia tyle że przechwala się kolegom gdzie była na wakacjach a nie tym jakie auto posiada.
- 1 0
-
2017-08-23 11:29
ile?
- 0 0
-
2017-08-23 11:33
(1)
No tak, bo Intel żadnych ułatwień, choćby podatkowych nie miał, a na np. Zaspie nie mieszkają ludzie, którzy coś włożyli w gospodarkę Gdańska i Polski. Dlatego za publiczne 70+ milionów trzeba wybudować przystanek dla pracowników kilku prywatnych firm, które dziwnym trafem zbudowały sobie siedziby w polu.
- 10 6
-
2017-08-23 18:33
w Oliwie zle, przy lotnisku zle
to gdzie twoim zdaniem maja powstawac te biurowce?
- 4 2
-
2017-08-23 11:30
przecież z lotniska mają 5 min. drogi
- 12 2
-
2017-08-25 21:03
pieniądze
Pytanie powinno brzmieć kto i ile weźmie do "łapy", żeby INTEL miał wygodniej ? I dlaczego z publicznych pieniędzy ma to być finansowane. Gdy realizowano projekt PKM to Unia dawała kasę i wtedy nie było zgody na prywatne interesy bo inaczej kasy by nie było. A teraz można ? Już nie liczą się poprzednie ekspertyzy ? Kroi się kolejne wielkie oszustwo z udziałem miasta i PKM. Gratulacje.
- 0 1
-
2017-08-23 10:10
P&R (6)
I znowu to samo. Bardziej niż kształt perforacji interesuje mnie, czy będzie parking P&R. Jeśli nie, to znaczy że władze regionu niczego się nie nauczyły. Kryminał wręcz, że budując od podstaw nową kolej łączącą przedmieścia z centrum nie przewidziano parkingów P&R przy przystankach !!!
Wizualizacje, numeracji, kształty daszków, perforacji. Tym zyły media jak budowano linię PKM, a o tym że w duże mierze powstał bubel, wszyscy przekonali się po fakcie.- 73 11
-
2017-08-23 11:47
Ale po co w tym miejscu? (1)
Dla kogo w tym przypadku ten parking miałby być? Przecież na Słowackiego w tym rejonie prawie nikt nie mieszka. Jakby powstał to by tylko zachęcał do nie korzystania z pociągu na lotnisko bo więcej osób miało by darmowe miejsca parkingowe. Obok na Matarni jest ogromny parking i on wystarczy na takie cele.
Oczywiście popieram ideę P&R ale tylko w rozsądnych miejscach - największe parkingi powinny być na obrzeżach miasta - Rębiechowo takiego potrzebuje, jak największego. Tak samo przy dużych dzielnicach też są potrzebne - Osowa, Jasień i Kiełpinek w przyszłości można by jeszcze powiększyć.- 14 2
-
2017-08-23 22:01
Jak to nikt ? Biurowce tu nie są same, blisko jest Klukowo i wolne tereny.
- 1 0
-
2017-08-23 11:49
bublem jest organizacja, rozkład, częstotliwość i zarządzanie, (1)
a nie sama infrastruktura, no może poza nieadekwatnymi składami, ale przecież o to chodzi w tym projekcie, żeby jak najszybciej zelektryfikować i puścić normalne miejskie składy
- 7 0
-
2017-08-24 07:47
ale skoro przekazali to SKM w Gdyni to wiadomo było, że taka organizacja nastąpi
a raczej dezorganizacja i dziadostwo już od nowego
- 1 0
-
2017-08-23 14:53
co lepsze.....
jeśli dobrze myślę to przy tunelu o którym mowa jest teraz jakiś plac/parking prywaciarza - ciekawe jak to rozwiążą .....
- 2 0
-
2017-08-25 17:01
zimą ciężko dojść pieszo ale latem to niestety za blisko lotniska na bezpłatny P&R - i tak byłby zawsze zajęty przez ludzi którzy przyjechali na lotnisko. Mógłby być płatny z dużą zniżką dla posiadaczy biletów PKM.
- 0 0
-
2017-08-23 10:11
PKM Barniewice (4)
Też mogliby przy okazji wybudować. Przyszłościowy przystanek między PKM Rębiechowo a PKP Osowa przy który w niedługim czasie zaczełyby pojawiać się nowe osiedla.
- 27 21
-
2017-08-23 11:14
Jak się pojawią osiedla to się pomyśli o przystanku. Przystanek Firoga jest potrzebny bo naprawdę dużo osób tam korzysta z komunikacji miejskiej i autobusu dowozacego do lotniska.
- 13 2
-
2017-08-23 12:08
Nie dość, że to wolno jedzie, to jeszcze dokładać przystanki.
mam podobny czas co PKM w przejechaniu rowerem z Matarni do Kartuz,
- 3 6
-
2017-08-23 16:02
To bardziej potrzebny jest PKM Karczemki/Kokoszki mieszkaniowe (1)
Tam już ludzie mieszkają. W dodatku całą pozostałą okolicę UM Gdańska zamierza przekształcać pod budownictwo mieszkaniowe.
- 13 1
-
2017-08-24 07:46
Zgadza się. Chociaż zrobili by drogę do obecnych przystanków
- 3 0
-
2017-08-23 10:13
A w Gdyni wciąż: "nie da się". (3)
Nawet pomyśleć w UM.
Podpowiem nowemu prezydentowi: PKM z przedłużeniem do Oksywia, dodatkowa trasa przez Dąbrowę, Wiczlino. Niech już myśli, czas nagli.- 74 7
-
2017-08-23 11:30
(1)
Inwestycje w Gdyni? Tutaj najważniejsza jest zabawa.
- 18 2
-
2017-08-23 11:46
W kotka i
szczurka.
- 13 1
-
2017-08-23 12:27
Taak
Tylko po co dla Gdyni PKMka? Od września znowu wprowadzają d*pny rozkład jazdy.
Władze Gdyni powinny zacząć rozwijać swój transport na lotnisko, np kolej lotnisko-port( terminal promowy ) - Wrzeszcz i centrum Gdyni, i pościć składy co 15-45 minut i nie dalej jak w ciągu pół roku PKMka splajtuje bo Kartuzy nie będą dofinansowywać tyle co Gdynia.- 4 9
-
2017-08-23 10:17
I tam budować biurowce a nie przy zakorkowanej Grunwaldzkiej. (6)
- 82 23
-
2017-08-23 10:45
(4)
Rewelacyjny pomysł. Budować biurowce na końcu świata, gdzie bez auta nie dojedziesz w rozsądnym czasie. I nawet ta PKM nie pomoże, jak jeździ raz na godzinę.
- 29 20
-
2017-08-23 10:49
(2)
Miasto dla mieszkańców nie dla firm.
- 14 28
-
2017-08-23 11:00
a gdzie mieszkańcy pracują? na polach uprawnych na Kaszubach, czy w firmach?
- 32 5
-
2017-08-23 11:10
mieszkaniec szuka pracy
Mieszkaniec szuka pracy blisko domu, żeby dojść na piechotę w 15 min, a nie tłuc się komunikacją. Wszelkie biurowce powinny być integralną częścią osiedli, bo inaczej utoniemy w problemach komunikacyjnych.
Dlaczego na wsi kurniki, stodoły i obory stoją przy domach, a nie daleko na końcu pola? Bo to wygodne i efektywne.- 30 3
-
2017-08-23 10:59
Byles tam kiedys?
Czy tylko na swojej zaspie czy innym blokowisku...- 5 3
-
2017-08-23 15:36
przenieść SII na Szadółki!
tam jest dobry klimat do biznesu!
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.