• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdański buspas zakorkowany. Koniec taryfy ulgowej dla niesfornych kierowców

Maciej Naskręt
27 sierpnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 

Kierowcy nic sobie nie robią z pasa ruchu tylko dla autobusów.



Kierowcy blokują wytyczony przed tygodniem buspas w centrum Gdańska. Do tej pory policjanci ich pouczali. Taryfa ulgowa dla niesfornych kierowców jednak się skończyła. Drogówka będzie wlepiać im mandaty.



Dla tego kierowcy opuszczenie buspasa stanowi ogromny wysiłek. Ma za nic strzałki wymalowane na drodze nakazujące zjechanie z pasa. Dla tego kierowcy opuszczenie buspasa stanowi ogromny wysiłek. Ma za nic strzałki wymalowane na drodze nakazujące zjechanie z pasa.
21 sierpnia gdańscy drogowcy wyznaczyli 1,5-kilometrowy buspas wciągu ul. Podwale Przedmiejskie zobacz na mapie Gdańska w kierunku al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska. Nowy pas ruchu miał gwarantować swobodny przejazd autobusom, służbom miejskim, taksówkarzom oraz oczywiście pojazdom uprzywilejowanym w czasie korków.

Usprawnienie jednak nie do końca zdaje egzamin. Głównie przez zniecierpliwionych kierowców. Część z nich korzysta z buspasa jak ze zwykłego pasa ruchu. W czasie korków mijają wydzielonym pasem pozostałych uczestników ruchu, którzy stosują się do zasad panujących na drodze.

Zjawisko zajmowania buspasa przez nieuprawnionych kierowców potwierdza gdański taksówkarz. - Czasem nie ma znaczenia, czy jadę buspasem, czy innym pasem ruchu na ul. Podwale Przedmiejskie. Tu i tu stoję w korku. Dla wielu wydzielony pas nic nie znaczy - mówi pan Piotr.

Skala zjawiska jest porażająca. - Liczba kierowców poruszających się po buspasie idzie w setki. Od czasu wprowadzenia rozwiązania na ul. Podwale Przedmiejskie zatrzymaliśmy kilkudziesięciu kierowców. Stosowaliśmy wobec nich pouczenia - wyjaśnia mł. asp. Zbigniew Korytnicki, zastępca naczelnika wydziału ruchu drogowego w Komendzie Miejskiej Policji w Gdańsku.

Policjanci z drogówki zapowiadają bardziej restrykcyjne działania. Mało skuteczne pouczenia zastąpią mandaty. Kierowca za jazdę nieuprawnionym pojazdem po buspasie będzie zmuszony do opłacenia kary w kwocie 100 zł oraz przyjęcia na konto jednego punktu karnego.

Wyjeżdżając z ulic: Siennickiej, Kotwiczników, Chmielnej, Łąkowej kierowcy, by włączyć się do ruchu muszą wjechać na buspas. Należy pamiętać, że należy ten pas bezzwłocznie opuścić.

Dręczą cię korki na ul. Podwale Przedmiejskie? Sprawdź, jak możesz je ominąć.

Miejsca

Opinie (525) ponad 20 zablokowanych

  • Spostrzeżenie

    Jest sobie taki buspas przy wjeździe na Morenę ulicą Jaśkowa Dolina.Tam nie ma tak nagminnego jego zajmowania. Bo w sumie korków mniej. Ale jak już, to ponadprogramowo jeżdżą nim kierowcy aut marki: BMW, Mercedes i Audi. Rzadziej VW.
    Ciekawe, czy będzie tak samo jak już na ul. Podwalu Przedmiejskim sytuacja się ustabilizuje.

    • 2 2

  • beznadziejny pomysł z BUDPASEm

    brawo! jedyny wlot do Gdanska od Elbląga zwęziliscie jeszcze bardziej a i tak zawsze się korkuje po 15.00. Trzeba było poczekać na wlot na obwodnicę! Pewnie wymyslił ten sam co ścieżke rowerową pod Madisonem między drogą, a miejscami parkingowymi

    • 6 1

  • Mandat dla trojmiasto.pl za odprysk na szybie widoczny na filmie :D

    • 4 1

  • helikopter

    TERAZ BĘDĘ DOJEŻDŻAŁ A RACZEJ DOLATYWAŁ Z NOWEGO DWORY GDAŃSKIEGO HELIKOPTEREM... W NOCY JEDZIE SIĘ 30 MINUT A W SZCZYCIE PRAWIE 2 GODZINY...

    • 2 1

  • Brak pomysłu i kasy (2)

    Doprowadza do takich anomalii drogowych. Dlaczego nie zaplanują pieniędzy na ułożenie nawierzchni twardej(płyty betonowe lub asfalt)na samym torowisku? Ile jest takich torowisk(wspólnych tras tramwaju i autobusu), po których swobodnie mogłyby jeździć autobusy i tramwaje razem?Nie potrzeba wtedy buspasów tylko wydzielone torowisko z autobusiskiem i nikt inny by tam nie jechał. Przystanki z tunelem byłyby wspólne, a puchy mogłyby sobie dalej swobodnie stać na trzech pasach. Przecież na zachodzie się to robi. Podwale nadaję się do tego idealnie, Grunwaldzka również, Hallera jak najbardziej, remontowany ciąg tramwajowy na Kartuskiej już powinien z założenia służyć jako pas awaryjny dla karetek i straży, ale pewnie zrobią na betonowych podkładach i będzie jak na torach kolejowych. Myśleć się nie chce i tyle.

    • 6 0

    • po co?

      taniej zakorkować miasto i zarabiać na biletach autobusowych.

      • 3 1

    • odp

      bo decydują ludzie bez kompetencji. to sztuka dla sztuki, mają byc buspasy to robią, a ze to tylko utrudni życie zwykłym ludziom, bez znaczenia. Nie trzeba byc orlem, żeby wiedziec ze w godzinach szczytu korek zaczyna sie od wiaduktu przy trzech pasach, a teraz wole nawet nie myslec... pewnie w kiezmarku a stogi to pod plażą.

      • 3 1

  • Ten kto kręcił ten materiał jechał autem ze zbita szybą-zabrac mu dowód rejestracyjny!

    • 3 0

  • Najpierw skrócili trase linii autobusowych, żeby nie stały w korkach, a teraz robią pas dla autobusów. Paranoja!

    • 3 0

  • bzdura

    rozumiem wszystko ze na tym pasie moga jezdzic tylko pojazdy uprzywilejowane
    tzn karetki,straz,policja... a kim sa taksowkarze,ze moga tez tym pasem śmigać ?????? a co z osobami niepelnosprawnymi i busami ktore dowoza dzieci niepelnosprawne do szkół ?????? miasto o tych osobach zapomina niestety!!!!!

    • 4 2

  • Zrobić buspasy na każdej drodze krajowej, niezależnie od ilości pasów!!!

    • 2 4

  • Po co bus pas skoro wcześniej skrócono trasy autobusów i jeżdżą tam może ze 3 linie?

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane