• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdański buspas zakorkowany. Koniec taryfy ulgowej dla niesfornych kierowców

Maciej Naskręt
27 sierpnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 

Kierowcy nic sobie nie robią z pasa ruchu tylko dla autobusów.



Kierowcy blokują wytyczony przed tygodniem buspas w centrum Gdańska. Do tej pory policjanci ich pouczali. Taryfa ulgowa dla niesfornych kierowców jednak się skończyła. Drogówka będzie wlepiać im mandaty.



Dla tego kierowcy opuszczenie buspasa stanowi ogromny wysiłek. Ma za nic strzałki wymalowane na drodze nakazujące zjechanie z pasa. Dla tego kierowcy opuszczenie buspasa stanowi ogromny wysiłek. Ma za nic strzałki wymalowane na drodze nakazujące zjechanie z pasa.
21 sierpnia gdańscy drogowcy wyznaczyli 1,5-kilometrowy buspas wciągu ul. Podwale Przedmiejskie zobacz na mapie Gdańska w kierunku al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska. Nowy pas ruchu miał gwarantować swobodny przejazd autobusom, służbom miejskim, taksówkarzom oraz oczywiście pojazdom uprzywilejowanym w czasie korków.

Usprawnienie jednak nie do końca zdaje egzamin. Głównie przez zniecierpliwionych kierowców. Część z nich korzysta z buspasa jak ze zwykłego pasa ruchu. W czasie korków mijają wydzielonym pasem pozostałych uczestników ruchu, którzy stosują się do zasad panujących na drodze.

Zjawisko zajmowania buspasa przez nieuprawnionych kierowców potwierdza gdański taksówkarz. - Czasem nie ma znaczenia, czy jadę buspasem, czy innym pasem ruchu na ul. Podwale Przedmiejskie. Tu i tu stoję w korku. Dla wielu wydzielony pas nic nie znaczy - mówi pan Piotr.

Skala zjawiska jest porażająca. - Liczba kierowców poruszających się po buspasie idzie w setki. Od czasu wprowadzenia rozwiązania na ul. Podwale Przedmiejskie zatrzymaliśmy kilkudziesięciu kierowców. Stosowaliśmy wobec nich pouczenia - wyjaśnia mł. asp. Zbigniew Korytnicki, zastępca naczelnika wydziału ruchu drogowego w Komendzie Miejskiej Policji w Gdańsku.

Policjanci z drogówki zapowiadają bardziej restrykcyjne działania. Mało skuteczne pouczenia zastąpią mandaty. Kierowca za jazdę nieuprawnionym pojazdem po buspasie będzie zmuszony do opłacenia kary w kwocie 100 zł oraz przyjęcia na konto jednego punktu karnego.

Wyjeżdżając z ulic: Siennickiej, Kotwiczników, Chmielnej, Łąkowej kierowcy, by włączyć się do ruchu muszą wjechać na buspas. Należy pamiętać, że należy ten pas bezzwłocznie opuścić.

Dręczą cię korki na ul. Podwale Przedmiejskie? Sprawdź, jak możesz je ominąć.

Miejsca

Opinie (525) ponad 20 zablokowanych

  • Na jaki H*j zrobiony został ten pas???

    Przecież nadal bus 111 i 106 jeździ tylko do akademii!!!
    Jeżdżę tam prawie codziennie i tylko raz widziałam tam autobus..
    Sama osobiście nie jeżdżę tym pasem..bo jestem kulturalna, ale nie dziwię się innym...skoro na początku tego pasa..nie chcą wpuszczać kierowców, którzy nie mogą jechać dalej tym pasem..
    A korek wydłuża się teraz podwójnie... Jak chcecie tutaj ściągać turystów skoro sami robicie utrudnienia w ruchu???

    • 6 1

  • jedno mnie niepokoi

    O znaczeniu bus pasa nie ma co pisać, bo wiadomo do czego służy. Ale to co się dzieje teraz na Podwalu to jest jakiś cyrk. Kierowca wjeżdżający na Podwale (np. z ulicy Siennickiej) musi przejechać przez bus pas i włączyć się do ruchu. Ale o ile w sytuacji bez bus pasa wpuszczało się po jednym samochodzie i jechało dalej to teraz na bus pas wyjeżdża cała armia samochodów, które przecież tylko włączają się do ruchu, i stoją całe minuty bo nie sposób przy zakorkowanej drodze wpuścić w moment dziesięć samochodów. Zwłaszcza, że pozostają do jazdy tylko dwa pasy. Co o tym sądzicie? Bo jak tak ma to wszystko wyglądać to nie wiem czy bus pas ma jakikolwiek sens..

    • 6 0

  • Bo BUS pas budyń powinien dobudować, a nie odebrać kierowcom

    to co jest. Wstyd! Dziury w drogach, wieczne korki a on się bierze za poronione pomysły.

    • 4 2

  • Krotka analiza buspasa

    Zacznę od tego, ze nie daleko trzeba jechać na zachód aby nauczyć się budować buspasy. Jedynym i sensownym rozwiązaniem na podwalu było by zrobić taki bas na torowisku gdzie autobusy jeździły by tym samym torem co tramwaje robi się tak wszędzie na świecie tylko nie u nas. Teraz przejdźmy do analizy.
    Pracuje po tej nieszczęsnej stronie Motławy i codziennie wracam do domu wyjeżdżając z chmielnej na podwale. "Wyjeżdżając z ulic: Siennickiej, Kotwiczników, Chmielnej, Łąkowej kierowcy, by włączyć się do ruchu muszą wjechać na buspas. Należy pamiętać, że należy ten pas bezzwłocznie opuścić." Najpierw sytuacja gdy korek jest mały i ruch odbywa się szybko. Proszę mi wytłumaczyć w jaki sposób wyjeżdżając z ulicy chmielnej mam na 5-10metrach buspasa bo tyle tylko jest przerywanej lini sprawnie nie powodując kolizji rozpędzić auto do 70km/h by płynnie dołączyć się do ruchu? Teraz sytuacja ze szczytu gdzie korek sięga dużo dalej niż wyjazd z chmielnej. Jedynym sposobem aby inni kierowcy mnie wpuścili na środkowy pas jest wyjechanie na buspas i zatrzymanie się na nim czekając na jakiegoś łaskawego użytkownika drogi co powoduje, iż autobus stoi za mną na buspasie czekając również na łaskawego użytkownika drogi. Najpiękniejsza jest sytuacja gdy takich czekających na buspasie jak ja jest więcej wtedy cały sens tego buspasa znika i autobus stoi z nami w korku. Teraz trzecia rzecz skierowana do tych wszystkich głupio-mądrych, którzy twierdza w komentarzach, że powstanie buspasa nie zmienia przepustowości węzła okopowa. Stojąc pod koniec buspasa na środkowym pasie ja jadę z pracy do domu w kierunku wrzeszcza wiec muszę wrócić na prawy pas kiedy się już kończy buspas aby nie irytować innych kierowców powinienem dołączyć się do ruchu za ostatnim samochodem za buspasem i co wtedy widzę? Widzę przed sobą 100metrów pustego pasa do jazdy na wprost na Armii Krajowej i zielone światło, bo niestety jest blokowanych przez tych którzy czekają na skręt wprawo. Skoro widzę 100metrow pustego pasa i za soba 2km korka hmm? z pewnością przepustowość pozostała taka sama.

    • 11 0

  • ludzie SZKODA WASZYCH NERWÓW, CI KRETYNI BUDYNIOWI I TAK SOBIE NIC Z TEGO NIE ZROBIĄ. WEŹMY LEPIEJ NARZĘDZIA I ODKRĘĆMY TE

    NIEBIESKIE TABLICE I ZANIEŚMY BUDYNIOWI POD DOM, WEŹMY CZARNE MAZIDŁO I ZAMALUJMY TE GŁUPIE NAPISY!!! A PRZEDE WSZYSTKIM NIE GŁ

    • 3 0

  • a wystarczy zmienić

    i wlepiać mandat 1 zł i 100 pktów karnych, efekt murowany :-P

    • 5 0

  • na tramwaje sie przesiąśc jak nie pasi

    uważam że taki bus pas jest bardzo potrzebny , osobiście jak autobusy pojadą w/g rozkładu chetnie przesiade sie na komunikacje miejską

    • 1 4

  • Kiedy TIR-pas?

    i jeszcze nie zapomnijcie o jednym pasie postojowym!

    • 3 0

  • ZDECYDOWANIE ZA WCZEŚNIE!!!

    Bardzo słusznie że wprowadzono ten pas.Ale czy nie można było poczekać do czasu ukończenia drogi łączącej "Warszawską" z Obwodową ?!? Przecież korki na wlocie powstają głównie przez ruch tranzytowy w kierunku Obwodowej. Zabierzcie jeszcze jeden pas,to korek będzie się zaczynał w Przejazdowie....

    • 3 0

  • zrobiony byle sie pochwalic...

    bzdura z tym buspasem miejsce kompletnie sie nie nadajace... zrobione byle tylko nadganiac statystyki by porownywac sie z innymi wiekszymi miastami Warszawa, Łódz

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane