- 1 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (58 opinii)
- 2 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (207 opinii)
- 3 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (85 opinii)
- 4 Barszcz Sosnowskiego kwitnie. Gdzie zgłosić? (72 opinie)
- 5 Chciał dać 700 zł łapówki drogówce (78 opinii)
- 6 Kumulacja prac na Jasieniu utrudni życie (75 opinii)
Gdańskie ulice będą bezpieczniejsze?
Zarząd Dróg i Zieleni chce, by na gdańskich ulicach powstały kolejne progi zwalniające, wyniesienia przejść dla pieszych, wyspy segregujące jezdnie i barierki ochronne. Będzie też więcej skrzyżowań równorzędnych, co jest ostro krytykowane przez wielu kierowców.
Kolizja samochodów na ul. Długie Ogrody, gdzie występują skrzyżowania równorzędne.
- Pojawią się nowe progi zwalniające, wyniesione przejścia dla pieszych, wyspy segregujące i barierki. Koszt całości to ok. 270 tysięcy złotych - wyjaśnia Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy gdańskiego ZDiZ.
Gdańscy drogowcy sukcesywnie wdrażają strategię zwiększenia bezpieczeństwa w mieście poprzez przypisanie poszczególnym ulicom tzw. zadań przewozowych. Zmiany w ruchu można było w zeszłym roku zauważyć m.in. w Śródmieściu, a także na Zaspie.
Założeniem programu jest poprawa przepustowości ulic, przy równoczesnym zachowaniu bezpieczeństwa w mieście, na głównych ulicach w osiedlach - na przykład ul. Kościuszki czy al. Hallera - poprzez obniżanie lub podwyższanie dopuszczalnych prędkości, z jakimi mogą poruszać się pojazdy. Natomiast na ulicach lokalnych - osiedlowych - w celu zwiększenia bezpieczeństwa mieszkańców tworzona jest sieć tak zwanej "niewidzialnej infrastruktury", czyli - skrzyżowań równorzędnych przy równoczesnym obniżeniu dopuszczalnej prędkości do 30 km/h.
Sieć skrzyżowań równorzędnych ma objąć wszystkie ulice lokalne w mieście - czyli ok. 70 proc. wszystkich gdańskich ulic. - Obecnie skrzyżowania równorzędne w połączeniu z ograniczeniem prędkości do 30 km/h funkcjonują na ok. 35-40 proc. ulic - tłumaczy Katarzyna Kaczmarek.
Jednak pomysły gdańskich drogowców krytykowane są przez część kierowców. Uważają oni, że zmiany na drogach wprowadzają duże zamieszanie i potęgują niebezpieczne sytuacje. Dlaczego? Część głównych dróg zamienia się w ulice równorzędne, a wielu kierowców jeździ z przekonaniem, że skoro jedzie ulicą szeroką lub o dużym natężeniu, nie musi ustępować pierwszeństwa pojazdom znajdującym się z prawej strony pojazdu. Tak jest chociażby na ul. Długie Ogrody lub ul. Morenowej.
- ul. Hynka - dwa progi z wyspą segregującą na przejściu dla pieszych,
- ul. Opacka - dwa progi wyspowe oraz wyniesione przejście dla pieszych (Rada Osiedla finansuje 2 progi wyspowe),
- ul. Polanki (rejon skrzyżowania z ul. Tetmajera) - dwa progi wyspowe z wyspą segregującą na przejściu dla pieszych,
- ul. Chałubińskiego - wyniesione przejście dla pieszych plus wymiana nawierzchni (Rada Osiedla finansuje przejścia),
- ul. Raduńska - wyniesione przejście dla pieszych, obniżenie krawężnika,
- ul. Gościnna-ul. Dworcowa - strefa ograniczonej prędkości, wyniesione przejście dla pieszych,
- ul. Raduńska (przy ul. Diamentowej) - wyniesione przejście dla pieszych, obniżenie krawężnika,
- ul. Radarowa-ul. Radiowa - strefa ograniczonej prędkości plus dwa progi wyspowe,
- ul. Pstrowskiego - szykana i próg płytowy,
- ul. Gospody - dwa zestawy progów wyspowych z wyspą segregującą na istniejącym oraz na nowym przejściu dla pieszych, nowy chodnik, obniżenie krawężnika, barierki,
- ul. Dmowskiego - dwa progi wyspowe z azylem na przejściu dla pieszych, korekta krawężnika.
Miejsca
Opinie (191) 5 zablokowanych
-
2012-08-03 13:43
A dlaczego nikt nie mówi, nie pisze i w ogóle cisza odnośnie okolic PORDu
gdzie przyszli kierowcy starają się zdać egzamin na wymarzony dokument. Przeciez w tym miejscu nie ma już prawie nawierzchni, wszystko zdarte, źle oznakowane. Ale za to wymarzone miejsce do oblewania. Na takim zadu...iu można robić z kursantem co się chce. Wstyd i hańba dla takich miast. Ale jak nie wiadomo o co chodzi.... Interes się kręci. Wszyscy są szczęśliwi, no może prócz tych co za to płacą...
- 18 1
-
2012-08-03 13:46
Skrzyżowania równorzędne - to pomyłka
Jadąc takimi drogami kierowcy mają większą tendencję do wymuszania pierwszeństwa, na zasadzie, że się zdąży,
- 15 9
-
2012-08-03 13:56
Odnoszę wrażenie, patrząc na ogólne oznakowania dróg w Naszym mieście, że
takowe ustawiają urzędnicy zza biurka. Może się i mylę, ale jakoś nie chce mi się wierzyć, że co jakiś czas, któs konkretny, rzeczowy, z wyobraźnia, robi objazd po mieście (niekoniecznie oczywiście jedna osoba - miasto duże, wiadomo) i robi konstruktywny rekonesans - co, gdzie szwankuje i co ulepszyć, z czego zrezygnować. A dorzucanie spowalniaczy itp to tak naprawdę droga donikąd w momencie kiedy miejsce wybrane zupełnie bez głowy. A co roku ich przybywa. W ostatnich latach drogi obrodziły znaki nadwyraz bujnie...
- 8 4
-
2012-08-03 13:57
Progi zwalniajace, skrzyżowania rówloległe... co jeszcze? (3)
Dlaczego w innych krajach nie ma takich dziwnych pomysłów jak w Polsce? Na co idą pieniadze z podatków za paliwo? Bo chyba nie na drogi... Dlaczego u nas progi zwalniające powstają tak szybko jak grzyby po deszczu? Jest to chore... Bez sensu wydawac pieniadze na progi... Rozumiem na lepiej widoczne znaki. System tristar? Zamiast kase na to badziewie wydawac i ciagnac z tego kase na jakies d*perele bo napewno nie na drogi... Lepiej wyremontowac raz a porzadnie ulice i miec z tym spokoj! Jak by byly drogi to by ludzie sie nie spieszyli tak i nie zapieprzali do pracy bo beda stac w korku godzine...
- 10 8
-
2012-08-03 14:04
bo Polska rządzą idioci, którzy wiedzą" co dla nas jest lepsze"
- 2 3
-
2012-08-03 15:55
Akurat wszędzie w europie są takie pomysły.
W niektórych krajach w ogóle robi się tzw. downgrading głównych ulic.
- 4 0
-
2012-08-03 16:50
właśnie jak by były wyremontowane drogi to każdy by jechał szybciej
na dziurawych wszyscy jadą wolniej
- 1 1
-
2012-08-03 13:57
I po co wydawać miliony na budowanie bezsensownych spowolnień. (3)
Kiedyś budowano drogi aby przyspieszyć przemieszczanie się, a teraz chcą aby jeździc wolniej... Gdzie tu logika ?
A jezeli musza juz zwalniać, to nie lepiej postawić znaki z ograniczeniem do np. 30 ? ruch będzie wolniejszy, a za zaoszczędzone pieniądze będzie mozna naprawić/zrobić nowe drogi.- 15 5
-
2012-08-03 13:59
W dzikim kraju nie można liczyć na rozsądek tubylców
tylko batem można wymusić...
- 2 4
-
2012-08-03 13:59
Czy kolego nie wydaje sie Tobie ze rzad nas robi w balona? Ponad 50% ceny paliwa to podatki? Tylko na co? Bo chyba nie na drogi?
Jak by nie ciagnal kazdy do kieszeni to by drogi super byly a tak mamy ser szwajcarski!- 4 1
-
2012-08-04 09:20
ktoś poszedł po rozum do głowy i zmienił politykę komunikacyjną
tylko krowa nie zmienia poglądów na podstawie przekonujących argumentów
- 0 0
-
2012-08-03 13:58
- ul. Raduńska (w rejonie skrzyżowania z ul. Piastowską)
Nie wiedziałem że Raduńska krzyżuje się z Piastowską :)
Odpowiedź redakcji:
Dziękujemy za sugestie. Treść została poprawiona.
- 8 1
-
2012-08-03 14:10
Wydaje się, (1)
że ruch usprawniliby policjanci patrolujący ulice. Po wprowadzeniu "usprawnień" drogowych policjanci będą jeździć do stłuczek a nie będzie czasu na "przyglądanie się" ruchowi i wykroczeniom.
- 2 2
-
2012-08-04 09:21
uspokojenie ulic zmniejsza liczbę stłuczek
- 1 0
-
2012-08-03 14:11
Raduńska krzyżuje się z Piastowską???
No to jakaś nowość. To już nawet ulice przenoszą??? Co za bałagan...
Odpowiedź redakcji:
Dziękujemy za sugestie. Treść została poprawiona.
- 7 0
-
2012-08-03 14:13
a za naprawę samochodów kto zapłaci? Oczywiscie ci dla którego "bezpieczeństwa" to jest...
nawet jadąc wolno zawieszenie dostaje w kośc
- 8 3
-
2012-08-03 14:14
Ronda, ronda, ronda. A nie jakieś progi zwalniające.
- 13 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.