- 1 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (58 opinii)
- 2 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (207 opinii)
- 3 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (88 opinii)
- 4 Barszcz Sosnowskiego kwitnie. Gdzie zgłosić? (77 opinii)
- 5 Chciał dać 700 zł łapówki drogówce (78 opinii)
- 6 Kumulacja prac na Jasieniu utrudni życie (75 opinii)
Gdańskie ulice będą bezpieczniejsze?
Zarząd Dróg i Zieleni chce, by na gdańskich ulicach powstały kolejne progi zwalniające, wyniesienia przejść dla pieszych, wyspy segregujące jezdnie i barierki ochronne. Będzie też więcej skrzyżowań równorzędnych, co jest ostro krytykowane przez wielu kierowców.
Kolizja samochodów na ul. Długie Ogrody, gdzie występują skrzyżowania równorzędne.
- Pojawią się nowe progi zwalniające, wyniesione przejścia dla pieszych, wyspy segregujące i barierki. Koszt całości to ok. 270 tysięcy złotych - wyjaśnia Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy gdańskiego ZDiZ.
Gdańscy drogowcy sukcesywnie wdrażają strategię zwiększenia bezpieczeństwa w mieście poprzez przypisanie poszczególnym ulicom tzw. zadań przewozowych. Zmiany w ruchu można było w zeszłym roku zauważyć m.in. w Śródmieściu, a także na Zaspie.
Założeniem programu jest poprawa przepustowości ulic, przy równoczesnym zachowaniu bezpieczeństwa w mieście, na głównych ulicach w osiedlach - na przykład ul. Kościuszki czy al. Hallera - poprzez obniżanie lub podwyższanie dopuszczalnych prędkości, z jakimi mogą poruszać się pojazdy. Natomiast na ulicach lokalnych - osiedlowych - w celu zwiększenia bezpieczeństwa mieszkańców tworzona jest sieć tak zwanej "niewidzialnej infrastruktury", czyli - skrzyżowań równorzędnych przy równoczesnym obniżeniu dopuszczalnej prędkości do 30 km/h.
Sieć skrzyżowań równorzędnych ma objąć wszystkie ulice lokalne w mieście - czyli ok. 70 proc. wszystkich gdańskich ulic. - Obecnie skrzyżowania równorzędne w połączeniu z ograniczeniem prędkości do 30 km/h funkcjonują na ok. 35-40 proc. ulic - tłumaczy Katarzyna Kaczmarek.
Jednak pomysły gdańskich drogowców krytykowane są przez część kierowców. Uważają oni, że zmiany na drogach wprowadzają duże zamieszanie i potęgują niebezpieczne sytuacje. Dlaczego? Część głównych dróg zamienia się w ulice równorzędne, a wielu kierowców jeździ z przekonaniem, że skoro jedzie ulicą szeroką lub o dużym natężeniu, nie musi ustępować pierwszeństwa pojazdom znajdującym się z prawej strony pojazdu. Tak jest chociażby na ul. Długie Ogrody lub ul. Morenowej.
- ul. Hynka - dwa progi z wyspą segregującą na przejściu dla pieszych,
- ul. Opacka - dwa progi wyspowe oraz wyniesione przejście dla pieszych (Rada Osiedla finansuje 2 progi wyspowe),
- ul. Polanki (rejon skrzyżowania z ul. Tetmajera) - dwa progi wyspowe z wyspą segregującą na przejściu dla pieszych,
- ul. Chałubińskiego - wyniesione przejście dla pieszych plus wymiana nawierzchni (Rada Osiedla finansuje przejścia),
- ul. Raduńska - wyniesione przejście dla pieszych, obniżenie krawężnika,
- ul. Gościnna-ul. Dworcowa - strefa ograniczonej prędkości, wyniesione przejście dla pieszych,
- ul. Raduńska (przy ul. Diamentowej) - wyniesione przejście dla pieszych, obniżenie krawężnika,
- ul. Radarowa-ul. Radiowa - strefa ograniczonej prędkości plus dwa progi wyspowe,
- ul. Pstrowskiego - szykana i próg płytowy,
- ul. Gospody - dwa zestawy progów wyspowych z wyspą segregującą na istniejącym oraz na nowym przejściu dla pieszych, nowy chodnik, obniżenie krawężnika, barierki,
- ul. Dmowskiego - dwa progi wyspowe z azylem na przejściu dla pieszych, korekta krawężnika.
Miejsca
Opinie (191) 5 zablokowanych
-
2012-08-04 08:31
bezpieczne to są skrzyżowania ze światłami (1)
- 1 2
-
2012-08-04 09:28
poczytaj dokładne statystyki i nie pisz głupot
na rondach i uspokojonych skrzyżowaniach jest dużo mniej stłuczek i innych kolizji
- 1 0
-
2012-08-04 08:44
Na Radarowej i Radiowej proponowałabym najpierw wybudować chodniki (aby dzieci do szkoły poboczem nie chodziły) i załatać dziurawą jak ser drogę! A później robić ograniczenie do 30 i budować progi. Jak na razie bezpieczeństwo na tych dwóch ulicach sprowadza się do tego, że przy prędkości 45km/h policja daje mandant bo to ich ulubione i miejsce i zajęcie. I niech nikt mi o bezpieczeństwie nie mówi!
- 1 2
-
2012-08-04 09:18
dzień bez ZDiZ to dzień stracony
tylko ciągle w jakimś głupim kontekście...
- 1 3
-
2012-08-04 09:24
niech ten zarząd
weźmie się za likwidację tablic na wiatach dezinformujących mieszkańców i gości w naszym mieście
- 0 3
-
2012-08-04 11:09
RADA UCHWALILA
majac mieszkancow głeboko gdzies. HAHA to nasza demokracja gdzie decyduje mniejszosc.
- 1 4
-
2012-08-04 11:56
progi zwalniające
to już jest plaga. Oczywiście nie ma chętnych, do zwracania nam pieniędzy za naprawę zawieszenia. Mało tego, że jest tyle "naturalnych" garbów, to robi się jeszcze dodatkowe.
- 2 2
-
2012-08-04 12:41
drogi w gdansku (1)
ronda i tylko ronda rozwiaza korki w gdansku bierzcie przyklad z skandynawi a nie jakies spowalniacze tamujace ruch wyregulowac porzadnie swiatla a nie trzy samochody przejada i czerwone bierzcie przyklad od szwecji a nie cofajcie sie w tyl jelopy po sztocholmie jezdzi sie plynie a gdansku spadnie troche deszczu to katastrofa myslenie nie jest wasza mocna strona
- 3 2
-
2012-08-04 17:34
ma racje, ronda to jest to czego nam trzeba, zadnych swiateł, kazdy musiałby zwolnic co najmniej do drugiego biegu i problem z predkosciami sam sie rozwiąze
- 0 0
-
2012-08-04 15:23
Wszystko robią żeby tylko nie remontować dróg.
Zwolnić ruch do 20km i ok. nie trzeba remontować tych wszystkich krzywych i brudnych gdańskich dróg. Proste drogi ,czyste drogi to gwarancja bezpieczeństwa. Tak ciężko to zrozumieć ???
- 1 3
-
2012-08-04 15:23
Teren zabudowany 30km/h
Kiedyś koń myślał za woźnicę, a teraz zostaje liczyć na to, że się uda przejść bezpiecznie przez przejście dla pieszych (przejedzie się przejazdem rowerowym).
- 1 1
-
2012-08-04 15:25
Tylko niech zostawią prześwity dla rowerów.
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.