• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: Buspas na Kieleckiej w styczniu, ale pasażerowie już korzystają

Patryk Szczerba
23 grudnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Choć buspas oficjalnie nie jest jeszcze udostępniony do użytku, to kierowcy autobusów już z niego korzystają. Choć buspas oficjalnie nie jest jeszcze udostępniony do użytku, to kierowcy autobusów już z niego korzystają.

Przegląd techniczny buspasa na ul. Kieleckiej zobacz na mapie Gdyni zakończy się w nowym roku, ale kierowcy pojazdów ZKM w godzinach szczytu korzystają już z udogodnienia. Także wtedy gotowe będą zatoki autobusowe, choć początkowo koniec ich modernizacji planowano jeszcze przed Świętami.



Czy buspas na ul. Kieleckiej spełni swoją rolę?

Utrudnienia dla kierowców i pasażerów gdyńskiej komunikacji korzystających z drogi prowadzącej z Witomina do centrum Gdyni trwają od połowy listopada. Powodem jest budowa buspasa, za który płaci m.in. Unia Europejska. Według zapowiedzi urzędników z początku grudnia do soboty prace miały zostać zakończone.

Decydująca okazała się być pogoda, która uniemożliwiła m.in. betonowanie zatok na ul. Rolniczej. Wielu kierowców z niedowierzaniem patrzyło jednak na brak postępów w pracach, mimo dodatniej temperatury.

Na razie udało się poszerzyć ul. Kielecką i wymalować linię oddzielającą ruch samochodowy od autobusowego. Z nowego miejsca na jezdni korzystają już kierowcy ZKM, jednak w pełni buspas będzie spełniał swoją rolę w styczniu.

- Dzięki nadajnikom zamontowanym w autobusach przy dojeździe do śluzy przed skrzyżowaniem z Rolniczą i Witomińską zobacz na mapie Gdyni, dla kierowców będzie włączało się czerwone światło. Pojazdy będą dzięki temu mogły swobodnie przejechać - wyjaśnia Tomasz Krzak z Zarządu Dróg i Zieleni.

Pasażerowie z Witomina muszą wciąż korzystać z tymczasowych przystanków. Pasażerowie z Witomina muszą wciąż korzystać z tymczasowych przystanków.
W gdyńskim ZDiZ zakładają, że na początku nowej organizacji ruchu konieczna będzie obecność na miejscu policjantów przypominających w szczytowych godzinach popołudniowych, że pas jest przeznaczony wyłącznie dla pojazdów komunikacji miejskiej. W kolejnych tygodniach przy niesubordynacji mają się już posypać mandaty.

Razem z sygnalizacją świetlną na swoje miejsce wrócą przystanki na ul. Rolniczej na Witominie, gdzie trwa remont zatok. Oprócz tego udało się do połowy wyremontować ciąg pieszo-rowerowy na ul. Kieleckiej.

- Na więcej zabrakło nam pieniędzy, ponieważ tę inwestycję wykonywaliśmy z naszych własnych zaoszczędzonych wcześniej środków. Będziemy starali się, by nowa nawierzchnia na całym odcinku 1,5 km pojawiła się jak najszybciej - dodaje Krzak.

Wiosną drugi buspas powstanie na ul. Morskiej zobacz na mapie Gdyni. Oprócz tego do 15 maja modernizacje przejdzie 20 zatok autobusowych i plac postojowy przy zbiegu ul. Powstania Styczniowego i ul. Huzarskiej zobacz na mapie Gdyni. Pojawi się też 30 nowych autobusów.

Opinie (140) 6 zablokowanych

  • taxi

    a gdzie mozliwosc wykonywania usugi dla taxi ?w kncu to tez przewoz osob po za tym klient traci jak jest korek ,moze wladze miasta Gdyni wprowadzili takie udogodnienie tak jak w gdansku wystarczy odpowiedni znak

    • 3 3

  • buspas morska, po co ?

    o ile wydłuży się czas przejazdu pojazdów komunikacji miejskiej od dworca do początku buspasa na Morskiej. czy ktoś to badał. W czasie remontu estakady i tymczasowym buspasie była tragedia.

    • 4 1

  • bus pas ...i co dalej

    Jeśli wspiera się zrównoważony transport, to po bus pasie powinny poruszać się również pojazdy osobowe np. z min. 3-4 osobami na pokładzie, taxi, małe busy (do 9 osób).

    • 5 1

  • (1)

    "Dzięki nadajnikom zamontowanym w autobusach przy dojeździe do śluzy przed skrzyżowaniem z Rolniczą i Witomińską ,dla kierowców będzie włączało się czerwone światło."
    Dlaczego emeryci jadacy z hali targowej beda mieli zawsze zielone swiatlo,maja czas moga czekac.

    • 8 6

    • A jak tu ktoś poniżej napisał...

      Jeśli te autobusy takie przyjemne, wygodne i pełne miejsc siedzących, powinno być miło spędzać w nich jak najwięcej czasu. Mieszkańcy mogliby się integrować, śpiewając wspólnie piosenki intonowane przez uprzejmego kierowcę. Każdy wyjąłby coś z torby, dołożył do wspólnego stołu i impreza się kręci! Normalnie wysiadać by się nie chciało. Człowiek od pętli do pętli osiem razy by jeździł!

      • 3 2

  • Buspas rulez! (1)

    A ja się przesiadłem z auta do autobusu i wracam z pracy dobre 30 minut szybciej. Mimo że wracam w godzinach popołudniowego szczytu, zawsze mam miejsce siedzące. O różnicy w kosztach paliwa a biletu miesięcznego już nie wspomnę

    • 8 8

    • O! Wydział Propagandy się przebudził!

      Dzień dobry, witamy w dyskusji.

      • 4 3

  • a ja sie pytam panow z zkm co z tristarem

    czy jesteście w stanie ogarnąć to g.... czy jak zwykle niemoc . na miejscu ola to bym połowę wypie....

    • 8 1

  • Na wszystko kasy nie wystarczy.

    Albo przebudowa ulic, albo lotnisko i kolejka na Kamienną.

    • 4 1

  • Co zmieni buspas? (4)

    Na chwilę pomoże mieszkańcom korzystającym z komunikacji szybciej dotrzeć do domów, ale w dłuższej perspektywie konieczna jest obwodnica Witomina i to dwupasmowa. Stanie na Stryjskiej i Rolniczej to obecnie już norma.

    Pointując krok w dobrym kierunku ale do celu bardzo daleko.

    • 10 5

    • Tam celu nie ma. (1)

      Nikt nie wyburzy, istniejącej od głębokiego socjalizmu, zabudowy. Nie rozumiem, skąd to "marzenie". że da się coś z tym zrobić.

      • 0 3

      • Minusy bez konstruktywnych odpowiedzi

        dobitnie świadczą, że są to marzenia ściętej głowy, czyli nie poparte racjonalnymi argumentami.

        • 0 0

    • (1)

      Obwodnica Witomina? A może lepiej co innego? Czy rozbudowa Słowackiego w Gdańsku, gdzie zator już wraca nic nas nie nauczyły? Czy doświadczenia zachodnie nie nauczyły? Moze dla mieszkańców okolicznych wsi park&ride i tym podobne pomysły? Mamy zabudowywać miasto obwodnicami i żyć w smogu, bo ludzie pobudowali domy na wsiach? Bo rozumiem, ze tym osobyom taka obwodnica miałaby służyć. Nie rozumiem, naprawdę. Jeśli ktoś chciał mieszkać daleko to powinien mieć świadomość długości i uciążliwości dojazdu, a sposobem na zmniejszenie korków jest parking pod miastem i podróżowanie od tego miejsca komunikacją. I nie szydzę. To nie jest tak, ze okoliczne miasto ma ciągle czynić wygody dla mieszkających poza jego granicami, jednocześnie zabetonowując się dla własnych mieszkańców. ja się z tym nie zgadzam.

      • 3 1

      • ktoś

        Strasznie zazdrości mieszkania za miastem ....

        • 0 0

  • Buspas podnosi efektywność wykorzystania sieci ulic (3)

    Ta efektywność liczona jest liczbą ludzi jadących wzdłuż korytarza ruchu drogowego. Jeśli liczy się pojazdy i maksymalizuje ich przepustowość, mamy miasto zakorkowane.
    Warto dopuścić na buspasach ruch rowerów: zwłaszcza w dół. Prędkość rowerzysty jadącego z góry jest porównywalna z prędkością autobusu, a większa niż kierowcy stojącego w kolejce i oczekującego na zmianę świateł na skrzyżowaniu.

    • 3 5

    • Urzędniczy bełkot. (2)

      Forma wypowiedzi przerosła treść.

      • 3 3

      • Nie jest to urzędniczy bełkot. To słowa tych, którzy się znają i nie myślą tylko o swoich czterech literach.
        Nie jestem ani autorem powyższego komentarza, ani urzednikiem. Po prostu czytam na ten temat i wiem jak jest.

        • 2 2

      • ciekawe czy zrozumiałeś?

        jak na razie masz wymówkę, ale nie przekonującą wielu

        • 0 2

  • Wyciąg krzesełkowy na Witomino proponuję.

    Zero korków, 100% eko, a rozwiązanie w pełni oryginalne, na miarę innowacji rodzących się w głowach gdyńskich urzędników.

    • 15 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane