• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: Estakada zakorkowana, bo kierowcy jadą jednym pasem

Patryk Szczerba
27 grudnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Estakada Kwiatkowskiego, zdaniem kierowców, nie przystaje do obecnego natężenia ruchu... Estakada Kwiatkowskiego, zdaniem kierowców, nie przystaje do obecnego natężenia ruchu...

Popołudniowy korek na Estakadzie Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni na drodze w kierunku Obłuża to codzienność. - Prawie wszyscy od ul. Janka Wiśniewskiego jadą lewym pasem, bo później jest zwężenie. Może trzeba ustawić znak sugerujący "jazdę na zamek" i byłoby ich trochę mniej - sugeruje jeden z naszych czytelników. Urzędnicy odpowiadają, że na przeszkodzie stoją przepisy.



Starasz się stosować do zasad jazdy na zamek?

Od zakończenia remontu Estakady Kwiatkowskiego minęło już trochę czasu i kierowcy powoli zapominają o olbrzymich zatorach, wywołanych pracami związanymi z awarią dylatacji. Wymuszona zmiana organizacji ruchu sparaliżowała ruch praktycznie w całej Gdyni.

Korki są, ale mogą być mniejsze

Zejście robotników z placu budowy ulżyło zmotoryzowanym, ale nie rozwiązało problemów z dojazdem w kierunku Obłuża i Pogórza. Popołudniami trudno w godzinach szczytu nie natknąć się na korki, które zaczynają się już od ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni.

Niektórzy kierowcy sugerują, że nie muszą być aż tak duże. Najpierw potrzebna jest jednak dobra wola ich samych.

- Wszyscy jadą lewym pasem - do samego końca zobacz na mapie Gdyni, bo prawy się kończy. Często korek zaczyna się od wjazdu z ul. Wiśniewskiego do samego skrzyżowania z ul. płk. Dąbka zobacz na mapie Gdyni. Czasem znajdzie się odważny kierowca i jedzie prawym pasem do samego końca. Ale równie często jakiś "Strażnik Teksasu" zablokuje tak jadącego kierowcę - podkreślmy: prawidłowo jadącego kierowcę. A z tego co pamiętam, w naszym kraju jest ruch prawostronny - relacjonuje w liście do naszej redakcji pan Łukasz.
... korki bowiem tworzą sami kierowcy. Prawy pas wolny, a lewy zajęty - to sytuacja z każdego popołudnia z trasy w kierunku Pogórza i Obłuża. ... korki bowiem tworzą sami kierowcy. Prawy pas wolny, a lewy zajęty - to sytuacja z każdego popołudnia z trasy w kierunku Pogórza i Obłuża.
Oznakowanie na pomoc?

Przekonać do takiej jazdy kierowców, bez wsparcia urzędników odpowiedzialnych za organizację ruchu, może być trudno. Kolejnym krokiem, który mógłby pomóc, jest odpowiednie oznakowanie.

- Wyobraźmy sobie, że na estakadzie stoi znak "jazda na suwak". W jednym momencie korek staje się o połowę mniejszy! Przecież to chyba najlepsze rozwiązanie, jakie urzędnicy z ZDiZ mogą nam zafundować - wyjaśnia.
Urzędnicy: brakuje wzoru oznakowania


Urzędnicy o problemie wiedzą, ale odpowiadają, że jego rozwiązanie nie jest proste, bo brakuje przepisów określających wzór oznakowania dla techniki jazdy na zamek.

- Bez wprowadzenia zmian do stosownych rozporządzeń, regulujących wzory i zakres obowiązywania znaków na drogach, a także zmiany zapisów ustawy prawo o ruchu drogowym w zakresie pierwszeństwa podczas zmiany pasa ruchu, ustawienie znaków drogowych sugerujących jazdę na zamek nie jest możliwe - odpowiada Andrzej Ryński, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Przyznaje jednocześnie, że najwięcej w tym momencie zależy od kultury kierujących i zmusić ich - póki co - do niczego nie można.

- Zgodnie z posiadaną opinią Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju z listopada 2014 roku, stosowanie przez kierujących pojazdami "jazdy na zamek" nie wymaga dodatkowego oznakowania znakami pionowymi, a uzależnione jest od samych kierujących pojazdami, dojeżdżających do zwężonego odcinka drogi. Mamy nadzieję, że znak "jazda na zamek" w najbliższej przyszłości zostanie wprowadzony do stosownych rozporządzeń regulujących wzory i zakres ich obowiązywania na drogach. Gdy takie zapisy pojawią się, wyrażamy gotowość do umieszczenia odpowiedniego oznakowania pionowego - dodaje.
Nowa organizacja ruchu zmieni przyzwyczajenia?

Wcześniej sytuację może polepszyć nowa organizacja ruchu. Na razie trwają przygotowania.

- ZDiZ jest w trakcie przygotowań nowej organizacji ruchu dotyczącej zjazdu z estakady na wysokości ul. Unruga. Będzie to miało wpływ również na ten ostatni odcinek estakady przed zwężeniem. Obecnie czekamy na opinię audytora bezpieczeństwa i komisji ds. bezpieczeństwa - dodaje Andrzej Ryński, zastępca dyrektora ZDiZ w Gdyni.

Miejsca

Opinie (267) 9 zablokowanych

  • Znak drogowy

    A nie wystarczy ustawić znaku nakazu jazdy prawym pasem do końca? jeden znak a może by pomógł?

    • 0 3

  • (1)

    Pełno tam gamoni-szeryfów blokujących prawy pas, ot co. Swoją drogą dziwię się tym szeryfom, teraz dużo aut ma kamerki, a takie nagranie wykroczenia i wysłanie policji trzepnie ich po kieszeni.

    • 4 1

    • U nas obowiązuje prawostronny ruch i jadąc prawym pasem ma się pierwszeństwo przy zjeździe

      • 0 0

  • Tunel, wiadukt na Cisowie!

    • 0 0

  • a to ciekawe, bo gdański ZDIZ postawił takie znaki ;p czyli jednak można

    "Bez wprowadzenia zmian do stosownych rozporządzeń, regulujących wzory i zakres obowiązywania znaków na drogach, a także zmiany zapisów ustawy prawo o ruchu drogowym w zakresie pierwszeństwa podczas zmiany pasa ruchu, ustawienie znaków drogowych sugerujących jazdę na zamek nie jest możliwe - odpowiada Andrzej Ryński, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni."

    • 2 0

  • najlepsze rozwiązanie

    Miejsca za końcem Estakady jest tyle,że można zrobić tam po dwa pasy w każdym kierunku a na skrzyzowaniu z Płk,dąbka duże rondo i bez problemu na jakiś dłuższy czas.Myślę że nie będzie to droższe niż kolej.Ciekawi mnie co myśleli włodarze o komunikacji jak budowali lotnisko?

    • 4 1

  • Jakby były dwa pasy w górę do Pułk. Dawka to by nie było tego korka jak codziennie.
    Pozdrawiam Roman

    • 3 0

  • estakada

    Tak czy inaczej nawet jak byście mieli pas startowy to żaden z was nie umiałby jeździć.. Amen

    • 0 2

  • Do wszystkich ślusarzy od zamków

    Co wam da jazda na zamek w góre ul. Kwiatkowskiego? Od remontu mineło juz sporo czasu, na szczęście geniusze z um zostawili tam te plastiki odzielające dwa prawo skręty w kierunku Obłuża i Oksywia co trochę pomaga, trochę. Więc matoły od jazdy na zamek co wam to da? Jadąc prawym pasem bedziecie blokować zjazd z estakady w kierunku Obłuża badz jazdy prosto. A po jaki chj jedziecie na maksa prawym pasem i pozniej jak ostatnie parówy sie wbijacie przy kosciele? Gdyby kazdy z nas tak robil badz jechali na ten zamek to zablokowany by był jeden z prawoskretów. To samo tyczy sie tych parówek co probuja sie wbijac przy zjezdzie na oksywie. Dlatego nigdy rzadnego z was nie wpuscilem i nie wpuszcze bo jestem bardzo zawziety wlasnie na takie parowy. A najwieksza mam beke jak sie gotujecie wtedy i wykonujecie walke z samym sobą w swoim ferrari hehehe. pozdrawiam cierpliwych kierowcow.

    • 3 4

  • Bo kierowcy to debile

    Każdego Niemca już na kursie prawa jazdy uczą:
    1) nie ma znaczenia gdzie jest zwężenie - ustaw się zawsze na tym pasie gdzie korek jest KRÓTSZY
    2) jedź tym pasem do samego końca
    3) na końcu wjeżdża samochód raz z jednego raz z drugiego pasa

    U nas zasadę zamka błyskawicznego nie wiadomo dlaczego ale wprowadza się do świadomości od końca (od pkt 3), zamiast od pkt 1.

    W Niemczech nie ma żadnego cwaniactwa, ani żadnych szeryfów, bo nie ma możliwości żeby byli.
    To że u nas są jacyś "szeryfowie" spowodowane jest tym że durny Polak ledwo od pługa oderwany, pierwsze pokolenie kierowców w rodzie, zamiast jechać zawsze pasem do samego końca, to jeden zmieni pas na ten bez zwężenia jeszcze 5km przed zwężeniem, inny 1km, trzeci 500m, a czwarty na samym końcu. W ten sposób pas kończący się idzie 4x szybciej.

    Nie wiem jak tępym trzeba być żeby tej prostej zasady nie potrafić pojąć.

    • 5 1

  • były gdynianin (1)

    i tak zagłosujecie na szczurka, tyle w temacie

    • 2 1

    • a jaki ma to związek z inwestycjami rządowymi?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane