• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: Jedna oferta w przetargu na budowę buspasów

Patryk Szczerba
4 lipca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Za rok o tej porze prawdopodobnie będzie można korzystać z buspasów na Kieleckiej i w okolicy Estakady Kwiatkowskiego.  Za rok o tej porze prawdopodobnie będzie można korzystać z buspasów na Kieleckiej i w okolicy Estakady Kwiatkowskiego.

Oprócz buspasów zmodernizowanych zostanie m.in. 21 zatoczek oraz przebudowany plac postojowy przy zbiegu ul. Powstania Styczniowego i ul. Huzarskiej zobacz na mapie Gdyni. Do przetargu zgłosiła się jedna firma - MTM S.A. Koszt całości prac to 6,7 mln zł, a ich zakończenie zaplanowano na połowę maja 2015 roku.



Czy buspasy w Gdyni sprawdzą się?

W zakres pierwszej części inwestycji wejdzie przebudowa odcinków dróg, wymiana konstrukcji jezdni, jej poszerzenie oraz wymiana nawierzchni. Zdecydowano, że buspasy najbardziej potrzebne są na ul. Kieleckiej zobacz na mapie Gdyni, gdzie pojawi się 1,5-kilometrowa droga dla autobusów oraz na Morskiej zobacz na mapie Gdyni. Tam od ul. Zakręt do Oksywia, tylko do dyspozycji autobusów pozostanie 350 metrów na drodze w kierunku Rumi.

Urzędnicy z gdyńskiego ZDiZ podkreślają, że zależy im na promowaniu komunikacji miejskiej, która z powodu zatorów w wymienionych miejscach, notuje spore spóźnienia. Na Morskiej przestrzegania przepisów na buspasach mają pilnować kamery, natomiast w drodze na Witomino prawdopodobnie potrzebnych będzie więcej patroli. Będą to pierwsze tego typu rozwiązania w mieście.

Niewykluczone, że nie tylko kierowcy autobusów i trolejbusów będą mogli z nich korzystać.

- Musimy zastanowić się, kogo będziemy mogli wpuścić na buspasy: rowerzystów czy np. tylko taksówkarzy - wyjaśnia Maciej Karmoliński, zastępca dyrektora ZDiZ w Gdyni.

Czytaj więcej: Dlaczego kierowcy boją się buspasów?

Oprócz tych rozwiązań wykonawca zmodernizuje 20 zatoczek oraz przebuduje plac postojowy przy zbiegu ul. Powstania Styczniowego i ul. Huzarskiej. Prace mają zostać zakończone do 15 maja 2015 roku, a ich koszt to nieco ponad 6,7 mln zł.

Całkowita wartość gdyńskiej inwestycji, która obejmuje także zakup 30 nowych autobusów, to blisko 39 mln zł. Dofinansowanie z UE, która dodatkowe środki przeznacza w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Pomorza na lata 2007-2013, wyniesie nieco ponad 16 mln zł.

Miejsca

Opinie (127) 6 zablokowanych

  • bus pas. (4)

    No czy w UM znowu ktoś coś brał?! Bus pas na ulicy, ktora już ma zbyt małą przepustowość ?! Pewnie nie ma to jak usprawnianie zatłoczonej drogi przez zwężenie jej dla samochodów. Włodarzemiasta pamiętajcie. Kiły nie leczy się pudrem.

    • 13 6

    • budowa bus pasa zwiększa przepustowość ulicy dla ludzi (3)

      ulica może mieć zbyt małą przepustowość dla pojazdów - stąd warto zwiększać przepustowość korytarza drogowego dla ludzi przez tworzenie buspasów dostępnych także dla taksówek i rowerzystek

      • 3 8

      • A dla rowerzystów? (2)

        • 4 2

        • jak rowerzystka przejedzie, przejedzie też rowerzysta (1)

          pytałaś serio?

          • 0 0

          • Serio. W tych strasznych czasach,gdy zmagaja się żender i patriarchat, wszystko możliwe!

            :)

            • 0 0

  • Budowa bus pasów o co chodzi (3)

    jak dla mnie to tylko biała linja i zabranie części jezdni.

    • 11 3

    • chodzi o to, by ludzie decydujący się na jazdę autobusem nie musieli stać w korku (2)

      tak jak stoją użytkownicy pojazdów, które te korki tworzą.

      • 1 11

      • 350 m :D i1,5 km :D hahahahahahahahahahaha

        • 6 2

      • bardzo śmieszą mnie minusujący, którzy nie potrafią uznać faktów za rzeczywistość

        • 0 0

  • w urzedzie oni chyba leca na czyms co robi

    kompletny odlot :D kiedy ten koszmar samorządności się wreszcie skończy

    • 9 2

  • CO?! (1)

    Na litość boską !. Walczycie z korkami? a podobno ten wasz wspaniałomyślny, przyszłościowy i cudowny Tristar miał sobie z nimi poradzić? Odnoszę wrażenie, że urzędnicy w Gdyni mają potrzebę przenoszenia pomysłów z innych miast z tym, że tu powstaje wszystko w miniaturze. Bus pas na drodze dwu jezdniowej zwężając ją.
    Proponuję budowę bus pasa przez zabranie jednej nitki na ulicy Wielkopolskiej w dwie strony, korki tam są za małe....

    • 12 3

    • Słyszałem,że ma być taki buspas!Poza tym,ma byc "Tristar Laser",strzelający do nadmiarowych samochodów i dezintegrujący je!

      Wtedy "państwo szlachta" przesiądą się ze swoich czterokołowych,ale jednoosobowych pojazdów na komunikację zbiorową. Problem rozwiązany! :)

      • 1 2

  • kielecka bez sensu...

    Na Kieleckiej to bez sensu z tym bus pasem. Pracuje na Witominie jako dostawca pizzy i nie zauwazylem aby Kielecka jakos mocno zawalona byla w godzinach szczytu. Co innego Malokacka... tam to jest tragedia dopiero. Korek potrafi sie zaczac juz od polowy prostej. Strasznie wolno idzie poniewaz u gory na skrzyzowaniu z Rolnicza swiatla zielone wlancza sie 1 raz w stosunku do aut ktore jada od strony obwodnicy. Dochodzi do tego jeszcze wyjazd z Lidla i wyjazd z Konwaliowej gdzie auta sa przepuszczane przez kulturalnych kierowcow.

    • 8 2

  • Karwiny

    Lepiej by się przydał buspas w stronie obwodnicy na wielkopolskiej przed sopocką bo tam sie taki kotek robi popołudniu że się godzinę wraca.

    • 4 4

  • Rowerzyści (7)

    Rowerzyści na buspasach - to tak jak by tych pasów nie było!!! Sam lubię jeździć na rowerze, ale patrząc na niektórych, zastanawiam się co za bałwan stwierdził że użytkownik roweru nie potrzebuje uprawnień do jazdy rowerem. Tak jak piesi potrzebują edukacji że ścieżka rowerowerowa to ścieżka rowerowa a nie spacerniak. Na temat kretyna,który sywierdził że potrącił rowerzystę już się nie wypowiem.

    • 8 1

    • tabletki odstawione? (6)

      na całym świecie, gdzie są wprowadzane buspasy, dopuszcza się ruch rowerzystów. Za wyjątkiem niektórych polskich miast. Rowerzysta ma prawo poruszać się po jezdni, jak się go nie dopuszcza do buspasa, to znaczy że się dopuszcza jazdę między autobusem a samochodami blisko środka jezdni. Ze znanych mi miast tak jest tylko w Krakowie. O kretynach, którzy potrącają rowerzystów lub ich straszą wyprzedzaniem na gazetę się nie wypowiem, bo szkoda czasu.

      • 1 3

      • Tyłek sobie tym prawem podcieramy kiedy nam wygodnie. (3)

        Obowiązkiem rowerzysty jest korzystanie ze ścieżek rowerowych. Dopiero w przypadku braku ścieżki dla rowerów bądź pobocza (lub jego niedostosowania do jazdy rowerem) możesz wjechać na jezdnię. Powinieneś jednak trzymać się prawej strony pasa ruchu. Dopiero szykując się do skrętu w lewo, powinieneś zjechać do osi jezdni.

        Warto zaznaczyć, iż rowerzysta na ścieżce rowerowej może poruszać się z kodeksową prędkością 50 km/h.

        Piesi natomiast na ścieżkę rowerową mogą wkroczyć jedynie wtedy, gdy przy drodze nie ma chodnika ani pobocza bądź nie mogą z nich skorzystać.
        Kiedy można po chodniku

        Co do zasady zabroniona jest jazda po chodniku. Prawo dopuszcza jednak sytuacje, kiedy możliwe jest warunkowe z niego korzystanie. Z chodnika zatem skorzystać można gdy:

        towarzyszy nam młodsze niż 10 lat dziecko;

        znajdujemy się na drodze, na której dopuszczalna prędkość przekracza 50 km/h, nie ma wydzielonej ścieżki dla rowerzystów, a chodnik ma szerokość przynajmniej dwóch metrów;

        występują złe warunki atmosferyczne

        Należy pamiętać, iż pieszy na chodniku ma zawsze pierwszeństwo

        • 3 2

        • Rowerzyści (2)

          9 na 10 osób, które choć raz poruszały się rowerem po jezdni, nie mają pojęcia co Ty wypisujesz, 5 osób na rowetach, jedna z nich pełnoletnia, gdyby nie rozwaga kierowcy autokaru rozsmarowałby całą piątkę po asfalcie, mało tego pełnoletni rzucał się do kierowcy, nawet nie zauważył znaku STOP. Nie mierz innych swoją miarą!!!

          • 0 1

          • Bełkoczesz,Zybi. Jeszcze raz,po polsku,prosimy. (1)

            • 1 1

            • Rowerzyści

              Twój bełkot głośniejszy, przykro mi ale z pisma rysunkowego wyrosłem, musisz sobie jakoś poradzić, może poproś kogoś dorosłego.

              • 0 1

      • Rowerzyści (1)

        Na całym świecie to znaczy gdzie - w Indiach a może w Turcji, nie zapominaj proszę że u nas tzn. w Polsce, brak kultury po obu stronach na takie fanaberie

        • 0 1

        • kultura może się pojawić po zmianie prawa w odpowiednim kierunku

          jak się myśli głównie o samochodach, ma się w mieście samochody. Jak się myśli o ludziach, do miasta przyjeżdżają ludzie, którzy czują się bezpiecznie zarówno na chodniku, na jezdni, na drodze dla rowerów i na buspasie. Skądinąd no risk no fun.

          • 0 1

  • MTM (3)

    Mogę Twoje Moje znowu jedynym wykonawca w Gdyni?

    • 8 3

    • trzeba było złożyć ofertę konkurencyjną

      przetarg był otwarty dla wszystkich

      • 2 4

    • jake "znowu"?

      jesteś tak samo rzetelny jak ten portal

      • 2 1

    • No lepiej jakby wziął to wykonawca typu "made in China"

      • 0 2

  • urzedasy z UM Gdynia ze Stepa na czele jak zwykle oderwani od rzeczywistosci

    Bus pasy im w glowie i znow kasa wywalona w bloto. Czas wyslac was na smietnik historii.

    • 7 1

  • Śczurek (5)

    co jeszcze głupiego wymyśli, żeby tylko kumple zarobili?. W Gdyni jest góra 2 miesiące w roku ładnej pogody, a urzędasy chcą całe miasto przystosować dla rowerzystów. Obserwuję ul. Starowiejską z jedynym chyba w Polsce 50 m pasem dla rowerów POD PRĄD. Nikt z nas tamtędy nie jedzie. Jaki ciężko chory facet wpadł na taki durny pomysł? Za to Straż Miejska jest tam codziennie i kasuje. I o to tylko chodziło.

    • 18 0

    • chcieli Szczurka to maja ...

      + dodatkowe atrakcje fundowane przez jego przydupasow

      • 4 1

    • ideą kontrapasów jest właśnie to, że jazda odbywa się pod prąd.

      • 1 0

    • Ten 50 metrowy pas dla rowerzystów na starowiejskiej to tylko służy nierobom miejskim do okradania kierowców szukających

      Masz rację a teraz planują ze starowiejskiej zrobić deptak .

      Ciekawe który z bezradnych kupił tam kamienice lub lokale handlowe że na siłę deptak chce tam zrobić

      • 1 1

    • w Gdańsku jest wiele pasów do jazdy rowerem pod prąd

      w Europie jest to rozwiązanie powszechnie przyjęte. Jak jest kontakt wzrokowy, nie ma problemu - warunkiem wstępnym jest uspokojenie ruchu, co zwykle skutkuje redukcją skali ruchu zmotoryzowanych. Projekt deptaka na Starowiejskiej to krok w dobrą stronę.

      • 0 0

    • poczytaj dane na temat skali ruchu rowerowego w Gdańsku

      liczniki biją. Miasto dobre dla rowerzystów to miasto dobre dla ludzi. Rowerzyści łatwo sobie wyobrażają poruszanie się pieszo. Korzystający z samochodów niekiedy uważają, że miasto powinno być głównie dla pojazdów, rozsądni wiedzą, że miasto powinno być przede wszystkim dla ludzi w każdej porze roku.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane