• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: Jedna oferta w przetargu na budowę buspasów

Patryk Szczerba
4 lipca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Za rok o tej porze prawdopodobnie będzie można korzystać z buspasów na Kieleckiej i w okolicy Estakady Kwiatkowskiego.  Za rok o tej porze prawdopodobnie będzie można korzystać z buspasów na Kieleckiej i w okolicy Estakady Kwiatkowskiego.

Oprócz buspasów zmodernizowanych zostanie m.in. 21 zatoczek oraz przebudowany plac postojowy przy zbiegu ul. Powstania Styczniowego i ul. Huzarskiej zobacz na mapie Gdyni. Do przetargu zgłosiła się jedna firma - MTM S.A. Koszt całości prac to 6,7 mln zł, a ich zakończenie zaplanowano na połowę maja 2015 roku.



Czy buspasy w Gdyni sprawdzą się?

W zakres pierwszej części inwestycji wejdzie przebudowa odcinków dróg, wymiana konstrukcji jezdni, jej poszerzenie oraz wymiana nawierzchni. Zdecydowano, że buspasy najbardziej potrzebne są na ul. Kieleckiej zobacz na mapie Gdyni, gdzie pojawi się 1,5-kilometrowa droga dla autobusów oraz na Morskiej zobacz na mapie Gdyni. Tam od ul. Zakręt do Oksywia, tylko do dyspozycji autobusów pozostanie 350 metrów na drodze w kierunku Rumi.

Urzędnicy z gdyńskiego ZDiZ podkreślają, że zależy im na promowaniu komunikacji miejskiej, która z powodu zatorów w wymienionych miejscach, notuje spore spóźnienia. Na Morskiej przestrzegania przepisów na buspasach mają pilnować kamery, natomiast w drodze na Witomino prawdopodobnie potrzebnych będzie więcej patroli. Będą to pierwsze tego typu rozwiązania w mieście.

Niewykluczone, że nie tylko kierowcy autobusów i trolejbusów będą mogli z nich korzystać.

- Musimy zastanowić się, kogo będziemy mogli wpuścić na buspasy: rowerzystów czy np. tylko taksówkarzy - wyjaśnia Maciej Karmoliński, zastępca dyrektora ZDiZ w Gdyni.

Czytaj więcej: Dlaczego kierowcy boją się buspasów?

Oprócz tych rozwiązań wykonawca zmodernizuje 20 zatoczek oraz przebuduje plac postojowy przy zbiegu ul. Powstania Styczniowego i ul. Huzarskiej. Prace mają zostać zakończone do 15 maja 2015 roku, a ich koszt to nieco ponad 6,7 mln zł.

Całkowita wartość gdyńskiej inwestycji, która obejmuje także zakup 30 nowych autobusów, to blisko 39 mln zł. Dofinansowanie z UE, która dodatkowe środki przeznacza w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Pomorza na lata 2007-2013, wyniesie nieco ponad 16 mln zł.

Miejsca

Opinie (127) 6 zablokowanych

  • DROGA REDAKCJO trojmiasto.pl

    Po kiego grzyba te barany chcą buspasa w tym odcinku Morskiej,skoro tam już nie ma korków,a jak są to podczas jednego zielonego światła się rozluźnia. Natomiast problemem opóźnień są światła przy Akademii Mroskiej w każdym kierunku.
    Moje rozwiązanie :

    Podczas porannego szczytu wydłużyć zieloną falę na ulicy Morskiej w kierunku Centrum na całym jej ciągu. Również w pierwszej kolejności lewoskręty powinny się zapalać także w pierwszej kolejności

    Podczas popołudniowego szczytu zrobić tak samo,lecz w odwrotnej kolejności w kierunku Rumii i problem będzie rozwiązany.

    Przy Akademii Morskiej te światła są źle zrobione,a przecież kiedyś nie było tu takich korków. Teraz zbyt często zapala się czerwone światło na tak głównej drodze jaką jest Morska. Oni komputerowo wprowadzają zmiany zapewne cyklu świateł, więc do d... jest tłumaczenie, że nic z tym nie zrobią bo TRISTAR jeszcze nie działa. Wystarczyłoby, gdyby przywrócili ustawienia sprzed zmiany sygnalizatorów. Nawet w godzinach szczytu aż miło się jechało.

    PS do trojmiasta.pl : czy nie lepiej zamiast już nie tak zakorkowanego odcinka od ul. Zakręt do Oksywia zrobić buspasy na odcinkach tj:
    1. Między przystankami Mireckiego a Akademią Morską w kier. Centrum gdzie rano jest codziennie korek.
    2. Na Estakadzie Kwiatkowskiego za wjazdem z ul. Wiśniewskiego do zjazdu na Obłuże Centrum

    te dwa rozwiązania dużo więcej by pomogły niż śmieszy odcinek za Zakrętem do Oksywia

    Pozdrawiam

    • 2 1

  • rower na buspasie?! to jak go wyprzedzić gdy będzie korek i zachować odstęp 1m?

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane