- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (173 opinie)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (329 opinii)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (44 opinie)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (218 opinii)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (82 opinie)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (73 opinie)
Gdynia: Kierowcy przegubowców nie mieszczą się na rondach
Kilkanaście dni temu na pętli Tesco Karwiny przegubowy autobus wpadł w poślizg i zatrzymał się na drzewie. Według kierowców - oprócz oblodzonej jezdni - przyczyniła się do tego także organizacja ruchu na pętli, która utrudnia manewrowanie także na niektórych rondach.
Kierowcy: Nawet doświadczeni pracownicy mają problem
Przedstawiciele ZTM Gdańsk, na którego zlecenie autobusy linii 171 kursują pomiędzy Karwinami i pętlą w Oliwie podkreślali, że nie byłoby zdarzenia, gdyby nawierzchnia pętli była odpowiednio utrzymana, a nie oblodzona, co skutkowało dwukrotnym uderzeniem w drzewa.
W ostatnich dniach w tej sprawie zgłosili się do nas kierowcy z Gdyni twierdzący, że problemy z manewrowaniem na pętli to codzienność, nie tylko w czasie największych mrozów.
- Owszem, nasilają się zimą, kiedy może być ślisko, ale przez cały rok nie jest nam tam łatwo. A to dlatego, że by podjechać na przystanek początkowy, trzeba zrobić nawrót o 180 stopni, co wymusza na kierowcach maksimum precyzji. Nawet najbardziej doświadczeni mają z tym olbrzymie kłopoty. A wystarczyłoby inaczej zaplanować organizację ruchu na pętli - opowiada pan Dawid, jeden z kierujących.
Jak dodaje, nie tylko przemieszczanie po pętli na Karwinach jest kłopotliwe dla kierowców przegubowców.
- Również jazda po niektórych rondach potrafi mocno podnieść nam ciśnienie. Chodzi o pętlę na Sokółce, do której dojazd prowadzi w ten sposób, że trzeba objeżdżać małe rondo, a także na skrzyżowaniu Bosmańska i Nasypowa, które już po zakończeniu przebudowy wykonanej w 2009 roku było pod ostrzałem kierowców Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej. Zdaję sobie sprawę, że trudno wnosić o poważne zmiany trasy linii, ale może przedstawiciele ZKM pomyśleliby o takich - wydawałoby się - prozaicznych sprawach i zmienili choć trochę trasę - uzupełnia.
ZKM Gdynia: Nie obserwujemy problemów
Szefostwo ZKM Gdynia nie pozostawia wątpliwości, że zarzuty kierowców dotyczące pętli nie mają pokrycia w ich obserwacjach.
- Problematyczny jest natomiast wyjazd z pętli w kierunku Dąbrowy - trzeba przekroczyć ruchliwą jezdnię ulicy Nowowiczlińskiej - ale problem ten zostanie rozwiązany w ciągu najbliższych lat. Przebudowa tej ulicy jest częścią ogromnego projektu Węzła Karwiny. Zgodnie z założeniem, na wysokości pętli zostaną wybudowane dla obydwu kierunków ruchu przystanki z zatokami, bezpośrednio przy jezdniach ul. Nowowiczlińskiej, dzięki czemu autobusy przelotowe nie będą zajeżdżały na pętlę - wyjaśnia Olgierd Wyszomirski, dyrektor ZKM Gdynia.
Podobnie sceptycznie odnoszą się do uwag dotyczących przejazdu przez wspomniane ronda. W przypadku ulic Bosmańskiej i Nasypowej
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Rozważamy wycofanie z pętli na Sokółce linii 147 ze względu na postulaty zmniejszenia czasu jazdy z Wiczlina do śródmieścia. Wówczas opisane rondo będą pokonywać w większości już tylko autobusy nieprzegubowe - wyjaśnia Olgierd Wyszomirski.
Miejsca
Opinie (135) 7 zablokowanych
-
2017-02-04 14:09
Ronda sa najlepsze, ale.....musza miec wymiary, prawdziwe duze wymiary
Dlatego na Witominie Centrum nalezy wybudowac wielkie rondo, dopoki sa ku temu mozliwosci terenowe
- 13 3
-
2017-02-04 14:24
dziwna sprawa, czemu przy tych samych warunkach pogodowych gdyńskie autobusy dawały radę, a te gdańskie utykały i wpadały w poślizgi wielokrotnie. Czy nie chodzi czasem o jakieś inne opony? Może warto byłoby się tym zainteresować?
- 8 4
-
2017-02-04 14:24
To samo na Apollina
Zjeżdżanie na pętle w kier. centrum, czy Kosakowo Złote Piaski gdzie stoją 3 domy na krzyż. Na wiczlińskiej przystanki co 100 m. Czas odejść panie doc.
- 13 0
-
2017-02-04 14:27
przyszlosc POLSKI !!!
Odciac tylna czesc !!!
- 1 0
-
2017-02-04 14:58
osowa
A w Osowej minironda i minibusy :)
- 4 0
-
2017-02-04 15:14
(1)
Kiepskiej baletnicy nawet rąbek u spódnicy przeszkadza. Ta pętla autobusowa na Karwinach ma z dobre 20 lat, i teraz nagle autobusy przegubowe się tam nie mieszczą, to ciekawe jak stare Ikarusy się tam mieściły, może młodsi kierowcy którzy jeżdżą nowymi Volvami czy Neoplanami powinni się podszkolić u starych kierowców którzy jeździli starymi Ikarusami, czy Jelczami
- 6 12
-
2017-02-05 21:04
Bo Ikarusy nie miały napędu na przyczepę.
- 1 0
-
2017-02-04 16:00
WSZYSTKO W IMIĘ MODNEGO SPOWALNIANIA RUCHU (2)
Strefa 30, zakazy wszelakie, mini ronda, leżący policjanci, brak prawo i lewoskrętów, setki wysepek a nawet likwidacja zatoczek. Wszytko w imię chorej ideologii walki z transportem drogowym
- 16 5
-
2017-02-05 12:30
o, kolejny specjalista od ruchu drogowego (1)
dzieli się z nami swoimi teoriami,
brawo profesorze!- 3 4
-
2017-02-06 11:13
dzięki
- 0 2
-
2017-02-04 16:52
to nie problem rond
to problem śliskiej nawierzchni - autobusy powinny mieć opony zimowe - wpadnięcie w poślizg autobusem jest jak jazda saniami i nawet najlepsze umiejętności kierowcy nie starczą
- 6 1
-
2017-02-04 17:47
Glupi pomysl z tymi przegubowcami.
Przeciez juz w latach Gierkowych byly problemy z przegubowcami. Teleexpress z nieodzalowanym Jerzym Ringerem poruszal ta sprawe.
- 4 0
-
2017-02-04 18:03
co ma wpadanie na drzewo do mieszczenia się na rondzie?
od 'nie' mieszczenia się nikt jeszcze nie wpadł na drzewo
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.