- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (173 opinie)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (327 opinii)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (44 opinie)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (217 opinii)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (82 opinie)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (73 opinie)
Gdynia: Kierowcy przegubowców nie mieszczą się na rondach
Kilkanaście dni temu na pętli Tesco Karwiny przegubowy autobus wpadł w poślizg i zatrzymał się na drzewie. Według kierowców - oprócz oblodzonej jezdni - przyczyniła się do tego także organizacja ruchu na pętli, która utrudnia manewrowanie także na niektórych rondach.
Kierowcy: Nawet doświadczeni pracownicy mają problem
Przedstawiciele ZTM Gdańsk, na którego zlecenie autobusy linii 171 kursują pomiędzy Karwinami i pętlą w Oliwie podkreślali, że nie byłoby zdarzenia, gdyby nawierzchnia pętli była odpowiednio utrzymana, a nie oblodzona, co skutkowało dwukrotnym uderzeniem w drzewa.
W ostatnich dniach w tej sprawie zgłosili się do nas kierowcy z Gdyni twierdzący, że problemy z manewrowaniem na pętli to codzienność, nie tylko w czasie największych mrozów.
- Owszem, nasilają się zimą, kiedy może być ślisko, ale przez cały rok nie jest nam tam łatwo. A to dlatego, że by podjechać na przystanek początkowy, trzeba zrobić nawrót o 180 stopni, co wymusza na kierowcach maksimum precyzji. Nawet najbardziej doświadczeni mają z tym olbrzymie kłopoty. A wystarczyłoby inaczej zaplanować organizację ruchu na pętli - opowiada pan Dawid, jeden z kierujących.
Jak dodaje, nie tylko przemieszczanie po pętli na Karwinach jest kłopotliwe dla kierowców przegubowców.
- Również jazda po niektórych rondach potrafi mocno podnieść nam ciśnienie. Chodzi o pętlę na Sokółce, do której dojazd prowadzi w ten sposób, że trzeba objeżdżać małe rondo, a także na skrzyżowaniu Bosmańska i Nasypowa, które już po zakończeniu przebudowy wykonanej w 2009 roku było pod ostrzałem kierowców Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej. Zdaję sobie sprawę, że trudno wnosić o poważne zmiany trasy linii, ale może przedstawiciele ZKM pomyśleliby o takich - wydawałoby się - prozaicznych sprawach i zmienili choć trochę trasę - uzupełnia.
ZKM Gdynia: Nie obserwujemy problemów
Szefostwo ZKM Gdynia nie pozostawia wątpliwości, że zarzuty kierowców dotyczące pętli nie mają pokrycia w ich obserwacjach.
- Problematyczny jest natomiast wyjazd z pętli w kierunku Dąbrowy - trzeba przekroczyć ruchliwą jezdnię ulicy Nowowiczlińskiej - ale problem ten zostanie rozwiązany w ciągu najbliższych lat. Przebudowa tej ulicy jest częścią ogromnego projektu Węzła Karwiny. Zgodnie z założeniem, na wysokości pętli zostaną wybudowane dla obydwu kierunków ruchu przystanki z zatokami, bezpośrednio przy jezdniach ul. Nowowiczlińskiej, dzięki czemu autobusy przelotowe nie będą zajeżdżały na pętlę - wyjaśnia Olgierd Wyszomirski, dyrektor ZKM Gdynia.
Podobnie sceptycznie odnoszą się do uwag dotyczących przejazdu przez wspomniane ronda. W przypadku ulic Bosmańskiej i Nasypowej
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Rozważamy wycofanie z pętli na Sokółce linii 147 ze względu na postulaty zmniejszenia czasu jazdy z Wiczlina do śródmieścia. Wówczas opisane rondo będą pokonywać w większości już tylko autobusy nieprzegubowe - wyjaśnia Olgierd Wyszomirski.
Miejsca
Opinie (135) 7 zablokowanych
-
2017-02-04 18:28
jeszcze wylaczcie oswietlenie uliczne. to rozwiaze problem
- 2 0
-
2017-02-04 19:31
Rozwiązanie problemu jest proste... (1)
Wystarczy, że (ostatnia) oś w drugim członie autobusu będzie skrętna. Szykuje się nowy przetarg - wystarczy dodać stosowny wymóg do SIWZU.
- 0 3
-
2017-02-06 09:22
Nie masz pojecia o czym piszesz.
- 1 0
-
2017-02-04 20:20
(1)
Dlaczego autobusy miejskie jeżdżą na oponach letnich w okresie zimowym??
Od tego należało by zacząć dyskusję...- 0 4
-
2017-02-06 10:08
Z toba tej dyskucji podejmowac nie ma sensu jesli nie wiesz, ze autobsuy jezdza na oponach wielosezonowych.
- 0 1
-
2017-02-04 22:19
rondo
Dlaczego nie można zrobić ronda na 218 w Osowie zamiast świateł za rondem do Castoramy w kierunku Chwaszczyna.Miejsca do cholery,a jak jakaś pierdoła stanie na lewoskręcie o metr za daleko to autobus albo ciężarówka nie pojedzie.Moim zdaniem rondo znacznie poprawiłoby bezpieczeństwo i płynność ruchu
- 1 1
-
2017-02-04 23:11
Czy ktoś wie?
Że oś napędowa w nowszych niż Ikarusy autobusach to jest ostatnia i pcha te 20 ton pcha cały przegub i całą resztę z kierowcą na przedzie? I jak na lodzie ma to się nie złamać? To jest chory twór. Tyle w temacie kierowca.
- 4 2
-
2017-02-05 01:07
to chorzy ludzie stoją za budową tzw. rond (2)
, które maja ułatwić bezkolizyjna jazdę samochodów. Budowane są przede wszystkim po to, aby utrudnic jazdę kierowcom. Aby ją spowolonić i dlatego ronda maja po 20 m średnicy.. W Kiełpinie na ten przykład, żaden kierowca autobusu nie jedzie po tym rondzie tylko przejeżdża normalnie na skos. Co za debilizm budowniczych dróg, tj. projektantów
- 10 5
-
2017-02-05 12:32
nie musisz wszystkego rozumieć
lekarza też siępytasz jak trzustka działa
i dlaczego tę a nie inną maść ci przepisuje?- 2 4
-
2017-02-05 19:36
aby utrudnić zapiep**anie i ułatwić włączenie się do ruchu
jak widać, mamy sześciu kretynów, dla których skrzyżowanie jest formą represji
- 3 1
-
2017-02-05 06:05
Jak sie siedzi za biurkiem to sie nie widzi problemow na rondach.
- 6 1
-
2017-02-05 08:13
A Sopot jeszcze gorszy Sopot miasto rospusty i grzechu
- 2 1
-
2017-02-05 10:31
Dwa mini ronda na Sokółce
Było miejsce zbudować pełnowymiarowe ronda to pobudowano mini dokladajac na jednym jeszcze Biedronkę Kto to projektował i zaakceptował to teraz powinni za to odpowiedzieć
- 4 0
-
2017-02-05 11:03
przystanek Chwarzno Sokółka dla 147
jest wygodny dla okolicznych mieszkańców. Dzieciaki jeżdżące do szkoły często korzystają z tej linii gdyż jej rozkład najbardziej pasuje do dzwonków w ZS nr 15.
Oczywiście jak zlikwidują ten przystanek w stronę centrum też damy radę ;) dojść na Sokoła, ale po co coś co dobrze funkcjonuje, jest wygodne likwidować. CZy to przyspieszenie o 2 minuty jest niezbędne dla podróżujących od tesco?
Czy likwidując przystanek Chwarzno Sokółka dla lini 147 zwiększy się częstotliwość kursowania lini 160 lub innych jadących w stronę centrum?- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.