• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: Po dotacji na projekt, Unia da też na drogę?

Michał Sielski
23 września 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wyburzenia przy Jumpcity i Airspace
Ulica Węglowa to na razie wąski i dziurawy dukt. Ulica Węglowa to na razie wąski i dziurawy dukt.

Władze Gdyni cieszą się z pozyskania 1,4 mln zł unijnej dotacji na projekt ul. Nowej Węglowej, choć jej budowa będzie 80-krotnie droższa. - Gdy mamy dofinansowanie projektu, dużo łatwiej otrzymać dodatkowe środki na jego realizację - podkreśla wiceprezydent Gdyni Michał Guć.



Tędy przebiegać będzie Nowa Węglowa (to nazwa robocza). Tędy przebiegać będzie Nowa Węglowa (to nazwa robocza).
Ulica Nowa Węglowa będzie prowadziła od ul. Wendy zobacz na mapie Gdańska przez tereny kolejowe zobacz na mapie Gdyni do ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni, a potem tunelem pod główną magistralą kolejową do ul. Morskiej zobacz na mapie Gdyni. Droga ma być odciążeniem dla Śródmieścia, którego ciężar przesuwa się w stronę portu. Ma również ułatwić dojazd do nowych inwestycji, które powstaną na terenach po Dalmorze i gruntach zajmowanych wcześniej przez Stocznię Nauta oraz na Międzytorzu, gdzie w przyszłości powstanie nowe centrum Gdyni.

Gdynia uzyskała unijną dotację na projekt drogi. Przygotowanie dokumentacji kosztować będzie 1,9 mln zł, 75 proc. kosztów pokryją pieniądze unijne. Budowa drogi będzie jednak dużo droższa.

Jak oceniasz sieć dróg w Trójmieście?

- Prawdopodobnie na 1,5-kilometrową trasę o przekroju dwóch jezdni wydamy ok. 100 mln zł - przyznaje Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni, odpowiedzialny za inwestycje infrastrukturalne.

Mimo tego w gdyńskim magistracie już teraz z zadowoleniem zacierają ręce, choć od projektu do budowy zazwyczaj jest daleka droga. Permanentnie zdarza się, że gotowe projekty czekają w kolejce, bo w budżecie nie ma na wszystko pieniędzy. Tym razem jednak ma być inaczej. Nie tylko dlatego, że droga będzie bardzo ważną dla nowego Śródmieścia trasą.

- Doświadczenie pokazało nam, że projekt, który uzyskał dotację, ma dużo większe szanse na współfinansowanie budowy. Było tak choćby z gdyńską mariną, która najpierw otrzymała pieniądze z konkursu "miękkiego" na dokumentację, a potem mieliśmy dodatkowe punkty w konkursie "twardym" na jej budowę - wyjaśnia wiceprezydent Gdyni Michał Guć, koordynujący pozyskiwanie unijnych funduszy.

Projektowanie i uzyskanie niezbędnych zezwoleń może zająć kilkanaście miesięcy. Budowa Nowej Węglowej zacznie się nie wcześniej niż w 2014 roku.

Trojmiasto.pl ma swoją redakcję w Gdyni!
Dzięki temu będziemy jeszcze bliżej mieszkańców Gdyni i ich problemów.
Pracujemy na trzecim piętrze Transatlantyka, przy
Placu Kaszubskim 17/307 zobacz na mapie Gdyni.
Piszcie do nas na adres
gdynia@trojmiasto.pl, dzwońcie pod nr 58 321 95 50 lub po prostu przychodźcie.

Opinie (36) 1 zablokowana

  • po tych drogach przyjadą niemieccy i francuscy inwestorzy aby kupić tanio śrubki

    i inne półprodukty do swoich finalnych wyrobów, które
    sprzedadzą z dużym zyskiem także nam.

    • 1 1

  • asfalt i walec to gdyński sukces

    • 4 1

  • Tylko po co ta inwestycja? (1)

    Władze Gdyni sie cieszą, ale mieszkańcy są załamani. Zamiast szukać pieniędzy na inwestycję, która przyczyni się do poprawy jakości życia mieszkańców projektuje sie i buduje w środku miasta dwupasmówkę, która będzie świeciła pustkami. Przecież 200 metrów obok planowanej trasy jest ul. Polska, gdzie natężenie ruchu jest niewielkie. Przypomnę, że w Gdyni mamy jeden żłobek, dróg rowerowych jak na lekarstwo. Zamiast budować nowe drogi zachęćcie ludzi do komunikacji publicznej, zróbcie buspasy, doinwestujcie SKM. Zróbcie coś by liczba samochodów na 1000 mieszkańców zaczęła spadać. U nas jest 800/1000, a np. w Berlinie 300/1000

    • 7 8

    • i jeszcze

      i Zajmijcie się kwestiami przyziemnymi: rewitalizacją parku kolibkowskiego, remontem chodników, które nie przynoszą chluby naszemu miastu, ożywieniwm ulicy Świętojańskiej, drogami rowerowymi, polanką redłowską. Przyda się również Aquapark. I pamiętajcie, że to my mieszkańcy ze zwoich podatków bedziemy tą bezsensowną dwupasmówkę i tunel pod torami utrzymywać za grube pieniadze.

      • 6 3

  • :-(

    Inwestycja jeszcZe pogorszy przepustowość ul. Morskiej. Mam nadzieję, że to ostatnia kadencja Samorzdności u władzy.

    • 12 6

  • Ale urwał

    Lubie placki!!!

    • 1 0

  • w końcu będzie projekt (7)

    tylko proszę i apeluje, zwłaszcza do projektantów i konstruktorów nowego tunel(ów)u, aby dokładnie przeanalizować to co w tym temacie, tu na forum pisałem, a będzie wszystko OK.

    Oczywiście można moją wizje rozbudowywać i rozwijać wtedy Gdynia będzie jeszcze bardziej wygodna dla nas wszystkich.

    • 3 9

    • (6)

      Megazakorkowane skrzyżowanie Dąbka z Kwiatkowskiego po szumnych obietnicach doczeka się ledwo dwóch zatoczek autobusowych. Tutaj za 100 mln złotych otrzymamy zdublowaną ulicę Polską z tą różnicą, że na Węglowej nie ma nic poza krzakami.

      • 4 4

      • Dobrze wam tak (5)

        ciągle tu czytam narzekania na rozbudowę lotniska, a wszyscy normalni Gdynianie wiedzą, że tylko ono doprowadzi do śmiałych rozwiązań bezkolizyjnych i nie tylko.
        Do tego razem ze Stowarzyszeniem Rowerowych próbujecie pchać się pod TIR-y czy łamać przepisy. Wybacz, ale po tym wszystkim....

        • 4 8

        • Ciekawa logika (3)

          Czyli jak nie będzie lotniska, nic się nie zrobi z zakorkowanym skrzyżowaniem Dąbka z Kwiatkowskiego?

          Ciekawe co trzeba zrobić, żeby np. powstał żłobek.
          Otworzyć kopalnię węgla kamiennego?

          • 8 4

          • Może wystarczy pomorski park naukowo-techniczny,

            ale poczekajmy na infobox może tam się czegoś dowiemy...

            • 6 1

          • lotnisko (1)

            to rozwój a z nim praca,mieszkania,żłobki,przedszkola,..

            • 2 2

            • Puby, hotele, aquparki, zjeżdżalnie, szkoły, szpitale i bacówka.

              • 0 0

        • ten z tymi tirami czy nie dociera do ciebie durny pajacu że rowerzyści w niczym nie kolidują z titrami na estakadzie?

          • 3 2

  • Gdyński rekord świata = 1, 4 miliona z UE

    • 6 2

  • No a kiedy Gdynia poszczyci się kasą unijną na OPAT

    • 4 0

  • debile przed komputerem (2)

    zamiast cieszyc sie ze miasto sie rozwija... ze powastaja nowe drogi wiekszosc z was to krytykuje... czy wy chcecie jezdzic koniami po polsnych drogach...albo jakas laska zasugerowala komunikacje miesjca... postep rowna sie wygoda. droga samochod wygodny tylek to wspolgra ze soba... 90 lat temu gdynia byla wioska teraz jest duzym miastem i niech sie buduje zeby powstawaly nowe domy drogi miejsca pracy... nie rozumiem czemu wiekszosc tu idiotow doszukuje sie czegosc zlego w tej inwestycji chcecie sie zatrzymac w czasie czy jak a moze wam teskno do czasow jak gdynia byla wioska rybacka.

    • 6 8

    • ja chromolę taki rozwój co nam ci durnie zaserwują?Kolejne skrzyżowanie na Morskiej tak kolejne bezsensowne światła?

      • 4 2

    • Ważnym jest tylko by się rozwijać we właściwą stronę a nie byle jak.

      Pieniędzy zawsze brakuje, i chcielibyśmy zrobić dużo więcej niż możemy, dlatego tak ważne jest rozsądne lokowanie środków, którymi dysponujemy. Trochę w tym winu UM, które niepotrzebnie obraża się na władze centralne, wojewódzkie i sąsiadów jeszcze te kwoty na inwestycje uszczuplając.
      A niestety Gdynia chyba postanowiła nawet Gdańsk przebić w marnotrawieniu środków.

      • 3 1

  • Byle tylko w tunelu był asfalt, a nie kostka brukowa...

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane