• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: Po dotacji na projekt, Unia da też na drogę?

Michał Sielski
23 września 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wyburzenia przy Jumpcity i Airspace
Ulica Węglowa to na razie wąski i dziurawy dukt. Ulica Węglowa to na razie wąski i dziurawy dukt.

Władze Gdyni cieszą się z pozyskania 1,4 mln zł unijnej dotacji na projekt ul. Nowej Węglowej, choć jej budowa będzie 80-krotnie droższa. - Gdy mamy dofinansowanie projektu, dużo łatwiej otrzymać dodatkowe środki na jego realizację - podkreśla wiceprezydent Gdyni Michał Guć.



Tędy przebiegać będzie Nowa Węglowa (to nazwa robocza). Tędy przebiegać będzie Nowa Węglowa (to nazwa robocza).
Ulica Nowa Węglowa będzie prowadziła od ul. Wendy zobacz na mapie Gdańska przez tereny kolejowe zobacz na mapie Gdyni do ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni, a potem tunelem pod główną magistralą kolejową do ul. Morskiej zobacz na mapie Gdyni. Droga ma być odciążeniem dla Śródmieścia, którego ciężar przesuwa się w stronę portu. Ma również ułatwić dojazd do nowych inwestycji, które powstaną na terenach po Dalmorze i gruntach zajmowanych wcześniej przez Stocznię Nauta oraz na Międzytorzu, gdzie w przyszłości powstanie nowe centrum Gdyni.

Gdynia uzyskała unijną dotację na projekt drogi. Przygotowanie dokumentacji kosztować będzie 1,9 mln zł, 75 proc. kosztów pokryją pieniądze unijne. Budowa drogi będzie jednak dużo droższa.

Jak oceniasz sieć dróg w Trójmieście?

- Prawdopodobnie na 1,5-kilometrową trasę o przekroju dwóch jezdni wydamy ok. 100 mln zł - przyznaje Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni, odpowiedzialny za inwestycje infrastrukturalne.

Mimo tego w gdyńskim magistracie już teraz z zadowoleniem zacierają ręce, choć od projektu do budowy zazwyczaj jest daleka droga. Permanentnie zdarza się, że gotowe projekty czekają w kolejce, bo w budżecie nie ma na wszystko pieniędzy. Tym razem jednak ma być inaczej. Nie tylko dlatego, że droga będzie bardzo ważną dla nowego Śródmieścia trasą.

- Doświadczenie pokazało nam, że projekt, który uzyskał dotację, ma dużo większe szanse na współfinansowanie budowy. Było tak choćby z gdyńską mariną, która najpierw otrzymała pieniądze z konkursu "miękkiego" na dokumentację, a potem mieliśmy dodatkowe punkty w konkursie "twardym" na jej budowę - wyjaśnia wiceprezydent Gdyni Michał Guć, koordynujący pozyskiwanie unijnych funduszy.

Projektowanie i uzyskanie niezbędnych zezwoleń może zająć kilkanaście miesięcy. Budowa Nowej Węglowej zacznie się nie wcześniej niż w 2014 roku.

Trojmiasto.pl ma swoją redakcję w Gdyni!
Dzięki temu będziemy jeszcze bliżej mieszkańców Gdyni i ich problemów.
Pracujemy na trzecim piętrze Transatlantyka, przy
Placu Kaszubskim 17/307 zobacz na mapie Gdyni.
Piszcie do nas na adres
gdynia@trojmiasto.pl, dzwońcie pod nr 58 321 95 50 lub po prostu przychodźcie.

Opinie (36) 1 zablokowana

  • każdy kto logicznie myśli ......

    najpierw buduje drogę a później infrastrukturę !

    • 3 0

  • Inwestycja ta wkrotce bedzie bardzo potrzebna

    i dobrze ze UM o niej mysli, jednak wpierw nalezy:
    1. Dokonczyc Droge Rozowa
    2. Wybudowac wreszcie Gdynski fragment OPATu -
    chociaz do polaczenia z Rumia.
    To sporo ulatwi i mocno odciazy bardzo wiele drog

    • 1 0

  • Ciekawe czy ten projekt opracowali tacy sami specjaliści jak ci od estakady rowerowej? Kiedyś uważałem że Śzczurek z ekipą klakierów o nazwie samorządność za mało realizują. Teraz kiedy wyraźnie widać, że fuszerka goni fuszerkę uważam, że jak najszybciej trzeba im podziękować i dopiero po ich odejściu zadbać o rozwój Gdyni. Są leniwi i niekompetentni. Najwyższy czas żeby im podziękować i wyciągnąć konsekwencje!

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane