Do połowy sierpnia potrwa remont wiaduktu kolejowego w okolicach stadionu miejskiego w Gdyni . Rozpoczęte kilka dni temu prace są częścią modernizacji linii kolejowej 201 do Kościerzyny i mogą przysporzyć trudności kierowcom.
tak, przydałoby się kilka nowych rozwiązań drogowych
66%
tylko w zakresie rozwiązań dla rowerzystów, liczę na obiecane pasy na Stryjskiej
11%
nie, jest w porządku, przejazd pod wiaduktem to jedyne newralgiczne miejsce
23%
Ci, którzy liczyli na gruntowną przebudowę wiaduktu, po raz kolejny obejdą się smakiem. Ostatni raz prace przy wiadukcie były prowadzone przy okazji budowy Drogi Różowej, czyli 10 lat temu. Wielu domagało się jego podniesienia oraz poszerzenia przejazdu dla samochodów.
Po raz kolejny wiadukt będzie jednak jedynie wzmacniany, a powodem prac jest przystosowanie torów do poruszania się pociągów z prędkością większą o 20 km/h do Kościerzyny i o 40 km/h do Helu.
-
Dotychczas było to maksymalnie 90 kilometrów na godzinę, zaś po gruntownej modernizacji prędkość pociągów wzrośnie nawet do 120 kilometrów na godzinę - zapewnia
Ewa Symonowicz-Ginter z Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK S.A.
Czytaj też: Będą nowe tory na Hel i do KościerzynyNowe tory i wzmocniony wiadukt przydadzą się w perspektywie czekających inwestycji. W niedalekiej przyszłości w rejonie ma powstać przystanek Pomorskiej
Kolei Metropolitalnej. Jako lokalizację wybrano okolice
biurowca i stacji Pod Żaglami .
Na razie na trudności muszą przygotować się kierowcy. Do czwartku będzie obowiązywał w tym miejscu ruch wahadłowy. Później, z powodu zawodów Red Bull Air Race będzie pełna przejezdność. W poniedziałek, 28 lipca powróci ruch wahadłowy, a prowadzone prace przestaną przeszkadzać zmotoryzowanym w środę, 13 sierpnia.