- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (468 opinii)
- 2 Czy opłata za wejście do kościoła ma sens? (60 opinii)
- 3 Szybko odzyskali skradzione auto (60 opinii)
- 4 Gdynia najszczęśliwsza. "Nie płaciliśmy" (49 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 6 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (206 opinii)
Gdynia: autobusy pojadą pod prąd, żeby ominąć korki
W listopadzie ma już być gotowe rozwiązanie, które pozwoli zaoszczędzić czas pasażerom komunikacji miejskiej, jeżdżącym przez ul. Chwarznieńską. Poranny korek ominą buspasem, którym będą jechać "pod prąd". Prace już trwają, a jego uruchomienie planowane jest w grudniu.
- Gdynia stawia na transport publiczny. Dlatego staramy się wprowadzać konkretne udoskonalenia właśnie w obrębie komunikacji zbiorowej. Jednokilometrowy kontrapas na ul. Chwarznieńskiej jest innowacyjnym rozwiązaniem, które będzie premiowało mieszkańców korzystających z gdyńskich autobusów. To właśnie oni, dzięki kontrapasowi, zaoszczędzą ok. 10 minut, bo ominą poranny korek na tym odcinku - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Kontraruch dla autobusów nie będzie jednak wyznaczony na konkretne, wybrane wcześniej godziny. Będą o tym decydować osoby obsługujące Tristar, które na bieżąco analizują natężenie ruchu i czas przejazdu na poszczególnych odcinkach dróg. Zastosowane zostanie również awaryjne zasilanie, które włączy się w przypadku zaniku prądu w sieci. Będzie działać przez 10 minut, co wystarczy autobusom na bezpieczne opuszczenie kontrapasa. Potem ruch będzie się odbywał jak dawniej - po dwóch pasach w każdym kierunku.
Inwestycja kosztuje nieco ponad 4 mln zł, z czego połowa współfinansowana jest z z Rządowego Funduszu Dróg Samorządowych. Gotowa powinna być jeszcze w listopadzie, a jeśli testy wypadną pomyślnie, w grudniu 2019 roku kontrapasem pojadą już autobusy z pasażerami.
Opinie (296) ponad 10 zablokowanych
-
2019-09-06 07:14
(1)
W Gdańsku zwężają jezdnię, likwidują przejścia podziemne, robią buspasy. Robią inwestycje za pomocą farby i zwiększają korki. To teraz pora na Gdyni, pisaliście, że nic nie robią, to teraz chociaż powiekszą korki
- 26 8
-
2019-09-06 07:31
W tym przypadku wlasnie nie powiekszaja. Dla samochodow bic sie nie znieni.
- 6 1
-
2019-09-06 07:15
A na Obłużu żeby nie patrzeć na korki zrobili nam fontannę na stawku.
Słuszną linię ma nasza władza
- 55 1
-
2019-09-06 07:15
(9)
Poroniony pomysł! Autobusy zaoszczędzą 5 minut a kierowcy "osobówek" w jeszcze większych korkach.
- 46 24
-
2019-09-06 07:22
Jakich większych jak nadal będziesz miał dwa pasy na odcinku leśnym? (4)
- 16 3
-
2019-09-06 08:47
(3)
Dwa pasy, to znaczy autobus będzie fruwał nad jednym z pasów?
- 0 10
-
2019-09-06 08:59
czy ty naprawdę jesteś tak głupi, że nie rozumiesz jakie zmiany zajdą w ruchu?
,
- 9 0
-
2019-09-06 09:01
przecierz korek jest w kierunku centrum, a nie od centrum (1)
Stąd też przeniesienie autobusów na inny pas akurat zmniejsza korki.
- 5 0
-
2019-09-06 10:58
nie puszczać autobusowego dziada na lewy pas i tyle
- 0 3
-
2019-09-06 07:32
Skad niby wiekszy korek skoro autobusy znikna z drogi? (2)
- 9 2
-
2019-09-06 08:47
(1)
Znikną z drogi, to którędy pojadą?
- 0 3
-
2019-09-06 10:20
pojadą kontrabuspasem. Rozumiesz czy jeszcze trzeba coś dodać?
- 3 2
-
2019-09-06 08:15
Pal 6 korek. Czesc kierowcow przegapi znaki i informacje o tej glupocie i beda grozne wypadki. Oby nie smiertelne.
- 4 3
-
2019-09-06 07:18
Super sprawna firma (1)
MTM wykonywała te prace prawie dwa miesiące ze średnią ilością pracowników na placu budowy w ilości 2 osoby. W ostatni piątek, poniedziałek i wtorek o sobotach nie wspomnę nie było żadnego pracownika. Ciekawe ile roboczogodzin znalazło się Panie Łucyk w kosztorysie.
- 59 5
-
2019-09-06 19:03
Mam Trzy Maszyny :)
W Sopocie to samo MTW grzebie po pół roku kawalek drogi. I 2 osoby to max na budowie...
- 1 0
-
2019-09-06 07:19
Po co autobusy
Niech samoloty puszczo bedo korki na niebie
- 19 2
-
2019-09-06 07:20
4 miliony złotych za tak niewielką
ingerencję w to co istnieje to jakaś farsa....
- 48 8
-
2019-09-06 07:21
Opinia wyróżniona
Zmiany muszą iść równolegle. Budowa buspasow, (35)
... Ale też egzekwowanie kar od niewłaściwie parkujacych, podniesienie opłat za parkingi, oraz zwiększenie liczby kursów komunikacji, zwłaszcza w szczytach przewozowych. I wtedy będzie widoczny efekt.
- 100 71
-
2019-09-06 08:25
(14)
Prywatyzacja komunikacji miejskiej i likwidacja dopłat do niej przez miasta. Dlaczego ja z moich podatków mam do tego dokładać skoro nie jeżdżę.
- 19 37
-
2019-09-06 08:36
(7)
Dlaczego ja mam się dokładać do parkingu pod Twoim domem, jak tam nie parkuję?
- 37 13
-
2019-09-06 08:44
mam wykupione miejsce w hali garażowej, nie dopłacasz mi (4)
- 14 14
-
2019-09-06 09:20
ale z tego miejsca wyjeżdżasz na drogę miejską, do której on dopłaca... (3)
- 19 7
-
2019-09-06 09:37
płace podatki zawarte w paliwie (2)
- 9 15
-
2019-09-06 09:54
i tu warto by było wykazać się elementarną wiedzą (1)
Gdyż 0 (słownie: zero) z tych podatków idzie na drogi miejskie. Są one budowane z udziału w PIT wszystkich mieszkańców. Czyli nieodmiennie, niezmotoryzowany do Ciebie dopłaca.
- 20 5
-
2019-09-06 10:49
To niech nie dopłaca
proste
- 4 9
-
2019-09-06 08:47
(1)
Nie musisz się dokładać, bo parking pod moim domem wybudowała Spółdzielnia Mieszkaniowa, której ja jestem członkiem. A gdybyś wpadł/a na pomysł, żeby tu zaparkować swoją blaszankę, to pogonimy z sąsiadami :P
- 9 10
-
2019-09-06 10:00
Spokojnie, mogę ją postawić przed wjazdem, w poprzek, na miejskim gruncie :)
W końcu ten kawałek drogi jest też z moich podatków :)
- 8 2
-
2019-09-06 08:56
Dlaczego ja się dokładam do budowy dróg (3)
Jak nimi nie jeżdżę?
- 9 7
-
2019-09-06 09:37
fruwasz autem, rowerem, autobusem?? (1)
- 5 5
-
2019-09-06 09:54
SKM-ką
- 6 1
-
2019-09-06 11:31
dlaczego ja dokładam do służby zdrowia skoro ja nie choruję
dlaczego dopłacam do szkolnictwa skoro ja się nie uczę, dlaczego dlaczego dlaczego
- 9 0
-
2019-09-06 09:02
Dlaczego moje dzieci mają mieć astmę, bo ty sobie zachciałeś truć codziennie powietrze? (1)
Dlaczego mam się dokładać do NFZ i leczenia twoich chorób wywołanych nieaktywnym trybem życia?
- 12 10
-
2019-09-08 10:59
Alez ja zyje aktywnie, wystarczy, ze kazdego dnia otwieram oczy
- 1 0
-
2019-09-06 08:28
lata bez inwestycji doprowadziły do tego, że niewielkie ponad 200 tysięczne miasto, ma problemy jak Nowy Jork (12)
- 16 7
-
2019-09-06 09:00
To ty chyba nie byłej w NY (4)
Mimo, że większość jeździ tam metrem to korki przy wjeździe do miasta są gigantyczne.
A czemu jeżdżą metrem, bo parkowanie jest drogie i nie ma wielu miejsc, a do tego dotarcie autem na czas jest nie realne, a wyjechanie z centrum w szczycie jest .....
Stąd też na stacjach końcowych są olbrzymie parkingi, aby ludzie wsiadali do aut poza centrum.- 11 1
-
2019-09-06 19:16
(1)
To take jak u nas!
- 1 0
-
2019-09-06 21:43
szczególnie u nas w Gdyni
Metro jest przepełnione! No i parkingi również.
- 1 1
-
2019-09-07 12:13
to zwykły trol, bredzi co popadnie
- 0 0
-
2019-09-09 12:59
metrem albo promami
- 1 0
-
2019-09-06 09:07
Na Manhattan wjeżdża i wyjeżdża komunikacją codziennie 1mln ludzi (5)
My tutaj mamy problem ze zorganizowaniem wjazdu dla może 1/20 tego wolumenu.
- 9 4
-
2019-09-06 09:20
Znaj proporcje mocium Panie (4)
New York się rozwijał i rozbudowywany był na przestrzeni wieków.. Gdynia ma kilkadziesiąt lat.
Nowy Jork to było centrum i jest centrum.
Gdynia to jest średnie miasto w Polsce.
Hamowalbym z tymi porównaniami.- 5 5
-
2019-09-06 09:56
Nie gra roli (3)
Gdańsk jest o wiele starszy niż NY i tam bajzel jest jeszcze większy. A jak chcesz porównań do miast mniejszych, to zaraz wypłyną zachodnioeuropejskie, gdzie kierowcy są na szarym końcu, jeżli chodzi o dostep do infrastruktury.
- 4 3
-
2019-09-06 10:03
Tyle, że my mieliśmy za dużo komuny, gdzie samochód absolutnie miał pierszeństwo.
A ludzi - kładki, tunele, nadrabianie po km, żeby przejść na drugą stronę...
- 2 1
-
2019-09-06 10:07
kierowcy sami ograniczają dostęp do infrastruktury innym kierowcom
inwestycje w infrastrukturę dla kierowców powinny polegać jedynie na utrzymaniu juz istniejacej sieci ulicznej lub znajdować się na szarym końcu listy inwestycji w system mobilności miejskiej. Na pierwszym miejscu powinny się znajdować inwestycje w poprawę komfortu i bezpieczeństwa pieszych w pobliżu węzłów przesiadkowych komunikacji publicznej (szynowej) czyli stacji SKM/PKM.
- 8 3
-
2019-09-07 12:14
brednie i kłąmstwa, porównaj średnie prędkości przejazdowe i Gdańsk czy Gdynia niczym się nie różnią od reszty Europy i świata
- 0 0
-
2019-09-07 12:13
po co kłamiesz i zmyślasz?
no po co?
- 0 0
-
2019-09-06 08:57
szczurek i deweloper mówili, że z Wiczlina do centrum jedzie się 10-12 minut:) (2)
- 11 3
-
2019-09-06 09:02
(1)
Mnie mówili to samo, innym zresztą też
- 6 1
-
2019-09-08 11:00
Bo sie jedzie, gaz do dechy i rura.
- 1 0
-
2019-09-06 14:27
OK, a kiedy bedzie karanie urzedasow za nieudolnosc i nie wywiazywanie sie miasta z obowiazkow (2)
rozbudowy drog i infrastruktury? Moze jak zaczniemy karac urzedasow to w koncu zaczna cos robic. Stepa ten szkodnik juz dawno powinien ogladac swiat w kratke.
- 1 2
-
2019-09-06 16:33
Nie ma takiego obowiązku
Co więcej, np. w Amsterdamie zlikwidowali w tym roku 20 000 miejsc parkingowych. XX wiek się skończył jakiś czas temu...
- 2 2
-
2019-09-07 12:15
od kiedy urzędnik decyduje i odpowiada za budowę dróg i infrastruktury?
chyba z Moskwy piszesz saszka
- 0 0
-
2019-09-08 11:16
Nie zes*aj sie..
- 0 1
-
2019-09-06 07:26
(1)
Jak budowali drogę to nie wiedzieli że będą jeździć tamtędy autobusy ? Jak zwykle nikt nie pomyślał od razu tylko po kilku latach. Na pewno ciężko było przewidzieć że Gdynia Zachód będzie się rozbudowywać ...omnibusy z UM ....
- 42 6
-
2019-09-06 08:16
Wiedzieli doskonale. Nam sie wydaje, ze to glupie ale to jest zrobione tak zeby odpowiedni ludzie mieli zarobek latami.
- 7 1
-
2019-09-06 07:27
Swietny pomysl! (8)
Takie rozwiazania dzialaja w wielu miejscach na swiecie. Przy sprawnej komunikacji miejskiej wiecej leniwych kierowcow przesiadzie sie do autobusow.
- 16 38
-
2019-09-06 07:56
(4)
To znaczy gdzie na świecie?
- 3 6
-
2019-09-06 08:03
(3)
Austria,Niemcy
- 8 0
-
2019-09-06 08:44
Holandia, Belgia (2)
- 5 1
-
2019-09-06 10:22
Brazyiia, Argentyna (1)
- 0 1
-
2019-09-06 13:30
Saneskobar
- 3 1
-
2019-09-06 07:57
Oczywiście że tak,od wielu lat stosuje się takie rozwiązania choćby w Nowym Jorku,w godzinach szczytu zmienia się kierunki ruchu w tunelu Lincolna który łączy New Jersey z Manhattanem.i właśnie wydziela się pasy tylko dla autobusów.
- 4 1
-
2019-09-06 08:02
Dlaczego obrazasz kierowcow, ze sa leniwi.Jaki wplyw Na organizacje maja kierowcy?.Ja np.juz kilka lat wczesniej pisalem o wprowadzenie tego rozwiazania do Gdyni ale DLA wszystkich kierowcow a nice DLA wybranych.Take jest w Austrii,Niemczech ze rank jest jeden pas wiecej DLA dojezdzajacych do pracy Szkoly a 15-17 w odwrotnym kierunku.
- 4 1
-
2019-09-06 13:33
Dlaczego obrażasz innych ludzi nazywając leniami. Może ktoś ceni swój czas, zarabia, cięzko pracuje i nie ma czasu na przystanek co 500m i jazde 15km/h (średnia prędkość autobusów).
- 5 0
-
2019-09-06 07:35
Co to są godziny szczytu? (3)
A co jeśli będzie korek w kierunki Chwarzna? Czyli wiadomo jak zlikwidować działanie kontra pasa żeby nie działał.
- 16 4
-
2019-09-06 08:06
Kontrpasy dla rowerów nie przeszkadzają?są dużo bardziej niebezpieczne.
- 3 1
-
2019-09-06 08:19
jest napisane w treści artykułu
- 4 0
-
2019-09-06 08:55
Godziny szczytu...
to godziny w których uzyskujesz największą satysfakcję ze szczytowania.
Mogą wystąpić w komunikacji miejskiej.- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.