• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: będzie nieco łatwiej wyjechać z Chylońskiej

Patryk Szczerba
12 października 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Korki na skrzyżowaniu zmaleją po wprowadzeniu korekt w sygnalizacji. Korki na skrzyżowaniu zmaleją po wprowadzeniu korekt w sygnalizacji.

Kierowcy wyjeżdżający z ul. Chylońskiej w kierunku ul. Morskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni coraz częściej zatrzymują się na węźle Żołnierzy Wyklętych, co powoduje nie tylko zatory, ale stwarza też niebezpieczeństwo. ZDiZ zapowiada korekty w sygnalizacji.



Jak oceniasz funkcjonowanie sygnalizacji świetlnej w Trójmieście?

Zmotoryzowani mieszkańcy Chyloni nie mają wątpliwości: przejazd przez skrzyżowanie ulic Morskiej i Chylońskiej powinien już dawno wzbudzić zainteresowanie inżynierów ruchu z Zarządu Dróg i Zieleni.

Przejazd, światła, korki

Po pierwsze kierowcy wyjeżdżający z ul. Chylońskiej w kierunku Estakady Kwiatkowskiego muszą odczekać kilka zmian świateł zanim opuszczą skrzyżowanie z Morską.

Po drugie kolejna sygnalizacja hamuje ich na węźle Żołnierzy Wyklętych, gdzie pierwszeństwo mają samochody jadące ulicą Morską. Jak relacjonują, zdarza się, że przejeżdżają w tym momencie trzy samochody.

O problemach kierowców wiedzą radni, którzy próbują zdopingować urzędników do działania.

- Tworzą się gigantyczne korki na ul. Chylońskiej, kierowcy czekają po kilka faz zmian świateł, żeby przejechać, choć i tak w połowie ronda, przed samą Morską, przeważnie znowu zapala się czerwone światło. A potem zielone światło jest znowu za krótko. Warto, żeby ktoś się temu przyjrzał i pozmieniał sygnalizację - mówi Justyna Wróblewska, radna Prawa i Sprawiedliwości.
ZDIZ: cykle są dobrze ustawione

Inaczej sytuację widzą pracownicy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. Podkreślają, że obecny cykl świateł pozwala przejechać średnio 15 pojazdom w maksymalnym czasie 33 sekund. Liczby zmieniają się w zależności od pory dnia, dni tygodnia i natężenia ruchu, ale - zdaniem ZDiZ - są optymalnie dopasowane do potrzeb kierowców.

Argumentem przeciw zmianom jest to, że ul. Chylońską przejeżdża trzy razy mniej pojazdów niż ul. Morską.

- Główną drogą na tym skrzyżowaniu jest ul. Morska, którą w godzinie szczytu przejeżdża w jednym kierunku 1,5 tys. pojazdów. Na Chylońskiej jest ich w tym czasie ok. 300. Proporcja długości trwania sygnałów dla poszczególnych kierunków musi preferować relacje wzdłuż ul. Morskiej, gdzie również w godzinach szczytu występuje zator sięgający nawet skrzyżowania z ul. Wiejską i Swarzewską - tłumaczy Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni, nadzorująca m.in. Zarząd Dróg i Zieleni.
Będą korekty

Wiceprezydent obiecuje jednak, że skrzyżowanie zostanie jeszcze raz zbadane pod kątem natężenia ruchu. W najbliższym czasie powinny pojawić się korekty w sygnalizacji w tym miejscu.

- Zostanie wprowadzone rozwiązanie, aby w godzinach szczytu, podczas występowania dużego natężenia ruchu pojazdów na wlocie ul. Chylońskiej, minimalny czas zielonego światła został zwiększony, aby umożliwić przejazd większej liczbie pojazdów. Maksymalny czas zielonego światła nie może jednak zostać wydłużony, gdyż zaburzyłoby to ruch na Morskiej - dodaje Spychała.
Przypomnijmy, że podobne uwagi kierowcy do urzędników kierowali rok temu. Chodziło o skrzyżowanie ulic Morskiej i Kartuskiej zobacz na mapie Gdyni, która była tuż po remoncie. Zmotoryzowani sugerowali wydłużenia czasu zielonego światła dla pojazdów wyjeżdżających z Kartuskiej. Miasto tłumaczyło, że - podobnie jak z Chylońską - problemu nie ma, bo światła są w tym miejscu zmienne i dopasowane, po analizach, do potrzeb.

Miejsca

Opinie (196) 2 zablokowane

  • ZDiZ Matematyka : (2)

    Inaczej sytuację widzą pracownicy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. Podkreślają, że obecny cykl świateł pozwala przejechać średnio 15 pojazdom w maksymalnym czasie 33 sekund.

    Wychodzi 2,2 s na 1 pojazd. I to w MAKSYMALNYM czasie :)

    8 km/h to 2,2 m/s

    Piszemy od wyjezdzie Chylonska-Morska

    • 10 2

    • jeszcze jest coś takiego jak czas reakcji kierowcy podczas ruszania (1)

      • 5 0

      • oraz przyspieszenie zależne od masy auta i stanu nawierzchni

        • 3 0

  • Gryzoń zrobi teraz tam kontrapas rowerowy (1)

    • 20 2

    • I dla helikopterów lotnisko

      • 6 2

  • Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni Gdynia, 10 Lutego 24

    • 7 2

  • Jak by wszyscy ruszali tak jak na 1/4 mili tzn 3s do 100

    To by nie było korkôw.

    • 7 3

  • Szczurek do dymisji!!!

    dość już tego obijania i brania dużej kasy!!!

    • 13 4

  • tristar

    Pani Prezydent bzdury pani opowiada Tristar to wyrzucone pieniądze pole działania do CBS Trzeba modernizować skrzyżowania T^rzeba podjąć studia Niech Pani się nie wypowiada Wstyd dla Gdyni ,

    • 18 3

  • Tristar

    Korektą w sygnalizacji o ile dobrze pamiętam miał być sam system tristar. Zirostar tak się powinien nazywać teraz ten system.

    • 16 2

  • Zróbcie jeszcze buspas, po którym nie będzie jeździła komunikacja miejska (2)

    Dokładnie tak samo jak pod estakadą w stronę Chylonii.
    Ten buspas już zasypany jest kurzem i piaskiem. 95% pojazdów komunikacji miejskiej zjeżdza na lewo i jedzie środkowym pasem...

    • 23 5

    • ... pijanego Szczurka.

      • 1 3

    • Ale zauważ, że w sumie kierowcy ZKM robią dobrze.

      Gdyby jeździli tym chorym wynalazkiem to autobusy i trolejbusy całkowicie blokowałyby prawoskręt na estakadę. Na zielonej strzałce przejeżdża tam stosunkowo dużo samochodów a tak zator na Morskiej byłby jeszcze większy.

      Ktoś kto to zaprojektował, zaakceptował i skierował do realizacji zrobił to chyba wyłącznie po to, aby w ewidencji przybyło kilka metrów więcej bus-pasa, aby było się czym chwalić na konferencji Civitas Dynamo. Najlepszym rozwiązaniem w tamtym miejscu byłoby przeniesienie przystanku spod kościoła na drugą stronę estakady, za skrzyżowanie.

      Swoją drogą, gdy przebudowywali to skrzyżowanie to można było przy okazji zrobić odrębny pas do zawracania przed estakadą dla samochodów wyjeżdżających z Zakrętu do Oksywia a jadących w kierunku centrum. Miejsca jest dość a rozwiązanie takie z powodzeniem funkcjonuje w Gdańsku na Przymorzu koło Mc Donalda i nowych biurowców (skrzyżowanie Kołobrzeskiej i Grunwaldzkiej).

      • 5 0

  • (2)

    A ja głupi myślałem ze ten cały tristar jest właśnie od takich rzeczy. Jak na Chylonskiej jest duży zator to puszcza zielone na dłużej żeby to odkrywać.

    • 16 1

    • *odkorkować (ach ta autokorekta)

      • 4 1

    • Tristar to pan Zdzich Zbych i Staszek

      Oni klikają na światła w zależności od natężenia ruchu, ale nie mogą byc we wszystkich miejscach na raz, bo jest ich tylko trzech....

      • 5 1

  • Można zrobić most wantowy

    Z Gdańska, tak np od Forum Raduni, by klienci mieli lżej, aż na Hutniczą, w każdym bądź razie - za tory.

    Sama stałam tam kilka razy przed szlabanem...

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane