- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (401 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (242 opinie)
- 3 Piłeś? Nie włamuj się do auta (46 opinii)
- 4 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (51 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (146 opinii)
- 6 Utrudnienia na al. Niepodległości od wtorku (59 opinii)
Gdynia: będzie strefa pieszych i buspasy?
Prace nad utworzeniem wolnej od samochodów strefy ruchu pieszego, buspasów oraz kolejne inwestycje w komunikację trolejbusową - to część założeń unijnego projektu Civitas Dynamo. Gdynia uczestniczy w nim razem z trzema innymi europejskimi miastami: niemieckim Akwizgranem, Koprivnicą z Chorwacji i hiszpańską miejscowością Palma de Mallorca.
Jak podkreślają urzędnicy, jest to projekt badawczy. O terminie wprowadzenia konkretnych rozwiązań na razie nic nie wiadomo.
- Mamy konkretne założenia, nad którymi będziemy debatowali. Wśród nich jest rozwinięcie i sformalizowanie Planu Zrównoważonego Transportu Miejskiego oraz włączenie gdynian do konsultacji na temat usprawnienia ruchu w mieście. W realizacji całości pomagają Uniwersytet Gdański, Politechnika Gdańska oraz Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej - tłumaczy Dorota Gajda z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Prace koncepcyjne będą trwały cztery lata. Wiadomo, że w Gdyni dotyczyć będą m.in. utworzenia pierwszej strefy pieszej. Według wstępnych założeń mogłaby objąć ulicę Starowiejską i Świętojańską
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Czytaj także: zabronić parkowania na Skwerze Kościuszki?
Dodatkowo wdrożony ma zostać również system wykrywania wypadków i innych zdarzeń drogowych, wspomagający Tristar. Pilotażowo w mieście pojawią się dwie kamery w najbardziej niebezpiecznych miejscach, a każde zdarzenie drogowe ma być rejestrowane, automatycznie przesyłane do operatora systemu, skąd kierowana ma być pomoc. Gdynia chce także w przyszłości ważyć pojazdy ciężarowe w ruchu. Zmiany czekają też komunikację trolejbusową.
Czytaj też: Tristar wystartuje z miesięcznym opóźnieniem
- Chcemy skupić się na rozszerzeniu sieci trolejbusowej bez trakcji. Takie trolejbusy zasilane kondensatorem planowane są w dzielnicy Cisowa. Planujemy także przygotować się do zainstalowania na sieci superkondensatora zmniejszającego pobór energii przez pojazdy o ok. 20 proc. - tłumaczy Dorota Gajda.
Projekt potrwa do końca 2016 roku. Miasto otrzyma na jego realizację z Unii Europejskiej blisko 800 tys. euro.
Miejsca
Opinie (213) 1 zablokowana
-
2012-12-31 08:00
Prace koncepcyjne będą trwały cztery lata.
potem studium wykonalności, koncepcje właściwe, projekty budowlane, pozwolenie na budowę, projekty wykonawcze... w takim tempie dożyjśą tego może moje wnuki! A przecież mozna było wywalić samochody ze Świętojańskiej już przy okazji ostatniego remontu! Wychodzi na to, ze kasa którą w niego władowaliśmy poszła na marne. Tak samo trzeba będzie kolejny raz przebudować węzeł wzgórze! Ale mamy prezydenta gospodarnego...
- 6 2
-
2012-12-31 08:10
gospodarka nakazowo-rozdzielcza kwitnie
- 7 4
-
2012-12-31 08:10
...
od kiedy Palma de Mallorca jest MIEJSCOWOSCIA???
to MIASTO!!!- 2 5
-
2012-12-31 08:13
Czy zabronić parkowania w jakimkolwiek nowym miejscu? Nie, dopóki nie będą na serio egzekwowane obecne zakazy. Można postawić znaki na Skwerze Kościuszki i co się zmieni? Nic, jak parkowali tak będą parkować i nikt nie zareaguje.
- 4 1
-
2012-12-31 08:17
(4)
Wyguglujcie sobie coś innego niż streszczenia lektur czy plotki o dodzie i zobaczcie co się działo w Nowym Jorku jak zaczęto zamykać ulice i robić deptaki. Warto temat rozgrzebać bo wnioski są interesujące.
- 7 2
-
2012-12-31 08:54
no i co było ?
- 1 1
-
2012-12-31 10:12
A co u mamy Madzi?!
- 2 0
-
2012-12-31 13:54
po prostu intensywność ruchu samochodów zmalała (1)
a ludzie zaczęli lepiej się czuć w centrum miasta, zaczęli częściej do niego przyjeżdżać i rozmawiać między sobą ludzkim głosem. Centrum Manhattanu odżyło, tak jak odżyła Kopenhaga od 40 lat sukcesywnie zmniejszająca liczbę miejsc do parkowania samochodów.
- 1 3
-
2012-12-31 15:16
Zamknij metro w Nowym Jorku i zobaczysz jak miastom żyje.
- 4 0
-
2012-12-31 08:19
Gratuluje głupoty
a ankieta już gotowa w 100%? ciekawe
- 5 3
-
2012-12-31 08:27
Zastanówmy się najpierw. (3)
Zastanówmy się najpierw nim głupoty napiszemy. Bus pasy w Gdyni? Pytam się gdzie? Na ulicy Morskiej gdzie jeżdzi najwięcej pojazdów komunikacji miejskiej to miałby sens pod warunkiem zbudowania po trzecim dodatkowym pasie. Pytanie- jakim kosztem? Za bajońskie pieniądze i znowu kosztem miejsc parkingowych. Ktoś chwycił temat bo jest modny, a praktycznie głupi i nie do zrealizowania. Najpierw uporajmy się z dbudową sieci drogowej po latach PRL-owskiego niedoinwestowania.Poczekajmy na wdrożenie systemu Tristar, który ma wyregulować sygnalizację świetlną, która działa dzisiaj beznadziejnie. Dzisiaj stawiamy las świateł sygnalizacyjnych i się dziwimy, że spowalniamy ruch uliczny. Bez swiateł to już dzisiaj mało kto potrafi jeździć. Ruch pojazdów po 22.00 jest minimalny, a swiatła palą się bezsensownie przez całą noc. Zróbmy porządek z tym co mamy, a nie twórzmy nowe programy bo taka jest moda.Skwer Kościuszki bez samochodów- tak, pod warunkiem wybudowania choćby trochę nowych podziemnych parkingów. Jeżeli tego nie zrobimy to nie będzie samochodów ale także nie będzie chętnych by tam przyjść i pospacerować. Tępo życia jest coraż większe i tego nie zmienimy. Nie wrócimy do "zaprzęgów konnych".
- 26 8
-
2012-12-31 09:37
wróć do szkoły,
bo nie dotrzymjesz "tępa" w nauce.
- 0 1
-
2012-12-31 13:57
Tępo może jest większe - a może chodzi o tępotę? (1)
próba zwiększania tempa życia przez podporządkowanie miasta ruchowi samochodowemu powoduje, że miasto się dusi. Budowa parkingów piętrowych w centrum miasta zwiększa korki na dojazdach do niego i skutkuje zmniejszeniem tempa jazdy. Ale trzeba od czasu do czasu wyłączać silnik i włączać myślenie. To naprawdę nie boli.
- 0 2
-
2012-12-31 15:14
Budowa parkingów piętrowych w centrum miasta zmniejsza korki, ale takich parkingów musi być sporo, aby wszyscy nie jechali na jeden parking. Jak samochody stoją na piętrowych parkingach to nie stoją na ulicach i wtedy na ulicach jest więcej miejsca.
- 2 0
-
2012-12-31 08:36
no no no
"Chcemy skupić się na rozszerzeniu sieci trolejbusowej bez trakcji." To się chyba autobus nazywa;)
- 6 3
-
2012-12-31 08:41
? (1)
Kolejne chore pomysłu urzędników!!!
Zobaczcie, co oni zrobili z ulicą J. Wiśniewskiego: poranne korki dzięki idiotycznej regulacji ruchu.- 13 5
-
2012-12-31 09:46
a będzie jeszcze gorzej jak tylko ruszy kolejna (!) idiotyczna sygnalizacja świetlna przy stacji Shella.
- 3 1
-
2012-12-31 09:43
Kompletny bezsens (3)
Obecnie to pojazdy komunikacji miejskiej sa srodlem korkow, jezdza stadami nie mieszcza sie na przystankach, blokuja pasy ruchu
- 7 9
-
2012-12-31 13:59
takie wnioski dotyczą tylko uzależnionych od samochodu (2)
komunikacja szynowa nie jest narażona na korki ani nikogo na korki nie naraża. Skorzystaj z opcji bike and ride i spróbuj poszerzyć wyobraźnię - to naprawdę nie boli.
- 2 6
-
2012-12-31 14:11
Widzę, że obrażanie też nie boli.
Nie potrzeba komputera aby zauważyć jak strasznym zawalidrogą jest autobus lub trajtek. Ale to nie jest najgorsza wada: Gdy korzystam, zatrzymują się na milionach przystanków, które dla mnie mogłyby nie istnieć. Nie decyduję o trasie, o tym z kim i jak bolą ręce pilnujące zakupów. Rozwiąż te problemy, przekabacisz mnie. Przedstawiciela większości. Bo czy można marzyć o ascezie.
Transport szynowy jest ingerujący w krajobraz i nie zawsze opłacalny.- 1 1
-
2013-01-01 02:51
Tramwaje w Gdyni? Od kiedy?
Od jakiegos czasu poruszajace sie stadami pojazdy komunikacji miejskiej w gdyni to standard. Czest jada jeden za drugi trzy pojazdy. Wszystkie naraz chca sie ztrzymac na tm samym przystanku, na ktorym w najlepszym raziie jest miejsce na dwapojazdy... Trzeci staje na pasie ruchu i korek gotowy. Innaopcja to mniejszy przystanek, drugi pojazg komunikacji miejskiej juzsiena nim nie miesci w calosci i czescia nadwozia tamuje ruch na drodze. To sytuacja nagmina w gdyni. Zamiast belkotac o buspasach niech albo wydluza przystanki albo poprawia rozklady jazdy by pojazdy nie jezdzily stadami jeden obok drugiego.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.