• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: będzie strefa pieszych i buspasy?

Patryk Szczerba
31 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Opracowanie nowych koncepcji drogowych potrwa cztery lata. Potem ma przyjść czas na ich realizację. Opracowanie nowych koncepcji drogowych potrwa cztery lata. Potem ma przyjść czas na ich realizację.

Prace nad utworzeniem wolnej od samochodów strefy ruchu pieszego, buspasów oraz kolejne inwestycje w komunikację trolejbusową - to część założeń unijnego projektu Civitas Dynamo. Gdynia uczestniczy w nim razem z trzema innymi europejskimi miastami: niemieckim Akwizgranem, Koprivnicą z Chorwacji i hiszpańską miejscowością Palma de Mallorca.



Czy wydzielone buspasy sprawdziłyby się w Gdyni?

Założenia projektu są proste: przełom w miejskich systemach transportowych poprzez wdrożenia nowoczesnych rozwiązań w tej dziedzinie. O szczegółach mają zdecydować poszczególne samorządy przy realnym wsparciu mieszkańców.

Jak podkreślają urzędnicy, jest to projekt badawczy. O terminie wprowadzenia konkretnych rozwiązań na razie nic nie wiadomo.

- Mamy konkretne założenia, nad którymi będziemy debatowali. Wśród nich jest rozwinięcie i sformalizowanie Planu Zrównoważonego Transportu Miejskiego oraz włączenie gdynian do konsultacji na temat usprawnienia ruchu w mieście. W realizacji całości pomagają Uniwersytet Gdański, Politechnika Gdańska oraz Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej - tłumaczy Dorota Gajda z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Prace koncepcyjne będą trwały cztery lata. Wiadomo, że w Gdyni dotyczyć będą m.in. utworzenia pierwszej strefy pieszej. Według wstępnych założeń mogłaby objąć ulicę Starowiejską i Świętojańską zobacz na mapie Gdyni. W projektach mają znaleźć się także buspasy z systemem pozwalającym wykryć pojazdy nieuprawnione do korzystania z nich.

Czytaj także: zabronić parkowania na Skwerze Kościuszki?

Dodatkowo wdrożony ma zostać również system wykrywania wypadków i innych zdarzeń drogowych, wspomagający Tristar. Pilotażowo w mieście pojawią się dwie kamery w najbardziej niebezpiecznych miejscach, a każde zdarzenie drogowe ma być rejestrowane, automatycznie przesyłane do operatora systemu, skąd kierowana ma być pomoc. Gdynia chce także w przyszłości ważyć pojazdy ciężarowe w ruchu. Zmiany czekają też komunikację trolejbusową.

Czytaj też: Tristar wystartuje z miesięcznym opóźnieniem

- Chcemy skupić się na rozszerzeniu sieci trolejbusowej bez trakcji. Takie trolejbusy zasilane kondensatorem planowane są w dzielnicy Cisowa. Planujemy także przygotować się do zainstalowania na sieci superkondensatora zmniejszającego pobór energii przez pojazdy o ok. 20 proc. - tłumaczy Dorota Gajda.

Projekt potrwa do końca 2016 roku. Miasto otrzyma na jego realizację z Unii Europejskiej blisko 800 tys. euro.

Miejsca

Opinie (213) 1 zablokowana

  • jestem za bus pasem na CHYLOŃSKIEJ

    Popiram BUS_PAS ale tylko na ulicy. CHYLOŃSKIEJ - OBOWIĄZKOWO,HUTNICZA - W SZCZYCIE wtedy nie będzie korka a ten idiotyczny pomysł chyba wybiją sobie urzędasy z łbów bo to doprowadzi do gigant korka. Parodia i chyba bezrobocie urzędasów z magistratu. Bus pas niech zrobią w urzędzie i zaczną obsługiwać 10 klientów na minutę a nie jeden a 30 minut ( kawka, papieros itp)

    • 9 2

  • nie ma to jak zablokowac 1 pas na wiekszosci drog Gdyni! (2)

    bedziemy jak Gdansk....

    co za debile nami rzadza!

    • 8 2

    • stolica wojewódzka

      nami rządzi;)))

      • 1 0

    • Takich wybierasz!

      • 0 0

  • Skandal (1)

    Byle tylko wydawać kasę, bo zawsze coś (i to pewnie dużo) wpadnie do kieszeni. Trzeba wywalić tę całą ekipę ze szczurkiem na czele. Lotnisko, szklane domy, a my mamy jeść ze śmietników? Jaka gdynia bogata? gdzie jest praca? Wynocha z urzędu darmozjady!!

    • 8 1

    • Głosuj dalej bezrobotny na PO

      a swoje frustracje nie kierujesz tam gdzie trzeba.

      Widać wyraźne braki w edukacji. Dlatego też jesteś bezrobotnym.

      Weź się za naukę w Nowym Roku wtedy będziesz wiedział gdzie kierować swoje pretensje.

      • 1 2

  • Totalna inwigilacja!!!!

    Następne urządzenia do represji,tylko więcej kamer,więcej radarów i jeszcze więcej straży miejskiej.Kto na tych nierobów ma zarabiać.Wolności juz nie ma. Miała być druga Japonia a będzie druga Korea północna.

    • 3 2

  • osobne bus-pasy dla pań z pieskami, ze szczurami i chomikami (1)

    baypasy dla chorych na serce i głowę, dla leworęcznych przystanki autobusowe po przeciwnej stronie ulicy, ścieżki przyrodnicze dla Biedroń-owatych, łosiowatych i innych inaczej.............."Szczęściem głupiego jest TO, że nie wie, że żyje w takiej głupocie"---- Ovidiusz

    • 3 3

    • Proszę nie obrażać Prezydenta Miasta

      • 0 0

  • obserwator

    nie zapominaj,o stadach nauki jazdy.liczba pojazdow winnabyc limitowana.

    • 2 0

  • Czas zlikwidowac przyciski na przejsciach..chcesz przejsc -klepnij grużliczaka... (2)

    Posmarkanymi dłońmi klepią...fuj. jak można w Gdyni być zdrowym.Umywalek obok do mycia rak nie zamontowano..
    Ciekawa sprawa auta i tak staja ale musisz gruźliczaka klepać.Jeszcze gdyby zapalał się po jednym razie ale nie , 3-4 razy.

    • 6 0

    • Powinny być bezdotykowe, takie jak są przy drzwiach w IKEA

      • 1 0

    • Słusznie. Powinny być fotokomórki zamiast guzików.

      Tylko czy one też nie przewodzą bakterii?

      Jeśli na każdym kroku będziesz unikał wszelkich bakterii, nie będziesz na nic odporny.

      • 0 0

  • 1000 urzędników magistratu widać nie ma co robić

    • 3 1

  • AUTOR, AUTOR.... kto wymyslił i zatwierdzil wzdłuz ul. SWIETOJANSKIEJ (2)

    pachołki - czlonki z zaznaczonym napledkiem ? Kto za to zaplacił..Czyj jest podpis ?.Gdy je widze mój maz mi sie przypomina, dzwonieeee:).

    • 0 2

    • Swiętojanska, ladnie oswietlona. ale projekt (1)

      zrobiony chyba po paru drinkach.Wyobraźnia poniosła architekta i zatwierdzających projekt.Spacerkiem idzie się 8-10 minut.Dziś jechałam trajtkiem 18 minut.
      Esy floresy utrudniły przejazd, wlaczanie się do ruchu i ograniczyło miejsca parkingowe

      • 0 0

      • Bo Świętojańska preferuje pieszych, piesi na Świętojańskiej czują się bezpiecznie

        • 0 0

  • Gdynia ma drugą najwiekszą ilość zabytków w Polsce

    zaraz po Łodzi.

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane