- 1 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (138 opinii)
- 2 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (89 opinii)
- 3 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (183 opinie)
- 4 Sześciu poszukiwanych wpadło w dwa dni (72 opinie)
- 5 Zamkną przystanek SKM na pół roku (125 opinii)
- 6 Woda w zatoce bezpieczna. Można się kąpać (104 opinie)
Gdynia bierze się za trasy rowerowe
Z hucznie zapowiadanego planu rozbudowy dróg rowerowych w Gdyni na razie niewiele wynika, więc prezydent Wojciech Szczurek wyznaczył pełnomocnika ds. komunikacji rowerowej.
Został nim radny proprezydenckiej "Samorządności" Marcin Wołek. Ma przede wszystkim koordynować rozwój tras rowerowych w Gdyni, ale zajmie się także ich promocją.
- Możemy pochwalić się dobrymi trasami rekreacyjnymi w lasach, które trzeba teraz mądrze połączyć z trasami miejskimi. Poza tym trzeba szybciej wdrażać przygotowywane projekty - podkreśla Marcin Wołek.
I ma rację, bo na razie sieć gdyńskich tras rowerowych ma ogromne dziury. Wiele z dróg prowadzi donikąd, jak choćby ta w Orłowie, która mogłaby połączyć miasto z Sopotem, skąd przez Park Północny można dojechać do Gdańska. Brakuje jednak kluczowego fragmentu w okolicach redłowskiego klifu. I szybko nie powstanie.
- W tym roku nie zdążymy zacząć budować. Marzę, by udało się w przyszłym - przyznaje Marcin Wołek. Miasto nie ma bowiem szans na unijną dotację na budowę tej drogi, gdyż jest ona uważana za rekreacyjną, a nie miejską. Musi więc zbudować ją ze środków własnych.
Jest jeszcze szansa, by UE dołożyła do projektów budowy dróg pomiędzy ul. Piłsudskiego i Stryjską, wzdłuż Estakady Kwiatkowskiego pomiędzy ul. Janka Wiśniewskiego i Unruga, wzdłuż ul. Unruga od estakady do ul. Puckiej oraz wzdłuż Puckiej od Czermickiego do Kartuskiej.
Jeszcze w tym roku zostaną wybrane krytyczne miejsca na istniejących ścieżkach, które zostaną naprawione. W Gdyni nie pojawią się jednak znane z Gdańska barierki, które na newralgicznych fragmentach trasy - jak np. okolice przystanków autobusowych - odgradzają ścieżkę od ciągów pieszych. Zamiast tego w takich miejscach ma pojawić się lepsze oznakowanie.
Opinie (239) 7 zablokowanych
-
2009-09-23 10:19
parkowanie rowerow (3)
na sciezki rowerowe to poczekam cierpliwie, ale prosze o wiecej widelek do parkowania rowerow. przy Centrum Kwiatkowskeigo nie ma ani jednej, nie raz widzialam jak ludzie wjezdzaja do budynku, bo co maja zrobic?
czy zaczepienie roweru o slup, lub lampe przy drodze jest dozwolone..bo trzeba sobie jakos radzic.- 6 0
-
2009-09-23 10:29
Jak wam zrobią parkingi to bedzie płacz, że tylko przypiete koło zostało, bo ktoś rąbnął reszte,albo tylko przerzutki
- 0 3
-
2009-09-23 18:33
Nie widełki
Do zamocowania roweru nadają się najlepiej takie barierki w kształcie odwróconej litery "U". W widełkach, tzw. łamikółkach, najczęściej łapie się tylko przednie koło, które w razie kradzieży jako jedyne zostanie.
- 1 0
-
2009-09-24 09:37
jestem przeciw "wyrwikółkom"
ale zgadzam się, że systemowe traktowanie komunikacji rowerowej to nie tylko trasa rowerowa, ale możliwość pozostawienia (bezpiecznego) roweru, węzły bike & ride, czytelny system informacji dla rowerzysty.
serdecznie pozdrawiam- 1 0
-
2009-09-23 10:21
Rowery won z chodników na ulice (9)
Z dzieckiem na spacer nie moszna pójść normalnie po chodniku bo pędzą rowery. Rowery na ulice a nie jeździć po kostkach przechodnią. Nie wiem kto to wymyślił chodniki są dla pieszych.
- 4 21
-
2009-09-23 11:52
(5)
To Ty z dzieciakiem won na ulicę !!!!
- 6 4
-
2009-09-23 12:02
pedał nie rowerzysta (2)
- 1 3
-
2009-09-23 12:39
Do brze napisała - rowerzystka - !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja bardzo często zwłaszcza latem w sezonie jeżdziłam ścieżką rowerową różową z kostki z Gdańska do Sopotu wzdłuż plaż - po prawej stronie mijałam plaże,a bezpośrednio przy różowej ścieżce rowerowej po prawej jest z normalnej kostki promenada dla spacerujących, natomiast po lewej str hotele, smażalnie, bary, pola namiotowe, campingowe, i tak , jadę sobie w stronę Sopotu dosyć szybko po ścieżce rowerowej, za mną rowery, przede mną, mijam rowery, a tu nagle z pola namiotowego lezą jak święte krowy młode mamy z dzieciakami w wózkach, lub za rękę w stronę plaży, i nawet nie popatrzą w prawo i lewo, żeby stanąc i przepuścić rowery !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kilkakrotnie wpadłam rowerem na wózek, czy babeczkę, na szczęście szybko nie jechałam, i jeszcze taka ma pretensje, a ja oczywiście nie pozostaję dłużna tylko też nawyzywam , bo mam rację oraz cięty język !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Won piesi ze ścieżek rowerowych !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!- 8 2
-
2009-09-23 12:51
Rozbiegane bachory - matki na smyczy powinny je prowadzić - zwłaszcza obok ścieżek rowerowych wzdłuż plaż !!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 2 4
-
2009-09-23 21:10
(1)
Zastanów się dla kogo stworzono chodniki. Chyba w za ciasnym kasku jeździsz.
- 1 1
-
2009-09-23 21:16
Święte krowy na rowerach!!!
- 1 2
-
2009-09-24 01:03
madrala???
A niby gdzie jezdzic?? po ulicach pełnych szalenców????
- 1 0
-
2009-09-24 08:53
(1)
Najpierw naucz się poprawnie pisać a dopiero wypowiadaj się na temat rowerów.Jeśli chodniki są tylko dla pieszych to won piesi ze ścieżek dla rowerów. Koniec kropka.
- 0 0
-
2009-09-24 15:15
Chodniki
sa dla pieszych. I tyle. Nie pasuje? Kup lyzwy.
- 0 0
-
2009-09-23 10:22
ASFALTOWE DROGI (3)
prosze o tak dobre drogi rowerowe jak w Gdansku a nie przemalowanie biala farba starego chodnika
- 13 1
-
2009-09-24 09:40
pierwsze koty za płoty (2)
kończona obecnie kładka pieszo-rowerowa w Redłowie posiada już asfalt. Podobnie krótki odcinek wzdłuż nowego parkingu w Orłowie. Gdybyśmy kontynuowali budowę nowych tras w kostce (nawet niefazowanej) to uznam to za swoją porażkę. Gdańsk pokazał, że można, więc obiecuję walkę o asfalt w Gdyni. Przygotowywane projekty to już w większości przypadków asfalt.
serdecznie pozdrawiam- 0 0
-
2009-09-24 16:40
Trzymamy kciuki :) (1)
a tak wogóle to kiedy będzie ta kładka oddana do użytku?
- 0 0
-
2009-09-25 17:03
koniec września 2009
to termin zakończenia prac budowlanych. następnie Powiatowy Inspektor nadzoru Budowlanego musi dokonać odbioru inwestycji. mam nadzieję, że nie potrwa to dłużej niż miesiąc, tak więc październik / listopad 2009.
pozdrawiam- 0 0
-
2009-09-23 10:23
porażka (2)
Kolejny Szczurkowy pupolizacz dostał ciepłą posatkę... A i tak nic się nie zmieni, gadanie, gadanie, puste gadanie...
- 8 1
-
2009-09-23 10:27
miało być posadkę* ... ach ten pośpiech, sory za błąd ort.
- 1 1
-
2009-09-24 09:41
to funkcja społeczna,
dziwi mnie ten brak odwagi cywilnej by podpisać się pod swoim komentarzem
z pozdrowieniami- 0 0
-
2009-09-23 10:24
NIECH KUPIA SOBIE CAŁE ŚCIESZKI ROWEROWE Z INNEGO MIASTA- jak wszystko z reszta
- 0 2
-
2009-09-23 10:26
Wierzę w fachowość p.Marcina i wiem, że nie popełni gdańskich błędów (9)
Gdynia dała nam przykład jak można niewielkimi środkami finansowymi uruchomić wspaniałe ścieżki rekreacyjne w TPK, wiem, że to mało, ale od czegoś trzeba zacząć.
W projektach gdyńskich należy uwzględnić to, że dziś posłowie chcą ułatwić życie rowerzystom i zamierzają tak zmienić kodeks drogowy, żeby jego przepisy były podobne do obowiązujących w krajach przyjaznych cyklistom. Jest nawet parlamentarna grupa ds. rozwoju komunikacji i turystyki rowerowej, która lobbuje i forsuje te przepisów. Liczy 41 posłów, a na jej czele stoi posłanka Ewa Wolak (z PO Wrocławia). To miasto, które szczyci się tym, że jest najbardziej przyjazne cyklistom i rozwojowi. Ministerstwo Infrastruktury widać też się zbiera i pochyla się nad projektem i omawia najważniejsze postulaty polskich rowerzystów. Ważne, aby jeszcze w tym roku znowelizować kodeks drogowy, tak by rowerzyści poruszający się po polskich drogach naprawdę czuli się bezpieczniej. Czy cała istota jest w tym, aby ścieżki rowerowe były wyasfaltowane??
Moim zdaniem należy wyasfaltować tylko pół metra z lewej i z prawej ścieżki rowerowej a w środku normalny polbruk. Zmusi to rowerzystów do jazdy przy krawężniku jedną stroną(a nie tak jak w Gdańsku po całej ścieżce a na dodatek jeszcze rolkarzy. Na gdańskich ścieżkach rowerowych już nie mówiąc, że pobudowane są w miejscach gdzie nie jeżdżą rowerzyści to w tych wykorzystywanych jest "O" kultury (słownie zero) kultury psychofizycznej i drogowej. I aż człowieka gdzieś tam ściska, że tyle dla drogownictwa zrobił prof.Krystek i jego następcy z PG.
Na dzisiaj Gdynia ma wiele do zrobienia w zakresie ścieżek, może zacząć od tego, aby były niższe krawężniki (ok.1,5 cm.) wyższe od 2-5 cm to już dla rowerów górskich dla nich mija się z celem budowa ścieżek transportowych.
Na dodatek w Gdańsku ścieżki rowerowe są wspaniałym miejscem do parkowania samochodów.- 4 16
-
2009-09-23 11:04
co za chora pokrecona logika psychopaty (2)
lepiej nie budować scieżek bo mogą na nich parkować samochody.
Jedź do lasu bo może jakieś nowe ścieżki wAM wyrosły i nierób bedzie miał kolejną okazje do szczerzenia zębów.- 1 3
-
2009-09-23 11:14
Lubie super leśne ścieżki
Mam obecnie Authora Basic-a ale dokupiłem amora Rock Shock Judy i w sumie jest ok. Mam 19" ramę, rama alu.
Jakbym miał wiecej kasy to bym go rozbudował i pozmieniał to i tamto-ale narazie jestem zadowolnoy.
No widzę ze dyskusja się ożywiła, oby tak dalej.....- 2 0
-
2009-09-23 17:16
chora pokrecona logika psychopaty
Ściema z chorobą przebrzmiała.
Teraz nadszedł właściwy moment, żeby się w to pokrę/nasy/cone rowerowo w jego wizji logiki gdyńskich ścieżek, wbrew wszelkim pozorom, da się odnaleźć. ....
Natomiast podstawową cechą prawdziwego psychopaty jest pragnienie władzy i dyktowania warunków.
Więc koleś diagnoza nietrafiona:((
Pudło- 0 0
-
2009-09-23 12:47
(2)
Krawężniki powinny być wysokości 0 cm równe z poziomem asfaltu.Nawet pół centymetrowe wymuszają zmniejszanie prędkości i niszczą obręcze kół łożyska itd itd.
- 2 0
-
2009-09-23 13:17
Masz racje, Gdynia TUUU się ŻYJJJE:)) (1)
tak sobie kiedyś usiadłem przy ścieżce i patrze na tą bufonadę cyklistów. Wśród jeżdżących ponad 70% to górale, następnie 20% to trekkingi a tylko ok 7 % a 3% wyścigówki szosowe, które i tak jeżdżą normalnymi jezdniami.
Pytanie, czy potrzeba Gdyni ścieżek rowerowych czy wystarczy miejsce na drogę publiczna po której i w połowie zmieści się trajtek a i pogotowie itd.
Gdynia to nie Gdańsk gdzie mają nadmiar terenów a nawet rozdają go za mieszkania. Gdynia to miasto prywatne a więc każda inwestycja musi być głęboko przemyślana.
Priorytet to ścieżki rekreacyjne i rehabilitacyjne, a komunikacyjne to boczny wydzielony pas publiczny.- 2 0
-
2009-09-24 09:46
obie kategorie tras są ważne
ale nie ma co ukrywać, że system tras miejskich wymaga pilnych działań, również inwestycyjnych. powoli dostrzegam również zmianę wśród posiadaczy rowerów - rośnie liczba rowerów miejskich. A wysoki udział górali może wynikać również z faktu, że jeśli ktoś mieszka np. na Witominie to rower górski rzeczywiście się przydaje.
pytanie czy Gdyni potrzeba nowych tras rowerowych - tak. dopiero gdy stworzymy spójny system będziemy mogli zobaczyć, że jest całkiem spory popyt na podróżowanie rowerem.
z pozdrowieniami- 0 0
-
2009-09-23 18:45
Śmiech na sali! (2)
Jakie uruchomienie ścieżek w TPK? Na tych drogach, co sobie niczego nieświadome istnieją od przedwojny? Te 6 ławek i dwie wiaty to sobie urząd mógł darować- od lat tamtędy jeżdżę i nigdy nie czułem potrzeby skorzystania z wiaty. To jest zaśmianie się w twarz gdyńskim rowerzystom. To jest bezczelność. Te kilka ławek, znaczków na drzewach (które swoją drogą są miejscami źle umieszczone i niszczą istniejący od dawna istniejący system. Szkoda gadać.
- 1 0
-
2009-09-23 19:58
no nie przesadzaj dosypano żwiru i gliny
ubito, poprawiono, a że zle oznakowane to też prawda. Jak jedziesz z rodziną to warto przycupnąć wypić herbatkę w miłym otoczeniu itd.
- 0 0
-
2009-09-24 09:49
ale to dzięki Administracji Lasów Państwowych
udało się je oznakować i stworzyć z nich naprawdę fajny produkt. Kluczem jest powiązanie obu systemów (leśnego i miejskiego). Polecam weekend, gdy z wiat korzystają rowerzyści oraz spacerowicze.
z pozdrowieniami- 0 0
-
2009-09-23 10:32
Drogi między drzewami
Jeśli chodzi o ścieżki rowerowe w lasach to władze Gdyni są mistrzami świata.
Proponuję zamówić w Chinach kilka tysięcy tabliczek i poprzypinać je do każdego drzewa w lesie, potem to wszystko pomierzyć i okaże się że mamy najwięcej ścieżek w całej Europie. Ekipa Szczurka ma głowy nie od parady...- 15 0
-
2009-09-23 10:38
"W tym roku nie zdążymy zacząć budować. Marzę, by udało się w przyszłym " (1)
Panie Wołek, w przysżłym na jesieni po wyborach już Pana nie będzie w Radzie Miasta ani mam nadzieję także całej Samorządności.
- 5 5
-
2009-09-24 09:54
o tym zadecydują wyborcy
a ja chętnie poddam się weryfikacji, co czynię od 1998 roku. Przy okazji potrafię podpisać się z imienia i nazwiska.
pozdrawiam- 0 0
-
2009-09-23 10:46
Prezydent Wojciech Szczurek chce rozwijać ścieżki rowerowe, ale (1)
tak patrzę na rowerek prezyd. Szczurka i porównije do rowerka p.Adamowicza, to nieba a ziemia.
Gdynia taka bogata a prezydent taki skromniutki rowerek posiada, aż mi go żal.- 4 1
-
2009-09-23 11:27
Oczywiście rower górski przeznaczony jest dla osób w wieku od 7 do okoolo 40 lat ze ... Dla osób powyzej 40 roku zycia najlepsze sa rowery trekkingowe,
- 1 3
-
2009-09-23 10:51
głupawe sa te przepychanki gdańsk/gdynia
prawdzieie sztachetowe klimaty :)
- 12 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.