• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia chce się zmienić: dla turystów i mieszkańców

Michał Sielski
21 lipca 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Zmiany w Gdyni mają sprawić, że turyści nie będą już tak często musieli głowić się nad mapą. Zmiany w Gdyni mają sprawić, że turyści nie będą już tak często musieli głowić się nad mapą.

W zeszłym roku ankietę, dotyczącą zadowolenia z pobytu w mieście, można było wypełniać przez kilka tygodni. Teraz dostępna będzie przez cały rok, a miesięczne i kwartalne wyniki trafią do urzędników, którzy pierwsze zmiany w Gdyni zapowiadają już na sierpień.



Jadąc na urlop do nowego miasta:

W zeszłym roku Agencja Rozwoju Gdyni przeprowadziła podobną ankietę po raz pierwszy. Okazało się, że turyści i przyjeżdżający do Gdyni w interesach byli rozczarowani przede wszystkim oznakowaniem miasta.

- Przyjeżdżali do Gdyni i po prostu czuli się zagubieni. Nie każdy wie bowiem, że z dworca można dojść nad morze po 15-minutowym spacerku - mówi Katarzyna Gruszka z Agencji Rozwoju Gdyni.

Dzięki temu w sierpniu ruszy System Informacji Miejskiej. Na razie szczegóły projektu trzymane są w tajemnicy, udało się nam jednak dowiedzieć, że opierał się będzie na tablicach (także elektronicznych) z mapami i drogowskazami do atrakcji turystycznych. Informować one będą o tym, gdzie jesteśmy i jak daleko są najbliższe, warte obejrzenia miejsca.

Nie zabraknie również tzw. infopointów - komputerów z dostępem do internetu, na których będzie można sprawdzić bazę noclegową czy sieć komunikacji miejskiej. Część mniejszych zmian już wcześniej udało się wprowadzić. Dzięki sugestiom z poprzednich wakacji, w tym sezonie w gdyńskiej marinie stoi więcej... toalet. Podobnie było podczas festiwalu Open'er.

Nowa ankieta ma ponownie pomóc w zmianach miasta na lepsze. Dlatego dostępna będzie przez cały rok - na stronie miasta, ARG i niemieckiego partnera projektu, firmy IRS Consult AG. 40 proc. zagranicznych turystów odwiedzających Trójmiasto pochodzi bowiem z Niemiec.

Pytania dotyczą m.in. haseł, jakie kojarzą się z Gdynią, ale są również bardziej konkretne. O miejsca noclegowe, uwagi do imprez, informacji turystycznej, a nawet oferty w restauracjach.

- Chcemy polepszać miejską ofertę nie tylko w czasie wakacji. Dlatego badanie potrwa do lipca 2011 roku. Będziemy mieli jednak comiesięczne raporty i zmiany będziemy wprowadzać na bieżąco - mówi Marzena Gólska z ARG.

Miejsca

Opinie (229) ponad 20 zablokowanych

  • Nie, że chce, ale musi się zmienić.

    Jeśli chce być naprawdę nowoczesnym miastem...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane