W zeszłym roku ankietę, dotyczącą zadowolenia z pobytu w mieście, można było wypełniać przez kilka tygodni. Teraz dostępna będzie przez cały rok, a miesięczne i kwartalne wyniki trafią do urzędników, którzy pierwsze zmiany w Gdyni zapowiadają już na sierpień.
zawsze wcześniej kupujesz mapę i sprawdzasz wszystko w internecie
64%
kupujesz mapę na miejscu i dopiero wtedy zaczynasz planować czas
7%
po przyjeździe szukasz informacji turystycznej lub atrakcji na własną rękę
7%
nic nie planujesz, nie tracisz czasu na przygotowania - i tak będzie fajnie
22%
W zeszłym roku Agencja Rozwoju Gdyni przeprowadziła podobną ankietę po raz pierwszy. Okazało się, że turyści i przyjeżdżający do Gdyni w interesach byli rozczarowani przede wszystkim oznakowaniem miasta.
-
Przyjeżdżali do Gdyni i po prostu czuli się zagubieni. Nie każdy wie bowiem, że z dworca można dojść nad morze po 15-minutowym spacerku - mówi
Katarzyna Gruszka z Agencji Rozwoju Gdyni.
Dzięki temu w sierpniu ruszy System Informacji Miejskiej. Na razie szczegóły projektu trzymane są w tajemnicy, udało się nam jednak dowiedzieć, że opierał się będzie na tablicach (także elektronicznych) z mapami i drogowskazami do atrakcji turystycznych. Informować one będą o tym, gdzie jesteśmy i jak daleko są najbliższe, warte obejrzenia miejsca.
Nie zabraknie również tzw. infopointów - komputerów z dostępem do internetu, na których będzie można sprawdzić bazę noclegową czy sieć komunikacji miejskiej. Część mniejszych zmian już wcześniej udało się wprowadzić. Dzięki sugestiom z poprzednich wakacji, w tym sezonie w gdyńskiej marinie stoi więcej... toalet. Podobnie było podczas festiwalu Open'er.
Nowa ankieta ma ponownie pomóc w zmianach miasta na lepsze. Dlatego dostępna będzie przez cały rok -
na stronie miasta, ARG i niemieckiego partnera projektu, firmy IRS Consult AG. 40 proc. zagranicznych turystów odwiedzających Trójmiasto pochodzi bowiem z Niemiec.
Pytania dotyczą m.in. haseł, jakie kojarzą się z Gdynią, ale są również bardziej konkretne. O miejsca noclegowe, uwagi do imprez, informacji turystycznej, a nawet oferty w restauracjach.
-
Chcemy polepszać miejską ofertę nie tylko w czasie wakacji. Dlatego badanie potrwa do lipca 2011 roku. Będziemy mieli jednak comiesięczne raporty i zmiany będziemy wprowadzać na bieżąco - mówi
Marzena Gólska z ARG.