- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (171 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Gdynia czeka na pomysły rewitalizacji Oksywia
Konkurs na rewitalizację Oksywia ogłosiło miejskie Laboratorium Innowacji Społecznych w Gdyni. Stowarzyszenia, organizacje i spółdzielnie socjalne mogą zgłaszać swoje pomysły na przemianę pięciu miejsc w dzielnicy na północy miasta.
Teraz przyszedł czas na kolejną odsłonę prac na Oksywiu. O ich kształcie mają jednak wraz z urzędnikami zdecydować społecznicy, których miasto zaprasza do konkursu.
Architekci pokazali, jak połączyć górne i dolne Oksywie
- Wskazaliśmy pięć miejsc, w których czekamy na twórczą interwencję. To lokalizacje w różnych częściach dzielnicy i tak różne od siebie, jak różny może być leśny trakt pieszy od terenu między ulicą a murem oporowym, umacniającym skarpę. Liczymy na ciekawe, nieoczywiste pomysły, atrakcyjne dla mieszkańców i zachęcające ich do zmieniania swojego sąsiedztwa - mówi Monika Listwoń z Laboratorium Innowacji Społecznych w Gdyni. - Wspólnym mianownikiem dla wszystkich lokalizacji jest to, że planowane dla nich interwencje powinny być prowadzone przy dużym zaangażowaniu mieszkańców. Że możemy na nich liczyć, przekonaliśmy się podczas akcji odnawiania przystanków autobusowych przy ul. Śmidowicza - dodaje.
Miejsca do rewitalizacji na Oksywiu
1. Trakt pieszy przez park leśny, czyli obszar między ulicami Bosmańską a Żeglarzy.
2. Sąsiedztwo bloku przy ul. Dickmana 38.
3. Sąsiedztwo bloku przy ul. Arciszewskich 23.
4. Otoczenie przystanku autobusowego Akademia Marynarki Wojennej przy ul. Śmidowicza.
5. Teren przy murze oporowym na ul. Żeglarzy.
Urzędnicy czekają na oferty do 28 stycznia. Propozycje mają zostać zrealizowane do końca roku.
Miejsca
Opinie (298) 7 zablokowanych
-
2021-01-08 12:54
co to za lokalizacje ?
Oksywie jest także u góry. Dolne Oksywie to stan umysłu.
- 4 4
-
2021-01-08 14:20
Zaorać to
- 2 4
-
2021-01-08 14:20
Winda lub zjazd (1)
Przez Osadę Rybacką przewija się tysiące mieszkańców ,turystów ...zróbcie jakiś porządny zjazd
wzdłuż skarpy aby ludzie mogli zejść lub zjechać wózkami dziecięcymi , inwalidzkimi na bulwar lub plażę ....i co do plaży nasypcie ją i zabezpieczcie przed podmywaniem ... kiedyś to była plaża.- 9 2
-
2021-01-08 15:08
jest łagodne zejście "przez lasek"
przejście przez Osadę wraz z budową czegokolwiek na niestabilnym klifie to proszenie się o kłopoty.
Co natura wielokrotnie wykazała.- 2 1
-
2021-01-08 14:42
Doprowadzić SKM (3)
Reszta to strata czasu
- 13 2
-
2021-01-08 15:01
ale to zrobi pkp i jak tu uzasadnić ten cały lis setki etatów phiehdzistołków? (2)
- 3 1
-
2021-01-08 18:39
ktoś się musi z tym obmierzłym PKP dogadywać (1)
i pełnić "honory domu"...
Oraz najważniejsze, przeciąć wstęgę...
To nie jest zabawne, choć, i owszem, śmieszne...- 2 1
-
2021-01-08 18:48
tęsknię za przedwojennym komisariatem rządu
- 2 1
-
2021-01-08 14:47
Dojazd do północnych dzielnic (1)
Niektórzy proponują mosty, kładki, ja pójdę dalej! Marzy mi się tunel pod portem, taki jak pod Martwą Wisłą. Tylko żeby nie przeciekał..;)
- 9 2
-
2021-01-08 18:48
kanał portowy jest 2x szerszy niż Wisła
I, docelowo, 4m głębszy niż Wisła.
Więc, nawet liniowo skalując (a tak nie jest), potrzebna jest duża bańska. Na początek...
A potem z 50mln rocznie na utrzymanie...
Fajnie jest sobie w świecie wypatrzeć ciekawe rozwiązania ale warto też zadać sobie pytanie, dlaczego i z czego one powstały. Oraz zorientwać się ile kosztują nie tylko w budowie ale i w utrzymaniu. Bo jeść niewątpliwie wołają.
Może warto sobie zadać pytanie, dlaczego mała Dania buduje kolejne przeprawy, tym razem przez Bełt? Przecież ich jest 5x mniej niż nas...- 2 0
-
2021-01-08 15:04
Schody
Zrobić bezpieczniejsze i pożądne schody na bulwar
- 7 4
-
2021-01-08 16:10
Tam to trzeba wymienić ludzi...
- 5 6
-
2021-01-08 16:27
Tunel pod kanałem (4)
Ktoś o tym myślał?
- 5 4
-
2021-01-08 16:29
Nie da się, głębokość wymusilaby nadmierna stromizne
- 2 1
-
2021-01-08 17:41
musiałby się zaczynać/kończyć (2)
w Pierwoszynie.
Albo być pierwszym w świecie tunelem ze ślimakiem.
To tak na pierwszy rzut oka.
Problem jest w potrzebach terenowych, które mają takie budowle. A tereny są ciasno konsumowane przez budowlańców, którzy wciskaja się z mieszkaniówką w okolice portu.
No i podstawowa sprawa, kto za to zapłaci. Gdańsk mógł sobie pozwolić, mając szansę intensyfikacji ruchu towarowego w kontenerach i perspektywe dochodów. Gdynia przespała swoją szansę i omal nie doprowadziła do samolikwidacji portu.
To skąd brać kasę?
Od "wczasowiczów" z SeaTowers?- 4 0
-
2021-01-08 17:54
A kto rządził jak Gdynia przesypiała swoją szansę? (1)
- 1 1
-
2021-01-08 19:52
ta sama formacja co obecnie
Brytole i Australiczycy "szwędali się" po okolicy na przełomie wieków.
Ale wtedy już działał na wyobraźnię rozdrapywany Dalmor.- 3 1
-
2021-01-08 16:56
ul
polozyc nowa nawierzchnie na ul puk dabka a jak by dalo to poszerzyc wyciac te stare drzewa po jednej i drugiej stronie ul
- 9 3
-
2021-01-08 17:42
Zrównać z ziemią. (1)
- 2 6
-
2021-01-08 17:56
Ktoś mi kiedyś powiedział
Jak zaczynałem remont. Panie! Najtaniej i najlepiej to by było to wszystko zburzyć i zbudować od nowa tak jak należy !
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.