• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: jeszcze więcej stojaków, ale dróg rowerowych nie przybywa

Patryk Szczerba
10 lipca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne stojaki rowerowe staną latem w Gdyni
W Gdyni coraz więcej rowerzystów przekonuje się do zostawiania rowerów przy stojakach. W Gdyni coraz więcej rowerzystów przekonuje się do zostawiania rowerów przy stojakach.

Coraz mniej problemów w Gdyni powinni mieć niebawem rowerzyści chcący zostawić swój pojazd. Przetarg na dostarczenie kolejnych blisko 300 stojaków został właśnie ogłoszony. Nie ma jednak co liczyć, że w najbliższym czasie w ślad za tymi nowinkami powstaną w mieście nowe drogi rowerowe.



Czy przekonuje cię polityka rowerowa Gdyni?

O pierwszej puli w tym roku pisaliśmy kilka tygodni temu. Kolejne stojaki zamówione przez Zarząd Dróg i Zieleni zostaną ustawione jesienią.

Także wtedy rowerzystów w Gdyni będzie można policzyć dzięki pętlom indukcyjnym, podobnym do tych z Gdańska, zliczających ruch we wszystkich miejscach. Przy Parku Naukowo-Technologicznym stanie z kolei licznik pokazujący, ilu cyklistów przemierzyło tę trasę.

Póki co, można zapomnieć o gwałtownym rozwoju sieci rowerowej w Gdyni. Nawet zaplanowane na ten rok do realizacji projekty mogą mieć opóźnienie i zakończyć się dopiero w 2015 roku. Chodzi o połączenie dwóch ważnych "dziur" na mapie rowerowej Gdyni, a mianowicie odcinka od kontrapasu na ul. Stryjskiej zobacz na mapie Gdyni do Węzła Brzeskiego zobacz na mapie Gdyni oraz ul. Orłowskiej między nowym odcinkiem wykonanym przez Invest Komfort zobacz na mapie Gdyni a tym, który już wcześniej istniał.

Dokumentacja projektowo-kosztorysowa wyceniona przez Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska na blisko 100 tys. zł została już przygotowana, a inwestycje czekają na wybranie wykonawcy i realizację. Dopiero w fazę projektową wejdą z kolei połączenia al. Piłsudskiego z Władysława IV i Świętojańską. To samo dotyczy drugiej strony ulicy, gdzie do bulwaru będzie można bezpiecznie zjechać dzięki wydzielonym pasom dla rowerzystów.

- Z powodu konieczności dodatkowych robót na ul. Piłsudskiego przy budowie kolektorów dopiero teraz jest szansa na projektowanie tych dróg rowerowych. Konieczna była bowiem aktualizacja mapy powykonawczej - wyjaśnia Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. polityki rowerowej. .

Urzędnicy z ZDiZ wciąż przymierzają się do pomalowania przejazdów rowerowych na czerwono, poprawiając bezpieczeństwo rowerzystów. Dylemat dotyczy tego, czy malować wszystkie przejazdy farbą gorszą, czy część z nich - mocniejszą i odblaskową. Trwa również oczekiwanie na przygotowywaną koncepcję zmian w śródmieściu, która ma dać odpowiedź, w jaki sposób zorganizować tam ruch, by rowerzyści czuli się bezpiecznie.

Dużo dzieje się też w kwestii promocji. Konkurs "Wybieram rower" ma być zachętą dla tych, którzy chcą się podzielić swoimi ulubionymi rowerowymi trasami. Potrwa do 21 lipca. Do 14 listopada natomiast będą trwały bezpłatne warsztaty w ramach akcji "Rowerowa Szkoła" dla setki osób, organizowane przez środowisko gdyńskich rowerzystów ze stowarzyszenia In Gremio i Rowerowej Gdyni.

- W planie jest objęcie indywidualnym szkoleniem 100 dorosłych gdynian. Chcemy zaprosić seniorów, pracowników firm, by jak najbardziej zróżnicować grono uczestników - zapowiada Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski

Opinie (153) 2 zablokowane

  • Te stojaki wyglądają ok, (1)

    bo te w Sopocie przypominają dorodne ku..sy ))))

    • 3 1

    • Wybacz, ale jeden stojak - jeden rower to szczyt rozrzutności. Nawet jak da się przypiąć z drugiej strony, to mamy stosunek 1:2. W szeregowcu długości jednego roweru da się zmieścić 3-4 rowery po jednej stronie. Wiejskie spożywczaki mają lepsze stojaki na rowery.

      • 1 2

  • tak przeglądam posty i mam wrażenie, że połowa jest autorstwa tej samej osoby (3)

    te same błędy, zdania, ich konstrukcja itp

    • 4 3

    • (1)

      Bo tak jest. Nawet wiadomo jakiej osoby sa posty hejterskie :)

      • 1 0

      • to jarosław knuje i ryje.

        żeby nie on, panie, to my by już holandie wyprzedzili.

        • 1 2

    • A myślisz, że czemu na PR w budżecie idą tak duże kwoty? Trzeba wypłacać premie pracownikom.

      • 0 1

  • a kiedy zadba się o jeżdzących komunikacją miejską bo rowerzyści i tak nie korzystają ze ścierzek bo jeżdzą ulicami albo wożą rowery komunikacją

    • 3 3

  • Popieram, ale... (1)

    ...chciałbym, żeby również nie zapominano o kierowcach samochodów. Dla wielu samochód jest narzędziem pracy, ale w miastach jest coraz więcej stref parkowania, coraz więcej zakazów i ograniczeń, bus-pasów i coraz więcej różnych problemów dla kierowców samochodów. Oczywiście zauważalny jest rozwój infrastruktury drogowej dla samochodów, jednak rowerzyści mają coraz więcej uprawnień i możliwości. Ja rozumiem, że taki jest trend, ale przecież rowerzyści nie są pępkiem świata. Sam dużo jeżdżę na rowerze, ale nie robię z tego cyrku. Pomijam przy okazji fakt, że większość rowerzystów kompletnie nie zna przepisów ruchu drogowego i nie potrafi poruszać się po mieście, część kierowców samochodów też oczywiście, nie wiem, gdzie zdobywali prawa jazdy. Wiem, że zaraz posypią się minusy i nieprzychylne komentarze, ale mam to gdzieś. Sądzę też, że do spraw związanych z drogami (i nie tylko) należy podejść ze zdrowym rozsądkiem i wyważyć je tak, aby nam wszystkim łatwiej przyszło poruszać się po naszych drogach swoimi pojazdami.

    • 11 5

    • im mniej udogodnień dla rowerów i pieszych

      tym więcej skłonności do korzystania z samochodu nawet na krótkie odległości = tym więcej kłopotów dla osób korzystających z samochodów. Żadne działanie władz miasta na rzecz poprawy warunków jazdy samochodem nie spowodują poprawy warunków jazdy pojazdami dwuśladowymi. Bez poszerzenia wyobraźni decydentów miasto się zadusi (już ledwo zipie).

      • 3 2

  • Dzięki rowerowi będę żył wiecznie. Będę zawsze młody i szczupły. (1)

    Ament.

    • 8 5

    • A moj wiek biologiczny nigdy nie przekroczy 30stki

      nigdy nigdy nigdy

      • 1 1

  • gdzie nowe drogi rowerowe

    projektujecie po 10 lat i nie możecie wybudować

    • 5 2

  • teraz przez 10 lat

    będą się zastanawiać nad rodzajem farby uahahahaha

    • 6 2

  • Gdyby takie samo podejście było do kwestii samochodowej, to mielibyśmy parkingi, które nie są ze sobą połączone siecią dróg. Panowie urzędnicy - najpierw drogi, potem dodatki.

    • 6 1

  • Albowiem powiedziane jest w Internetach:

    Kto Rowerowi szacunek nalezyty oddaje, ten pozostanie fit na wieki wieków, młodość i kaloryfer niigdy go nie opuszczą

    i zycie jego wieczne będzie, jako rzekł licznik wieku biologicznego na ajfonie.

    ament.

    • 4 3

  • Albowiem nastaną wielkie zmiany (1)

    No, no jak tak dalej pójdzie i wszystko będzie takie rowerowe i wszyscy szczupli i zdrowi, przestaną jeździć samochodami. Rząd przestanie czerpać z podatków za paliwa i drogowych od ciężarówek. I kogo wtedy opodatkuje? I co zrobi z autostradami i tymi wszystkimi tysiącami km dróg, którymi nam tak dogadza?

    Lekarze stracą pracę, nie będzie kogo leczyć. Tylko ortopedzi i anestezjolodzy zostaną? A co z producentami samochodów? Zaczną produkować rowery?
    A co z drogowcami? Ach, przecież oni przerzucą się na budowy DDR-ów...
    Zamiast zamykać stocznie, trzeba było przewidzieć, że będą one musiały kiedyś produkować miliony stojaków rowerowych.

    Nowy, wspaniały świat.

    • 5 1

    • w Londynie już drogowcy przerzucili się na projektowanie DDR

      z korzyścią dla wszystkich

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane