• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: lotnisko przed Euro, drogi nie

Michał Sielski
14 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
W budowę lotniska trzeba będzie zainwestować łącznie ok. 100 mln zł. W budowę lotniska trzeba będzie zainwestować łącznie ok. 100 mln zł.

Wszystko wskazuje na to, że drugie trójmiejskie lotnisko będzie gotowe przed Euro 2012. System drogowy w jego pobliżu nie zostanie jednak rozbudowany, gdyż - zdaniem władz Gdyni i samego lotniska - nie będzie takiej potrzeby.



Czy wraz z uruchomieniem lotniska powinno powstać więcej dróg dojazdowych?

W grudniu poznaliśmy kształt koncepcji architektonicznej terminala lotniska Gdynia-Kosakowo. Jest już także zgoda Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, trwają też ostatnie prace projektowe. Za cztery miesiące ma być gotowa cała dokumentacja projektowa i wykonawcza terminala, którą wykonuje zwycięzca konkursu - firma Architektura Technika Inwestycje z Warszawy.

- Dzięki temu, na początku lipca, tuż po festiwalu Open'er, wykonawca będzie mógł rozpocząć prace. Jeśli nic nie stanie na przeszkodzie, zakończą się po siedmiu miesiącach, gdyż terminal powstaje w łatwej w budowie koncepcji modułowej - mówi prezes lotniska Gdynia-Kosakowo Janusz Stateczny.

Wynika z tego, że obiekt mógłby być gotowy już w pierwszym kwartale 2012 roku. Do piłkarskich mistrzostw Europy z pewnością uda się wtedy zakończyć wszystkie procedury odbiorowe. Ale na spotkaniu prezydenta Gdyni Wojciecha Szczurka z radnymi oraz władzami lotniska na temat dróg nie mówiono zbyt konkretnie.

- Lotnisko będzie na początku obsługiwało jedynie ruch General Aviation [małe, prywatne samoloty - przyp. red.], cargo i będzie rezerwowym dla Rębiechowa, jeśli tam będą jakieś problemy - podkreśla Wojciech Szczurek.

Udało się nam jednak dowiedzieć, że, po 8-10 latach rozruchu, władze miasta zakładają włączenie do oferty tanich linii ze stałymi trasami z Gdyni. Padły nawet deklaracje o obsłudze 1-2 mln pasażerów rocznie za ok. 20-30 lat. To niewiele mniej niż dziś obsługuje Rębiechowo. Do tego czasu jednak podróże samolotami mają być w Polsce zdecydowanie popularniejsze i bardziej dostępne niż dziś.

Na razie jednak nie ma o tym mowy, dlatego miasto nie zamierza rozbudowywać układu drogowego w okolicy lotniska. Nie ma nawet takich planów - oprócz ronda, które ma zastąpić wiecznie zakorkowane skrzyżowanie ul. płk Dąbka z Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni.

- Dojazd do samego lotniska będzie odbywał się od ul. płk. Dąbka zobacz na mapie Gdyni. Tam wystarczy wybudować ok. 1 km drogi. Na początek to zdecydowanie wystarczy - mówi Janusz Stateczny.

Opinie (401) ponad 10 zablokowanych

  • Co to som te Vipy ?

    • 3 0

  • Zabierzcie do Gdyni gdanski SOL

    nie zapomnijcie o stworzeniu tej najwazniejszej ze sluzb:Skandalicznym Obciachu Lotniska.Rekrutacja odbywa sie poprzez zmierzenie IQ-im mniej tym lepiej.Jesli w Gdyni zabraknie "chetnych" Gdansk chetnie odda swoich wraz z najlepszym z dowodcow J.CH

    • 4 0

  • BRAWO GDYNIA

    Gdynianie budują w/g swoich potrzeb.Ale jak zwykle odzywa się polskie piekiełko.

    • 5 2

  • A co z lotniskiem w Rumi ?? zabudowywany jest pas ul Żwirki i Wigury ,Saperów i Różanej przewidziany po wojnie na doprowadzenie kolejki do lotniska !!!

    • 2 0

  • Topniejący śnieg właśnie odsłonił fiasko akcji "Pies w (ach te szczurze kompleksy) wielkim mieście", a urzędaskom lotniska się zachciewa, gdzie poziom skomplikowania jest większy niż nalepienie plakacików tu i ówdzie.

    • 3 1

  • A co z Openerem? czy w takim wypadku nie będzie?

    • 1 2

  • GDAŃSK NIE

    Po pierwsze linie lotnicze cieszą sie że bedzie wybudowane lotnisko w Gdyni, gdyż mało kto wie jakie sa prawdziwe statystyki odwołanych lub opóźnionych lotów spowodowanych złym położeniem lotniska w Gdańsku:
    np. częste poranne mgły
    jeśli macie państwo znajomych pracujących na tym lotnisku lub w załogach samolotów to niech opowiedzą.

    Po drugie kto wybrał Rębiechowo na miejsce budowy lotniska ?

    Po trzecie do jakiego lotniska w europie można by porównać gdańskie ?
    Odp: Nie ma tak kiepskiego, gdyż lotniska które obsługują tylko tanie linie lotnicze w europie są o wiele większe i o wiele lepiej zorganizowane niż Gdańskie - które przez TYLE LAT nic nie robiła aby polepszyć komfort pasażerów.

    GDYNIA JEST POTRZEBNA

    • 6 5

  • nazwisko prezesa lotniska

    całkowicie z branży

    • 1 1

  • a co z openerem??

    Jak wyzej..

    • 1 1

  • :)

    Fajnie moze samolociki male SAS z Kopenhagi beda tam ladowac :) to bede miala blizej do rodzinki :D

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane