- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (174 opinie)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (331 opinii)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (44 opinie)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (219 opinii)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (82 opinie)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (73 opinie)
Gdynia: ostatnie dni prac na ul. Morskiej
Prace przy budowie buspasów na ul. Morskiej wchodzą w ostatnią fazę. Drogowcy do soboty zajmą się odcinkiem pomiędzy ul. Zakręt do Oksywia i Kalksztajnów .
Przypomnijmy:
- Przetarg na budowę buspasów na ul. Morskiej rozstrzygnięto na przełomie stycznia i lutego 2018 roku.
- Wygrała go firma Eurovia, która pokonała MTM m.in. dzięki temu, że zadeklarowała krótszy czas realizacji prac: 47 tygodni.
- Prace powinny skończyć się na przełomie roku, ale potrwają do końca marca.
Czytaj więcej: Remont ul. Morskiej z poślizgiem.
Prace wchodzą w ostateczną fazę. Teraz drogowcy zaczęli pracę na odcinku pomiędzy ulicami Zakręt do Oksywia i Kalksztajnów w kierunku centrum Gdyni.
Skrzyżowanie z ul. Kalksztajnów będzie do piątku zamknięte. W sobotę na tym odcinku przejezdny będzie tylko jeden pas w kierunku centrum.
Kiedy zakończą się prace?
- Termin zakończenia prac to 28 marca 2019 roku - informowała na początku stycznia Małgorzata Omachel-Kwidzińska z biura prasowego gdyńskiego magistratu.
Co zmieni się po przebudowie?
- Powstaną buspasy o szerokości 3,5 m,
- przebudowanych zostanie 2,5 km chodników,
- przebudowana zostanie droga rowerowa o długości niemal 1 km,
- zmodernizowane zostaną zatoki autobusowe, trakcja trolejbusowa, sygnalizacja świetlna,
- trawniki zostaną wzbogacone o 1,5 tys. krzewów utrudniających nielegalne parkowanie,
- zasadzonych zostanie osiem drzew.
Czytaj także: 21,5 mln zł na buspasy przy ul. Morskiej.
Schemat planowanych buspasów na Morskiej w Gdyni
Odcinki buspasów w stronę centrum:
- Na jezdni prawej w kierunku centrum, rozpoczynający się w rejonie skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Zakręt do Oksywia w śladzie istniejących prawoskrętów do posesji, następnie po istniejącym prawoskręcie na skrzyżowaniu z ul. Kalksztajnów i z "otwarciem" występującej zatoki autobusowej;
- Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicach skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Mireckiego z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
- Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicy skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Grabowo z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
Odcinki buspasów w stronę Rumi:
- Na jezdni lewej w kierunku Rumi, rozpoczynający się przed skrzyżowaniem ul. Mireckiego z ul. Morską, dalej w śladzie prawoskrętu z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
- Na jezdni lewej w kierunku Rumi, rozpoczynający przed skrzyżowaniem ul. Morskiej z ul. Grabowo, od prawoskrętu za budynkiem przy ul. Morskiej 42, w śladzie istniejących prawoskrętów i z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej.
Buspasy na Morskiej. Film ze stycznia
Miejsca
Opinie (133) 7 zablokowanych
-
2019-03-13 12:04
Studzienki (4)
Studzienki nie mogą być przy krawędzi jezdni lub po środku?W Gdyni większość jest zawsze zamontowana w miejscu gdzie przejeżdżasz kołami każda zapadnięta(nowa studzienka)Niszczą się i studzienki i teleskopy samochodowe nie mówiąc już o komforcie.W Gdyni jakiś projektant uparcie i durnie nie myśli logicznie robiąc takie babole.
- 40 3
-
2019-03-13 12:14
(1)
Tutaj pytanie do inżynierów drogowców dlaczego tak jest właśnie, że studzienki są pod kołami aut a nie w osi pasów ruchu i to nawet podczas dużych remontów gdzie kanaliza też jest wymieniana.
- 8 0
-
2019-03-13 19:16
Odp dot lokalizacji studzienek
W istniejacych ukladach infrastruktury nie mozliwosci lokalizacji studzienek poza jezdnia ze wzgledu na przebieg istniejacych kanalow
W przypadku nowych projektowanych ukladach drogowy np ulica Nowy Swiat na Osowie widac ze kolektory sa poza jezdnia- 1 1
-
2019-03-13 12:36
W Gdańsku to samo
Zapadnięte studzienki to są chyba wpisane w wymagania przetargowe w każdym remoncie dróg. Najlepiej oczywiście studzienka co 5 m i każda w innym miejscu pasa, żeby potrenować jazdę slalomem.
- 7 0
-
2019-03-13 12:43
klasyczny przykład tej bezmyślności to Świętojańska, kilkanaście lat po remoncie całej ulicy wszystkie studzienki pozapadane.
- 5 0
-
2019-03-13 12:11
Gdynia pieknieje. (1)
Dziekuje Rodzicom i Bogu ze przeprowadzilismy sie tutaj z Gdanska. Tam sami wiecie co sie dzieje. Masakra. Dziekujemy naszemy Prezydentowi.
- 9 22
-
2019-03-14 06:09
Wiesław pokłony ślij Szczurowi.
To dzięki niemu miasto wygląda jak scenografia do filmu „Polskie drogi”.
- 0 0
-
2019-03-13 12:25
Dubaj północy
Jaki jest sens budowania buspasów gdy nie mają one ciągłości? To co komunikacja miejska nadrobi na buspasie straci stojąc w korku by wjechać na morską.
- 24 2
-
2019-03-13 12:25
Opinia wyróżniona
Mam pytanie (nie jestem z Gdyni) - po co budujecie zatoki jeśli są przy nich buspasy? (2)
- 25 2
-
2019-03-13 12:29
Po co???
Bo po pierwsze-nikt nie mysli a po drugie-wiecej kasy do wyrwania
- 8 2
-
2019-03-13 15:41
niektóre autobusy są pospieszne i nie zatrzymają się na każdym przystanku
- 2 0
-
2019-03-13 12:45
Jednak ludzka twarz ma ta wladza. Nie ustaje w wysiłkac h by terminwo konczyc wszystkie prace, zwane niekiedy inwestcjami.
- 9 0
-
2019-03-13 12:51
morska (2)
a ja się pytam kiedy w koncu zrobią prawy pas morskiej w kierunku chyloni ,przecież to są same koleiny
- 15 1
-
2019-03-13 13:13
lewy pas niewiele lepszy
- 1 0
-
2019-03-13 15:06
Kogo się pytasz ? Mnie ? A co mnie to obchodzi
- 1 1
-
2019-03-13 13:05
(2)
Ile miejsc postojowych zlikwidowano przy okazji tego remontu , czy wiadomo cos na en temat ?
- 9 1
-
2019-03-13 13:39
Zero. Żadne miejsce postojowe nie zostało zlikwidowane. Ten remont to tylko otwarcie wjazdów do zatok i przemianowanie pasa do wjazdu i wyjazdu że sklepów i stacji benzynowych nie licząc instalacji podziemnych.
- 2 0
-
2019-03-13 18:00
O
Weź się wyprowadź z Gdyni i zamontuj siodełko w rowerze
- 0 1
-
2019-03-13 13:09
Załosne tempo jak na taki krótki odcinek
- 14 1
-
2019-03-13 13:20
drzewa (1)
Ale poszaleli.8 drzew ,nie można posadzić więcej.
- 11 1
-
2019-03-13 14:47
8 drzew...szok
A nie, to sukces.
- 3 0
-
2019-03-13 13:29
(1)
pytanie do tych fuszerniaków dlaczego odcinek ścieżki rowerowej przy salonie Skody prawie do Kauflandu został pozostawiony z nierównej i poniszczonej kostki kiedy do stacji Cicrle K i przy Kauflandzie zbudowano ścieżkę z asfaltu?Zabrakło weny na te 300m?
- 12 2
-
2019-03-14 06:12
Nie to tak specjalnie!
Jednolita nawierzchnia jest nudna, a takie urozmaicenie powoduje eiększe skupienie jadącego. Już Kim Dzong Szczur to wszystko przemyślał.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.