- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (174 opinie)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (331 opinii)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (44 opinie)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (219 opinii)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (82 opinie)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (73 opinie)
Gdynia: ostatnie dni prac na ul. Morskiej
Prace przy budowie buspasów na ul. Morskiej wchodzą w ostatnią fazę. Drogowcy do soboty zajmą się odcinkiem pomiędzy ul. Zakręt do Oksywia i Kalksztajnów .
Przypomnijmy:
- Przetarg na budowę buspasów na ul. Morskiej rozstrzygnięto na przełomie stycznia i lutego 2018 roku.
- Wygrała go firma Eurovia, która pokonała MTM m.in. dzięki temu, że zadeklarowała krótszy czas realizacji prac: 47 tygodni.
- Prace powinny skończyć się na przełomie roku, ale potrwają do końca marca.
Czytaj więcej: Remont ul. Morskiej z poślizgiem.
Prace wchodzą w ostateczną fazę. Teraz drogowcy zaczęli pracę na odcinku pomiędzy ulicami Zakręt do Oksywia i Kalksztajnów w kierunku centrum Gdyni.
Skrzyżowanie z ul. Kalksztajnów będzie do piątku zamknięte. W sobotę na tym odcinku przejezdny będzie tylko jeden pas w kierunku centrum.
Kiedy zakończą się prace?
- Termin zakończenia prac to 28 marca 2019 roku - informowała na początku stycznia Małgorzata Omachel-Kwidzińska z biura prasowego gdyńskiego magistratu.
Co zmieni się po przebudowie?
- Powstaną buspasy o szerokości 3,5 m,
- przebudowanych zostanie 2,5 km chodników,
- przebudowana zostanie droga rowerowa o długości niemal 1 km,
- zmodernizowane zostaną zatoki autobusowe, trakcja trolejbusowa, sygnalizacja świetlna,
- trawniki zostaną wzbogacone o 1,5 tys. krzewów utrudniających nielegalne parkowanie,
- zasadzonych zostanie osiem drzew.
Czytaj także: 21,5 mln zł na buspasy przy ul. Morskiej.
Schemat planowanych buspasów na Morskiej w Gdyni
Odcinki buspasów w stronę centrum:
- Na jezdni prawej w kierunku centrum, rozpoczynający się w rejonie skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Zakręt do Oksywia w śladzie istniejących prawoskrętów do posesji, następnie po istniejącym prawoskręcie na skrzyżowaniu z ul. Kalksztajnów i z "otwarciem" występującej zatoki autobusowej;
- Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicach skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Mireckiego z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
- Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicy skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Grabowo z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
Odcinki buspasów w stronę Rumi:
- Na jezdni lewej w kierunku Rumi, rozpoczynający się przed skrzyżowaniem ul. Mireckiego z ul. Morską, dalej w śladzie prawoskrętu z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
- Na jezdni lewej w kierunku Rumi, rozpoczynający przed skrzyżowaniem ul. Morskiej z ul. Grabowo, od prawoskrętu za budynkiem przy ul. Morskiej 42, w śladzie istniejących prawoskrętów i z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej.
Buspasy na Morskiej. Film ze stycznia
Miejsca
Opinie (133) 7 zablokowanych
-
2019-03-13 20:53
Gdynskie inwestycje
pewnie miasto dostalo troche pieniedzy z Uni na inwestycje typu zrownowazony transport ekologia itp i dlatego bez skladu i ladu cos tam buduje potem sie wykazemy ze Gdynia miasto przyjazne mieszkancom ekologi a ze takie inwestycje sa nic nie warte i to wyrzucone pieniadze to juz malo wazne
- 4 0
-
2019-03-13 22:06
Bylam zmuszona sprzedac mieszkanie
Przez te nieprzemyslane inwestycje bylam zmuszona sprzedac mieszkanie. Zabrali mi parking, wiec mieszkanie stracilo na wartosci.
- 3 1
-
2019-03-13 22:49
Jakoś(ć)
Zwróćcie uwagę jak jest wyremontowany ten odcinek, góry i doliny na asfalcie, studzienki już zapadnięte. Tanio, długo i nie dokładnie
- 6 1
-
2019-03-14 06:05
Popatrzcie na zdjęcia.
Przecież to wschodnia Ukraina.
- 2 0
-
2019-03-14 06:38
Odbiory techniczne
najpierw niech poprawia juz zapadniete studzienki!!! Od centrum w strone Rumi na wysokosci skm stocznia do biedronki tragedia!
- 3 0
-
2019-03-14 13:20
najdłuższy remont ever
i jeszcze trwa...
- 0 0
-
2019-03-14 13:55
hahaha!!
8 drzew. A ile wycięto??
- 1 0
-
2019-03-14 14:32
spytam krótko !- czy była {jest } prowizja od wykonawcy dla zleceniodawcy ? -wszyscy wiemy ,że takie są nie pisane zwyczaje !
jeżeli tak to ile i kto ją przyjął ? ...
- 0 0
-
2019-03-15 07:44
Buspasy we fragmentach ulicy to nonsens !
Buspasy co pareset metrow zanikaja co wymusza wlaczenie sie do normalnego ruchu pojazdom zkm. dlaczego ruch po wyjezdzie z nowo zbudowanch zatok przystankowych jest kierowany do istniejacych pasow drogowych aby po 100m dac mozliwosc zjazdu znow w buspasy, nie mozna bylo na etapie projektu wykluczyc taki nonsens ? Po co te wysepki ? Toz to zaprzecza logice budowania tego dobrodziejstwa. Jezdze Morska od Cisowej 35lat nic i nikt nie zmienil fali czerwonego swiatla zadny tristar. po przebudowe Morskiej na odcinku od Obwodnicy do rogatek miasta w strone polwyspu helskiego nie dodano 3 pasa ruchu choc terenu w bród.. za to co 100m przejscie dla pieszych lub wyjazd z osiedla.. a czy ktos pomyslal nad inna organizacja ruchu ? Czy wszedzie musza byc dwukierunkowe wjazdy i wyjazdy z uliczek osiedlowych sterowane swiatlami? Nie mozna zamknac wyjazdow, skierowac ruch lokalny poprzez jedna , dwa skrzyzowania. Efekt od/do obwodnicy stoi sie w gigantycznych korkach codziennie bez szczytu wakacyjnego!
- 1 0
-
2019-03-15 15:21
Czy ktoś wie
co z Witominem i ul. Chwarznieńska do obwodnicy? Codziennie gigantyczne korki! Czy jedziesz Kielecka czy Witominska. Masakra od świateł przy Biedronce, poprzez skrzyżowanie aż do obwodnicy i dalej...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.